بازدید 6659

دولت در اخذ مالیات از مسافران رکورد زد

آخرین آمار حاکی از آن است که میزان مالیاتی که دولت از مسافران برای خروج از کشور اخذ کرده، در هشت ماه سال جاری از کل سال ۱۴۰۰ بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 04 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت است که میزان آن هر سال در لایحه بودجه تعیین می‌شود. البته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بر خلاف سال های گذشته میزان عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد و فقط به طور کلی در بخش درامدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

در این راستا، بررسی آمارهای عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی نشان داد که در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۸۵ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است. این میزان در هفت ماه امسال به بیش از ۱۲۶۱ و در هشت ماه سال ۱۴۰۱ نیز به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

این درحالی است که طبق عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور طی سال ۱۴۰۰، میزان عوارض خروج از کشوری که دریافت شد ۱۲۰۴ میلیارد تومان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
در سیستم های سالم اقتصادی به این نمیگن "درآمد مالیاتی ". بلکه میگویند " باج"
ملت میرن ترکیه برای چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
به تو چه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
به تو چه ربطی داره شماها فکر کردین برای همه چی مردم باید تصمیم بگیرین سرت توی کار خودت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
دارن از خوشی های داخلی فرار می کنن!!!
مالیات و عوارض معمولا برای جالاتی است که شخص یک امتیاز به دست می آورد و ظاهرا فرض کرده اند خروج از کشور یک امتیاز محسوب می شود
این همه مالیات و خدمات در حد یک روستا
در سیستمهای سالم اقتضادی از کوچکترین فعالیت اقتصادی هم مالیات می گیرند و هیچ راه گریزی از ان نیست . در کشور ما که مالیات فقط از حقوق بگیران جدی گرفته میشود و صاحبان مشاغل ازاد مالیات متناسب با درامدشان نمیدهند . کسانی هم که سفر خارجی می روند به هر حال از خدماتی نظیر راه و فرودگاه و .... استفاده می کنند و باید هزینه ان را بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
بهتره بدونید که نیمی از قیمت بلیط هواپیما، مربوط به همین هزنیه های فرودگاهی است و این عوارض خروج از کشور فقط در ایران وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
برعکس. اگر شما در بیشتر کشورهای خارجی خریدی کنی و خرید از یک حدی بیشتر باشد، در هنگام خروج مبلغ اخذ شده برای مالیات را با ارائه صورتحساب فروشگاههایی که خرید کرده اید پس می دهند.
مگر فرودگاه و راهها را بخش خصوصی درست کرده ؟ همه این هزینه ها را مردم دادند یا از محل درآمد نفت و یا مالیاتی که به اشکال مختلف دولت از آنها میگیرند این عوارض خروج همان باجی است که دوستمان در بالا گفت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست