بازدید 15289

برگزاری سلسله جلسات مسئولان ارشد و جریان‌های سیاسی برای «گفت‌وگو»

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویر منتشره درباره جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان با نام شورای ملی گفت‌وگو، اظهار کرد: جلسات ثابت و مفیدی با دوستان از گرایش‌های سیاسی مختلف داریم که در این جلسات درباره موضوعات گوناگون اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفت‌وگو می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 02 December 2022

تابناک _ از اسفند ۹۶ در مجلس دهم، گعده ای سیاسی به نام «شورای گفت‌وگوی ملی» جلساتش را تشکیل داد. جمع این شورا ترکیبی از جریانات سیاسی مختلف کشور بود و گفته می شود جلساتش همچنان ادامه دارد.

آخرین جلسه «شورای گفت‌وگوی ملی» ۱۸ آبان سال جاری با همان ترکیب قبلی متشکل از آقایان عارف، مهندس باهنر، آقای صدر و آقای ضرغامی و حجت الاسلام مازنی تشکیل جلسه داد و مسائل جاری کشور در آن جلسه مطرح و بررسی شد.

در این جلسه درباره پیگیری مسائل کشور و ارائه پیشنهاد و راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور تمرکز و روی افزودن افرادی به این شورا که بتوانند برای حل مشکلات کشور مؤثر باشند، تأکید شده است.

به تازگی حجت الاسلام مازنی، نماینده مجلس دهم و عضو شورای گفت وگو ملی در گفت وگو با شرق ضمن تحلیل اوضاع کشور جزییاتی از جلسه شورای گفت وگوی ملی را تشریح کرد و گفت: حداقل خروجی این جلسات این است که چالش‌های مهم کشور و مشکلات در این جلسات مطرح می‌شود و از این جمع چندنفره سه نفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و یک نفر جزو وزرای دولت است و از جریانات سیاسی مختلفی در این شورا عضو هستند. همچنین آقای ابوترابی امام‌جمعه تهران هم در این شورا حضور دارد. به هر حال این جمع و ترکیب که در شورا هستند، از همراهی و مشارکت جریانات مختلف و اشخاص تأثیرگذار دیگر در فرایند گفت‌وگو استقبال می‌کنند. این کار تأثیرگذار است. همچنین در موارد ضروری و مهم با مقامات ذی‌ربط هم مکاتبه می‌شود و نظریات و پیشنهادها منتقل می‌شود که بی‌تأثیر نیست.

 

برگزاری سلسله جلسات مسئولان ارشد و جریان های سیاسی برای «گفتگو»

 

ضرغامی: رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه با جریان‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو می‌کنند

اما ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم درباره جلسات این شورا و همچنین تلاش روسای قوا برای گفت‌وگو با فعالان سیاسی گفت: رئیس‌جمهور و رئیس‌ قوه قضاییه جلساتی را برگزار کرده و با جریان‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو می‌کنند.

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویر منتشره درباره جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان با نام شورای ملی گفت‌وگو، اظهار کرد: جلسات ثابت و مفیدی با دوستان از گرایش‌های سیاسی مختلف داریم که در این جلسات درباره موضوعات گوناگون اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفت‌وگو می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: به واسطه چنین گفت‌وگوهایی دیدگاه‌ها به هم نزدیک و قرائت‌ها و روایات‌ مختلف درباره یک پدیده واحد برای تصمیم‌گیری درست به اشتراک گذاشته می‌شود.

ضرغامی با تأکید بر اینکه همه باید با هم گفت‌وگو کنیم، چراکه گفت‌وگو بهترین راه برای حل مشکلات کشور است، بیان کرد: من شنیده‌ام که رئیس‌جمهور و رئیس‌ قوه قضاییه چنین جلساتی را دارند و با جریان‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: قطعا این روند به نزدیک کردن افکار کمک می‌کند.

وی در مورد بررسی مسائل اخیر کشور در این جلسات که بیشتر حاضرین از مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، گفت: یکی از این جلسات با اغتشاشات همزمان شد که درباره آن هم گفت‌وگو کردیم. به نظر من، بسیاری از راهبردهایی که در حوزه سخت وجود دارد، می‌تواند با راهبردهای نرم، تعدیل شود.

ضرغامی ادامه داد: به دلیل اینکه در اجرای راهبردهای نرم کمتر کار می‌کنیم، سختی کار بر دوش دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی قرار می ‎گیرد. همه وزرا و اعضای هیات دولت بر اجرای راهبردهای نرم تأکید دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: هرگونه برخوردهای غیرنرم که می‌تواند از حوزه نرم انجام بگیرد، کار را سخت‌تر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۹
مردم کجای این جلساتن؟ واسه خودتون گفتگو میذارین و نتیجه گیری میکنین و میوه و ناهار رو میل میکنین و سهم مردم از این جلسات....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
تا به حال که مخالفان جر آرزوی لخت شدن حرفی نداشته اند
ربنا
| Brazil |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
یادت رفت درباره نتیجه جلسه بگی ، اینها اغتشاشگر و وابسته هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
نهار چی دادن .
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
هر وقت اقایان دستور دادند مردم باید در صحنه باشند
در بقیه اوقات هم صدا ازشون در نیاید .
به جای گفتگو با مخالفین با خودشون گفتگو میکنند بلکه راه حلی پیدا کنند که هرگز پیدا نخواهندکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
مانند درکشان از اتحاد است که «اتحاد با من» است، نه «اتحاد با هم».
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
فعلا که هیچ هویتی از مخالفین وجود ندارد
حکومت یکدست چه جریان سیاسی می تواند داشته باشد و چه گفتگویی می تواند مفهومی پیدا کند خودشان تصویب کنند خودشان اجرا کنند خودشان نظارت تمام
خودتون با خودتون گفتگو میکنید و به به و چهچه میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
با کسی که فقط می خواد لخت باشه چه حرفی بزنن ؟
ناشناس
| France |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
ناشناس۱۰:۳۹راه افتادی همه پستها داری همین کامنتو میذاریکه چی مثلا؟دیگه واقعیتهارو آقایون هم فهمیدن و متوجه شدن اوضاع چقد خرابه ولی امثال شماها هنوز در خوابن
خوب این هم یه دورهمی دیگه . بفرمایید با چی پذیرایی شدید .
اینهم معنی گفتگو .
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
احیانا با حلیم پذیرائی شده
در این شورا افراد مستقل غیر حاکمیتی خصوصا جامعه شناسان هم باید حضور داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
وخیلی های دیگر از قبیل نماینده های واقعی احزاب وتشکلهای صنفی ومدنی ونکته دیگر اطلاع رسانی وانعکاس نتایج این جلسات در رسانه ها.
شما اگه اهل گفتگو بودید که کار به اینجا نمی کشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
گفت و گو فایده ای نداره باید گفت و شنید باشه یعنی حرف مردم را بشنوید
هر وقت 27 اجرا شد قبوله
نمیشد بجای استفاده از واژه عربی گعده، واژه فارسی نشست یا دورهمی یا معادل فارسی دیگری را بنویسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
گعده اصطلاح عربی خوزستان هست که فکر نمیکنم برای شما غیر قابل تحمل باشد پس چطور همزیستی اقوام و تقسیم منابع و سلطه و ثروت با سایر اقوام قابل تحمل خواهد بود؟ این نشان از از چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
زبان عربی گ ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
یکی پرسید قورمه را با "ق" مینویسند یا با "غ" ظریفی جواب داشت قورمه با گوشت تهیه میشود.اینجا هم گعده یا دور همی در درجه دوم اهمیت است مهم این است که این نشستها با هر عنوانی بوده از سال 96 تشکیل میشده اما نه مردم چندان در جریان آان بوده اند ونه نتیجه ملموسی از آان دیده اند !! در واقع جای گوشت خالی بوده!!!.
مشکل مردم ایران حرف زدن آقایون با هم نیست اونم کی با کی عارف باهنر و ضرغامی پایگاه مردمیشون از تعدادشون کمتره مردم مشکلات اقتصادی دارند انتظار برای خانه دار شدن به صد سال رسیده
این بار واقعا مسئله رو جدی بگیرید و با تمام سلیقه ها و فکرهاچه در داخل و خارج کشور با دانشجویان بازاری ها اقتصاد دانان و ...‌ گفتگو و عمل کنید.
الفبای عربی "گ" ندارد در پاسخ ناشناس ۱۱:۱۸
گفتگو ؟!
شماها درچه مساله سررشته دارید؟
البته با این جلسات فکر نمیکنم به جایی برسند زیرا معترضان در آن نیستند و هنوز آقایان آنها را اغتشاش گر می نامند و احترامی برای این معترضان که قسمتی از مردم هستندقائل نیستند
الان برای نشست گروه های داخل نظام دیر شده است
همانگونه که برای یمن و دیگر کشورها میانجیگری میکنند برای ملت خودمان هم طرح گفتگو را اجرا کنید
هیچکس با نظام مخالف نیست با اجرا مخالفت دارند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
اشتباه مثبت دادم
جایی که حتی مربی تیم ورزشی. از بالا تعیین میشود
و بعد باید همه به به و چه چه کنند و از مربی ایرانی تعریف صد من یه غاز کنند
در بقیه مسائل که دیگه مشخصه نمیشه گفتگو کرد
نشستند و گفتنتد و برخاستند.
نشستند و گفتنتد و برخاستند.
اشتباه شماها اینه که اصلا جریان سباسی مخالفی وجود نداره
مخالفین کجای این گفت و گو ها هستن؟
به قول حضرت امام شما خواسته مردم را پیگیری کنید حتی اگر به ضررشان باشد. چون شما وکیل آنها هستید.
وقتی بین خودشون گفتگو برگذار میکنن یعنی قبلا هم میدونستن مشکل مردم چیه منتهی کسی گوش نمیکرده
چی‌میگن‌اینا‌‌‌
گفتگو با کی؟
خوبه اگه درحد حرف نماند
تعریف گفتگو اول باید مشخص بشه ، از پایه اشکال داره
تعریف گفتگو اول باید مشخص بشه ، از پایه اشکال داره ، اینها دنبال اقناع هستن نه گفت گو ، اقناع هم یعنی اینکه شما نمیدونین ما خوبیم و بیاید براتون بگیم ماخیلی خوبیم شما نمیفهمین
خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!
باسلام ،
هرچند خیلی دیر اقدام شده و باید زودتر از اینها، این کار انجام میشد لیکن جای امیدواری دارد و باید فرایند آن به همه نخبگان جامعه تسری داده شود .
ساندیس هم میدید؟
خیلی هم عالی،مشکلاتی که باخودتون دارید رو حل کنید.
بی خیال مردم
بله؟؟!!
بهترین تصمیم غربال مسئولینی که دهه ها در پستهای مختلف بدون در نظر گرفتن و سواد شایستگیشون بر صندلی ریاست نشستن و باعث شدن نخبگان با کارایی بالا که خداترس و وطنپرست و انقلابی واقعی وجسور باشن و و تایید قانون شفافیت کامل بدون دیدن مصلحت شخصی مسئولین(قابل توجه مجلس،شورای نگهبان)بعد دور ریختن این مسئولین که خیلیهاشون سن و سال بالایی دارن و جالبتر چند پسته هستن و اخراج تمام مسئولین دو تابعیتی و کسانی که خانواده هاشون مقیم کشورهای دیگر هستن باید سراغ اموال خودشان و خانواده هاشون برن و قانون از کجا آورده ای بدون زد و بند و مماشات اجرا شه و با نجومی بگیران و اختلاس گران فاسد اشرافی گر کاخ نشین برخورد و به اشد مجازات محکوم شن و دادگاهشون صفر تا صد علنی واقعی باشه بدون لاپوشانی(قابل توجه قوه قضاییه) در نهایت تخته کردن در بانکهای ربا خوار که مافیای قدرت شدن و فساد از اونجا با احکام شرعی البته کلاه شرعی رباخواری قانونی انجام میدن (قابل توجه نراجع تقلید ربا خواری جنگ با خداست و هیچ مصلحتی بر نمیتابد)
در ضمن باز کردن واقعی راه اعتراض و دادن تریبون ار صدا سیما تا..به نظرات مختلف
جناب ضرغامی اسفند برای خودت دود کن چشم نخوری .
یعنی دیگه مردم با صد میلیون میتونن ی آپارتمان ۵۰متری بخرن یااینکه قیمت پراید میشه ده میلیون یا اینکه مشکل اشتغال و ازدواج و بیکاری و درماندگی مردم حل میسه؟؟؟؟؟؟؟
نشستند و گفتند و برخاستند
با سلام انتقادهای غیر مغرضانه را بشنوید و عمل کنید
گفتگویی لازم نیست باید بخواست مردم تمکین و اطاعت کنید
مسخره بازی
جدی نگیرید سر کاریه
اینها هیچ دو نفرشان با هم همفکر نیستند .
اولا اینکه خروجی این جلسات که از سال ۹۶ ادامه داشته چی بوده؟دوما این افرادی که اسم بردی که کاره ای نیستن ،بر فرض که تصمیم‌های درست هم بگیرن، شماها قدرتی ندارید، سوما بیان این اخبار بدرد نمیخوره، باید عمل کنید، آقای سانسورچی تابناک، حداقل یکبار هم پیام منو منتشر کن
غرب از پیشرفتهای ما عصبانی است و میخواهند با گفتگو شکست ما را بدهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل