بازدید 5326

واکنش حقیقت‌ور به رخدادهای سیاسی کنونی کشور

در این روزهایی که شرایط حساسی داریم، عده ای تندرو که در مجلس هستند، هم حرف های ضرررسان می زنند و هم ادعا می کنند، مجلس انقلابی روی کار است. انشاءالله به وقتش نشان خواهیم داد، انقلابی بودن باید چطور باشد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 21 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از نواندیش، نماینده سابق مجلس گفت: انگار تندروها واقعا عزم شان را برای سیاه نمایی علیه کشور جزم کرده اند. در این مقطع فوق حساس، گروهی اصرار به اجراى احکام اعدام دارند، گروهی به بهانه حجاب، زنان را با الفاظ نامناسبی خطاب می کنند و البته عده ای هم آستین ها را بالا زده و روی دیوار سفارت انگلیس شعار می نویسند. عجیب هم اینکه شهرداری تهران در واکنش به تمیز کردن دیوار توسط سفیر انگلیس، بنر نصب می کند و به او می گوید، ننگ با رنگ پاک نمی شود!

منصور حقیقت پور، نماینده سابق مجلس با بیان اینکه «مملکت دست تندروها افتاده است» گفت: متاسفانه عده ای که اصرار به تندروی دارند، متاسفانه در قسمت های مهمی از امور هم حاکم شده اند. در واقع این گروه آنچه خودشان قبول دارند را ملاک قرار می دهند و این اصلا نباید نظر جمهوری اسلامی تلقی شود. این گروه همان هایی هستند که داخل سفارت عربستان شدند، در قم به علی لاریجانی حمله ور شدند و در سالگرد امام راحل، به حسن آقای خمینی پیش چشم میهمانان خارجی اهانت کردند. حتی می توان گفت، در دولت روحانی برجام آماده امضاء بود، اما تندروها مانع شدند. 

فعال سیاسی در ادامه گفت: بر همین اساس باید گفت، عده ای نمی گذارند، جمهوری اسلامی با دنیا رابطه ای عزت مندانه داشته باشد. بله، من هم قبول دارم انگلیس در طول تاریخ خیانت های زیادی داشته است، اما اگر مصلحت این باشد با انگلیسی ها رابطه داشته باشیم، هیچ اشکالی ندارد. اما تندروها که متاسفانه زمام امور داخلی و دیپلماسی را در اختیارش می بیند، ایران را روز به روز تنهاتر و غریب تر می کنند که این بسیار نگران کننده است. اگر مردم گرفتارند، به خاطر این است که با دنیا در حالت قطع رابطه هستیم. ما باید به جز اسرائیل، با همه جهان حتی آمریکا رابطه بگیریم تا بلکه مردم را از گرفتاری خلاص کنیم.

او در پاسخ به اینکه چرا حاکمیت عزمی برای کنترل تندروها ندارند، تصریح کرد: این مساله ای است که شاید نتوانیم «باز»ش کنیم! به هرحال باید یک معذورهایی را در رفتارهای مان لحاظ کنیم. مساله این است، افراطیون اظهارات تندی می کنند و مثلا درباره حجاب الفاظ نامناسبی به زنان منتسب می کنند، در حالیکه مقام معظم رهبری که به قاعده فصل الخطاب هستند، کلمه ای نادرست درباره هیچ کس به کار نبرده اند. اساسا باید گفت، تندروها را باید با ترویج عقلانیت و واقع بینی بی خاصیت کنیم تا نتوانند تاثیرگذاری منفی را ادامه بدهند.

وی توضیح داد: عده‌ای از نظام حکمرانى توقع دارند، حذف تندرو‌ها را جدی بگیرد. به نظر من شورای نگهبان باید در تعیین صلاحیت‌ها تجدیدنظر کند. البته شاید ذائقه شورای نگهبان با رفتار تندرو یکی است و به همین دلیل کاری کردند تا افراطیون در انتخابات حداقلی به دولت، مجلس و ارگان‌های دیگر راه پیدا کنند. اما راًی آوردن در انتخابات‌های ۱۴۰۰ و ۹۸ نمی‌تواند ملاک صحیحی برای شایستگی باشد. چرا که آن دو انتخابات با کمترین میزان مشارکت دوره چهل و چند ساله نظام برگزار شد. میدان داری تندور‌ها را باید از چشم شورای نگهبان دید.

منصور حقیت پور در پایان گفت: در این روزهایی که شرایط حساسی داریم، عده ای تندرو که در مجلس هستند، هم حرف های ضرررسان می زنند و هم ادعا می کنند، مجلس انقلابی روی کار است. انشاءالله به وقتش نشان خواهیم داد، انقلابی بودن باید چطور باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر