بازدید 9540
۹

نگرانی از موج هشتم کرونا موجب بازگشت به کار «ستاد ملی مقابله با کرونا» شد/ مثل قبل واکسن بزنید و فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیرید

با شناسایی زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا در کشورمان، در حالی که مشخص نیست شیوع این زیرسویه‌ها منجر به شکل گیری موج فراگیر و بزرگ بیماری در کشورمان خواهد شد یا با وضعیتی به مراتب بهتر از موج هفتم کرونا مواجه خواهیم بود، نگرانی‌ها در این باره اوج گرفته و بازگشت برخی تدابیر سابق را موجب شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲ 31 December 2022

نگرانی از موج هشتم کرونا موجب بازگشت به کار «ستاد ملی مقابله با کرونا» شد/ مثل قبل واکسن بزنید و فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیریدستاد ملی مقابله با کرونا که آخرین بار در ۱۴ آبان ماه تشکیل جلسه داده بود، به فاصله حدود دو ماه بار دیگر فعالیتش را از سر گرفت تا مشخص شود، نگرانی از شکل گیری موج هشتم کرونا تا چه اندازه جدی است.

به گزارش «تابناک»؛ با شناسایی زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا در کشورمان، در حالی که مشخص نیست شیوع این زیرسویه‌ها منجر به شکل گیری موج فراگیر و بزرگ بیماری در کشورمان خواهد شد یا با وضعیتی به مراتب بهتر از موج هفتم کرونا مواجه خواهیم بود، نگرانی‌ها در این باره اوج گرفته و بازگشت برخی تدابیر سابق را موجب شده است.

از جمله این تدابیر، ازسرگیری فعالیت ستاد ملی مقابله با کروناست که طی ماه‌های گذشته، ابتدا برگزاری آن از هر هفته یک بار به دو هفته یک بار تغییر کرد و بعد بی آنکه توضیحی درباره تشکیل نشدنش داده شود، به فعالیت گاه به گاه رسید و حالا که بار دیگر کرونا نگرانی‌ها را تشدید کرده است، بار دیگر خبر تشکیل آن مخابره می‌شود و سخنگویش در قاب رسانه ملی رخ می‌نماید.

نگرانی از موج هشتم کرونا موجب بازگشت به کار «ستاد ملی مقابله با کرونا» شد/ مثل قبل واکسن بزنید و فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیرید

وضعیت نه چندان قابل قبولی که به تاکید برخی کارشناسان باید از مدت‌ها پیشتر تغییر می‌کرد، چون موج جدید شیوع بیماری کووید ۱۹ در برخی کشور‌ها شروع شده بود و حتی چین که توانسته بود شمار مبتلایان را به صفر برساند هم بار دیگر با این بیماری دست به گریبان شده و تدابیر سخت گیرانه اش را برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری، تشدید کرده است.

نکته قابل تامل در این میان، تداوم سهل گیری در تردد مسافران خارجی به کشور است که به نوعی یادآور روز‌های شروع کرونا در جهان و همه گیری این بیماری است. ساده گیری عجیبی که موجب شد کرونا به سرعت به کشور‌های مختلف رسیده و با سرعت سرسام آور در آن‌ها تکثیر شود؛ وضعیتی که رقم خوردن آن برای زیرسویه جدید کرونای اومیکرون هم محتمل است.

البته اکنون شرایط با گذشته فرق‌های اساسی کرده و جمع بزرگی از هموطنان مان علیه کووید ۱۹ واکسینه شده اند، اما در سایه رهاسازی تدابیر مراقبتی و پیشگیری، اوضاع واکسیناسیون در کشور چندان خوب هم نیست، چون واکسیناسیون علیه این بیماری نیازمند تجدید مکرر است و از این حیث، اکنون سطح ایمنی بسیاری از هموطنان مان مقابل این بیماری و ویروس کرونا پایین است.

وضعیت غیرقابل قبولی که موجب شده مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، همه تکرار مصوبات قبلی این ستاد در گذشته باشد و نکاتی را شامل شود که بسیاری از مردم آن‌ها را از بر هستند، اما در سایه برخی قصور‌ها مدتی است از دستور کار اجرا خارج شده و می‌بایست بار دیگر با دقت در دست اجرا قرار گیرند. این مصوبات را بخوانید تا اوضاع بهتر دستتان بیاید:


۱- احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته‌های آینده با توجه به گسترش بیماری در کشور‌های منطقه، شرق آسیا و کشور‌های اروپایی وجود دارد.

۲- رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام بسیار مهم است به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها

۳- تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد

۴- آمادگی مراکز درمانی و تیم‌های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین دارو‌های مورد نیاز

۵- تشدید مراقبت‌های مرزی در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی

۶- تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تأمین نیرو‌های انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه‌های مختلف

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
کمپانی فایزر مدت ها است که قرص های پیشگیری کرونا «پاکسلووید» تولید کرده است.
سازمان جهانی بهداشت به شدت قرص ضد کووید شرکت فایزر را توصیه کرده است.
دیگر لازم نیست مانند گذشته واکسن تزریق شود.
چرا این قرص ا برای مصرف مردم خریداری و به کشور وارد نمی شود؟ این دیگر قرص است، واکسن نیست که نیاز به فریزر -70 درجه داشته باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سلام دلت خوشه توایران داروهای شیمی درمانی انسولین پانسمان بیماران پروانه پیدانمیشه اونوقت میرن به نظرت قرص کرونا بخرن
پیش به سوی موج هشتم!
اخبار 20:30 هفته پیش گزارش تهیه کرده بود که همه دنبا درگیر کرونا شدن الا ما، بسکه ما باتدبیر هستیم و واکسن زدیم و .... میگفت چرا سلبریتی‌ها نمیان بهمون بگن آفرین!!!
یعنی حتی یه آدم اونجا نیست که بهشون بگه این موج داره توی دنیا میچرخه نوبت شما هم میرسه؟
اعضای این ستاد فعلی چه کسانی هستند آنها را معرفی کنید چند نفر امام صادقی هستند مدرکشان چیست از رشته معارف هم دارند .
نوشته اند تشدید مراقبتهای مرزی .آیا شامل هواپیمایی ماهان هم می شود .
در هرصورت این آقای وزیر از ابتدا با واکسن مخالف بود .
کرونا نرفته بود که برگرده. مردم و مسولها یادشون رفته بود.
و دیدن دوباره بطری های آب هویج که ملاقات کننده ها برای مریض ها می برن بیمارستان و داره قهوه ای میشه حال تهوع به آدم میده. که چرا باید ول کنیم مراقبت رو.
ژاپن روزی سیصد کشته داره در برابر کرونا میده از بهمن ۱۴۰۱ فاجعه جدید کرونا تو ایران آغاز میشه
یک ترفند دیگه روز از نو روزی از نو مخ مردم رفت اون طرفی
کمتریل نزنن حله ، مردم بیمارستانم نرن و دقت کنن علت مرگها رو دروغ ثبت نکنن براشون ، واکسنها سیستم ایمنی رو نابود کرده، بگید جواب مرگ و میرها و عوارض واکسنها رو بدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی