بازدید 5775
رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی محیط‌ زیست

هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط زیست است / کوتاهی در اجرای کامل قانون هوای پاک از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست/ اقدامات و سیاست‌های حفاظتی باید ابتدا بر پایه تشویق باشد

اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است؛ اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ 14 December 2022

هرگونه توسعه فرع بر حفظ محیط زیست است/ کوتاهی در اجرای کامل قانون هوای پاک از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست/ اقدامات و سیاست‌های حفاظتی باید ابتدا بر پایه تشویق باشدرئیس جمهور تاکید کرد: محیط‌ زیست سرمایه بزرگ ملی و مولد ثروت و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی همراه باشد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای‌عالی محیط‌ زیست اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی را چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست برشمرد و افزود: در همه اسناد بالادستی کشور تاکید شده که هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار برای حفاظت از محیط‌ زیست نه هزینه‌کرد بلکه یک سرمایه‌گذاری پرثمر و ضروری برای کشور است، از متولیان حفاظت از محیط‌ زیست خواست، در اجرای اصول و قوانین حفاظتی نهایت دقت را بکنند تا هم از منابع و عرصه‌های طبیعی به بهترین شکل ممکن حفاظت شود و هم معیشت و کسب و کار مردم با احتمال آسیب به محیط زیست مختل نشود.

هرگونه توسعه فرع بر حفظ محیط زیست است/ کوتاهی در اجرای کامل قانون هوای پاک از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست/ اقدامات و سیاست‌های حفاظتی باید ابتدا بر پایه تشویق باشد

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به ضرورت اقدام موثر برای مقابله با معضل گرد و غبار بر لزوم پیگیری و به نتیجه رساندن اقدامات و همکاری‌های منطقه‌ای برای حفاظت از محیط‌ زیست، بر اجرای کامل قانون مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد و افزود: کوتاهی در اجرای قانون از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی افزود: دستگاه‌ها اگر در اجرا هم به این نتیجه رسیدند که بخشی از قانون به هر دلیل قابل اجرا نیست، باید جمع‌بندی خود را به قانونگذار اعلام و موضوع را برای مردم نیز تشریح کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مقابله بدون ملاحظه با متعرضین به عرصه‌های طبیعی، از اعضای شورای‌عالی محیط زیست خواست حتی اگر بخشی از منابع و عرصه‌های طبیعی در اختیار یک سازمان یا دستگاه دولتی و عمومی قرار داده شده باشد، مسئولان باید با تخلفات احتمالی قاطع برخورد کنند و این‌گونه تصور نشود که بخش‌های دولتی و عمومی اجازه سوءاستفاده از قدرت را دارند.

هرگونه توسعه فرع بر حفظ محیط زیست است/ کوتاهی در اجرای کامل قانون هوای پاک از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست/ اقدامات و سیاست‌های حفاظتی باید ابتدا بر پایه تشویق باشد

وی در ادامه با سخت و مهم توصیف کردن مسئولیت‌ها و وظایف محیط‌بانان، بر حمایت از آنان در انجام وظایف‌شان تاکید و مسئولان سازمان حفاظت محیط‌ زیست را مکلف کرد، ملاحظات زیست محیطی حال و آینده کشور را برای طرح در برنامه هفتم توسعه گردآوری و تدوین کنند.

رئیسی ضمن مهم دانستن استفاده از فناوری و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت از محیط زیست، خطاب به مسئولان محیط زیست کشور گفت: بهتر است که اقدامات و سیاست‌های حفاظتی شما بر پایه تشویق باشد و آنجا که مشوق‌ها موثر واقع نشدند، به سراغ اعمال مقررات و برخورد قانونی رفت.

رئیس جمهور انگیزه و دغدغه افراد و سازمان‌های مردم نهاد را برای حفاظت از محیط‌زیست ارزشمند دانست و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و انگیزه‌های مردمی در مسیر حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۷
داری به مردم می‌گی یا خودت و دولت باید اجرا کنند.
آقای رئیسی لطفاً درمورد سد چمشیر که دارد به عاقبت سد گتوند گرفتار می شود شفاف سازی فرمایید و دستور توقف بدهید: سریع، فوری، انقلابی!
بس کن دکتر !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟
اقاي ريسي دستور داد هوا تميز شه و هواي پاك داشته باشيم از شنبه درست ميشه
خدا رو شکر می کردیم که ریاست حمهوری چیزی از محیط زیست نمی گوید و واردش نمی شود . چون وارد هر چیز شدند خانمان ش رو بر انداختند : تولید، صادرات ، نفت ، گازو بنزین ، خودرو و مسکن و ... حالا نوبت محیط زیست ه . تو رو خدا کاری نکنید . دولت شما فقط تماشاچی ست .
جناب رییس‌جمهور الان یکسال و نیم گذشته ما هنوز منتظر اقتصاددانهایی هستیم که شما قولش و دادین.اگر اینکاره نیستید به اهلش واگذار کنید
سلام تابناک.کامنتای زینال بندری رو پخش کن.معمولا تو این مایه هاست یه عده معترضین و دیدم گریه میکردن و پشیمان بودن یه
عده دخترا رو دیدم حجاب نداشتن خوشحال بودن.یه عده مسوولین و دیدم که نگران مردم بودم

اکثرمخاطبان تابناک کارمندوکاگرن حرفاش برای خندیدن خوبه تو این همه خبر بد
با داشتن اولین ظرفیت های تولید برق خورشیدی در دنیا و با داشتن دومین ذخایر گاز در دنیا نیروگاه برق مازوت سوز داشته باشیم و هوای کره زمین و نه تنها ایران را آلوده کند دو حالت بیشتر نیست : یا بی کفایتی است یا خیانت
جناب رییسی این وزرا و معاونین و مدیران و کارشناسان زیر

دست شما ، از کم دانشی و بی اطلاعی شما سوء استفاده میکنند !!!؟؟

و با دادن آمار و اطلاعات و اخبار ساختگی و دروغ به شما

موجبات نارضایتی و اعتراضات گسترده مردمی و آماده کردن

کشور ، برای حمله کشورهای منطقه و جهان به ایران را آماده

میکنند و شما نباید اصلا به اینها اعتماد کنید و سعی کنید تا

از اخبار و آمار درست از طریق کارشناسان بیطرف و منزوی

شده و بازنشسته و کنار گذاشته شده وطنپرست و دلسوز و

ملی و مردمی استفاده کنید
فوری انقلابی!!!
به نظر می رسد ضروری است که اهمیت حیاتی محیط زیست برای تندرستی و زندگی بشر را در دبستانها هم تدریس کنند.
خیلی سریع و انقلابی هوای تهران باید پاک شود
قانون سلیقه ای بشه؟
قطع و خشکاندن درخت در شهر جریمه دارد اما در ساخت بزرگراه شمال لازم بوده. در ساخت انواع شهرکهای ویلایی و در ساخت سدها قطعشان لازم بوده. اجازه سدسازی بی حد و حفر چاه و خشک کردن دریاچه ارومیه. گاوخونی. هور خوزستان و کاهلی در گرفتن حقابه و خشکاندن تالاب هامون.. تخریب طبیعت در معادن ....در اینها ظاهرا چیزهای دیگر بر حفظ محیط زیست اولویت دارن
باتمام ارادتی که به رئیس جمهورمحترم داریم ولی منتظر شنیدن فرمایشی که برای توسعه باید بیخیال محیط زیست شد نبودیم ریاست مخترم جمهوری قطعاًعنایت دارندکه تخریب محیط زیست تنها مشکل برای سگ وشغال وپلنگ صورتی وگل باغالی بوجودنمیآورد که بود ونبودشان نه دردی میآوردونه دردی رادوا میکند بلکه تخریب محیط زیست وازبین بردن حنگلها وآنجه خداوند برای حیات ماانسانها افریده نتیجه اش میشودهوای کشنده شهرهاعلی الخصوص تهران یادش بخیر چنددهه نمیگذرد که درتهران برفهائی میآند که مدتها شهرداریهاکرفتارش بودند امروزه درپای قله دماوند هم چنان برفهائی نمیبارد بحای آن یا کمبود آب داریم یاتخریب مناطق مختلف ازسیلهای نوظهور درموردتخریب محیط زیست برای توسعه لطفاًازکارشناسان خبره دراین زمینه مشورت شود وآن نشودکه مثل اجازه برج های بلندمرتبه سازیهای غرب تهران بدون مطالعه عوارض زیست محیطی آن چنان کردند که بادسطحی که ازغرب میوزید راسد کردند وقطع جریان آن باعث شدت این آلودگی هائی شد که دامن همه راگرفته. این یکی ازنمونه های ملموس آن برای مااست
البته جناب رییس جمهور خبر ندارن همین الان که در حال نطق هستن خیلی از نیروگاه ها از سوخت گاز به سوخت مازوت رفته اند آنهم در این هوای بد
اگر راست میگویید مازوت سوزی نیروگاه برق شازند اراک را متوقف کنید.
بیایید ببینید این نیروگاه چه بر سر مردم شهر ارام می‌آورد،‌ اینکه آسمان یه شهر کوچک 600هزار نفری چقدر بخاط دود این نیروگاه تیره و سمی هست و هیچ کس هم به درخواست‌های مردم اهمیتی نمیدهد.
چرا نیروگاه خیلی از شهرها مثا تهران و اصفهان و قم و تبریز و ... سهمیه گاز دارند،‌ اما نیروگاه اراک با وجود آلودگی کارخانه‌های متعدد دیگر،‌ سهمیه گاز ندارد!!!!!!!!!!
جانم دکتر تو فقط درست بنویس محیط زیست!!!!!!!!!!
فقط حرف می زنی فکری برای مازوت سوزی نیروگاهها بکن .
هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط زیست است
اگه قرار باشه ریس جمهور بیاد فقط بگه چرا کوتاهی شده چرا اقدام ی صورت نگرفته، خوب این رو هر کسی بلده
توصييه هايي كه به آنها عمل نمي شود ، چگونه مي توانند معضل آلودگي هوا و يا مشكلات و مسائل را حل كنند ؟ درست مثل خيلي از قوانيني كه وضع شده اند وليكن هرگز به دلايل مختلف ، اجرا نگرديدند . اين رويه ها و روش هاي مرشدي ، كارساز نخواهد بود . قاطعيت مي خواهد و مرد ميدان و افراد لايق و شايسته و كار بلد .
اقای رییس جمهور ، فقط حرف میزند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
البته بستگی به فرهنگ داره . ازنظر ما گپ میزنه ... بعضی ها عم می گن اختلاط می فرمایند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
انهم با جمله های نصفه و نیمه و کلا غلط
این جناب رییس جمهور ما فارسی بلدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
در حد نهار چی داریم و نهار خوردی و نهار بهم بدهید
مات‌اشدت‌فقرگرفتار‌کردی‌...محیط‌زیست‌الودگی‌.برنامه‌دیرنه‌ای‌میخواد‌که‌بایدانجام‌میشد‌نشد‌.....برو‌گرانی‌مهارکن‌..مسکن‌....مساجری‌....ازله‌سدن‌بیشترکشورجلوگیری‌کن‌....چرا‌امارقام‌فلج‌کننده‌حفظ‌میکنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی