بازدید 2986

افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا در جزایر خلیج فارس

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اعلام هشدار هواشناسی دریایی - سطح زرد از افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا در جزایر خلیج فارس و غرب تنگه هرمز از (بعدازظهر یکشنبه بیست و دوم تا سه شنبه شب بیست و چهارم آبان ۱۴۰۱) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 13 November 2022

به گزارش «تابناک»، محمد کاملی دیرستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اظهار داشت: از بعدازظهر امروز تا سه شنبه شب با افزایش سرعت باد شمال غربی - جنوب غربی تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر (پنج پا) دریا در جزایر خلیج فارس و غرب تنگه هرمز متلاطم و مواج است.

وی ادامه داد: فردا (دوشنبه بیست و سوم آبانماه) افزایش سرعت باد شمال غربی در محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت(۲۲ نات) همراه با کاهش دید افقی و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر(پنج پا) پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: طبق پیش بینی های هواشناسی انجام شده احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی شناورهای سبک، اختلال در رفت و آمد شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی وجود دارد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود در این مدت، از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت تفریحی در ساعت های بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه در مناطق یادشده خودداری شود.

وی گفت: همچنین تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری در ساعت های بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه در بنادر غربی استان هرمزگان و صبح ظهر دوشنبه در بنادر مرکزی استان و احتیاط های لازم در رفت و آمد کشتی های تجاری در خلیج فارس اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه در روز جاری در برخی نقاط استان هرمزگان شاهد گذر امواج ناپایدار و گرادیان فشاری در سطح زمین خواهیم بود، افزود: با گذر این موج ناپایدار در برخی نقاط شرقی، شمالی، مرکزی و محدوده تنگه هرمز افزایش ابر و از ساعت های ظهر رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی اعلام کرد: از لحاظ دمایی از اواسط هفته جاری کاهش نسبی دمای کمینه به ویژه در مناطق شمالی استان هرمزگان پیش بینی می شود.

«معنا و مفهوم هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت نقطه ای است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان