بازدید 6471

دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز صادر شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دستوراتی برای برخورد با صاحبان حساب‎های مشکوک با جریان مالی ناسالم و اخلاگران بازار ارز در کف میدان ، صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ 27 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی القاصی مهر بیان کرد: سند تفاهم نامه هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در رابطه با مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به امضای دستگاه‌های قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و مرکز مالی مبارزه با پولشویی رسید.

وی افزود: این تفاهم نامه مجموعه الزامات قانونی و مقرراتی که هم در قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه اجرایی آن و هم قانون مبارزه با تامین مالی ترورسیم وجود دارد را احصاء، وظایف مشخص و یک هم افزایی و هماهنگی بین ۵ دستگاه امضا کننده آن در جهت مبارزه با فرایند‌های جریانات مالی مشکوک و ناسالم ایجاد شد و رصد این فرایند‌ها هم در بُعد منشاء اطلاعات مالی و هم در بُعد فرایند‌های قضایی لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در گذشته پرونده‌هایی در رابطه با مبارزه با پولشویی در دادگستری استان تهران تشکیل شده بود، تصریح کرد: از آنجایی که در خصوص این پرونده‌ها مستندات کافی وجود نداشت و ارزیابی‌های لازم انجام نمی‌شد، یا تصمیم گیری در خصوص این پرونده‎‌ها با تاخیر انجام می‌شد به نتیجه لازم نمی‌رسیدیم.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه هماهنگی‌‎ها را به کار گرفتیم و از ظرفیت تمام ۵ دستگاه استفاده شده تا به رصد فعالیت‎ها و جریانات مالی مشکوک و ناسالم سرعت داده شود و بر جریانات مشکوک کلان مانند موادمخدر، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و … تمرکز داشته باشیم.

القاصی مهر ادامه داد: این سند کمک خواهد کرد تا استنادات کافی در بعد قضایی جمع آوری شود و در مقام تصمیم گیری قضایی اتقان در آرا و تصمیمات را داشته باشیم، این تفاهم نامه یک سند قانونی و مشترک است که بیانگر برخورد با پولشویی و تامین مالی تروریسم و موضوعات فرایند‌های مالی فعالیت‌های مشکوک و ناسالم در بستر زمانی مشخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در واکنش به برخورد با اخلالگران ارزی، گفت: در خصوص مواردی که به ما اعلام شده که فعالیت‎های این دست از افراد ناسالم است و یا خارج از برنامه و ضوابط فعالیت داشتند، دستورات لازم به ضابطان صادر شده است. برخورد با صاحبان حساب‎های مشکوک که جریان مالیشان ناسالم بوده و افرادی که در کف میدان اقداماتی را با هدف اخلال در بازار ارز انجام می‌دهند، انجام خواهد شد و در این رابطه نیز دستوراتی صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۲
با کل حساب های مشکوک برخورد شود.
این زالو ها را باید له کرد!
با عرض پوزش و شرمندگی .
زرشک
در خود سازمان بورس دستگاه ماینر که بیت کوین استخراج میکنه کشف شد بعد سما بجای اینکه در مبارزه با دزدان از درون شروع کنید یقه مردم را میگیرید و زورتان فقط به مردم رسیده!
هر دفعه که ارز و طلا گران می شود از برخورد با اخلال گران می گویند. چرا این قدر دروغ؟ آخه چند نفر که نمی توانند این کار را انجام دهند. دولت ها با نوسان گیری بازار ارز و طلا مخارج خود را تامین می کنند یعنی هر چی به ملت دادند چند برابرش را پس می گیرند این وسط هر که داره ثروتش چند برابر می شه و هر کی نداره فقیرتر. رانت اطلاعاتی هم می ماند برای خواص.
نمی شود کنترل کنید راهش این نیست اقتصاد با دستگیری و دستور درست نمی شود
باز هم دستور! مملکت ارز میخواد نه دستور
اخلالگر آن کسانی هستند که هفتاد میلیارد دلار کانادا ملک خریدند . حتما می خواهند چار نفر سر چهار راه را بگیرند!
مسول بالا رفتن قیمت ارز و طلا و سایر اقلام، خود خود خود دولت است و تمام.
بزرگترین اخلال گر دولت است که می خواهد با افزایش نرخ ارز کسری منابع خودش را جبران کند
راست میگی برید خودتون رو به قوه قضاییه معرفی کنید
سلام باباچرابیرون دنبال اینامیگردیدایناهمه داخل مجموعه هستن مثلاتووزارت صمت همین دیشب نماینده مجلس ادرس میدادماشین راباارز۴۰تومانی حساب کردقیمت فروش۷۰۰میلیون درامدحالاهمین ماشین را۳میلیاردقیمت گذاشتن این پول توجیب کی میره سلطان سکه راهم اعدام کردین اتفاقی افتادنه اوضاع بدترشدپس بیرون دنبالش نگردین نیست
سلطانها که اعدام شدند!!!! عوامل چندی بر شوکهای قیمت ارز تاثیرگذارند، اما عامل اصلی، پیشران و کلیدی، چپاول و کاهش سهم مردم از کیک اقتصاد و درآمد فروش منابع ملی است و بس. هدف اصلی از شوکهای قیمت ارز و کالاها و در همین حال سرکوب دستمزدها، فلاکت سازی و کاهش سهم عامه مردم و در سوی دیگر افزایش سهم مافیاها، رانتی ها و ثروتمندان وابسته به قدرت از ثروت و درآمد اقتصادی کشور (تولید ناخالص و درآمد ارزی حاصل از فروش ثروتهای ملی (مواد خام و اولیه))است و بس. سیستم اقتصادی رانتی-غارتی-رفاقتی ایران به درجه ای از فساد و ناکارآمدی سقوط پیدا کرده که فقط می تواند با غارت مردم به حیات خود ادامه دهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست