بازدید 75162

واکنش قرائتی به حضور دانش آموزان در اعتراضات

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: معلم انسان‌ساز است و اگر کار خوب یاد دانش آموز بدهد در کار خیر آن فرد و اگر کار بدی آموزش بدهد در گناه آن شریک است. در حوادث اخیر شاهد حضور برخی از نوجوانان بودیم؛ یعنی نسلی که توسط معلمان جمهوری اسلامی تربیت شدند و این نشان می‌دهد که برخی از معلمان ما در تربیت صحیح دانش آموزان، موفق نبودند. اشتباه من این بود که به تلویزیون رفتم. /توجیه کردن حماقت است و خیلی از مسئولان سعی می‌کنند، توجیه کنند/ تضعیف نظام جنایت است/آمریکا این همه علم دارد اما اخلاق ندارد/ بسیاری از روزنامه‌ها و فیلم‌هایی که وجود دارد، هیچ اثری در رشد و تعالی انسان ندارد
کد خبر: ۱۱۵۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 20 December 2022

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امشب در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: معلمی شغل نیست بلکه یک عبادت است. اگر انسان توانست علم را از یک فلش کامپیوتر که یک قطعه فلزی است به کامپیوتر دیگری منتقل کند، خداوند هم می‌تواند علم را از امام حسن عسکری (ع) به یک کودک مانند امام زمان (عج) منتقل کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید "هر جا کمبود داشتید، ببینید کجا قوت دارید و فقط به عیب‌ها نگاه نکنید"، گفت: حضرت زینب (س) در کربلا با تمام سختی‌هایی که متحمل شد فرمود "ما رایت الا جمیلا" جز زیبایی چیزی ندیدم.

وی با بیان اینکه هر فردی یک مهارتی دارد، ادامه داد: متاسفانه دانشگاه‌های ما فقط مدرک‌هایی مانند لیسانس می‌دهند و متاسفانه از مهارت‌آموزی در دانشگاه‌های ما غفلت شده است.

قرائتی با اشاره به اینکه فردی می‌خواست ازدواج کند به او گفتند "چه داری"، گفت "چیزی ندارم بجز آمادگی"، افزود: برای پیدا کردن شغل درست است که باید آمادگی داشته باشیم، اما مهارت هم لازم است.

وی با توصیه به دانشجویان که درس دانشگاه را بخوانید، اما بدانید که علم فقط در دانشگاه نیست، بیان کرد: نسل آینده باید مهارت داشته باشد تا بتواند موفق شود و پدر و مادر‌ها باید استعداد بچه‌های خود را کشف کنند و این نکته توجه داشته باشند که خیلی از افراد دانشگاه رفتنشان الکی است در حالی‌که استعداد‌های خیلی بهتری در آن‌ها وجود دارد.

این مفسر قرآن کریم، با بیان اینکه رگبار شبهات در کشور از سوی دشمن وجود دارد و شبهات نسل جوان باید پاسخ داده شود، گفت: توجیه کردن حماقت است و متاسفانه خیلی از مسئولان ما سعی می‌کنند، توجیه کنند.

وی با اشاره به اینکه تضعیف نظام جنایت است و نباید با یک حرف و سخنرانی که اصالت هم ندارد، نظام اسلامی را تضعیف کرد، افزود: تکمیل رسالت ما در نظام است و همه ما با هر توانی که داریم، وظیفه داریم در جهت تکمیل نظام مقدس اسلامی تلاش کنیم.

قرائتی با بیان اینکه خدا به ما نیازی ندارد و این ما هستیم که در هر شرایطی به خداوند نیازمند هستیم، ادامه داد: دانشجویان، دانشمندان و اساتید؛ در هر سطحی که هستید، خودتان را باسواد ندانید و بدانید که قرآن می‌فرماید "همه شما با هم در مقابل خداوند یک ذره سواد دارید. "

وی با توصیه به اینکه خودتان را برای تربیت یک نسل بزرگ آماده کنید و در این راه اطلاعات خود را برای پاسخگویی به شبهات دینی این نسل تکمیل کنید، گفت: معلم کار پخش علم به مغز انسان‌ها را در برعهده دارد و معلم باید هم علم یاد بگیرد و هم تولیدکننده و هم توزیع کننده علم باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه اگر کار خوب یاد یک دانش آموز بدهید تا زمانی که آن فرد در دنیا آن کار خیر انجام می‌دهد معلم نیز در ثوابش شریک است، افزود: اگر کار بدی را آموزش بدهید تا زمانی که آن گناه انجام می‌شود، شما نیز در آن گناه شریک هستید و بدانید که معلم انسان‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر شاهد حضور برخی از نوجوانان بودیم؛ یعنی نسلی که توسط معلمان جمهوری اسلامی تربیت شدند و این نشان می‌دهد که برخی از معلمان ما در تربیت صحیح دانش آموزان، موفق نبودند، گفت: معلمان باید بچه‌ها را نمازخوان تربیت کنند و بدانند که دیپلم و لیسانس تارک‌الصلوه به هیچ دردی نمی‌خورد.

قرائتی با بیان اینکه اشتباه من این بود که به تلویزیون رفتم، چرا که اثر گفت‌وگوی چهره به چهره خیلی بیشتر است، افزود: معلم باید با بچه‌ها چهره به چهره حرف بزند، آموزش بدهد و با آن‌ها انس بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید با بچه‌ها با محبت برخورد کنید و بدانید نسل آینده ما به محبت نیاز دارد، ادامه دارد، گفت: ما در دنیا مشکل علم نداریم و مشکل ما اخلاق است؛ آمریکا این همه علم دارد، اما اخلاق ندارد به همین علت در دنیا از او نفرت دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه علم باید انسان را به تکامل برساند و هر علمی مفید نیست، افزود: متاسفانه بسیاری از روزنامه‌ها و فیلم‌هایی که وجود دارد، هیچ اثری در رشد و تعالی انسان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان باید چیز‌هایی را یاد بچه‌ها بدهند که مشکلی از جامعه را برطرف کند و علم باید مفید باشد، گفت: دانستن علم باید یا واجب باشد یا مستحب و یا اینکه مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کند و دانستن هر چیزی واجب نیست.

قرائتی با بیان اینکه مزه قرآن را بچشید و به نسل جوان بچشانید و فرزندان خود را با قرآن مأنوس کنید، افزود: لغزش نسل نو از غفلت معلمان است و خیلی بد است در کشور ما فردی دیپلم بگیرد، لیسانس بگیرد، اما نتواند قرآن بخواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۵۳
انتشار یافته: ۲۲
آقای قرائتی ۴۴ سال برای دانش آموزان حرف زدی نتیجه چی شد؟
یعنی شماها 44 ساله کشور رو گرفتین دست خودتون و بجای بهبود وضعیت هرروز فقط به مردم فشار میارین نسل جوون دیگه از شرایط خسته شدن و تحمل دروغها و شعارهای شما رو ندارند همین الان کل نیروتون جمع کردین برای محدودیت اینترنت بجای گسترش کل تصمیماتتون اینه که چطور ببندین
آقای قرائتی شما که 40 سال است بالای منبری
خودت 3 تا کار مفید نتیجه بخش خودت را نام ببر!
حاج آقا شما دیگه چرا ؟ آیا در بیانات خود در تحلیل خود جانب عدالت و انصاف را رعایت کرده اید ؟
علت را در نحوه استخدام در دستگاههای دولتی و چک سفید امضایی که به کارمندان دولتی داده ایم پیدا کنید:
1- جوانی نخبه و فارغ التحصیل با رتبه ممتاز از بهترین دانشگاههای ایران و از خانواده ای ایثارگر و انقلابی و خودش هم متعهد، 5 سال است که به دلیل نداشتن پارتی حتی نمیتواند به عنوان حق التدریس در آموزش و پرورش تدریس کند و بیکار است
2- فردی که 15 سال معلم است و به معلمی به چشم درآمد پنجم هم نگاه نمیکند به دلیل درآمد دهها میلیاردی از انبوه سازی، یکسره شبکه منوتو و اینترنشنال نگاه میکند و سرتاسر مخالف نظام و انقلاب است، 15 سال است معلم است
اتفاقات مشابهی در سایر ارگانهای دولتی می افتد و جوانان شایسته ای به دلیل نداشتن کس و کار و علی رغم شایستگی از خدمت محروم میشوند فقط به دلیل اینکه ما به کارمندان خودمان چک سفید امضا داده ایم
دیگه دانش آموز هم میدونه آینده ای نداره
تو راست میگی!
چشم استاد به بچه ها میگیم که این همه اختلاس و دروغ اشکالی نداره ولی شما باید مسلمونه واقعی باشید و گناه نکنید....
این موضوع نشان دهنده باهوشی نسل کنونی استو این نسل مثل ماها هر حرفی رو سریع باور نمی کند
اشتباهات خود را گردن معلمان نیندازید

آنها همان چیزی که شما خواستید و گفتید را منتقل کردند
این ها نتیجه آموزش های غلط دانشگاه صدا سیماست !!
ببخشید این همه حکم میدید حکم عالم بی عمل رو هم بدید شما همه خوبید فقط مردمن که بدن.
بله، ضعف معلم هم هست ..ولی این دلیل کافی نیست. ...ضعف معلم نتیجه چیست؟ هم مسئولین مقصرند هم خود مردم و همه با هم باید توبه کنیم و اصلاح گذشته ..کلی دهه شصتی مجرد تو جامعه است ، کلی طلاق گرفته ، شما رسوایی این مصیبت رو جمع کنید ما هم به شما دهه نودی خوب تحویل بدیم.
مگر شما نبودید که قبل انقلاب می گفتید دو ماه رادیو تلویزیون را بدهند دست ما همه دنیا را مسلمان می کنیم! چی شد چهل و اندی سال رادیو و تلویزیون دست شما بود، خود شما چهل سال برنامه داشتی و داری، توی انواع و اقسام ارگان های به اصطلاح فرهنگی بودین ، حالا شما هیچ کاره ای و معلمان تقصیرکارن! عجبا
فقط معلم های مقصرند روحانیون و ائمه جماعت هیچ نقشی ندارند
مگر معلمان همان کتاب هایی را که شماها تالیف کردید تدریس نمی کنند؟! تعلیمات دینی، دین و زندگی و درس هایی‌ از قرآن و ....
اینا تربیت شده یوتوب واینستا و... هستند. نه معلم وپدر ومادر. ولنگاری فضای مجازی را کی گردن میگیره. حالا دیواری کوتاه‌تر از معلم بدبخت نبود. خودم معلم نیستم.
البته دوسال در کلاس مجازی بودن همین است. البته در خیلی مواقع هم خود شخص مقصر است. در هر کاری درایت لازم است. نمی شود به یکباره و یک شبه ره صد ساله پیمود. بهتر است هرکسی خودش درهر موردی منصفانه برخورد کند. خوب باید پای کاربود و بعد قضاوت کرد. باید در گود کشتی بود وبعد گفت فلان فن را بلدم.
خیلی ها آمدند آموزش و پرورش ولی نتوانستند.باشند. ولی گروهی سال‌های سال محبوب دانش آموزان مانند و خواهند ماند تروتشان محبت دانش آموزان است. نه دنیای فانی.
یادمان باشد بهترین مردم معلم می‌شوند از نطر علم اخلاق معرفت پاک دستی. نسل قابل اصلاح است. ولی اصل اگر مشکل داشته باشد هرجا باشد مشکل آفرین است.
هرکجا هستید سلامت باشید و عاقبت بخیر آن شالله
درود بر حاج آقا قرائتی ، گل گفتی
دو صد گفته ، چون نیم کردار نیست .
مسئولین و دست اندرکاران بخود آیند.
شما چون اخلاق دارید کارهای خودتون رو به گردن معلم ها می اندازید
جناب آقای قرائتی
چند نسل از مردم مسلمان ما پای درس های شیرین و آموزنده شما نشستند و با قرآن مانوس شدند و این بزرگترین دست‌آورد شماست و چند سر وگردن از مسئولین پر مدعای کشور که عناوین را یدک می کشند بالاترین.

ما تا زمانی قرآن و اهل‌بیت ع را می‌خواهیم که بین مردم برامون احترام و ارزش ایجاد کنند
حالا که زمانه واژگونه شده است و جلوه های دنیا از همیشه جذاب تر هست طبیعیه که آموزش اخلاق و قرآن کار مفید حساب نمیشه.
حضرت سیدالشهدا فرمودند
مردم بندگان جلوه های دنیایند و دین لقلقه زبانشان
آنگاه که سختی ابتلائات فرا برسد دیدنداران اندک خواهند بود.
من نیز از سختی معیشت و فساد و تبعیض رنجور و عاصی ام، اما اینقدر حافظه دارم که یادم بیاید سلسله اقدامات بدخواهان و اهریمن صفتان به لطائف الحیل سعی کرد تا با سخت کردن معیشت مردم بین اونها و دین خدا فاصله بی‌اندازه.
مردم سرافراز و بزرگ ایران
استقامت ما در حال نتیجه دادن است
حیف نیست اجر این همه مجاهدت را ضایع کنیم؟
والله که اسلام پیروز است
برادران من بیایید دوباره دستهایمان را در هم گره بزنیم و در دوران سختی و ابتلا یاریگر دین خدا باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست