بازدید 31974
گمشده این روز‌های بازار، ارز تک نرخی است

از دلار ۴۲۰۰ تا دلار ۴۱۰۰۰ تومانی در کف بازار / نقطه اشتراک مسئولان اقتصادی دولت ها: نرخ ارز واقعی نیست!

حسن روحانی در سال ۱۳۹۹ گفته بود: «مردم ما بدانند قیمتی که امروز در بازار هست واقعی نیست؛ هفت میلیارد دلار ما در بانک یک کشوری حبس شده و اگر این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و فردا صبح آزاد شود، قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به حدود ۱۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت.»
کد خبر: ۱۱۵۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 26 December 2022

از دلار ۴۲۰۰ تا دلار ۴۱۰۰۰ تومانی در کف بازار / نقطه اشتراک مسئولان اقتصادی دولت ها: نرخ ارز واقعی نیست!

محمد امیر زاده کمند؛ حسن روحانی در سال ۱۳۹۹ گفته بود: «مردم ما بدانند قیمتی که امروز در بازار هست واقعی نیست؛ هفت میلیارد دلار ما در بانک یک کشوری حبس شده و اگر این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و فردا صبح آزاد شود، قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به حدود ۱۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت.»

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این روزها، بازار ارز به گونه ای شده که هر لحظه و دقیقه نرخ ها با تغییر همراه است، تا جایی که بهای دلار در بازار توافقی به کانال ۳۷ هزار تومان نزدیک و دلار بازار آزاد نیز راهی کانال ۴۱ هزار تومان شده است؛ اما آنچه در این میان باعث شده تا فشار مضاعفی به معیشت و قدرت خرید مردم وارد شود، مبنای قیمت کالا‌های مصرفی مردم بر اساس دلار ۴۰ هزار تومانی است، در حالی که مسئولان اقتصادی دولت از جمله وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مدام از غیرواقعی بودن و به رسمی نشناختن این نرخ صحبت می‌کنند؛ غافل از اینکه در کف بازار، اوضاع به گونه دیگری است، تا جایی که در بازاری همچون موبایل و خودرو، قیمت بر مبنای نرخ ارز در کف بازار شده و هر روز با تغییراتی روبه روست.

اشاره مقام مسئول ارزی و وزیر اقتصاد به غیرواقعی بودن نرخ ارز در بازار آزاد برای اولین بار نیست و در گذشته نیز از سوی مقامات مسئول در دولت‌های قبل به دفعات شنیده شده بود؛ برای نمونه، حسن روحانی، رئیس جمهور در سال ۱۳۹۹ در جلسه هیات دولت گفته بود: "مردم ما بدانند قیمتی که امروز در بازار هست واقعی نیست؛ هفت میلیارد دلار ما در بانک یک کشوری حبس شده و اگر این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و فردا صبح آزاد شود، در نتیجه قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به حدود ۱۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت. "

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز ۱۶ آذرماه سال گذشته در نشست با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند، همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند، گفت: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی است و بر خلاف روز‌های اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران وضع نیستیم.

همتی رئیس کل وقت بانک مرکزی نیز در اریبهشت ۱۴۰۰ گفته بود: نرخ ۲۲ هزار تومانی دلار، اصلا منطقی نیست؛ چه کسی می‌گوید این نرخ منطقی است؟!

سال ۱۳۹۰ نیز محمود بهمنی، رئیس‌کل وقت بانک مرکزی سیاست گفتاردرمانی را در پیش گرفت و حتی وعده داد که مردم منتظر دلار ۱۰۰۰ تومانی باشند. اما آن سال با دلار ۱۲۰۰ تومانی به پایان رسید و در نهایت نرخ دلار را ۱۲۲۶ تومان اعلام کرد.

این‌ها نمونه‌هایی از اظهارات مقامات مسئول گذشته در واکنش به افزایش قیمت دلار در بازار ارز بود؛ واکنش‌هایی که همگان بر یک محور تاکید داشت و آن واقعی نبودن نرخ دلار در بازار ارز بود! حال این نرخ در مقطعی در کانال بیش از هزار تومان بوده و در مقطعی همچون امروز به کانال ۴۱ هزار تومان رسیده است!

بیشتر بخوانید

این در شرایطی است که اقتصاد کشورمان در سال‌های اخیر مدام با دلار چند نرخی دست و پنجه نرم کرده است؛ از دلار ۴۲۰۰ تومانی یا همان دلار جهانگیری تا دلار سنایی، توافقی و نیمایی و نهایتا دلار آزاد. همه این نرخ‌ها در کنار پاسخ به نیاز ارزی متقاضیان اسکناس و حواله، باعث شده تا بستر دلالی و سودجویی از تفاوت این نرخ‌ها برای عده ای دلال و نوسان گیر فراهم شود؛ معضلی که با وجود تاکید روسای کل بانک مرکزی در این سال ها، همچنان پابرجاست و در نهایت دود این سیاست ارزی غلط در چشم مردم رفته است، به گونه‌ای که با توجه به تورم دو رقمی و ارز چند نرخی، قدرت خرید آن‌ها نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

روز گذشته، رئیس مجلس یازدهم نیز به این موضوع اشاره و تاکید داشت: مجلس و دولت در کلان باید یک سیاست واحد را دنبال کنند و مشخص باشد که ارز قرار است تک نرخی نگه داشته شود یا شناور یا دستوری باشد. این موضوعات باید مشخص و به آن‌ها توجه شود.

محمدباقر قالیباف افزود: موضوع مهمتر بحث مربوط به کنترل در میدان است، ما در میدان نباید تعدد قیمت ارزی داشته باشیم و قانون نیز به ما این اجازه را نمی‌دهد. ما با ابزار‌های نظارتی و کنترلی در مجلس و دولت باید این را پیگیری کنیم. بر اساس برخی گزارش ها، کالا‌هایی توسط افراد خارجی در داخل کشور با نرخ ریال خریداری شده، سپس آن را صادر می‌کنند و ارز آن از داخل کشور تامین می‌شود، در حالی که ما با صادراتی که داریم، مشکل ارزی از جهت میزان ارز در کشور نداریم، اما این دلیل نمی‌شود که مدیریت بر ارز و کنترل میدان نداشته باشیم و ظرفیت ارزی بانک مرکزی و ذخایر ارزی را به میدان بیاوریم.

زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی نیز روز قبل با بیان اینکه هم اکنون چهار نوع نرخ ارز از جمله قیمت حواله (نیمایی)، قیمت بازار متشکل ارزی، قیمت بازار ارز در فضای فیزیکی سبزه میدان و چهارراه استانبول و قیمت ارز فردایی داریم، خاطرنشان کرد: فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است و عملا به جای اینکه مشوقی به صادر کننده بدهیم، او را تنبیه کرده و مجبور می‌کنیم در بازاری که اختلاف قیمت آن زیاد است، ارز خود را ارائه کند که این نکته در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آمده بود.

از دلار ۴۲۰۰ تا دلار ۴۱۰۰۰ تومانی در کف بازار / نقطه اشتراک مسئولان اقتصادی دولت ها: نرخ ارز واقعی نیست!

ارز چند نرخی و چند نکته

همان طور که گفته شد، در اوضاع کنونی اقتصاد کشورمان، نرخ ارز با چند نرخ اعلام می‌شود؛ از یک سو شاهدیم با وجود پایان سیاست ارز ترجیحی در دولت رئیسی، همچنان سایت بانک مرکزی از دلار به نرخ ۴۲۰۰ خبر می‌دهد و در سامانه‌ای دیگر با نام سنا یا همان «ای تی اس» نیز دلار در محدوده ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین نرخ دلار نیمایی نیز که مورد انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و بسیاری از فعالان اقتصادی است، این روز‌ها در محدوده ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان ارزش گذاری می‌شود.

اما نرخ دیگری برای ارز نیز با نام نرخ بازار متشکل ارزی داریم که این نرخ نیز هم اکنون در محدوده ۳۶ هزار تومان قرار دارد و نرخ توافقی دلار نیز امروز به رقم ۳۶۷۰۰ تومان رسیده است. در این میان، نرخ بازار آزاد یا همان بازار غیررسمی نیز با وجود حجم معاملاتی اندک نسبت به معاملات سامانه نیما، این روز‌ها برای نخستین بار به کانال ۴۱ هزار تومان رسید؛ بنابراین همانطور که دیده می شود، اقتصاد کشورمان با ارز چند نرخی دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان بستر مناسب برای تک نرخی شدن ارز از سوی سیاست گذار ارزی فراهم نشده؛ رویه‌ای که منجر به ایجاد رانت و تشکیل صف خرید دلار توافقی و مسافرتی شده است.  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۶۰
پوند انگلیس 50 هزار تومان را رد کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
تلاش کردید کشور را تجزیه و انقلاب را سرنگون کنید
حالا که موفق نشدید
اما این تب ها برای کشور با این اغتشاش عظیم طبیعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
گرونی ارزهای خارجی به دلیل زمستان سخت اروپاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دیدید نمایندگان مجلس خودمون(نقدلی و ...) اروپایی ها رو تحریم کردن.بذار از سرما بمیرن
محسن
| Belgium |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
انگلیس و امریکا خیلی بدبخت هستند؟ که هر روز پولشان بالا می رود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
آمریکا در حال افوله به خطر افول آمریکا ارز گران شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ایراد نداره در عوض اروپایی ها امسال زمستان سختی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مگر 7 میلیارد دلاری که در کره حبس شده اصلا رقمی به حشاب می آید که بتواند دلار 25 تومانی را به 16 تومان برساند؟ 7 میلیارد دلار که سهله 300 میلیارد دلار دیگر هم اگر نصیب ایران بشه اوضاع همینیه که هست. مگر نه اینکه در دوره احمدی نژاد درآمد ایران بیشتر از تمام دوران قاجار و پهلوی بود. چه شد؟ همان شد که دیدیم دلار 1000 تومان شد 3000 تومان. اصلا مشکل ما آمدن ارز نیست. مشکل اینه که معلوم نیست ارزی که می آید توجیب چه کسی می رود. مشکل اینه که ما تولید نداریم . مشکل اینه که ما با همه دنیا در ستیز هستیم و
اونوقت انتظار داریم اونا مجبور بشوند در زمستان سرد بیایند و به ما التماس کنند.
***
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
معاون اقتصادی رییس جمهور کجاست؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
همتی رئیس کل وقت بانک مرکزی نیز در اریبهشت ۱۴۰۰ گفته بود: نرخ ۲۲ هزار تومانی دلار، اصلا منطقی نیست؛ چه کسی می‌گوید این نرخ منطقی است؟!

بدجور روی مخ بود این خالی‌بندی های همتی


قیمت سکه امامی چرا بر اساس نرخ دلار نیمایی حساب نمیشود این طور که ادعا میکنید نرخ بازار آزاد اصلا مهم نیست و حجمی ندارد؟؟؟؟؟؟
چرا عزیزم قیمت دلار بازار ازاد واقعی ترین نرخ است و همین الان دلار سکه دقیقا ۵۰۰۰۰ تومانی دارد محاسبه می‌شود
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
جالبه هیچ راهکاری هم ندارن
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
وزیر صمت : گرانی خودرو تفصر افزایش نرخ دلار است !!!
رئیس بانک مرکزی : افزایش مزد کارگران مقصر افزایش نرخ ارز است !!!
پیدا کنید پرتقال فروش را !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
جناب ستیز اول برو اقتصاد یاد بگیر تا به تستیزی که اتفاقا دیگران با ایران دارند ربط ندهید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
بنابر گفته مسیولین فرهیخته و صاحبنظر کشور همه این افزایش قیمت دلار حباب هوا است
شک کنید اگر شک کنید گناه بزرگی مرتکب شده اید و باید
برید جهنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
دولت از یک طرف با کسری شدیدبودجه مواجهه شده و نقدینگی را بالا برده و از طرفی می خواهد قیمت ها ثابت بماند.
مثل اینستکه روی آتش بنزین بریزی و انتظار خاموش شدن آنرا داشته باشی.
ساعت 12:55 دقیقه امروز 5 دی 1401
دلار: 41،850 تومان
سکه: 20 میلیون و 600 هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
قیمت سکه سایتها دستوری و فیک است
قیمت سکه امامی از تابلو طلافروشی ظهر دیدم ۲۱۲۰۰۰۰۰
بیست و یک میلیون و دویست هزار تومان

حالا سایتها طلا چه هدفی از اعلام نرخ دستوری دارند خدا میداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
برادرم گفت ۱۵۰۰ دلار دارم صرافی میخره هر دلار ۷۰۰ تومن گفتم زود بفروش شبکه ۶ گفته حبابه.الان فهمیدم حباب نبوده تومور بوده
سردار اسد
| Sweden |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
اقتصاد و سیاستی که با سر کتا ب باز کردن و استخاره اداره شود نتیجه ای بیشتر از این انتظار نباید داشت۰
عباس عبدی: فاجعه تمام‌ عیار برای اقتصاد در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
فاجعه ای رخ نخواهد عزیز فاجعه قبلی ها بودن و هنوز هم راه آنها ادامه دار هست تا آوار برداری پایان یابد
شترمرغ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
فاجعه زمانی آغاز شد که ایشون شغل سفارت نوردی پیشه نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
شما گویا ایران زندگی نمی کنید یا وضعتون خیلی خوبه که صدای شکسته شدن استخوان مردم زیر بار گرانی و بی لیاقتی اقایان را نمیشنوید. ۱۳:۳۳
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
این دولت یک فاجعه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
من کاری به عبدی ندارم چی گفته اونم یکی مثل خودشون ولی در تعجبم که یه سری سرشون رو کردن تو برف و سهوا یا عمدا میخوان تا هفت سال آینده رو با انداختن تقصیر بگردن قبلی ها ادامه بدن همون کاری که قبلی هاشون کردن و این وسط مردم له بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
جناب 13:30
فاجعه وجود و حضور شماست
که سالهاست خفمون کرده
از کارشناس اقتصاد چه خبر؟
از جراحی اقتصادی چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
در حین جراحی متأسفانه قیچی را تو دل بیمار جا گذاشتن
اینکه دیروز مجلس با وزیراقتصاد و رئیس بانک مرکزی دررابطه با وضعیت ارزی جلسه بزاره ولی امروز روندبازار اعتنایی به ماحصل این جلسه نشون نداده میطلبه دولت اقدام عاجلی از افزایش سودبانکی گرفته تا تسریع واردات خودرو و طلا و مالیات بر عواید را اجرا کنه وگرنه پا به راه بی بازگشت میزاره متاسفانه و دیگه نمیتونه اون جوروانی ورشکستگی اقتصادی را تا مدتها جبران کنه و حتی تبعات امنیتی ممکنه داشته باشه،چرا کسی دراین رابطه به دولت مشاوره صحیح نمیده ؟!
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
موضوع فروپاشی اقتصادی است.
اگر همین فرمون باشه یه مدت دیگه تیتر خواهیر زد از ۴۰ هزار تومن تا ۴۰۰ هزار تومن. نمبشه مدیریتی داشت که اصلا در هیچ زمینه ای از اقتصاد تا سیتست داخلی و خارجی و فرهنگ و... مسئولیت قبول نمیکنه و همه چیز و همه مشکلات را انکار میکنه یا ان را گردن خارجی و عوامل! مریخی می اندازه و بعد انتظار داشت گشایش و تغییر وضعیتی صورت بگیره. دنیا قوانین خودش را دارد و بارها نشان داده ولی فرصت خدمت اتقدر شیرینه که همه چیز فراموش میشه تا روز واقعه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
جالب اینجاست که همه فقط تناشا میکنن
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
همين جور که کارشناسان سازمان برنامه پيش بينى کردن با همين دست فرمون دلار در انتها ى سال ۱۴۰۶ مى شه ۲۸۵ هزار تومن
امیرکا رو به افول و در حال زوال است سنداش هم بالاتر رفتن قیمت دلارش در مقابل ریال است
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خدا شفا بهت بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
با این حساب کویت ابر در ابر قدرت هست با بالاترین قدرت پولی در دنیا!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
تابناک انتشار پیام‌های طعنه آمیز و ریشخند کردن مواضع صحیح نیست
حجت الاسلام حسن نوری، نماینده رباط کریم: می توان ماشینهای آب سوز برای حل مشکل آلودگی هوا تولید کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خیلی دور نیست این تکنولوژی در دنیا. و به شدت در حال تحقیق البته نه در ایران!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
نگران آلودگی هوانباش تو فقط حجاب رو حفظ کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
بله درسته که دارن روش تحقیق میکنن ولی اون نماینده نمیدونه که دارن میلیاردها دلار هزینه تحقیقات ش میکنن که از طریق آبکافت به هیدروژن برسن اون فکر میکنه اب رو میریزن تو باک بنزین و استارت می‌زنن
حجت الاسلام کاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ارزش پول ملی در دو هفته اخیر 33% کاهش یافته است.
یادمان نرفته که چقدر مجلس و دولت و رسانه ها بر سر اختلاف دلار ۴۲۰۰ و دلار ۲۲ هزار تومانی توی سر خودشان می زدند که این ارز ترجیهی عامل فساد و بدبختی شده است و داد می زدند که کشور باید جراحی اقتصادی شود و ارز ترجیهی ۴۲۰۰ حذف شود و هزینه های متعدد برای اینکار انجام شد
ظاهرا این کشور باید دائم الجراحی اقتصادی شود چون مجددا همان داستان دوباره تکرار و فاصله دلار نیمایی و دلار آزاد اتفاق افتاده است که دست کمی از ارز ترجیهی ندارد
جراحی اقتصادی باید توسط افرادی انجام شود که دانش اینکار را داشته باشند ما مردم از خیر جراحی اقتصادی به دست چنین دولتمردانی گذشتیم
این بساط ارزهای چند نرخی چیست که فقط در کشور ما وجود دارد و جز هدر دادن ارز بیت المال منفعتی ندارد
چرا کشور را دلار زده و وقت کشور را صرف دلار کرده و پول ملی را رها کرده اید
بگزارید دلار نرخش در بازار آزاد تعریف شود نهایتا دولت هم منابع ارزی خودش را با همان نرخ ارز آزاد بفروشد و و اجازه دهد صنعت هم محصولاتش را با نرخ آزاد خرید و فروش کند و دولت با ریال حاصل از ارزهای فروخته شده در بازار آزاد ضررها را جبران کند
مطمئن باشید که اگر یک فضای رقابتی بین بازار ایران و بازار جهانی وجود داشته باشد و دولتمردان بی دانش ما مشغول چاپ پول و افزایش نقدینگی بخاطر یک مشت کارهای عوام فریب و من درآوردی نباشند دلار قیمت واقعی خودش را می گیرد و بازار رقابت به او اجازه نمی دهد بیش از حد بالا برود
دلال هم اگر مشغول منفعت طلبی و فساد باشد فساد او در حد حبابی کردن بازار است نه در حد بی ارزش کردن پول ملی چنانچه که دیدیم که حتی اعدام دلالان ارز و سکه هم آنها را ارزان نکرد
به جای آنکه افرادی مثل سیف رئیس بانک مرکزی اعدام می شدند یک عده دلال را اعدام کردند و قوه قضائیه باید پاسخ دهد که اگر دلالان اعدام شده در ارز و سکه اختلال کردند چرا ارز و سکه به جای پایین آمدن بالا رفت و از مرز ۴۱ هزار تومان گذشت
با دروغ و حرف درمانی نمی شود قیمت دلار را پایین آورد باید از علم و دانش و صداقت و درستکاری برای تنظیم ارز استفاده کرد
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
نه اخوی دیگه کلاه سرشون نمیره الان دلار نیما زیر ۳۳ تا ۳۵ گیر نمیاد یواش یواش میرسونندش به ارز ازاد
رئیسی اونجا قشنگ بود که باجیغ صدامیکرد که چراروحانی دلاررا۵۰۰تومن کرده من بیام برش میگردونم رو۱۲۰۰ت خودشم بیاد این دلار تکون بخور بسمت پائین نیس چون مامیگیم مرگ برامریکا
لطفا نظر آقای محسن رضایی را هم قبل از انتخابات ۱۴۰۰ ذکر کنید. تز دکترای ایشان در زمینه پول است و قول دادند ارزش پول ایران را بعد از یورو و دلار بالا ترین ارز منطقه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
منظورش رایج کردن ریال در منطقه بود برای خرید و فروش بود و نه چیز دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مرد حسابی معدل نوزده و هفتاد و پنچ صدمش یادت رفت اونم از دانشگاه تهران
ناشناس
| France |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
تازه معدلش هم نوزده و نیم شده :)))
از دلار ۱۰۰۰ تومن داری این تیتر رو میزنی! کی خسته میشین؟
دیدین گفتیم اگر دولت و مجلس هماهنگ باشن همه چی درست میشه؟ الان همه چی گل و‌بلبل و ملت در عرش.
آنچه واقعی نیست علم و توانایی و مدیریت مسئولین است.
آنچه حباب است ادعاهای مسئولین است.
حبابه....بابا حبابه....عزیزم‌....حبابه......هیجانی شده...پیش بسوی دلار ۵۰ تومنی حبابی..هیجان زده نشو یهو سکته ای بشی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مثبت زدن و یا منفی زدن کامنتها در سایت تان امکان پذیر نیست روی گوشی من
داداش حقیقت تلخ هست
اگه بخواهی موقتی دلار را با عرضه سنگین پایین بیاری ،زنجیره بانک‌ها کم میشه متاسفانه باید حقیقت رو پذیرفت
عرضه سنگین فقط و فقط ذخایرتون رو کم میکنه
و دلار بعد از چند ماه به مسیر خودش ادامه میده
متاسفانه توازن در کشور وجود ندارد
بازار ۷۰ میلیونی ایران مملو است موبایل های وارداتی است و هر ایرانی حداقل یک گوشی موبایل دارد و متاسفانه این بازار رها شده در اختیار تولید کنندگان خارجی است که حتی فرصت های سرمایه گذاری های خارجی در داخل کشور هم برای آن بوجود نیامده است
آنوقت افراد استراتژیست در تشخیص مصلحت دنبال انحصاری کردن محض خودرو هستند و اجازه نمی دهند که حتی یک خودرو خارجی برای ایجاد رقابت وارد کشور شود
این چه افکار غیر متعادلی است که در سیاستمداران ما وجود دارد که در یکجا شتر با بارش از سوراخ سوزن عبور می کند اما در جای دیگر از دروازه عبور نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
نظر دادن رو بلدی نظر ندادن رو هم تمرین کن شاید یاد گرفتی
خوب حالا معلوم میشه امثال آقای پور ابراهیمی و حومه جند مرده حلاجند و اظهار نظر آنان پیرامون ارز ۴۲۰۰ چقدر "حباب" داشته است
ببینیم اکنون که ظاهر شرایط افزایش نرخ ارز و فروکش قدرت ریال شبیه هفته های پیش از اعلان ارز ۴۲۰۰ از سوی جهانگیری بنظر میرسد٬ چکار می کنند. می نشینند موشک نرخ ارز هوا رود یا دوباره یک نرخ جدید ارز خیلی پایین تر رو به سمتش شلیک می کنند.
اگر احساس آچمز بودن کردند اونوقت خود کرده را تدبیر نیست!
بهتره دانشگاه های اقتصاد را ببندید اینهمه استاد اقتصاد داریم. دو صد کفته چون نیم کردار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دانشگاه امام صادق رو ببندن کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
استادان اقتصادیمونا بازی نمیدند برااینکه امام صادقی ها ادعای پروفسوری دارند .
فقط ارتباط طبیعی وبدون دخل وتصرف با دنیا راه حل اقتصادع تولید محصول وخدمات وصادرات واقعی آن+واردات منطقی اقلام مورد نیاز.
تا زمانی که دستوری تولیدو اقتصاد مدیریت میشه همین آشع وکاسه .
آقا دخالت نکنید ورها کنید تا اقتصاد راه خودشو پیدا کنع.
و اینکه همه بدبختی اقتصاد که مادر بقیه بدبختی ها هم هست مدیریت یه مشت مدیر نما دوزاریع که اگه جمشون نکنن مملکت بدتر ازین هم میشه
آمریکا در حال شکست و افول است کمی باید صبر کرد. ایران همین حالا هم اولین قدرت جهانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ساعت خواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
از بودجه 1.7تریلیون دلاریش معلومه
نمی توانید. عرضه اش را ندارید. لطفا کنار بروید‌‌.
پس تودنیای غیر واقعی زندگی می کنیم
شاید تنها راه حل برکناری رئیس جمهور و وزرای پل مدیریتیش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
متاسفم که هنوز نمیدونی عیب کار کجاست
دلار واقعی باید بالای یکصد هزار تومان باشبد تا با تورم مسکن و زمین هماهنگ باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
لطف کن دقیق بگو با چه منطقی و با چه سازوکاری همین 40 هزار تومان هم حداقل 7هزار تومان بیشتر از ارزش واقعی هست
الان مسئله مهم شما این هست که چرا ارز بالا می رود یا چند نرخی هست یا چرا ماشین بالا می‌رود؟
بابا به تورم برسید اول که عامل افزایش قیمت‌ها هست و بعد 50 سال هنوز دارید دور خودتان می چرخید؟ تورم را درست کنید این چیزها هم درست می شود تورم هم راهکارش خیلی ساده هست که کنترل شود منتهی ایا نفعی و رانتی هست که اجرا نمی شود؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
هزار تومن از بانک اختلاس کن. بعد برو جنس وارد کن. با حساب تورم و سود پنج هزار تومن بفروش و حالا هزار تومن بانک رو پس بده. چه اتفاقی افتاده؟ این وسط چهار هزار تومن سود کردید. به همین راحتی. داستان اقتصاد فاسد ما اینه
بقول دولتمردان چاره کار نخریدن است،دلار نخرید تا ارزان بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خخخخخخ
داریوش فر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
دولت خودش بزرگترین عامل افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملیه،چون بزرگترین دلال دلار خودشه با فروش نفت ملی دلار بدست میاره و با فروش دلار ب مردم دوباره ب مردم بالاترین قیمت می فروشه ،درامد بهتر از این ی
دقیقا دولت ها میدونن دارن چیکار میکنن همه چی هم دست دولت مشکل اینجاست که بودجه شرکتهای دولتی بیسیار بالاست کسی هم خبر ندار چیکار دارند میکنند
پولهاتون رو از بانکها در بیارین تتر و طلا و دلار بکنین دلار تا 70 بالا میره شک نکنین
فقط مونده گوشی انحصاری بشه، بلایی که اول خودروسازان سر ملت آوردن بعد تولید کننده های لوازم خونگی حالا نوبت موبایل رسیده
تز دکترا
کدوم دکترا
اگه به صورت واقعی امتحان بگیرن باور کنید اقتصاد خرد دوره کاردانی رو هم نمی تونن پاس کنن
هر روز بدبخت تر از دیروز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونی که واقعیت نداره مسوولین کشور و نگاهشون هست
ببخشید، ولی باید به آنها که می گویند "نرخ ارز واقعی نیست" گفت: خفه شو !!!!!
۴۳ سال است که هر بار که نرخ دلار بالا میرود، مسئولین می گویند حباب است و نرخ ارز واقعی نیست
و البته هر بار که دلار گران شد، گرانی همه اجناس را به ارمغان آورد و دیگر هیچوقت به قیمت قبلی نرسید
اقتصاد ایران به طور کامل بر شکست شده واگرنه تو کشور جنگ زده هم اینجوری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ورشکست
زمانیکه آقای رئیسی به ریاست جمهوری انتصاب شد در سایت تابناک نوشتم سلام بر دلار پنجاه‌ هزار تومانی . پیشگویی من از دلار تا سال آینده هفتاد هزار تومان است در ضمن با واردات خودرو ها از کشور کره نیز باید گفت به هفت میلیارد دلار کره هم خدا حافظی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
من هم پیش بینی می کنم دلار تا سال آینده زیر ۵هزار تومان است
خدا را چه دیدی شاید بخاطر حرف من هم که شده دلار را ۵ هزار تومان کرد
با کدوم عقلی میگن برای جهش مسکن 40 میلیون هر سه ماه واریز کنید
پولها رو از این بانکهای ورشکسته بیرون بکشین رمز ارز و دلار و طلا بکنین طلا رو طلا بگیرین نه اوراق، تتر مطمئن ترین رمز ارزه که پشتوانه مالی داره
رئیسی خوش به حالت به آرزوت رسیدی
آقایانی که اقتصاد و سیاست و ... را بلد نیستند کنار رفتن را هم بلد نیستند؟ خوب کنار بروند کسی که بلد است بیاید.
ارز باید تک نرخی باشه و انرژی هم آزاد بشه مثل گاز و برق و بنزین و به جای اینها دولت مسکن مردم و خوراک مردم رو با یک حداقلی تامین کنه و سبد کالا یا زمین و این جور چیزها بده به مردم . البته هر چیز غیر از تومن و البته سرشو از زندگی خصوصی مردم بکشه بیرون
از سردار دکتر اقتصاد دان معدل 19 و نیم چه خبر ؟!
این روزا آفتابی نمیشه!
میگن امنیت داریم !
شاید باورتون نشه ولی دلار یه زمانی ک خییییلی نزدیکه کمتر از 2 هزار تومن بود
و
یه زمانی که یه کم دورتره 7 ریال بود ...
فک کنم ینی حدود 60.000 برابر
فک کنم هر روز حدود 30 برابر افزایش قیمت ( نسبت به 7 ریال همون زمان دور )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
7تومن نه 7ریال
راه حل مشکلات اقتصادی ما درگروسیاست خارجی مبتنی برعزت حکمت ومصلحت است ولاغیر تاوقتی یک رابطه معقول ومتوازن باهمه دنیا برقرارنشود وضعیت به همین منوال خواهدبود.اجازه رابطه عادی بادنیا ورفع تحریم ها واستقرار مدیریت علمی تنها راه رفع مشکلات موجود است.
منظور آقای مرندی از وینتر ایز کامینگ همین بود
پس چه چیزی واقعیست اینکه به عینه دیده می‌شود که از چهل هزار تومان گذشته انکار واقعیت تلخ که ارزش پول ملی در برابر دلار هر روز سقوط می‌کند چه دردی را دوا میکند
مهمترین دلیل غیر واقعی بودن نرخ دلار، غیر واقعی بودن مدارک تحصیلی و سواد مسئولین بالاخص در حوزه اقتصاد است و بس.
اقتصاد دان ها به خط نشدن؟؟
چه مردم ساده لوح و کم حافظه ای هستیم ما که تو کل این مدت با همین دیالوگ های تکراری مسئولین در توجیه اهمال کاری هاشون گول می خوریم...
معنای مذاکره نمیکنیم و جنگ هم نمیشود وضعیت این روزهای ایرانه
جمعیت ایران باید به زیر 40 میلیون نفر کاهش پیدا کنه تا درست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
۱۵۰ میلیون چی شد
نتیجه مدیریت آقایان حراستی همین می شود و بس. مدیران عامل سازمانها و شرکتهای دولتی در دولت فخیمه رئیسی اکثرا افرادی هستند که قبلا در حراستها مشغول فعالیت بودند و هیچگونه تخصصی در زمینه شغل تحت مدیریت خود ندارند. در سازمان ما که اینطور است در چند سازمان و شرکت دولتی دیگر که از دوستان پرسیده ام هم اوضاع به همین منوال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دقیقاً همینه همه چی حراستی همه چی امنیتی
اقای دکتر رضائی اقتصاددان و جراح اقتصادی توضیح دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دکتر رفته دلار بخره:)))))))))) شوخی با تابناک که به کسی بر نمی خوره ان شاءالله
روحانی شکر خورده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
چه خبر از محمود معجزه؟
اگر می خواهید مطمئن شوید که اقتصاد کشور با علم و دانش اداره نمی شود یک سر بروید پیش اقتصادان ها و کسانی که با دلار و سکه سر و کار دارند و از آنها بپرسید که قیمت واقعی دلار چقدر است اختلاف نظر ها بقدری گسترده و عجیب است که یک نفر اقتصاددان (نه فرد عامی) می گوید قیمت دلار ۵۰ و ۶۰ هزار تومان و دیگری صحبت ۱۰۰ هزار تومان هم می کند و جالب است که عده ای اقتصاد دان در بدنه دولت هم صحبت از ۲۸ هزار تومان و ۲۲ هزار تومان می کنند و البته اقتصاددان های دیگری هم هستند که می گویند دلار زیر ۱۰ و ۵ هزار تومان است و هیچ کس هم نمی داند قیمت دلار چقدر است
این موضوع نشان می دهد که بانک مرکزی ما که زیر نظر دولت است بر اساس دانش و علم اقتصاد تصمیم گیری نمی کند و ظاهرا شب می خوابند و بر اساس سعی و خطا و اینکه چه کسی قدرت چانه زنی داشته باشد فرمول های اقتصادی را اعمال می کنند و هیچگاه هم پیش بینی های آنها درست از آب در نمی آید و من جمله همگی معکوس از آب درآمده است
ظاهرا مسئولین بالا دستی باید متوجه باشند که ول و رها بودن شبکه اجتماعی اگر ضرر داشته باشد ضررش بسیار کمتر از ول و رها بودن اقتصاد و شبکه اقتصادی کشور است و باید بفهمند که باید بفکر نان مردم باشند که خربزه آب است و بفهمند که وقتی فقر وارد خانه شد ایمان از پنجره پرواز می کند
بهترین راه استعفای دولت ورئیسی باهم همین الان
نقطه اشتراک دولتمردان قدیم و جدید :
بی سوادی و ناتوانی
اونی که قیمت دلار کف بازار رو قبول نداره احتمالا بابش هم قبولش نداره
ارز که مرض نداره بالا بره ارز نگاهش به سیاست های اقتصادی در کشور است وقتی ببینه که مسئولین اقتصادی فرمول درستی برای پول ملی ندارند و با افزایش نقدینگی و کسری بودجه آنرا بی ارزش می کنند خودش رو بالا می کشه
باور کنید ارز هم از اینکه هی بالا می ره خسته و کلافه شده اما چکار کنه که با این بی خردی در امورات اقتصادی کشور مثل تمبان چاره ای جز بالاکشیدن خودش نداره وگرنه دچار بیحیایی می شه
باور کنید که سیاستمداران غربی هم از داستان بی ارزش شدن پول ملی در ایران دهانشان بازمونده و اگر هم قصد و منظوری برای ایران داشته باشند با افراد بی کفایت در کشور بی هزینه به آن رسیده اند
یادمه میگفتند ما برای دلار نرخ تایین کردیم !
با سلام
ماشاالله به تمام تیم های اقتصادی دولتهای پس از انقلاب!!!
البته نقطه مشترک اصلی همه دولتها اینه :
« همش تقصیر دولت قبله !!!! »
ماشااله به آقا محسن عزیز که قول معالجه اقتصاد را داده بودند و انشاالله در انتخابات آتی هم خواهند داد!!!
روز موعود؛ دلار ۹۸۰۰۰ تومان
استاد رائفی پور راستی کجا هستند خبری ازشون نیست
این که میگویند واقعی نیست و واقعیت چیز دیگری است آدم را یاد داستان خیاط و پادشاه می اندازد . اگر دلار صد تومن هم بشود ژن های خوب محاله استعفا بدهند
قیمت کف بازار با قیمت کف کانال تلگرامی فرق می کنه تباناک جان
در کشورهایی که با کم و زیاد کردن بهره تورم را کنترل می کنند ویژگی هایی وجود دارد که در ایران چنین ویژگی هایی وجود ندارد و لذا نرخ بهره را در چنین وضعیت اقتصادی کشور مثلا تا ۳۰ درصد هم بالا ببرند و یا تا ۱۵ درصد هم پایین بیاوند تفاوت چندانی در اقتصاد کشور ندارد و همان تورمو افزایش ارزی که وجود دارد وج.د خواهد داشت
اما این ویژگی ها چیست
اولا نرخ بهره در آنجا بالا نیست و نهایتا تا ۲ و ۴ درصد است نه ۲۰ و ۳۰ درصد
ثانیا نرخ بهره نسبت به تورم نزدیک است و چه عاملی اتفاق بیفتد که این فاصله زیاد شود
در ایران تورم ۴۸ درصد و نرخ بهره ۱۸ و ۲۳ درصد است و اگر سپرده گزار تا سود ۴۸ درصد هم از بانک دریافت کند باز هم مشمول ضرر و زیان است
ثالثا فاصله نرمال بهره و تورم باید در حد ۱ و دو درصد باشد و طبیعتا باید بهره بانکی بالاتر از تورم باشد تا سپرده گزار سود نرمال کند
رابعا سودی که در تولید کسب می شود نباید با سودهای بانکی اختلاف فاحش داشته باشد و بانک ها باید سودشان مشخص باشد که از کجا تامین می شود
الان در کشور ما که صحبت از سود ۲۳ درصد گواهی سپرده است که از تورم هم پایین تر است چرا باید از سود واقع در تولید که حداکثر ۱۲ و ۱۵ درصد است بالاتر باشد مگر بانک ها چکار می کنند؟
بعبارتی سودهای بانکی مثل استخوان در گلو شده اند که نه می توانند بالا بروند و نه پایین بیایند چون بالا رفتن آنها بر ضد تولید و پایین آمدن آنها عقب ماندگی از تورم و کسری تجاری بانک ها است و این موضوع محل اختلاف شدید بین اقتصاددان ها شده است که همه آنها درست می گویند اما نمی دانند که باید مشکل را در جای دیگر جستجو کنند
آیا مشکل از کجا است که بانک ها استخوان در گلو شده اند مشکل از سیاست های بانک مرکزی و بی سوادی آنها است که نمی توانند نقدینگی و نظام پولی کشور را تثبیت و مدیریت کنند و حتی مقصر دلالان هم نیستند
وضعیت نرمالی در اقتصاد کشور که باعث ثبات است این است که
نرخ تورم
اروپاییان در حال یخ زدن هستند در اثر زمستان سخت و انوقت شما به فکر نرخ ارز هستید اوف بر شما
خدایش ملت سخت جونی هستیم ( مودبانه گفتم) شما نمیدونید ما با چه بدبختی تو واحد بازرگانی قسمت تامین یه شرکت تولیدی داریم مواد اولیه تامین میکنیم. استعلام که میگیریم تا تائید مدیر عامل و صدور چک و ... انجام بشه پیش فاکتور از طرف فروشنده باطل میشه و قیمتها تغییر میکنه. در این حد که به مدیر عامل گفتم بشین تو اتاقت جایی نرو کسی رو هم راه نده استعلام اوردم زود تائید کن تموم شه بره طفلی گفت چشم
دلار 400هزار بزودی
دلار باید با نرخ تورم بالا بره. اگر یک مدت هم ثابت بمونه فنر قیمت فشرده میشه و ناگهان رها میشه و ضررش بیشتره برای طبقه کم درآمد هرچند افراد رانتخوار این وسط سود میکنن.
دولت ريسي يه دكتر اقتصاد داره پس كجاست ؟؟؟
سلام علیکم ،
یک زمانی هم می گفتند : نرخ دلار بیست و پنج هزار تومانی واقعی نیست .
خیلی زود شاهد دلار پنجاه هزار تومانی خواهیم بود .
مموتی کجاست؟ چرا هیچکس ازش خبر نداره؟
چشم حسودان کور، این قطار پیشرفت کشور به طرف قله های سر به فلک کشیده هس، هر کسی نمی تواند آن را ببیندچرا که حتما باید عینک دودی زد، شما با افزایش نرخ دلار قطار در حال حرکت و پیشرفت کشور را می بینید که چه جوری و با چه سرعتی داره حرکت می کنه، ی عده ای می خواهند این قطار در حال حرکت را متوقف کنند ولی آنها نمی دانند ما شب و روز با افزایش نرخ دلار اجازه نخواهیم داد این قطار متوقف شود. ما کاری خواهیم کرد که هیچ کس از گرانی دلارآمریکا نتواند دلار بخرد، فقط مردم ایران این را بدانند که خادمانشان شب روز در حال افزایش نرخ دلار هستیم تا کسی نتواند حتی ریل هم وجود نداشته باشد این قطار لعنتی را متوقف کند.
از خدا شکایت دارم چرا منو تو این کشورای جهان سوم و .... به دنیا آوردی، ای کاش به دنیا نمی آمدم وای کاش ....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
برو خدا رو شکر کن تو افغانستان به دنیا نیامدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
مطمءن باش امثال تو ومن هر جا بودیم اونجارا به گند میکشیدیم .عیب از خودمونه نه اب وخاک
محسن رضایی معاون اقتصادی دولت آذرماه ۱۴۰۰ گفته بود: در سال‌های آینده درباره نرخ ارز مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت. این در حالی است که امروز و پس از 1 سال از صحبت های محسن رضایی، قیمت ارز به 41 هزار تومان رسید
نگران نباشيد قيمت واقعي دلار زودتر از اينكه روي تابلوها بالا بره رو اجناس بالا رفته.
دلار 10 هزار تومني هم زمان خودش غير واقعي بود.
بابا شما که با نوشتن شعار مرگ بر انگلیس اونو‌کشتین چرا پوندش شده ۵۰ هزار تومن
چرا بعد از چهل سال،هنوز امکان افتتاح حساب ارزی برای متقاضیان ارز در شعب بانکها با سود بانکی مناسب فراهم نیست؟ با این کار،هم مردم از سوخت نشدن داراییشون مطمئن تر میشن و هم دولت بهتر می‌تونه تقاضاهای کاذب ایجاد شده توسط دلال ها را کنترل کنه.
سال 1404 که وقت انتخابات است دلار 200 هزار تومان با کمی کاهش 190 تومان بخاطر انتخابات حالا ببینید همه دولتها باید دلار را سه تا پنج برابر افزایش دهند این دولت بخاطر اینکه انقلابی است زود دست بکار شده سال اول دوبرابر را زد و در دوسال آینده چهار برابر را یعنی 200 هزار تومان را میزند
تو رو خدا ملت رو از این قطار پیشرفت پیاده کنین
موضوع اینه که نرخ ۶ا با مدیریت خود دولت ساخته میشه هرچقدر هم نرخ به نرخ بازار برسه باز نرخ بازار میره جلوتر
شاید کسی باور نکنه اگر دولتمردان ما با همین فرمان جلو بروند ۴۰ سال دیگه با دلار ۲۳۰ میلیون تومانی مواجه خواهیم شد یعنی یک دلار می دهیم و ۲۳۰ میلیون تومان می گیریم
ملت به کنار آیا مسئولین بی سواد ما حداقل از زن و فرزندان خودشان خجالت نمی کشند و کنار بروند و اجازه دهند یک عده با سواد مملکت را بدست بگیرند
راست میگن دلار 41هزارتومانی واقعی نیست 50هزارتومان واقعی است
یک وزیر اقتصاد چقدر باید بد باشد که برکنار شود؟ آنقدری بد که ظرف یک ماه دلار به اندازه بیش از ۳۰ درصد برود بالا؟ آنقدری بد که قولهای مربوط به بورسشان همه باد هوا باشد؟ آنقدری بد که مدیران نالایق مانند عشقی انتخاب کند؟ آنقدری بد که با افزایش دلارش همه چیز گران شود؟ آنقدری بد که واقعیت را قبول نداشته باشد؟ تبریک میگم، خاندوزی همه اینها را با هم دارد! سر جایش هست! این آدم زلزله به کشور و زندگی مردم وارد کرده حتی از پستش برکنار نمیشه چه برسه به بررسی قانونی...
با توجه به تحلیلها متوجه میشویم قیمت فعلی دلار نسبت به ۶ سال پیش ۱۰ برابر یعنی سال ۱۴۰۶ قیمت دلار تقریبا ۲۴۰ هزار تومان الی ۲۶۰ هزار تومان با همین فرمون بگیرید بریم جلو
حالا اغتشاشگران بی بصیرت ببینند که نتیجه کارشان به خودشون برمی گرده. خیلی دلم خنک شد که گرانی دلار بیشترین ضربه را به همین آشوبگران می زنه. اینها قدر امنیت، رفاه و عزت کشور را نمی‌دانند. همینکه رفاه آنها به برکت انقلاب خوب شد، شروع به اغتشاش و آشوب کردند. همان بهتر با گرانی دلار و تورم دچار مشکلات معیشتی بشن تا دیگر به فکر براندازی نباشند. این آشوبگران بدانند که درخت انقلاب بسیار تنومند شده و با اغتشاش چند آشوبگر مزدور هیچ آسیبی نخواهد دید. شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد و که دانه دانه. مرگ بر آشوبگر بی بصیرت.
ارز و دلار و ول کنید من هنوز ناهار نخوردم کجا ناهار میدن بگید برم بخورم
قرار بود دوتا صفر کم کنند.
با توجه به چیزی که ما میبینیم. متاسفانه فکر کنم خیلی صفر باید کم کنند.
یک خصوصیت خیلی استثنایی اسب داره و اینه که وقتی فردی می خواهد سوارش شود می فهمد که این فرد واقعا اسب سوار هست یا نه و در صورت ناشی بودن عکس العملی از خودش نشان می دهد که آن سوار را بزمین می انداز و الان ارز هم مانند اسب هوشمند شده و سریع مسئولان ناشی را شناسایی کرده و عکس العمل نشان میدهد.
کاش دیگه دولت اقدامی عملی برای توقف رشد دلار انجام دهد.اخه پراید ۳۰۰میلیونی چیه؟
دقیقا ظریف موقع رفتن درباره فرارسیدن اوضاع وخیم اقتصادی کنونی هشدار داد
در حال حاضر همین دلار پدر مردم رو دراورده، و مردم رو بیچاره کرده
چند روز پیش جناب کاظمی رییس برنامه بودجه استعفا داد توجه نکردند
بله کاملا درسته قیمت واقعی ارز بالاتر از این حرفاست!!!
خیلی جالبه تنهاراهکارشون اینه که به مردم میگن دلاروطلانخرین آخه بی انصاف مامردم توخرج روزا نمون موندیم
مثلا چه اتفاق دیگری باید بیافتد تا نمایندگان غیر محترم مردم از خواب غفلت و یا از حصار تعصّب و منفعت گرایی و منفعت طلبی بیدار شوند ورئیس جمهور را استیضاح کنند. رئیسی باید استعفا بدهد یا محاکمه بشود این چه وضعیتی است برای مردم درست کرده .
ارابه مرگ شده 300 میلیون به داد مردم برسید.
اگر ریال حذف و دلار بشه پول رایج کشور مشکل افزایش قیمت دلار حل می شه چون دیگه قیمت ارزی نیست که بره یالا
اون وقت قیمت پوند هم می اد پایین. شنیدم تو کره شمالی هم برخی ها لب مرز چین با اسکناس دلار داد و ستد می کنند خیلی هم خوبه ها !!!!

برای حل تورم هم بهتره بانک مرکزی رو تعطیل شه که دیگه از این جور امارهای نقطه به نقطه نده پس مشکل تورم هم حل می شه چون نرخ تورمی نیست. حرف گوش بدید اخه خوده من هم با معدل 19.75 دکترای اقتصاد دارم
الکی که نیست !!! پشت این پیشنهاد کلی مطالعه بوده ! بد تغبیر نکن یعنی محل استراحت اقتصادی کشور از دست تورم فزاینده
چرا از آن جراح خبره، آن اقتصاددان، آن دکترا با معدل 19/99 ، آنکه قدرت ریال را می خواست بعد از یورو و دلار بکنه قویترین پول منطقه، خبری نیست ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست