بازدید 2737

انسیه خزعلی: «فرزندم» دو تابعیتی نیست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره قطعنامه آمریکا و درخواست برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن، گفت: به اسم "زن"، دیکتاتوری به خرج می‌دهند و اجازه نمی‌دهند زنان مطالب خود را مطرح کنند و تا جایی پیش می‌روند که در صددند عضویت زنان در یک سازمان بین المللی را لغو کنند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ 05 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان "صریح و شفاف برای آینده دختران ایران"، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، درباره قطعنامه آمریکا و درخواست برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن، اظهار کرد: اسمش این است صدای زنان را می‌شوند اما این صدا اگر مطابق با سیاست‌های آنها نباشد و یا موجب چند صدایی شود و یک صدایی استکبار را بشکند، خفه می‌کنند.

خزعلی تصریح کرد: سال گذشته با ۴۳ رای از ۵۴ عضو کمیسیون مقام زن، ایران عضو این کمیسیون شد. سال گذشته فعالیت خوبی را در نشست کمیسیون مقام زن داشتیم. اما امسال با دروغ هایی که منتسب به جریانات اخیر شد و با ادعای قتل زنان توسط حکومت از سوی رسانه‌های خارجی، علیرغم اینکه ادعا می‌کنند دنبال حقوق زن هستند اما در حال نقض حقوق زنان در این تصمیم‌گیری و این اقدامی که عمدتا توسط آمریکا انجام می‌گیرد و به سردمداری آمریکاست، هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اصلاح شاخص‌های عدالت جنسیتی تدوین شده در دولت دوازدهم و در این معاونت، تصریح کرد: در خیلی از موارد شاخص‌ها تدوین نشده و در خیلی از موارد هم شاخص‌ها اجرایی نمی‌شد. در حال حاضر از ۱۷۷ شاخص به ۵۰۰ شاخص رسیدیم. با دستگاه‌ها تماس گرفته شد تا مشخص شود شاخص‌ها در آن دستگاه با چه فرمولی قابل پیاده شدن است.

«فرزندم» دو تابعیتی نیست

خزعلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی انتصاب وی در سمت معاونت امور زنان علیرغم تاکید دولت بر اینکه افرادی که خود یا اعضای خانواده آنها دو تابعیتی‌ها هستند نباید در مناصب دولتی قرار گیرند، توضیح داد: فرزند من دو تابعیتی نیست؛ همان زمان که خبر منتشر شد گفتم فرزندم برای کار و لوازم کار که همان "توسعه نرم افزاری" است به خارج از کشور رفته و بر می‌گردد که برگشت. فرزند او کلاس اول است و اینجا مدرسه می‌رود منتها رسانه‌ها با دروغ به این امر پر و بال دادند.

معترضان را بچه‌های خود می‌دانم

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه من بچه‌های معترض را بچه‌های خود می‌دانم و با اینها زندگی کرده‌ام، ادامه داد: خودم را هنوز دانشجو می‌دانم؛ با دو فرزند وارد دانشگاه و با ۴ فرزند از مقطعی فارغ التحصیل شدم. گوشت و پوست و خون من با صحبت و اعتراضات و نقد در دانشگاه عجین است و در خیلی از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دانشگاه مشارکت داشتم. اگر محرومیت‌هایی برای زنان بوده من هم آنها را چشیده‌ام و سعی کردم این محرومیت‌ها را رفع کنم. حتی در برخی مسابقات با اسم مستعار شرکت می‌کردم تا به معلومات من و نه به نسبت و چیز دیگر من نگاه شود.

۹۰ درصد دستگیرشدگان «مرد» و تنها ۱۰ درصد «زن» هستند

معاون امور زنان افزود: کسانی سوار بر اعتراضات شدند و آن را تبدیل به اغتشاش کردند و دست بر نمی‌دارند چون می‌دانند اگر این روند پیش رود با خیلی از چیزهای دیگر باید مواجه شوند. درحالی اسم خانم‌هایی را به عنوان مقتول در اغتشاشات اخیر منتشر می‌کنند که مدارک آن موجود است که اینها چطور فوت کرده‌اند؛ از سوی دیگر ۹۰ درصد دستگیر شدگان آقایان و ۱۰ درصد آنها زنان هستند. چطور می‌شود اینها در صف مقدم بودند و درگیری با اینها بوده اما این اسم‌هایی که ردیف می‌شود، خانم‌ها هستند؟.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان