بازدید 2589

اقتصاد اول دنیا مدیون جهش اشتغال شد

فعالیت صنعت خدمات ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه نوامبر با افزایش اشتغال افزایش یافت که شواهد بیشتری از حرکت اساسی در اقتصاد ارائه می دهد زیرا اقتصاد برای رکود پیش‌بینی شده در سال آینده آماده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 09 December 2022

به گزارش ایسنا، موسسه مدیریت عرضه (ISM) اعلام کرد شاخص مدیران خرید غیر تولیدی این شرکت در ماه گذشته از ۵۴.۴ در ماه اکتبر به ۵۶.۵ افزایش یافت که پایین‌ترین میزان از مه ۲۰۲۰ بود. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که شاخص مدیران خرید غیر تولیدی به ۵۳.۱ برسد. بخش خدمات بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

این نظرسنجی پس از داده‌های جمعه گذشته انجام شد که نشان می‌داد رشد شغل و دستمزد در نوامبر قوی‌تر از حد انتظار بود. هزینه‌های مصرف‌کننده نیز در ماه اکتبر افزایش یافت. گزارش‌ها خوش‌بینی را افزایش داده است که رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ کوتاه و اندک خواهد بود. برخی از اقتصاددانان حتی شرط می‌بندند که می‌توان از رکود اقتصادی جلوگیری کرد و رشد آن به شدت کاهش یافته است.

سفارشات جدید دریافتی توسط مشاغل خدماتی از ۵۶.۵ در ماه اکتبر به ۵۶ کاهش یافت و صادرات احتمالا به دلیل کندی رشد جهانی و دلار قوی آمریکا کاهش یافته است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند سرعت افزایش نرخ بهره خود را در ماه دسامبر کاهش دهد. فعالیت‌های تولیدی در نوامبر برای اولین بار در دو ونیم سال کاهش یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر