مجمع پالایشی یکم و دارایکم برگزار می شود

دو صندوق پالایشی یکم و دارایکم که این روزها بر مدار سبز قرار گرفته اند قرار است به مجمع بروند تا بازارگردان های خود را انتخاب کنند. این مجامع کی برگزار می شوند؟
کد خبر: ۱۱۴۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 07 November 2022

به گزارش بورس تابناک، دو صندوق پرچالش دارایکم و پالایشی یکم که در سال ۱۳۹۹ واحد‌های آن‌ها به مردم فروخته شد این روز‌ها بر مدار سبزرنگ قیمت قرار گرفته اند و قیمت آن‌ها در حال رشد است.  

پالایشی یکم سهام چهار نماد شپنا، شبندر، شبریز و شتران را در سبد خود دارد و هم اکنون قیمت پایانی آن حوالی ۸۷۴۱ تومان می‌باشد. این در حالی است که ارزش ذاتی هر واحد از این صندوق حدود ۱۳ هزار و ۴۱ تومان است.  

دارایکم نیز سهام سه بانک صادرات، تجارت، ملت و دو بیمه البرز و اتکایی امین را در سبد خود دارد و هم اکنون قیمت پایانی آن زیر ۱۰ هزار تومان و حدود حوالی ۹۶۴۶ تومان می‌باشد. ارزش ذاتی هر واحد از این صندوق در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۲ تومان می‌باشد.  

اما نکته مهم برای این دو صندوق این است که بیستم شهریورماه سال جاری بود که در هیئت وزیران اصلاحات اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایش یکم به تصویب رسید. در اصلاحیه، این صندوق‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی و مدیریت صندوق‌ها از مدیریت غیرفعال به فعال تبدیل شد. همچنین به این صندوق‌ها رکن بازارگردان اضافه شد.

با اعمال این اصلاحات صندوق‌ها امکان تغییر پرتفوی سهام خود را مطابق امیدنامه و صنعت مربوطه خواهند داشت و بازارگردان صندوق به عنوان یک شخص حقوقی به ارکان صندوق اضافه شده و در راستای نقدشوندگی صندوق و کاهش فاصله بین NAV و قیمت بازار مجاز به صدور و ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم می‌باشد.

پس از ابلاغ اصلاحات مزبور توسط هیات وزیران حالا باید رکن بازارگردان انتخاب و به تائید سازمان بورس برسد. سپس این رکن بازارگردان پیشنهادی به همراه اصلاحات اساسنامه به تصویب مجمع صندوق برساند.

نکته مهم اینجاست که فردا سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ دو صندوق پالایشی یکم و دارایکم به مجمع می‌روند تا بازارگردان خود را انتخاب نمایند.

طبق اخبار منتشر شد به نظرم می‌رسد  شرکت تامین سرمایه نوین مدیر فعلی به عنوان بازارگردان پالایشی یکم انتخاب شود، اما بازارگردان صندوق دارایکم از آنجا که تامین سرمایه بانک مسکن مدیر فعلی صندوق دارایکم بازارگردانی ندارد، هنوز مشخص نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم