بازدید 4100

کارگاه رنگ آمیزی برای رینگ های سرقتی!

کد خبر: ۱۱۵۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ 25 December 2022

با دستگیری مالخر تبعه خارجی که قطعات و لوازم سرقتی خودروها را به بهای ناچیزی از باند دزدان حرفه ای می خرید، کارگاه رنگ آمیزی وی در حالی لو رفت که او حدود 30 رینگ مسروقه رنگ شده را آماده فروش کرده بود!

به گزارش خراسان، به دنبال افزایش سرقت قطعات و محتویات داخل خودروها در اطراف دو بیمارستان شهید هاشمی نژاد و امام حسین (ع) مشهد، گروه ویژه ای از نیروهای کلانتری میرزا کوچک خان با صدور دستورات محرمانه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) ماموریت یافتند تا به ریشه یابی سرقت های مذکور بپردازند.

به همین دلیل نیروهای انتظامی در دو شاخه اطلاعاتی و عملیاتی با نظارت مستقیم سرهنگ علی برزنونی(رئیس کلانتری) به تجزیه و تحلیل های کارشناسی و بازدیدهای میدانی از محل های وقوع پرداختند. تحقیقات آنان نشان داد دو سرنشین یک دستگاه پراید سفیدرنگ در ساعات مختلف شبانه روز، در اطراف دو بیمارستان پرتردد شهر دیده شده اند.

آنان با زاغ زنی طعمه ها و سوء استفاده از نگرانی و استرس همراهان بیماران که به دلیل نبود پارکینگ، خودروها را به ناچار در حاشیه خیابان پارک می کردند، مترصد فرصتی می شدند که رانندگان خودروها را بدون تجهیزات ایمنی رها کنند و سپس در یک چشم بر هم زدن، در خودروها را باز می کردند و به صندوق عقب و لوازم داخل خودرو دستبرد می زدند.

با به دست آمدن این اطلاعات، عملیات شناسایی پلاک خودرو با بازبینی دوربین های مدار بسته شهری ادامه یافت تا این که مشخص شد پراید مذکور به زنی تعلق دارد که در منطقه خواجه ربیع ساکن است. بنابراین گروه عملیاتی ماموران به سرپرستی سرهنگ میش مست (رئیس دایره تجسس کلانتری میرزا کوچک خان) و با هماهنگی های قضایی، عازم بولوار «مهر مادر» شدند و به طور پوششی به بررسی موضوع پرداختند.

زن جوان مدعی شد که خودرو در اختیار همسر معتادش قرار دارد و با آن کار می کند! طولی نکشید که افسران دایره تجسس با استفاده از شگردهای پلیسی، مرد 24 ساله را به منزلش کشاندند و دستبندهای فولادین را بر دستانش حلقه زدند.

در بازرسی از منزل وی، تعدادی لاستیک، ضبط و پخش، جک و دیگر قطعات سرقتی خودرو کشف شد و متهم برای بازجویی های تخصصی به مقر انتظامی انتقال یافت. این جوان معتاد گفت: با خودرو در اطراف دو بیمارستان حاشیه خیابان وحید دور می زدیم و به محض این که فردی خودرو را بدون تجهیزات ایمنی رها می کرد و به داخل بیمارستان می رفت، لوازم آن را سرقت می کردیم و به یک مالخر تبعه افغانستانی در خیابان وحید می فروختیم.

در پی اعترافات این متهم، بی درنگ نیروهای انتظامی به نشانی تعمیرگاه آپاراتی مالخر رفتند و مرد 45 ساله را در حالی دستگیر کردند که در انتهای تعمیرگاه مشغول رنگ آمیزی رینگ های سرقتی بود. در بازرسی از کارگاه این مالخر حرفه ای 33 حلقه لاستیک زاپاس، تعدادی ضبط و پخش، 7 عدد جک به همراه تعداد زیادی افشانه های رنگ کشف و ضبط شد.

این مالخر تبعه خارجی در اعترافات خود گفت: زاپاس ها را بین 100 تا 150 هزار تومان از سارقان می خریدم و پس از جداسازی لاستیک، برای آن که برخی مشخصات رینگ ها شناسایی نشود، آن ها را با افشانه های رنگ آمیزی رنگ می کردم و به جای رینگ نو به شهروندان می فروختم!

تاکنون 22 تن از شاکیانی که خودروهای آنان در اطراف دو بیمارستان مذکور مورد دستبرد قرار گرفته است با مراجعه به کلانتری میرزا کوچک خان، اموال خود را شناسایی کرده اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی دیگر سارقان در حالی ادامه دارد که دستورات ویژه ای برای دستگیری سرنشین پراید و دیگر افراد مرتبط با این سرقت ها آغاز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی