بازدید 2643

آمار بالای آذربایجان شرقی در مرگ خاموش

موقری گفت: در زمان بیمه کردن ساختمان ها یا کارگاه ها، تأییدیه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز استان لازم و ضروری است.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 30 November 2022

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی آمارهای مربوط به فوتی های ناشی از گاز گرفتگی و استنشاق مونوکسید کربن در این استان را تکان دهنده و نگران کننده خواند.

 احمد موقری در جلسه کاهش تلفات جانی ناشی از گاز مونوکسید کربن آذربایجان شرقی، درگذشت تعداد ۲۸ نفر از مردم استان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن از ابتدای امسال تاکنون را ناگوار، جبران ناپذیر و دور از انتظار دانست و بر نظارت سازمان های متولی در خصوص تولید قطعات و لوازم استاندارد وسایل گازسوز تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت مسایل ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گازسوز، افزود: باید اذعان کرد وضعیت مسمومیت ها و فوتی های ناشی از گاز گرفتگی در آذربایجان شرقی نامطلوب بوده و با شروع فصل سرما میزان آسیب پذیری در این خصوص بیشتر خواهد بود.

موقری حمایت از قشر نیازمند و آسیب پذیر جامعه به خصوص در مراکز حاشیه ای شهرهای بزرگ مثل تبریز و نیز مناطق روستایی را از جمله اقدامات فوری برای کاهش تلفات در زمینه گازگرفتگی دانست و اظهار داشت: در این راستا باید نهادهای فرهنگی و ادارات مسئول نسبت به توسعه و ترویج اطلاع رسانی اقدام کنند.

وی ادامه داد: شرکت گاز آذربایجان شرقی ملزم است با همکاری سایر دستگاه های مربوطه نسبت به شروع و انجام بازرسی دوره ای از منازلی که ۳۰ سال از زمان نصب کنتور و لوله کشی آن سپری شده است، انجام داده، از آنها پایان کار اخذ کرده و تذکرات لازم جهت تعویض لوله های گاز و سایر تجهیزات منصوبه را ابلاغ کند.

موقری اضافه کرد: در زمان بیمه کردن ساختمان ها یا کارگاه ها، تأییدیه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز استان لازم و ضروری است.

در این جلسه مقرر شد نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده در مناطق گردشگری در راستای پیشگیری از گاز گرفتگی در چادرهای مسافرتی اقدام و شرکت گاز آذربایجان شرقی از طریق ارسال پیامک نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان و مشترکان گاز اقدام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان