بازدید 2346

شولتز: به رغم فشارها از گفتگو با پوتین منصرف نشدم

شولتز، صدراعظم آلمان گفت که به منتقدان اجازه نداد او را از گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت اوکراین منصرف کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 12 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شولتز شامگاه جمعه در نشستی که توسط انجمن تحریریه RedaktionsNetzwerk Deutschland برگزار شد، گفت: "همه ما می خواهیم این جنگ پایان یابد و صلح امکان پذیر شود." رئیس دولت آلمان تاکید کرد: من به هیچ منتقدی اجازه ندادم که در فواصل زمانی معینی مرا از گفت و گوهای طولانی تلفنی با رئیس جمهور روسیه منصرف کند." .

وی یادآور شد که در اواسط فوریه به روسیه سفر کرده است. "من کمی قبل از شروع جنگ در مسکو بودم، پشت میز هفت متری نشستم و با او (پوتین) صحبت کردم و فکر می کنم یک مکالمه چهار ساعته بود که به نظر من نیز بسیار طولانی بود.

شولتز افزود که در این دیدار، از جمله در مورد اوکراین بحث شد.

شولتز ۱۵ فوریه، به مسکو رفت و در آنجا با پوتین گفت و گو کرد. این اولین دیدار چهره به چهره این دو سیاستمدار بود. سفر او به مسکو اوج کارزار دیپلماتیک شدید برلین با هدف حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین بود.

صدراعظم آلمان قبل از سفر به روسیه از کی یف بازدید کرد.

پوتین در ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را اعلام کرد.

سپس غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرد و عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی یف را با مقادیری که در این مرحله میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود، افزایش داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی