بازدید 202694

مبلغ اقساط و سود وام قرض الحسنه فرزند چقدر است؟

بر اساس مصوبه الزام آوری که سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 23 November 2022

مبلغ اقساط و سود وام قرض الحسنه فرزند چقدر است؟

به گزارش «تابناک»، مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

تعداد اقساط وام فرزند آوری چقدر است؟

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری

در این زمینه، متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

البته، با ابلاغ این بخشنامه بانک مرکزی، پدران برای دریافت وام فرزند علاوه بر مدارک اعلام شده باید وضعیت مشمولیت آن‌ها در نظام وظیفه استعلام و در صورت مجاز بودن می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

آدرس سایت وام فرزند آوری

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx (سایت ثبت نام وام فرزندآوری بانک مرکزی) مراجعه کنند.

شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند

در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند راه اندازی و بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی حسب دستور العمل ذیل اقدام می نمایند.

۱- تعاریف

الف – بانک عامل : بانک یا موسسه اعتباری غبربانکی که توسط متقاضی برای دریافت تسهیلات در مرحله ثبت نام انتخاب می شود.

ب – متقاضی : پدر متولدین سال ۱۴۰۰ (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) به بعد

ج – سامانه : سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

د – قانون : قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ه – تسهیلات : تسهیلات قرض الحسنه فرزند

۲ – شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزند

۱-۲- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲-۲- پرداخت تسهیلات براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و در داخل ایران متولد شده اند به شرح ذیل تعلق می گیرد. در سال ۱۴۰۰ مبلغ تسهیلات به شرح ذیل می باشد :

  • فرزند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)
  • فرزند دوم مبلغ ۴۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه)
  • فرزند سوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۵ سال (۶۰ ماه)
  • فرزند چهارم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال (۷۲ ماه)
  • فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال (۸۴ ماه)

تبصره : (سقف فردی تسهیلات متناسب با سقف فردی مندرج در لوایح بودجه سنواتی است)

۲-۳- تسهیلات فرزند بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود.

۲-۴- متقاضیان واجد شرایط برای متولدین مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

۲-۵- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان مراجعه به بانک الزامی است.

۲-۶- به هر فرزند متولد شده تنها یکبار تسهیلات فرزند به پدر تعلق می گیرد.

۲-۷- در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.

۲-۸- در مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر ، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

۲-۹-براساس تبصره ذیل بند (ت) تبصره (۴) ماده (۱) قانون، تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند ، بالای ۲/۵ نباشد . (نرخ باروری شهرستان مربوطه در سامانه و حسب اعلام مرکز آمار قابل مشاهده است)

۲-۱۰- تسهیلات حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

۳ – حداقل مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام و مراجعه به بانک عامل

۳-۱- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه پدر و فرزند

۳-۲- اصل و کپی کارت ملی پدر

۳-۳- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت

۳-۴- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام

۴ – شرایط ضامنین وام فرزندآوری

تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند با اخذ یک ضامن معتبر و سفته و با دوره تنفس شش ماهه پرداخت می شود.

۵ – نحوه ثبت نام و مراحل دریافت تسهیلات فرزند

۵-۱- کلیه متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط فوق می‌باشند، ابتدا باید از طریق سامانه، ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.

۵-۲- متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت “مشاهده وضعیت” در سامانه فرزند مراجعه نمایند.

۵-۳- در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روزکاری، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و می باید مجددا ثبت نام نمایند.

۵-۴- پس از تعیین شعبه از سوی بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی بانک انجام می شود. متقاضیان ۴۵ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند. در صورت گذشت زمان مذکور و عدم تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و می باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.

۵-۵- متقاضیان می توانند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” اقدام نمایند.

۵-۶- متقاضیان تا قبل از تعیین شعبه می توانند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام نمایند. بدین صورت که با استفاده از گزینه “حذف ثبت نام” ثبت نام قبلی خود را حذف نمود و با استفاده از گزینه “ثبت نام جدید” و تکمیل مراحل ثبت نام اقدام به تغییر و انتخاب بانک دیگری نمایند.

۵-۷- رعایت سایر شرایط، ضوابط و مقررات بانکی در اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزند برای این تسهیلات ضروری می باشد.


پرداخت «وام فرزندآوری» معطل دریافت پاسخ از «نظام وظیفه»

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن پرداخت وام فرزندآوری به مردان مشروط به استعلام وضعیت خدمت شده است، گفت: ولی سازمان نظام وظیفه هنوز پاسخی نداده است.

وحید یامین پور در صفحه توییتر خود نوشت: «طبق ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه، پرداخت وام مشروط به استعلام وضعیت خدمت است؛ سال‌ها است وام ازدواج، از این شرط مستثنی شده است. با ابلاغ قانون جوانی جمعیت بانک‌ها در خصوص وام فرزندآوری بلاتکلیف‌اند. بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن این وام هم شده، ولی سازمان نظام وظیفه هنوز پاسخی نداده است.»

وی در توییت دیگری افزود: «ان شاءالله که سازمان نظام وظیفه هرچه زودتر وام فرزندآوری را هم از شرط استعلام وضعیت خدمت وظیفه مستثنی کند. اما از نمایندگان محترم مجلس استدعا دارم با هدف تسهیل ازدواج و فرزندآوری، قانون خدمت وظیفه عمومی را مورد بازنگری قرار دهند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
طرف به خاطر 20 میلیون اونم وام بره تو این وضعیت بچه بیاره؟ خنده داره.برید از کشورهای پیشرفته الگو بگیرید.درمان و تحصیل رایگان.کسی که فرزند میاره رایگان میان خونه واکسن و پیگیری سلامتیشو میکنن
خوب بلدین قانون تصویب کنید گفتید که از فرودین 1400 تا دو سالگی نگفتین آنهایی که تا 2 سالشون تموم نشده چون یه عده میشدن سال 99 از سال 1400 هم با توجه به جهش اقتصادی که وجود داشته و مردم وضعشون خوب شده خیلی با فرزند آوری موافق نیستند بیشتر دنبال تفریحات هستن فکر کنم کالا برگی رو هم که میخان بدن به متولدین 1403 به بعد بخوره، یعنی طرف باید 2 سال صبر کنه تا به دنیا بیاد.
کاش حداقل وامه به مادرها تعلق میگرفت.زحمت مادرها خیلی بیشتره
من برای وام فرزنداوری ثبت نام کردم بعددوسه باربانک عوض کردن و۶یا۷ماه دردسرومعطلی با۱۷ ماه خدمتی که کردم ودنبال کارتم نرفتم وام روبه من ندادن با۴فرزندگرفتاریم ،من خیلی پشیمونم کاش ارزوی داشتن فرزندتودلم بودبه جای اینکه همیشه شرمنده بچه هام باشم !!کاش به دنیانیومده بودم کاش ....
جالبه همون اول هشتصد، تومن بابت ۶ ماه تنفس و یک و هفتصد بابت کارمزد (مجموع دوملیون و نیم )از اصل وام برمیدارن بعد واریز میکنن اونم برا پرداخت تو ۳۶ ماه من از بانک صادرات گرفتم بعد میگن وام ۴۰ ملیونی!!!!
پاسخ ها
حدادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
واسه من فرزند دومم بود ۴۰ تومن کامل واریز کردن بنک ملت هم حساب داشتم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
برای منم چیزی کم نکردن و کامل واریز شد. بانک ملی بود
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اقا اين كار قانوني نيست براي منم كامل پرداخت كردن بچه اول 30 تومن بانك تجارت تير 1402 به دنيا اومده
سلام
من سال گذشته برای فرزند چهارم بانک ملت ثبت کردم،
اول اینکه 60 ماهه نداد و 54 ماهه شد!
بعدم 1و300 کارمزد سال اول
3و200 سال دوم
2و400 سال سوم
1و600 سال چهارم
و 860 تومنم سال 1405 کارمزد برام نوشتن
جمعا حدود9ونیم کارمزدشه...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سلام ماهانه اقساطش چند میشه 90 ملیون
جالبه وام نود میلیونی رو واریز کردن 84500 ...تقریبا شش ملیون بابت کارمزد و این چیزها کم کردن این که از چهار درصد بیشتر شد بالای 15 درصد
نمی‌دونم این قانونی ...بانک صادرات
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
سلام نود ملیون یا شصت ملیون ماهانه اقساطش چقد میشه ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
قسط ماهی چقدپرداخت بایدبشه بعدشش ماه
به نظر من اگر کسی به خاطر وام و ماشین وزمین میخواد بچه دار بشه ، کار اشتباهی ، چون این چیزهایی که میگن همش دروغه
اقساط ماهی چنده؟
چرا مبلغ قسط نمینوسی که مردم بدونن ماهی چقدر باید قسط پرداخت کنن مبلغ وام میدونیم اماقسط هربانک فرق میکنه
من برای اینکه دوستدارم بچه میارم کاری به وام و .... ندارم
سلام دوتا بچه دارم یکی۱۴۰۰ و یکی ۱۴۰۱،مبلغ واممون میشه ۶۰ تومن یا ۹۰ تومن
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
میشه 150تومن
سلام دوتا فرزند دارم بانک صادرات ثبت نام کردم بعد ۶ماه بجای ۶۰ملیون ۵۶دادن گفتن کارمزد هست بعد از طرف دولت پیام برام اومده وام ۶۰ملیونی برا شما واریز شد این وسط بغیر از سود وام این ۴ملیون چی شده کجا میره
چرابه مابانک ملت ندادزودوام فرزنددوم تازه فرابانک فرستاده توکافی نت مردمومسخره نکردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر