بازدید 9921
۱

کف قیمت آپارتمان در حومه تهران

نوسانات اقتصادی در سال‌های گذشته تلاطماتی را در بازار ملک ایجاد کرده که ارتعاشات آن به حومه پایتخت هم رسیده است؛ به طوری که قیمت‌ها نسبت به چهار سال قبل بعضا تا ۱۲ برابر رشد نشان می‌دهد. در حال حاضر حداقل بودجه‌ی لازم برای خرید آپارتمان در شهرهای اطراف تهران ۵۵۰ میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 27 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، با توجه به گرانی مسکن و اجاره بها در پایتخت برخی از ساکنان تهران طی پنج سال اخیر به تدریج به شهرهای اندیشه، گرمدره، پردیس، پرند، هشتگرد، ورامین و پاکدشت مهاجرت کرده‌اند و همین مساله، افزایش قیمت مسکن در شهرهای مذکور را در پی داشته است. مشاهدات میدانی از رشد محسوس جمعیت شهرهای هشتگرد، اندیشه و پرند طی سه چهار سال اخیر حکایت دارد.

شهر جدید اندیشه در غرب استان تهران و هم‌مرز با استان البرز در سال‌های اخیر و پس از رشد قیمت مسکن به گزینه‌ای برای خرید و اجاره آپارتمان ساکنان شهر تهران تبدیل شده است. جمعیت این شهر حدود ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که در حال حاضر نیز روند صعودی دارد. در حال حاضر می‌توان با بودجه‌ای بین ۱.۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان در شهر جدید اندیشه آپارتمان ۴۰ تا ۵۵ متری خریداری کرد.

قیمت مسکن در پردیس هم که در شرق استان تهران قرار دارد طی سال‌های اخیر رشد سنگینی داشته است. تا همین یک سال قبل می‌شد با بودجه‌ای بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان در پردیس، صاحب خانه شد اما در حال حاضر کف قیمت واحدهای ۸۷ متری مسکن مهر به ۱.۱ میلیارد تومان رسیده که بعضا این قیمت مربوط به واحدهای تحویل آینده است و نرخ آپارتمان‌های آماده، وابسته به طبقه‌ی واحد و جهت آن تا ۱.۸ میلیارد تومان هم می‌رسد.

در شهر جدید پرند قیمت آپارتمان از ۷۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. البته در بعضی آگهی‌ها می‌توان نرخ‌های کمتر هم مشاهده کرد. تا سال گذشته در پرند قیمت آپارتمان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود.

هشتگرد در غرب استان البرز و در ۷۰ کیلومتری شهر تهران هم از نوسانات قیمت مسکن بی‌نصیب نمانده است. البته در حال حاضر با بودجه‌ای معادل ۵۵۰ میلیون تومان می‌توان در هشتگرد آپارتمان خریداری کرد که به نسبت ارزان‌تر از پرند است.

قیمت خانه در شهرهای مذکور را که با سال ۱۳۹۷ مقایسه می‌کنیم شاهد رشد هستیم. اواخر سال ۱۳۹۷ نقدینگی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای خرید مسکن در پرند کفایت می‌کرد. در پردیس هم قیمت‌ها حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بود. با این حساب قیمت آپارتمان در پردیس از چهار سال قبل تا الان بیش از ۱۲برابر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
داداداش، حبابه ، حباب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان