بازدید 15847
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران / هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن / مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه / ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران، هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه، ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران و بیانیه مصر درخصوص اوضاع در فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 10 December 2022

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران/ هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن/ مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه/ ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

بین الملل تابناک: بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران، هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه، ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران و بیانیه مصر درخصوص اوضاع در فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران

روز جمعه، دولت‌های آمریکا و کانادا با صدور بیانیه‌ای مشترک و به بهانه واهی نقض حقوق بشر، ایران را به «خشونت» علیه اغتشاشگران و بر هم زنندگان امنیت مردم متهم کردند!

در بخشی از این بیانیه مشترک، با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ادعا شده که تهران به دلیل اقداماتش در این خصوص امروز هدف تحریم‌هایی قرار گرفته است.

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران/ هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن/ مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه/ ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

 ساعاتی پیش، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مسئولین ایرانی مذکور به بهانه نقض حقوق بشر در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران هدف تحریم‌های یکجانبه این کشور قرار گرفته اند.

مقامات ایرانی که امروز هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، عبارتند از: علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ابراهیم کوچک زاده، فرمانده نیروی انتظامی چابهار و الله کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی شهر کرج.

همچنین، پیشتر کانادا ۲۲ تن در ایران را به بهانه‌های واهی حقوق بشری هدف تحریم‌های خود قرار داد.

کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ایرانی به دلیل آن چه نقض حقوق بشر از سوی تهران ادعا شده است، اعمال کرد.

بر اساس این تصمیم ۲۲ مسئول ارشد قوه قضائیه ایران، سازمان زندان‌ها، نیروی انتظامی، همچنین برخی از مقامات مانند مشاوران ارشد مقام معظم رهبری و برخی از اعضای رسانه‌ها تحت تحریم‌های یکجانبه کانادا قرار گرفتند.

هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک هشدار داد: اگر اقدام آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن به نتیجه برسد، رویه خطرناکی را در سیستم سازمان ملل ایجاد خواهد کرد و رویه برابری دولت‌های عضو در این سازمان بین المللی را زیر سوال خواهد برد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای رئیس شورای اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) و رئیس شصت و هفتمین کمیسیون مقام زن ارسال شده است، دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تلاش‌های آمریکا با هدف لغو عضویت کشورمان در کمیسیون مقام زن را تشریح کرد و از دبیرکل خواست از ایجاد این بدعت در روند کار سازمان ملل جلوگیری کند.

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران/ هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن/ مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه/ ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

ایروانی در این نامه با اشاره به برگزاری نشست آتی شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در تاریخ ۲۳ آذرماه سال‌جاری برای بررسی درخواست غیر قانونی آمریکا جهت پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن تاکید کرد: این درخواست بر پایه ادعاها و فرضیات جعلی علیه ایران صورت گرفته است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در نیویورک افزود: این درخواست غیر قانونی، نشان دهنده تلاشی دیگر توسط آمریکا برای سوء استفاده از سیستم سازمان ملل برای اهداف سیاسی خود است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره علیه سوء استفاده از نهادهای وابسته به سازمان ملل برای پیشبرد اهداف سیاسی هشدار داده، چون به اعتبار سیستم سازمان ملل لطمه وارد می کند.

سفیر و نماینده دائم ایران توجه دبیرکل سازمان ملل را به سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران و ایجاد کمپین گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله فشارهای حداکثری سیاسی و اقتصادی بعد از خروج آمریکا از برجام در سال ۱۳۹۷جلب و اضافه کرد: اگر این اقدامات غیر قانونی در سیستم سازمان ملل موفق شود، برای کلیت سازمان ملل خیلی خطرناک خواهد بود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: این امر نه تنها یک رویه خطرناک با تاثیرات زیاد ایجاد خواهد کرد، بلکه بر خلاف روح و نص سازمان ملل متحد بوده و موضوع برابری حاکمیتی دولت های عضو، مشارکت آنها در عرصه بین المللی، حضور دولتها در همه ارکان بین المللی به صورت برابر و متناسب برپایه توزیع جغرافیایی از نمایندگان همه مناطق جهان را زیر سوال خواهد برد، در حالی که این موضوع از پایه های اساسی سیستم سازمان ملل و چند جانبه گرایی است.

ایروانی اضافه کرد: در رویه کاری شورای اکوسوک سابقه ای از پایان دادن به حضور یک عضو منتخب در یک کمیسیون برای یک هدف خاص وجود ندارد.

سفیر و نماینده دائم ایران با اشاره به موارد نامبرده از دبیرکل سازمان ملل خواست، در ظرفیت خود به عنوان حافظ منشور ملل متحد و در چارچوب مسئولیت‌های دبیرکل از اصول منشور ملل متحد حمایت و در این چارچوب از تلاش‌های غیرسازنده و مخرب به رهبری امریکا در قبال ایران جلوگیری کند، زیرا این رویه مشارکت فعال و جامع همه دولت‌های عضو در فعالیت‌های سازمان ملل را در معرض خطر قرار می دهد.

در پایان نیز از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخواست شد این نامه به عنوان سند شورای اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) منتشر شود.

مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه

منابع اسرائیلی از سفر رئیس آتی ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدارش با مقامات نظامی آمریکایی خبر دادند.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است: در دیدار هرتزی هالیوی، رئیس آتی ستاد ارتش اسرائیل با کالین کال، معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا درباره شراکت میان دو طرف و پایبندی واشنگتن به تضمین توانایی‌ها و امکانات نظامی اسرائیل تأکید شد.

در این دیدار که سه‌شنبه در واشنگتن انجام شد، مسئول آمریکایی مذکور بر حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود و اهمیت ثبات وضعیت امنیتی در کرانه باختری تأکید کرد.

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران/ هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن/ مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه/ ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند که هالیوی برای بررسی روابط دوجانبه به واشنگتن سفر کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ماه ژوئیه توافق مشترکی را با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نام "بیانیه قدس" برای شراکت استراتژیک امضا کرد. این بیانیه بر پایبندی واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی و حفظ برتری نظامی تل‌آویو تأکید دارد.

هرتزی هالیوی قرار است اول ژانویه سال ۲۰۲۳ به جای آویو کوخاوی، پست ریاست ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را بر عهده بگیرد.

ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

«باربارا وودوارد»، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد، روز جمعه ادعا کرد که روسیه تلاش می‌کند تا تسلیحات بیشتری از جمله صدها موشک بالستیک از ایران به دست آورد و در ازای آن سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی و فنی را به تهران ارائه خواهد داد.

نماینده انگلیس بدون ارائه جزئیات و اسناد و مدارک مدعی شد از ماه اوت، ایران صدها پهپاد به روسیه منتقل کرده است که از آنها برای کشتن غیرنظامیان و هدف قرار دادن غیرقانونی زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین استفاده می‌شود.

بیانیه مشترک آمریکا و کانادا علیه ایران/ هشدار ایروانی درباره لغو احتمالی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن/ مذاکرات آمریکا و اسرائیل بر سر برتری نظامی تل آویو در منطقه/ ادعای انگلیس درباره دریافت موشک توسط روسیه از ایران

وودوارد به خبرنگاران گفت: «روسیه اکنون در تلاش برای دستیابی به تسلیحات بیشتر از جمله صدها موشک بالستیک است. در مقابل، روسیه سطح بی سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را به ایران ارائه می‌دهد. ما نگران هستیم که روسیه قصد دارد قطعات نظامی پیشرفته‌تری را به ایران ارائه دهد که به ایران امکان می‌دهد، توانایی تسلیحاتی خود را تقویت کند.»

او همچنین گفت: لندن تقریباً مطمئن است که روسیه به دنبال تأمین تسلیحات از کره شمالی (و) دیگر کشورهای تحت تحریم شدید است، زیرا ذخایر تسلیحاتی مسکو به طور محسوسی کاهش یافته است.

این ادعای سفیر انگلیس در حالی مطرح شد که همزمان «واسیلی نبنزیا»، سفیر روسیه در سازمان ملل به شورای امنیت اعلام کرد که مسکو قبلاً در بسیاری از موارد اتهامات مبنی بر دریافت تجهیزات نظامی روسیه از ایران را رد کرده است.

او گفت: «مجموعه صنعتی نظامی در روسیه می‌تواند به خوبی کار کند و به کمک کسی نیاز ندارد، در حالی که اوکراین صنعت نظامی ندارد و صنایع غربی به آن کمک می‌کنند.»

سفیر انگلیس قبل از نشست شورای امنیت به درخواست روسیه، درباره تسلیحات ناشی از درگیری اوکراین که به گفته روسیه «به دست راهزنان و تروریست‌ها می‌افتد» در سایر نقاط اروپا، خاورمیانه و آفریقا صحبت کرده بود.

از سوی دیگر آمریکا نیز روز چهارشنبه ادعا کرد، شاهد تداوم ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه هستیم، اما واشنگتن شواهدی مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین ندیده است.

بیانیه مصر درخصوص اوضاع در فلسطین

مصر در بیانیه صادره از وزارت خارجه این کشور نسبت به اقدامات خشونت‌آمیز در اراضی اشغالی که با روند روزافزونی آحاد مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد، نگرانی شدید خود را ابراز کرد.

به گزارش روسیا الیوم، مصر در بیانیه‌ خود به کشته شدن سه فلسطینی در شهر جنین در بامداد پنجشنبه اشاره و اعلام کرد که در سال جاری، بیشترین تعداد فلسطینی از چند سال قبل به شهادت رسیدند و شمار شهدا از ۲۰۰ تن فراتر رفت و این امر هشداری را مبنی بر خطرات نابسامان شدن اوضاع به سمت خشونت و خونریزی‌های بیشتر مطرح می‌کند.

مصر نسبت به پیامدهای خطرناک ادامه تشدید تنش کنونی بر تلاش‌های صورت گرفته جهت احیای روند صلح هشدار داد.

همچنین وزارت خارجه مصر از جامعه بین الملل و کشورهای بزرگ خواست به مسئولیت‌های خود برای آرام کردن اوضاع و ناچیز نشمردن افزایش گفتمان تنش‌زا و رادیکالیسم که منجر به خشونت می‌شود و نیز در تشویق طرف‌ها به برطرف کردن رکود کنونی در روند صلح عمل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۲
دکترین زمستان سخت اقای اقای مرندی به واقعیت پیوسته. اما با این کمبود گاز و استفاده از مازوت و الودگی خطرناک ان فقط برای مردم ایران. امروز قیمت نفت در دنیا به قیمت ۱۲ ماه گذشته و قبل از حمله و گرد و خاک پوتین رسید و قیمت بنرین هم تقریبا نصف اوجش در تابستان رسیده. اگر با وجود این کارشناسان سهمیه ای وضع کشور بهتر از این بود جای تعجب داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
در ایران و آسیا این آلودگی هرساله است
اما سرما در اروپا کشتار خود را شروع کرده است
و مهم تر اینکه ورشکستگی شرکت ها را موجب شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
تا زمانی که نتوانیم در منطقه خودمان صلح برقرار کنیم در بین الملل تلاش کردن بیهوده هست ابتدا با کشورهای منطقه به وضعیت صلح برسیم
بزرگمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
روسیه برای پیروز شدن در جنگ باید از شکاف های موجود در جامعه امریکا وارد شود.
اصولا دیپلماتها نمی دانند معنای رابطه استراتژیک در عالم سیاست بین الملل چبست! مانند اینکه همش می گفتند روابط استراتژیک بین ایران و چین!فقط کار میبرند که کلاس بزارند. هیچ کشور و حتی گروه و حتی سوریه و حرب الله با ایران رابطه استراتژیک ندارد. رابطه استراتژیک یعنی اگر کشوری مورد حمله قرار گرفت متحد استراتژیک او اتوماتیک وارد جنگ به نفع او شود. رابطه کانادا و استرالیا و ژاپن با امریکا استراتژیک هست. نه رابطه ایران با چین یا روسیه
تا زمانی ابلیس بزرگ بزرگ ترین تولید کننده تسلیحات کشتار جمعی است ملت های جهان روی صلح را نخواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
از چین و روسیه (شوروی ) سابق کثیف تر و دیکتاتور تر در جهان پیدا نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
۱۰:۴۹
انگلیس
ذره ذره قدرت امریکا رو به افول می رود همانطور که زمستان می رود و بهار می آید این ذات جهان است، حق پیروز می شود از راهی که فکرش را نمی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
امیدتو از دست نده.با همین فرمون برو جلو!!
این همه دولت علیه ایران. ایران پرچم دار دنیای نوین، دنیایی که نه ساخته هالیود است نه والت دیزنی نه دنیای ساخت واتس آپ نه دنیای ساخت توئیتر، یک دنیایی واقعی.یک دنیای واقعی
حقوق بشر و همه سارمان های ببین الملل ابزارهای قدرت نرم امریکا است. چون خودشان صاحبش هستند حق دارند هر دولتی را دوست داشتند عضو کنند و هر کی را نخواستند خارج کنند.
دولت ایران به نشانه اعتراض در یک سری از جلسه سازمان ملل شرکت نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
باشه میگیم شما گفتی شرکت نکنن .
سطح توسعه استفاده از گاز در ایران به نسبت سایر کشورها بی نظیر است بطوری که حتی بسیاری از روستاها از این نعمت با ارزش برخوردار شده اند .اما باید گفت این وفور نعمت که با تفضل الهی به این ملت داده شده و بعد از انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داده شده است و باید از طرف خانواده ها و مهندسی ساختمان و معماری مسایلی دیده شود
ما باید در ساخت بنا از روش های درست برای عایق بندی بنا برای جلوگیری از هدر رفت انرژی بیشتر بهره ببریم از طرفی خانواده ها سعی نکنند تمام اطاق ها را کاملا در سطح بالا گرم نمایند بلکه یکی از اطاق ها را به عنوان محور انتخاب کنند ما بقی را در حد معمول گرم کنند .
این توسعه استفاده از گاز در کشور باعث شده اکنون ایرانی ها با 85 میلیون جمعیت مصرف گازشان به اندازه کشور چین باشد .
پاسخ ها
*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
ایرانی هر چقدر هم مصرف کنه حق داره چون از منابع خودش هست و وظیفه دولت هم تامین اون هست. کسی هم مرض نداره گاز رو بیهوده استفاده کنه شما میخواین از نعمتی که خداوند به ما داده این ملت رو محروم کنین؟ وظیفه دولت به روز رسانی تجهیزات چاه های گاز و نفته تا قطر 13 برابر ما گاز درنیاره
غربی ها یک سری هم به آمارها و ارقام های منتشر شده از وضعیت زنان در کشور خودشان بزنند متوجه می شوند که صدها هزار زن به دلیل تبدیل شدن به کالای جنسی به دلیل اعمال شنیع و بی حد و حصر در روابط جنسی و اشکال آن با انواع بیماری های جسمی و روحی درگیر می شوند و بسیاری از آن ها در جوانی و میانسالی از دنیا می روند این تروریسم خاموش جنسی است .البته بعید است نداد و اکنون فرافکنی می کنند ویا میل به لذت جویی نا مشروع آن ها مانع از پرداختن به این موضوع می شود .
کاری ندارم درایران چه چیزی درست ویا غلط است. ولی کار دنیا وارونه شده است کشورهای جنایتکار نظیر آمریکا انگلیس وکانادا مدعی حقوق بشر شده اند. اگر قانونی دردنیا وجود داشته باشد تا حالا باید سران این کشورها را به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه میکردند . تکلیف ملت دیگر کشورها هم معین میگردید
از ان پی تی هم خارج شوید
بزار تا دلشون میخواد مسئولین ما را تحریم کند مگه این بنده خداها با حقوق کارمندی اصلا سرمایه ای دارند که تحریم شون کنند. ؟
امروز شنیدم که قیمت گاز سیلندر ۱۳ کیلویی بللغ بر ۲۰۰ هزارتومان شده است ظاهرا زمستان سخت پیش بینی کارشناسان ایران درست از آب در آمده البته نه برای اوکراین !!!!
آقا نظرماراراجع به علم الهادی واحمدخاتمی و دهقان نگذاشتین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی