بازدید 3763

قاتل مرد زانتیا سوار پیدا نشد

کد خبر: ۱۱۵۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹ 16 November 2022

خانواده مقتول وقتی پس از 6 سال نتوانستند هیچ سرنخی از قاتل پیدا کنند با مراجعه به دادگاه کیفری تهران خواستار پرداخت دیه از صندوق بیت المال شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از تیر سال 95 با گزارش کشف یک خودروی زانتیا در اسلامشهر که به طور کامل در آتش سوخته بود، آغاز شد. پس از آن مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که راننده خودرو نیز سوخته و چهره‌اش قابل شناسایی نیست.

بنابراین تحقیقات برای شناسایی هویت این مرد آغاز شد و با استعلام پلاک خودرو موفق شدند مالک آن را شناسایی کنند و موضوع را به خانواده او اطلاع دادند. اما از آنجایی که صاحب خودروی زانتیا قابل شناسایی نبود پزشکی قانونی بر اساس دی‌ان‌ای جسد و اظهارات خانواده او در نهایت توانستند هویت وی را تأیید کنند.

در این میان مأموران آتش‌نشانی که در همان روز کشف خودرو و جسد در محل حاضر شده بودند اعلام کردند که حریق خودرو عمدی بوده است.

با اعلام این گزارش، شناسایی عامل یا عاملان حریق عمدی در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت و در نخستین گام مأموران تلفن همراه مقتول را رصد کردند اما به مورد مشکوکی برنخوردند.

پس از آن حساب‌های بانکی او را بررسی کردند که بازهم به نتیجه‌ای نرسید و هر آن چیزی که می‌توانست پلیس را به سرنخی برای عاملان این جنایت برساند مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ سرنخی به دست نیامد.

پس از 6 سال از این ماجرا و در حالی که پلیس نتوانسته بود ردی از عامل این جنایت به دست آورد خانواده مقتول با ثبت شکایت خواستار پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال شدند و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و قضات بزودی در خصوص این درخواست اعلام نظر می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل