بازدید 36459

یادآوری توصیه مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه برای «رفتار پدرانه با همه»

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنشی به اظهارات جنجالی خطیب نمازجمعه مشهد که موجب شد تا واکنش‌های زیادی نسبت به این اظهارات بیان شود، توصیه مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه را یادآوری کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 20 November 2022

تابناک _ سخنان خطیب نمازجمعه مشهد در هفته گذشته در میان فعالان سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی، واکنش های گسترده ای داشت و موجب شد تا مواضع تندی نسبت به این سخنان بیان شود. در همین ارتباط، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنشی توصیه مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه را بازخوانی کردند.

وی خطاب به خطیب نمازجمعه مشهد نوشت: جناب آقای علم الهدی! اینکه دولتمردان منحط آمریکا به زنان ما ولو متاسفانه بی‌حجاب چگونه نگاه می‌کنند، مهم نیست؛ مهم نگاه امثال جنابعالی است. یادآور می‌شوم، رهبری به ائمه رفتار پدرانه با «همه» را توصیه و چند بار تکرار فرمودند.

 

یادآوری توصیه مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه برای «رفتار پدرانه با همه»

 

توصیه مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه چه بود؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرداد ماه امسال در دیدار ائمه‌جمعه سراسر کشور، نماز جمعه را در سلسله قدرت نرم نظام اسلامی، حلقه‌ای بسیار مهم و فریضه‌ای استثنایی خواندند و تأکید کردند: امام‌جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و یکی از وظایف اساسی او بازتولید مفاهیم معرفتی و مبانی انقلابی و پاسخگویی به شبهات با زبان روز و تبیین مستدل آنها و رفتار پدرانه با همه است.

ایشان «رفتار پدرانه با همه» را از دیگر الزامات رفتار و منش امام‌جمعه دانستند و فرمودند، در نماز جمعه قشرها و سلایق مختلف حضور دارند، رفتار امام‌جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند.

رهبر انقلاب تاکید کردند : اجتماع و حضور مردمی، چیز مهمی است. اینجاست که شما باید حسّاس باشید. اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی مثلاً یک ماه قبلتان جمعیت کمتری دارد، باید احساس نگرانی کنید. اصلاً اساس کار حضور مردم است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمعی نازل می شود. بر جمع نازل می شود. در قرآن دارد: «‌فَإِنَّ الذِّکْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤمِنِینَ» این نفع میشود برای همه. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب می خوانید در اتاق تنها خدای متعال نفع می دهد به شما، اما اینجا این نفع، نفع عمومی است. همه‌ی مجموعه نفع می برند.

آیت الله خامنه ای تصریح کردند: در نماز جمعه‌ی شما همه جور آدمی شرکت می کنند. با همه پدرانه رفتار کنید، همه فرزندان شمایند. بله، ممکن است شما با آن جوان انقلابی، جوان مجاهد و جهادگر علاقه‌ی بیشتری داشته باشید، حق هم همین است، عیبی ندارد اما آن کسی هم که این جوری نیست، او هم پسر شماست، آن هم فرزند شما است؛ با همه پدرانه رفتار کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر