بازدید 4779

هشدار پوتین درباره تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مورد اعمال سقف قیمت نفت این کشور از سوی غرب هشدار داد و گفت: این امر برای بازار جهانی انرژی عواقب جدی در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 25 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه کرملین که پنجشنبه‌شب منتشر شد، پوتین با محمد شیعه السودانی نخست‌وزیر عراق، تلفنی گفت‌وگو کرد و انتخاب وی به عنوان نخست‌وزیر عراق را تبریک گفت.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید و از همکاری مسکو و بغداد در اوپک پلاس که موجب تضمین ثبات بازار جهانی نفت می‌شود، تجلیل کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی تلاش‌های غرب برای محدود کردن قیمت نفت روسیه را نیز مورد بحث قرار دادند. پوتین تأکید کرد: اینگونه اقدامات مغایر با اصول بازار بوده و به احتمال زیاد عواقب جدی برای بازار جهانی انرژی به دنبال خواهد داشت.

اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته به توافقی برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه دست یابد.

پیشتر در روز پنجشنبه، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که اعضای این کمیسیون به سرعت روی بسته تحریمی نهم کار می‌کنند و به زودی سقف قیمت جهانی نفت روسیه را به اتفاق گروه جی ۷ و دیگر شرکای اصلی خود تصویب خواهند کرد.

وی با اشاره به عملیات نظامی ویژه مسکو که در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شده است، افزود: تا زمانی که اوکراین بر پوتین و جنگ غیرقانونی و وحشیانه او پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی