بازدید 6349
۲

صدور ۳۳ حکم برای دانشجویان شریف در کمیته انضباطی

مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف گفت: در ارتباط با وقایع اخیر ۳۰۰ شکایت به کمیته انضباطی واصل شده و تا به حال ۳۳ حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیئت تجدیدنظر صادر نشده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 24 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، هادی نوبهاری درباره اینکه احکام صادر شده شامل چه مواردی می‌شود، گفت: بسته به نوع تخلف، تا به حال احکام مختلفی صادر شده؛ از تذکر کتبی و توبیخ کتبی تا یک یا دو نیم سال منع موقت از تحصیل که برخی به‌صورت تعلیقی است. برخی با احتساب سنوات است و برخی بدون احتساب سنوات.

نوبهاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رویکرد دانشگاه در برخورد با دانشجویان معترض در وقایع اخیر چیست؟ گفت: ما دانشجوی معترض را از دانشجوی متخلف جدا می‌دانیم. رویکرد دانشگاه صدور مجوز برای تشکل‌های قانونی موجود در دانشگاه برای برگزاری تجمعات قانونی، جلسات مناظره، برنامه‌های تریبون آزاد و … است تا دانشجویان بتوانند در چهارچوب ضوابط و مقررات موجود و بدون واردکردن آسیب به خود و دیگران، حرف خود را بزنند و حرف دیگران را بشنوند و بنیان فکری خود را رشد دهند.

وی ادامه داد: اما رویکرد دانشگاه در مقابل دانشجویانی که نسبت به برگزاری تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز اقدام یا سایر بندهای آئین‌نامه‌های انضباطی را نقض می‌کنند و مشکلاتی را برای خود، هم‌کلاسی‌های خود و دانشگاه ایجاد می‌کنند، مواجهه بدون اغماض از طریق کمیته انضباطی است.

این مقام مسئول دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت تعهد دانشجو، احکام صادره لغو شود، گفت: در اطلاعیه ۱۲ آذر هیئت رئیسه دانشگاه اعلام شده است که احکام بدوی صادره، در فرایند تجدیدنظر، تحت تأثیر پایبندی افراد در فضای حقیقی و مجازی دانشگاه به منشور اجتماعی دانشگاه مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و بر همین اساس عمل خواهد شد.

نوبهاری همچنین درباره اینکه ماجرای آتش‌سوزی دفتر بسیج و پیگیری دانشگاه به کجا رسید؟ گفت: موضوع از طریق نهادهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی و رسیدگی است و فعلاً چیزی قابل اعلام نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲
دانشکاه شریف تعطیل کنید و همه دانشگاه ها چون دیگه نیازی نداریم .هر کسی هم نخبه میشه از این دانشگاه ها می ره از ایران.
واقعا جای خجالت و شرم داره.آیا اینم شد نماد اقتدار ؟! گویا رافت اسلامی فقط مشمول حال اختلاسگران و مفسید اقتصادی میشه...... تاسف آوره
بالاخره صدای مردم ، جوانان کجا باید شنیده بشه ؟
آقایون ! دلار چند شد ؟ اقتصاد و سفره مردم چطوری شد ؟
گویا تنها کاری که بلدید ، همین بگیر و ببند و ساکت کردن صدای معترضین و مخالفین هست
تاسف آوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر