بازدید 2878

سال گذشته جهان بدترین وضعیت امنیتی را تجربه کرد

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی سال نو گفت که جهان در سال گذشته با بدترین وضعیت امنیتی از زمان جنگ جهانی تا کنون روبه رو بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 01 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، کیشیدا با اشاره به این که وقایعی در سال گذشته یکی پس از دیگری رخ داده است که در تاریخ ماندگار خواهد شد؛ افزود: از جمله این وقایع می توان ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن، بحران اوکراین، شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت ها به دلیل بحران انرژی و تضعیف بی سابقه ارزش ین ( واحد پول ژاپن ) نام برد.

نخست وزیر ژاپن: جهان سال گذشته بدترین وضعیت امنیتی را از بعد از جنگ جهانی تجربه کرد

وی گفت: چرا چنین اتفاقاتی رخ می دهد و ادامه می یابد؟ من فکر می کنم به این دلیل است که جهان ما در حال حاضر به یک چهار راه تاریخی برای اقتصاد و نظم بین المللی نزدیک می شود.

نخست وزیر ژپن ادامه داد: توکیو به عنوان رئیس گروه هفت و عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، تلاش خواهد کرد تا سعی و مشارکت برای تغییر وضعیت موجود از طریق زور و تهدیدات هسته‌ای را پشت سر بگذارد.

کیشیدا قول داد که روی تقویت قابلیت های دفاعی ژاپن بر اساس استراتژی امنیت ملی به روز شده کار کند. این سند اساسی در حوزه سیاست خارجی و امنیت، حق کشور برای حمله متقابل در صورت حمله، برنامه‌های دستیابی به موشک‌های دوربرد و قصد افزایش هزینه‌های دفاعی به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی در راستای خطوط ناتو را مشخص می‌کند.

ژاپن ریاست گروه هفت را در سال جدید برعهده دارد و در ماه می میزبان نشست سران این گروه در هیروشیما خواهد بود.

وی در عین حال تصریح کرد، به حل مسائل اجتماعی، افزایش زاد و ولد و مقابله با همه گیر کرونا توجه لازم خواهد کرد و برای این منظور مفهوم خود را از "سرمایه داری نوع جدید" از رشد اقتصادی، مشارکت عمومی-خصوصی، فناوری های سبز و سایر نوآوری ها برای "تبدیل مشکلات اجتماعی به موتورهای رشد" ترویج کند.

کیشیدا در پایان با نتیجه گیری از سخنان خود گفت که ژاپن نمی تواند بسیاری از مشکلاتی را که از زمان جنگ جهانی دوم انباشته شده و تاکنون حل نشده است، به سادگی به بعد موکول کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی