بازدید 10508

واردات دومین محموله دارو به کشور؛ باز هم آنتی بیوتیک هندی

به فاصله کمتر از یک ماه و در شرایطی که تدابیری مانند ترخیص فوری مواد اولیه دارویی در دستور کار قرار گرفته و تولید برخی اقلام دارویی مانند آنتی بیوتیک با قوت ادامه دارد و مسئولان بر افزایش هشت برابری تولید آنتی بیوتیک نسبت به سال قبل تاکید می کنند، وزارت بهداشت با واردات دومین محموله دارویی در تلاش است تا کمبود‌ها را مرتفع کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ 27 November 2022

واردات دومین محموله دارو به کشور؛ باز هم آنتی بیوتیک هندیدر راستای تدابیر ویژه مسئولان برای رفع کمبود‌های دارویی، محموله دارویی دیگری وارد کشورمان شد؛ باز هم از مبدا هند؛ اما محموله‌ای بزرگتر از محموله قبلی.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله کمتر از یک ماه و در شرایطی که تدابیری مانند ترخیص فوری مواد اولیه دارویی از گمرک در دستور کار قرار گرفته و تولید برخی اقلام دارویی مانند آنتی بیوتیک با قوت ادامه دارد و حتی به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تولید انواع این دارو در شرکت‌های زیرمجموعه آن وزارتخانه افزایش هشت برابری به نسبت سال قبل نشان می‌دهد، وزارت بهداشت با واردات دومین محموله دارویی در تلاش است تا کمبود‌ها را مرتفع نماید.

محموله‌ای به وزن حدود ۶۵ میلیون تن انواع سوسپانسیون آنتی بیوتیک اطفال؛ مجموعا ۴۶۳ هزار عدد انواع آنتی بیوتیک شامل آموکسی سیلین (۲۷۷ هزار عدد)، کوآموکسی کلاو (به میزان ۵۸ هزار عدد)، سفکسیم (۲۵ هزار عدد)، سفالکسین (۲۵ هزار عدد) و آزیترومایسین (۷۸ هزار عدد) که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، «بلافاصله پس از آزمایش‌های لازم و شناسه گذاری در سراسر کشور توزیع خواهد شد.»

واردات دومین محموله دارو به کشور؛ باز هم آنتی بیوتیک هندی

دارو‌هایی که به مانند محموله ۴۹ تنی وارد شده در هفتم آبان ماه، تولید شرکت‌های هندی هستند و به تاکید پدرام پاک آیین، «با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف تکمیل بازار آنتی بیوتیک به کشور وارد شده اند»؛ تلاشی مضاعف برای مقابله با کمبود شدید دارویی شکل گرفته در بازار که به دلیل شیوع وسیع آنفلوانزای فصلی و ازدیاد تقاضای مصرف آن، حادث شده و به رغم تدابیر دیگر، هرچند کاهش چشمگیری یافته، هنوز پابرجاست.

نکته قابل توجه در این میان، ایرادی است که در یکی از آنتی بیوتیک‌های وارد شده در دفعه قبل بروز کرد و سازمان غذا و دارو را مجاب به صدور دستور ریکال آن دارو نمود؛ جمع آوری مقادیر باقی مانده کوآموکسی کلاو‌های وارداتی از داروخانه‌های سطح کشور به این دلیل که آزمایش‌های صورت گرفته روی نمونه‌های آن دارو در آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت، نشان داد که از حیث مقدار ماده موثره، در وضعیت «غیرقابل قبول» دسته بندی می‌شوند.

البته هنوز مشخص نیست، دارو‌های محموله امروز تولید کدام شرکت هندی هستند و آیا تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار خطای رقم خورده اندیشیده شده است یا خیر؛ به ویژه زمانی که می‌بینیم در اقلام وارداتی امروز نیز کوآموکسی کلاو به چشم می‌خورد و به تاکید مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، قرار است بلافاصله پس از آزمایش‌های لازم (احتمالا نمونه برداری)، در سطح کشور توزیع شده و به دست مصرف کنندگان برسد.

نکته قابل تامل دیگر اینکه کمبود‌های دارویی منحصر به انواع آنتی بیوتیک نیست، بلکه در برخی از اقلام دارویی دیگر هم کمبود‌هایی حادث شده که تلاش برای رفع آن‌ها هم ادامه دارد؛ از کمبود سرم، قطره استریل و انسولین قلمی گرفته تا کمبود دارو‌های بیهوشی که رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت چند روز قبل تاکید کرد با تدابیری مانند نامحدود شدن واردات آن‌ها به کشور، رفع کمبود آن‌ها با قوت در دستور کار قرار دارد؛ هرچند به تاکید وی، رفع کمبود‌های غیربحرانی دارو‌ها تا دو ماه زمان خواهد برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
دارو مگه تحریم نیستیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
مافیای دارویی در کشورداروهای با کیفیت ایرانی را که با مواد اولیه دلار ۴۲۰۰ تومنی
وارد و تولید کرده بودند

را با دلار ۳۵ هزار تومان به روسیه و عراق صادر کردند

و دوباره با آن دلارهای بدست آمده و سود عالی دوباره از هندوستان یک مشت داروی بی کیفیت و غیر استاندارد را وارد کردند

و یک اسپری بینی ایرانی که ۱۷ تومان و با کیفیت بود

را ۵ روز پیش هندی اش را خریدم ۵۶ هزار تومان

که باعث خونریزی شدید از بینی ام شد که با نظر پزشکم

که گفت داروهای هندی بدون کیفیت را وارد میکنند

و اکثرا غیر موثر و حتی خطرناک هستند

مصرف آنرا قطع کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
نخیر عزیزم. تحریم نیستیم
اندر حكايت آنتي بيوتيك هاي هندي !!
-------------
-- مگه نه برخي از اين آنتي بيوتكهاي هندي مسئله دار بودند ، بازهم داروي هندي ؟ خدا كنه برخي از اين داروها به جاي « آنتي بيوتيك » ، « آنتي سلامت » نباشند ! ..
-- به هر حال برادر ، هر وقت خواستيم از اين نوع داروهاي وارداتي استفاده كنيم ، بايد اول « فالله خير خافظا و هو ارحم الراحمين » بخوانيم و بعد آن را تناول كنيم ! ... خدا در همه حال رحم كند !!
این هم نتیجه مدیریت اقای رییسی
قابل توجه دوستانی که میگفتن حداقل 6 ماه فرصت بدید به ایشون
بفرمایید.کمبود دارو در کشور بعد سالها.دارو چیزی نیست که کمبود اون قابل اغماض باشه
چرا هند! واکسن کروناشون که دوزار نمیارزید! خودم در انستیتو پاستور به همراه جمعی زدیم و اثر نداشت و تست آنتی بادی ما منفی بود!!! متاسفانه بدترین داروهای هندی را می‌آوریم.این وزیر بهداشت چیکار میکنه!!؟؟؟
کانادا هم از هند دارو وارد میکنه، اما این کجا و آن کجا
داروی آلبندازول هم وارد کنید.
هند روبذارید کنار کلا
تهران :
شهری شلوغ و پر استرس که ترافیک و آلودگی هوا و مشکل آب و گوشی قاپ ها همه را در آن تهدید میکند
هم پولدار و هم فقیر در این لعنتکده در استرس هستند مردمی افسرده در تهران زندگی میکنند و بزودی این شهر زلزله خیز با کوچکترین شوک بی آبی تبدیل به بدترین جهنم دنیا میشود
زندگی در تهران ریسک بسیار بالایی دارد و فروریختن قیمت مسکن در تهران قطعی و تصاعدی خواهد بود
نرخ بالای مرگ و میر از آلودگی هوا به صدا درآمده است و حتی مسئولین و طبقه اشراف را نیز تهدید جدی میکند
مهاجرت از تهران دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نه
مگر اینکه اجل جلوی مهاجرت قطعی تهرانی نشین های بدبخت را بگیرد چون عده ای اصرار در مردن در این لعنتکده را دارند تا وارثان آنها هزینه های سنگین کفن و دفن را به دوش بکشند البته برخی زرنگ شده اند و افول این شهر پر سر و صدا را دیده اند
برخی مسئولین و سرمایه داران بزرگ بطور جدی سرمایه های خود را از تهران خارج کرده اند
تهران شهری است که چیزی برای ارائه ندارد و با گسترش ارتباطات و تورم دیگر این شهر جذابیت چندانی ندارد و هزینه ها بسیار بالاتر از درآمد و زنده ماندن در هر شرایطی است
این وزیر زمانی هم با واکسن کرونا مخالف بود .
چيني ها و هنديها و روسها دندون ايران رو شمردن ، بي كيفيت ترين اجناس و داروهاشونو تو شرايط فعلي با بالاترين قيمت ممكن قالب ميكنن !
تکلیف اون شرکت ویا شخصی که این داروهای مشکل دار را وارد کرده واون سازمانی که اجازه توضیع اان را داده مشخص کردید؟در هر کجای دنیا اگر این اتفاق افتاده بودحتما عده ای به مجازات میرسیدند.شما حتی وارد کننده این داروها را اعلام نمیکنید.
در ایران انبوه مافیا داریم
مافیای خودرو
مافیای نفت
مافیای مسکن
مافیای دارو و ...
البته مهم موی سر زنان است
چرا هند؟ از برزیل داروی یخ زده تنظیم بازاری وارد کنید.
سوئ مدیریت و عدم آینده نگری باعث تحمیل ضررهای جانی ومالی زیادی به مردم وکشور می شود ۰
پشت پرده این واردات ببین کدام اقازاده است
چقدرتبلیق در واکسن کرونا در انتیوبوتیک ماندیم مگر ما نود درصد دارو در کشور تولید نمی کردیم چرا در ابتدایی ترین دارو ماندیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر