بازدید 3229

کلاهبرداری زوج جوان با صرافی آنلاین

کد خبر: ۱۱۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵ 13 December 2022

زن و شوهر شیاد که با راه‌اندازی صفحه مجازی صرافی آنلاین یک میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایران، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد در یکی از کشور‌های خارجی خانه‌ای خریدم و وقتی که خواستم هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کنم، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم.

با ادمین این صفحه اینستاگرامی که خانمی خوش‌صحبت بود گفت‌وگو کردم و قرار شد در مرحله اول ۲ میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریز کنم تا این مبلغ به ارز مورد نظرم تبدیل و به حساب فروشنده در کشور مدنظر حواله شود، اما پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آنها دریافت نکردم .

وی افزود: رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات تخصصی که توسط همکاران بنده در پلیس فتا صورت گرفت، مشخص شد یک زن و مرد با جعل عنوان یک صرافی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. پس از تحقیقات تکمیلی، متهمان که یک زن و شوهر بودند در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو نفر در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

مجرمان سایبری پس از روبه‌رو شدن با شاکی و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند و به کلاهبرداری از ۵ نفر از شهروندان با همین روش به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد ریال اقرار کردند.

رئیس پلیس فتای تهران به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاه‌های مجازی نامعتبر و بدون نماد اطمینان، صرافی‌های آنلاین فاقد مجوز و افراد ناشناس اعتماد نکنید و نقل و انتقال‌های خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار