بازدید 5037

دو راهکار برای کنترل قیمت خودرو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که راهکار اولیه برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و واردات مقطعی خودرو در مقاطعی است که نیاز به تنظیم بازار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 26 December 2022

به گزارش «تابناک»، سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر گفت:‌ موضوع افزایش قیمت خودرو از مشکلاتی بود که هم به وزیر مربوطه و هم اینکه به کارخانجات داخلی ارجاع داده شد، البته متاسفانه از ابتدای دولت هم علیرغم وعده هایی که برای ساماندهی قیمت خودرو داده شد کاری انجام نشد و این موضوعات از دلایلی بود که منجر به سوالات متعدد از وزیر صمت شده و همچنین تا طرح استیضاح نیز پیش رفت.

وعده‌ها در حوزه خودرو محقق نشده است

وی با بیان اینکه بخش اعظم مشکلات در رابطه با وضعیت بازار به ویژه بازار داخلی بود، تصریح کرد: متاسفانه اقداماتی که در خصوص تولید، لغو نوبت‌دهی و قرعه کشی و همچنین بحث واردات خودرو وعده داده شده بود نیز محقق نشد و بعد از گذشت قریب به یک سال از وعده واردات خودرو، اما هنوز در پیچ و خم برخی مقررات وزارت صمت قرار دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا تنظیم بازار خودرو و قیمت گذاری آن به سازوکارهایی نیاز دارد، عنوان کرد: بخشی از این سازوکارها به همین موضوعات بر می گردد، ولی متاسفانه آنها هم انجام نشد. مطالبه مجلس هم بدون تاثیر بوده و به ویژه در بخش قیمت گذاری خودرو که متاسفانه قیمت خودرو هم بر قیمت خیلی از اقلام در بازار اثر می گذارد و باعث می شود که گرانی های موجود و افزایش قیمت بی رویه و بی جهت را داشته باشیم.

افزایش قیمت خودرو ناشی از سوء مدیریت در این حوزه است

حسینی افزود: تولید خودروی ما داخلی است و نباید سرعت افزایش قیمت به این سرعتی که الان در بازار وجود دارد باشد، چراکه ناشی از سوء مدیریت در این حوزه است.

وی راهکار اولیه برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو را علاوه بر اینکه باید توجه جدی به تولید داخل داشته باشیم، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و واردات خودرو در مقاطعی که نیاز به تنظیم بازار دارد، اعلام کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شاهد هستیم برخی مواقع در کوچکترین اجناس خوراکی افزایش قیمت صورت می گیرد که برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آنها واردات مقطعی انجام می شود و به شکل مستقیم در قیمت گذاری تاثیر دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
تنها راه تمام مشکلات تعامل با دنیاست
خودش تنهایی این ایده را داده یا مشاور گرفته؟
برادر دلاری نیست که باهاش مقطعی خودرو وارد کنن. ارز کالاهای اساسی هم به زور تامین میشه
دروغ نگید هیچ سو مدیریتی نیست فقط سود دلالان و کاسبان تحریم هست .شما ماشین 10 هزار دلاری رو وارد می کنید با 3 برابر قیمت می فرشید فقط دنبال منافع خود هستید نه مردم .
من نفهمیدم چطور افزایش کیفیت باعث کاهش قیمت می شود. منطقا باعث افزایش است.
انواع خودروهای داخلی رابصورت اقساط واگذارکنیداگرمردم بتونن به راحتی خودروبخرن موجب رضایت آنان می شودبخصوص محصولات دوخودروسازبزرگ ایرانخودرووسایپاوهنگامی که مصرف کننده بتونه خودروبخره دست واسطه کوتاه میشه وقیمت پایین میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
محصولات دوخودرو ( فرغون )سازبزرگ ایرانخودرووسایپا
کنترل بازار خودرو خیلی ساده است فقط کافی است دروازه را باز کنند و به شرکت های سازنده خودرو در دنیا اجازه دهند خودرو های خود را در داخل کشور بفروشن و خدمات ارائه کنند نه اینکه به چند شرکت خاصی اجازه واردات دهند
حذف واسطه ها و عرضه مستقیم توسط نمایندگی های شرکت های خارجی فقط همین و بس
50 سال هست ماشین با تورم بالا می رود تورم همین 50 ساله بالا هست
خودت را به خواب می زنی؟
تنها راه افزایش کیفیت خودروهای داخلی آزادسازی واردات هست تا رقابت ایجاد شود.
یک راهم شاید این باشد که در اول دوره مجلس به نمایندگان خودرو داده نشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر