بازدید 51470
سه هزار و صد و هفتاد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد / روایت «فارس» از مراسم چهلم «حدیث نجفی» در کرج / روایت پدر علم ژنتیک ایران از ربوده شدنش: در آن لحظه دلم برای مملکت می‌سوخت

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: محل تامین منابع برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت کجاست؟ / وزیر صمت: کیفیت خودرو منوط به رضایت مشتری است / صندوق بین‌المللی پول: ذخایر ارزی واقعی ایران ۱۲۲ میلیارد دلار است /رئیس کل بانک مرکزی: هیچ مشکلی در تأمین اسکناس و حواله ارزی وجود ندارد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 03 November 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایت «فارس» از مراسم چهلم «حدیث نجفی» در کرج
فارس نوشت: «بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد، جمعی از اغتشاشگران در محدوده بهشت سکینه تلاش کردند تا مسیر تردد ماشین‌ها را مسدود کنند. اغتشاشگران ابتدا از ماشین‌ها می‌خواهند تا متوقف شوند و در صورت‌عدم توقف با سنگ به سمت آن خودرو حمله می‌کنند. این اقدام باعث ایجاد ترافیک سنگین در هر دو خط اتوبان شده است. بررسی‌های فارس نشان می‌دهد در جریان درگیری بین نیروهای انتظامی و اغتشاشگران ۳ نفر از نیروهای انتظامی به شدت مجروح شده‌اند و به دلیل ترافیک سنگین، بالگرد هلال‌احمر برای انتقال این مصدومان به محل اعزام شده‌اند. همزمان شدن شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی و پرواز بالگردها باعث شده تا رسانه‌های ضد انقلاب با سوءاستفاده و ساختن روایتی دروغ اعلام کنند بالگردهای غیرنظامی در حال شلیک هستند! در جریان این اغتشاشات، یک کیوسک پلیس در میدان حصارک و یک دستگاه ون در بلوار گلدشت به خوارزمی توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده است. مراسم چهلم حدیث نجفی امروز از ساعت 11 در بهشت سکینه کرج برگزار شد.»

فرمانده بسیج: فقط چین، آمریکا، روسیه و ایران اسلامی تحت سلطه و پیرو سیاست‌های دیگر کشور‌ها نیستند
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هرچند ما آمریکا را یک کشور در لابی صهیونیست می بینیم ولی تنها چهار کشور دنیا چین، آمریکا، روسیه و ایران اسلامی است که تحت سلطه و پیرو سیاست‌های دیگر کشورها نیستند و از این رو است که آمریکایی‌ها از عربستان به عنوان گاو شیرده یاد می‌کند.

وزارت ورزش: شایعه استعفای سجادی کذب است
محسن معتمدکیا نوشت: همزمان با چهل و پنجمین سفر استانی وزیر ورزش و جوانان، شایعه بی‌ربط تصمیم دکتر سجادی برای استعفا در فضای مجازی مطرح شده. اگر قصد این شایعه‌سازان برهم‌زدن تمرکز وزارت ورزش بوده که قطعا موفق نشده‌اند چون امور با قدرت بیشتر برای خدمت‌رسانی به مردم با هدایت آقای وزیر در جریان است.

آیت الله جوادی آملی: شعار «زن، زندگی، آزادی» را ما هم قبول داریم
آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: شعار «زن، زندگی، آزادی» را ما هم قبول داریم؛ اما دو چیز است که اساس کار بوده و از یادها رفته است. اگر این دو اصل روشن بشود که چه کسی ما را آفرید؟ و بعد هم به کجا میرویم؟ آیا می پوسیم یا از پوست به در می آییم؟ تمام غائله اخیر می خوابد، مرگ از مهمترین عوامل تربیت است که این غائله را می خواباند.

نخستین واکنش رستم قاسمی به تصاویر حاشیه‌ساز منتسب به وی
وزیر راه وشهرسازی در خصوص تصاویر منتشره از او در فضای مجازی واکنش نشان داد. رستم قاسمی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه جدید ایجاد شده و آیا قصد پیگیری دارد یا خیر گفت: خدا باید جوابشان را بدهد. گفتنی است روز گذشته بعد از گذشت ۱۱ سال عکس هایی از وزیر راه وشهرسازی منتشر شد که حاشیه های برای او ایجاد کرد.

بازداشت و انتقال یک اقتصاددان به اوین
دکتر داود سوری، اقتصاددان و استاد پیشین دانشگاه صنعتی شریف، دوشنبه‌شب بازداشت شده و ظاهرا به اوین منتقل شده است. داود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا تِک در آمریکاست و مقالات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بازارهای مالی از وی منتشر شده است. «ریشه‌های تورم در اقتصاد ایران»، «تقاضای پول و توزیع درآمد»، «تقاضای بلندمدت پول، فقر و سیاست‌های کلان اقتصادی»، «بررسی وجود سرایت بین سهام شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از یک مدل دینامیک چندمتغیره» از جمله عناوین مقالات علمی داوود سوری است؛ اما در کنار این مطالعات او در 25 سال گذشته دغدغه فقر و رفاه داشت و با اتکا به داده‌های بودجه خانوار مطالعات گسترده‌ای در این حوزه داشت. همین مطالعات هم بود که موجب شد او صریح‌تر از سایر اقتصاددانان سخن بگوید و موضع بگیرد.

محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد
معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور بهبود می‌یابد، گفت: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد. محسن رضایی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر اظهار داشت: دشمنان از هر فرصتی برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی استفاده می‌کنند و راهبردهای مختلف را در دست اجرا دارند. وی با اشاره به قرار گرفتن ایران اسلامی در یک جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: دشمنان متوجه پیشرفت‌های ایران شده‌اند و می‌خواهند جلوی این پیشرفت را بگیرند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور از تلاش دولت برای شکست دیوارهای تحریم خبر داد و افزود: تلاش می‌شود با شکست دیوار تحریم‌ها مسیرهای پیشرفت کشور باز شود. وی با اشاره به اینکه تلاش داریم سرعت پیشرفت در کشور را افزایش دهیم، ادامه داد: مسابقه جدی بین ما و مخالفان نظام اسلامی وجود دارد و در این مسیر سرعت در پیشرفت بدون حضور گسترده مردم در اقتصاد امکان پذیر نیست. رضایی با اشاره به نقش آفرینی مردم استان بوشهر در عرصه‌های مختلف دفاع از این نظام و انقلاب و ایران بیان کرد: امروز هم شاهد نقش‌آفرینی مردم استان بوشهر در این عرصه خواهیم بود.

اِنقُلتِ علی مطهری به تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸
علی مطهری، نماینده‌ی پیشین مجلس در توییتی نوشت: تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و گروگان‌گیری طولانی‌مدت یک کار غیرضروری بود که توسط افراد و گروههای چپ‌گرای اول انقلاب و احیاناً با مدیریت سفارت شوروی در تهران انجام شد و انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف و صدور آن را مشکل و زمینه حمله صدام به ایران را فراهم کرد.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه: فتنه کنونی به جنگ احزاب تشابه دارد
جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فتنه کنونی به جنگ احزاب تشابه دارد که کفر همه توان و امکاناتش را برای از بین بردن دین خدا به کار گرفت.سردار مهدی سیاری روز چهارشنبه در جمع کارکنان سپاه انصارالرضا (ع) اظهار داشت: اما عواملی همچون امدادهای الهی باعث شکست دشمن شد و اگر در محاسبات فقط مادیات را در نظر گرفته و امدادهای الهی را نادیده بگیریم، حتما دچار خطای محاسباتی می‌شویم. وی خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی دفاعی پیامبر اسلام (ص)، دلاوری و شجاعت امام علی (ع) و پایمردی مسلمانان باعث شد مشرکان شکست بخورند و به اهدافشان نرسند.جانشین سازمان اطلاعات سپاه افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی می‌بینیم، مشرکین، منافقین و تمام دنیا علیه نظام اسلامی و در مقابله با دین خدا ایستاده‌اند و ما به عینه مدیریت‌های دقیق و بجای ولی امر مسلمین، امدادهای الهی، دلاورمردی‌هایی همچون سردار سلیمانی و پایمردی‌های مردمی مسلمان را می‌بینیم.

حوزه علمیه تهران، «دفتر سیاسی اجتماعی» تأسیس کرد
دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور تأسیس شد.در آستانه روز ۱۳ آبان دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران افتتاح شد.در این مراسم حجت الاسلام طاهایی به عنوان مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه استان تهران معرفی شد.

قاضی‌زاده هاشمی: دهه هشتادی‌ها پاسخ مهاجمین را می‌دهند
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این بار فتنه‌های فارغ از رنگ و بوی سیاسی و اقتصادی، مسائل فرهنگی را نشانه گرفته بود، گفت: مهاجمین توسط همین نسل جوان و دهه هشتادی‌ها مغلوب خواهند شد، سرود سلام فرمانده در ابتدای سال یک حرکت جهانی را رقم زد که نشانه نگاه ویژه و مستقیم صاحب الزمان (عج) است.

واکنش ند پرایس به ادعایی علیه ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در پاسخ به این که آیا اطلاعات بیشتری درباره ادعای وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در عربستان و عراق وجود دارد یا نه، گفت: من در جایگاهی نیستم که چیزی بیش از آن‌چه دیروز گفتم بیان کنم. ما دیروز گفتیم که درباره این تهدید نگرانیم. همان طور که دیروز گفتیم، ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی با سعودی‌ها در ارتباطیم.او افزود: پیامی که ما مدام هم در این زمینه و هم از مدت روی کار آمدن این دولت فرستاده‌ایم، این بوده است که ما در دفاع از منافع خودمان و شرکای‌مان در منطقه تردید نخواهیم کرد.ظهارات پرایس در پی این مطرح می‌شود که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، اخیرا در گزارشی ادعا کرد که ایران ممکن است به زودی به اهدافی در عربستان سعودی و شهر اربیل عراق حمله کند تا توجه افکار عمومی را از اعتراضات داخلی منحرف کند.در این گزارش، با اشاره به اینکه عربستان این اطلاعات را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است، ادعا شده که ارتش دو کشور و برخی دیگر از کشورها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی: هیچ مشکلی در تأمین اسکناس و حواله ارزی وجود ندارد
صالح آبادی گفت: قرار است ارز‌های پرطرفدار با توجه به ذخایر بسیار خوب عرضه شود و قابل استفاده در بازار باشد. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه استقبال صادرکنندگان از بازار متشکل ارزی نیز بسیار خوب است، افزود: در حال حاضر صادرکنندگان به صورت توافقی ارز‌های زیادی را در بازار عرضه می‌کنند و هیچ مشکلی در تأمین اسکناس و حواله ارزی وجود ندارد. به گفته صالح آبادی، بانک مرکزی بر سامانه نیما و نیز بر سامانه برخط صرافی‌ها نظارت کامل و رصد دقیق دارد.

صندوق بین‌المللی پول: ذخایر ارزی واقعی ایران ۱۲۲ میلیارد دلار است
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ذخایر ارزی واقعی ایران را ۱۲۲ میلیارد دلار اعلام و ایران را به عنوان سومین کشور بزرگ دارنده ذخایر ارزی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی معرفی کرد. همچنین کل ذخایر ارزی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۱۱۹ میلیارد دلار بوده که ایران با ذخایر ارزی ۱۲۲ میلیارد دلاری خود سهم ۱۱ درصدی از این رقم را داشته است.

روایت خبرگزاری فارس از رکوردشکنی تورم مواد غذایی در انگلیس
فارس نوشت: بر اساس جدیدترین آمار کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، تورم مواد غذایی در انگلیس در ماه اکتبر به رکورد ۱۱.۶ درصد رسید، زیرا مواد اولیه‌ای نظیر چای، شیر و شکر، گران‌تر شده است. آمار کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا نشان داد، رشد قیمت مواد غذایی بسیار بالاتر ۱۰.۶ درصد ماه سپتامبر (ماه پیش از اکتبر) و ۹.۷ درصد متوسط قیمت در سه ماه گذشته است. قیمت مواد غذایی تازه در مغازه‌ای انگلیس در ماه در مقایسه با سال گذشته ۱۳.۳ درصد افزایش یافته و از ۱۲.۱ درصد افزایش ماه سپتامبر که خود رقمی بی سابقه بود، بالاتر است. این رقم بیشترین رقم افزایش سالانه از سال ۲۰۰۵ به شمار می‌رود.

وزیر صمت: کیفیت خودرو منوط به رضایت مشتری است
فاطمی امین در پاسخ به سوالی درباره تغییر در کیفیت با آغاز طرح تحول در صنعت خودرو گفت: با رسیدن بموقع قطعات، مونتاژ و افزایش تولید خودرو، به سرعت روند رشد تولید نمایان می‌شود، این در حالی است که تغییر و تحول در کیفیت خودرو به تدریج آشکار می‌شود. فاطمی امین بر پیشبرد تولید پایدار تاکید کرد و افزود: کار هماهنگ خودروسازان و قطعه سازان به تحقق این امر منجر می‌شود. وزیر صمت کیفیت خودرو را منوط به رضایت مشتری عنوان کرد و گفت: طرح‌های بسیاری در زمینه کیفی سازی محصولات آغاز شده؛ البته در این راستا، انتظار بیشتری از قطعه سازان و خودروسازان داریم. وی با بیان اینکه حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه برمی‌گردد، افزود: در این خصوص اقدامات بسیاری انجام شده، اما هنوز ناتمام است و در میانه راه هستیم و امیدوارم به زودی و حداکثر تا آخر امسال شاهد گزارش‌های خوبی از کیفیت خودرو باشیم.

محل تامین منابع برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت کجاست؟
محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص محل تامین منابع حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان لازم برای اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: براساس برآوردی که دولت در شش ماهه انجام داده است، ۷۰ درصد منابع بودجه قطعا محقق خواهد شد؛ بنابراین مصارف نیز بر روی ۷۰ درصد تنظیم شده تا دولت با کسری بودجه و در نهایت استقراض از بانک مرکزی و فروش اوراق مواجه نشود. در این بین به نظر می‌رسد که برخی منابع بیش از ۷۰ درصد محقق خواهد شد. به طور مثال در حوزه مالیات احتمالا تا ۱۱۰ درصد تحقق درآمد‌ها را تا پایان سال می‌توانیم تجربه کنیم. همچنین در بحث حقوق ورودی خودرو و واردات خودرویی که قرار است انجام شود، می‌تواند منابع حقوق ورودی را افزایش دهد. درآمد‌هایی مانند فروش خودرو‌های اموال نیز وجود دارد. بخشی از منابع از طریق این مسیر‌ها به دست خواهد آمد، اما بخش دیگری از منابع قرار است از محل صرفه‌جویی دستگاه‌ها تامین شود. به طور مثال برخی از دستگاه‌ها، بخشی از بودجه‌های رفاهی خود را عملا در قالب این قانون متمرکز کنند. در صورتی که منابع همچنان برای تامین بودجه متناسب‌سازی حقوق کافی نباشد، دولت تصمیم دارد تا از بودجه عمرانی برداشت کند. در این بین اجازه‌ای از مقام معظم رهبری گرفته شده است تا دولت بتواند ۱۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی سال جاری را برای پروژه‌های عمرانی برداشت کند.

روایت پدر علم ژنتیک ایران از ربوده شدنش: در آن لحظه دلم برای مملکت می‌سوخت
پروفسور داریوش فرهود، دانشمند ایرانی ۸۵ ساله و معروف به پدر علم ژنتیک ایران، بامداد یکشنبه ۸ آبان از مقابل منزل خود در تهران، توسط افرادی با پوشش «لباس شخصی‌ها» ربوده شد. او درباره آن ۳۶ ساعتی که پس از ربوده شدن، با ربایندگان خود سپری کرد و همچنین درباره علت ربوده شدن خود در گفتگو با اعتماد توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید: من هر روز ساعت ۶ صبح از خانه بیرون می‌آیم و به کلینیک می‌روم. وقتی از منزل خارج شدم دو نفر با لباس تیره، مثل همین افراد معروف به لباس شخصی‌ها، آمدند جلوی ماشین. گفتند ما سوار ماشین شما بشویم. وقتی سوار ماشین شدند و من شروع به حرکت کردم در میانه راه مسیر را تغییر دادند و کمی جلوتر که رفتیم از من خواستند که در صندلی عقب ماشین بنشینم و یکی از خودشان مشغول به رانندگی شد. کمی جلوتر یک نفر دیگر هم به این گروه در ماشین من ملحق شد. در نهایت در یک مسیر بزرگراهی، من را از ماشین خودم پیاده کرده و به ماشین دیگری سوار کردند و خودشان ماشین من را به محل دیگری منتقل کردند. آدم‌های خیلی حرفه‌ای بودند و اصلا افراد معمولی نبودند. وقتی گفتم به مطب تلفن بزنید، سیم‌کارت موبایل‌شان را عوض کردند انگار نمی‌خواستند از طریق خط اداری تماس بگیرند.»

این دانشمند ایرانی در پاسخ به این که آیا ربوده شدن شما توسط این افراد با پوشش و رفتار خاص، ربطی به انتقادات شما از ممنوعیت غربالگری جنین و قانون جوانی جمعیت و انتقاد از برخی سیاست‌های منجر به فرار نخبگان داشته، گفت: «آن‌ها به صراحت درباره مصاحبه‌های من صحبتی نداشتند، اما گفتند ما صدای شما را ضبط کرده‌ایم که در صحبت‌های‌تان به مجریان حکومتی بی‌احترامی و توهین کرده‌اید. البته این فایل ضبط شده را هم به من نشان ندادند. لابلای صحبت‌های‌شان می‌گفتند که شما به رخداد‌های پزشکی اعتراض می‌کنید و در مقابل تصمیمات مملکتی مطیع محض نیستید. من اهل توهین نیستم. ایراد می‌گیرم، ولی مگر یک پدر بچه‌اش را تنبیه نمی‌کند؟ آیا تنبیه پدر نشانه این است که بچه‌اش را دوست ندارد؟ انتقاد بین مردم متداول است. انسان‌ها اعتراض و انتقاد می‌کنند به خصوص اگر انسانی، معلم باشد و به خصوص اگر انسانی بیش از ۴۲ کشور جهان را گشته باشد. کار من انتقاد است. نقش من همین است.»

پروفسور فرهود در پاسخ به اینکه این ۳۶ ساعت چگونه سپری شد، گفت: «از ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه صبح یکشنبه تا ۵ بعدازظهر دوشنبه در اختیار این‌ها بودم و در این مدت اصلا نخوابیدم. در اتاقی که من بودم، دو نفر از این‌ها هم بودند و حتی به من گفتند راحت باشید و لباس‌تان را عوض و استراحت کنید و خودشان هم خوابیدند. اما من رفتم و با همان لباسی که از منزل خارج شده بودم روی کاناپه‌ای نشستم و بیدار ماندم. من از ۳۶ ساعتی که در اختیار این افراد بودم، به مدت ۲۶ ساعت در نگرانی شدید بودم. این ۳۶ ساعت برای من، زجر روحی بود. در این ۳۶ ساعت، نه خوابیدم و نه غذا خوردم. اینکه چطور نظر ایشان عوض شد، نه از آغاز آن خبر دارم و نه از پایان آن. بنده را بعد از ۳۶ ساعت دم ماشین خودم پیاده کردند و وقتی به محل کلینیکم رسیدم با صحنه بسیار دل‌انگیزی مواجه شدم؛ حدود ۹۰ نفر از همکاران و اعضای خانواده‌ام با چشم‌های اشکبار از اشک شوق جمع شده بودند.»

پروفسور فرهود در ادامه گفتگو گفت: «شک کردم که این‌ها افراد خودسری از برخی نهاد‌ها هستند. من هیچ گلایه‌ای از نهاد‌های دولتی ندارم. شاید انگیزه شخصی بوده، ولی بنده را می‌شناختند. من باور می‌کنم که ربوده شدن من کار هیچ نهاد دولتی از جمله سپاه نبوده. بنده هیچ شکایت و گلایه‌ای از نهاد‌های دولتی و از جمله سپاه ندارم و می‌دانم کار نهاد معینی نبوده، ولی شاید یکی، دو نفر افراد خودسر از بعضی نهاد‌ها این کار را کرده باشند. اگر کوچک‌ترین آسیبی به جان من که یک استاد دانشگاه و دارای جایگاه علمی و یک فرد ۸۵ ساله هستم می‌رسید، چه لطمه‌ای به حیثیت این کشور و ملت ایران وارد می‌شد؟ مرگ، اتفاق مهمی نیست، ولی افرادی هستند که به من نیاز دارند و افرادی هستند که من را دوست دارند. من در آن لحظه دلم برای مملکت می‌سوخت. البته با من هیچ بدرفتاری نشد و با حرمت با من رفتار کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۱۲۳
تحریم ها شکسته شده شما خبر ندارید
آقای رضایی یا همان برادر محسن
شما یکی از منتقد ترین افراد به دولت آقای روحانی بودید و معتقد بودید در صورت وجود افراد باعرضه و لایق در راس کار ، خروج آمریکا از برجام نمیتوانسته است به اقتصاد ایران لطمه وارد نماید خب حدود یکسال نیم از تکیه زدن حضرتعالی بر ریاست اقتصادی کشور میگذرد و اکثریت نیروهای مسئول از وکیل و وزیر و شهردار و فرماندار و عضو مجمع و همه وهمه از نیروهای زیر دست شما و یا همفکران شما بوده وهستند آیا با اینهمه امکانات و آزادی عمل میتوانید بیست درصد موفقیت مهندس موسوی را در کنترل اقتصاد کشور بدست بیاورید ؟؟؟ اگر توانستید قطعا تاریخ از شما بعنوان یک نابغه سیاسی واقتصادی یاد خواهد نمود و چنانچه نتوانستید لطفا برای همیشه با سیاست واقتصاد خداحافظی نمائید و بگذارید افراد کار بلدتر پا به میدان بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
تمام تندروهای که الان سکوت کرده و یا از عملکرد

اقتصادی دولت رییسی دفاع و حمایت میکنند

یادشان باشد که در دوره دوم دولت روحانی که

مشکلات اقتصادی مردم به مراتب کمتر از الان بود

و گرانی مواد غذایی یک سوم الان بود

و قیمت دلار ۵۰ درصد ارزانتر بود

هر روزه به دولت روحانی حمله میکردند

که مشکل از تحریم های جهانی نیست

و از سوء مدیریت دولت او میباشد !!!!؟

خوب حالا آن اساتید از جمله سردار رضایی و رائفی و

نقدی و ازغدی و رسایی و پناهیان و قدوسی و

ذوالنوری و نوباوه و حداد عادل و جلیلی و شریعتمداری

و قالیباف و امامان جمعه ووووووووووووو

تمام رفقای تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری ها کجا

هستند ؟؟
"آتش به اختیار " بودن حتما!
آقای رئیس بانک مرکزی!!
اگر مشکلی در تامین ارز ندارید. پس چرا قیمت دلار به. سی و چهار هزار تومن رسیده ؟!
وجدان هم خوب چیزی است !!
دست از این سیاست های شکست خورده بردارید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
الان دلار ۳۵ هزار تومان است و این ضعف دولت استکبار جهانی در کنترل قیمت دلارش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
یکبار برای همیشه یاد بگیر
تورم قیمت ارزها را شکل می دهد
تورم ایران 40 درصد و تورم آمریکا 10 درصد یعنی30 درصد نسبت به سال قبل باید افزایش یابد
با ندانم کاری و عدم مدیریت یکپارچه در حوزه فرهنگ و حکمرانی خرمندانه و فرهمندانه دیدار تحریم شکستن که هیچ بلندتر هم کردین.... چقد عالمان اجتماعی ودینی گفتند مراقب فرایند های گشت ارشاد باشید ولی هیچ حساب کردین و اتفاقی که نباید افتادو همه چی قفل شد
با سلام دولت قیمت دلار و ارز را واقعی کند خیلی ها ارز کشور را مفت خارج می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
دولت و بقیه مسئولین کاری کنند که نیازی به خروج ارز از کشور نباشد. تمام این موارد نشانه ناکارامدی و ندانم کاری کسانی است که بر پستهای مدیریتی تکیه زده اند و اولدرم اولدرمشان گوش فلک را کر کرده است.
هر چی بگی ما برعکس تصور میکنیم یعنی دیواره های تحریم تا ماهها مستحکمه و باید دلار بخریم
اهای یکی از ۴ کشور مستقل دنیا
کی مجوز تجمع اعتراضی صادر میشه؟
ما کی تجمع کنیم تو همین مدت شما ده ها تجمع داشتین
باز هم حرف های مجانی و رایگان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
کاش مفت بود. هزینه داره و هزینه اش هم ما مردم میدیم
روایت خودت چیه تابناک؟
چه طوری روتون میشه از تورم 11 درصدی انگلیس حرف می زنین
خبر گزاری فارس مثل روزنامه کیهان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
اضافه میکنم کیهان=فارس=تسنیم=همشهری=مشرقنیوز=جوان=صداسیما=خبرنگاران جوان
جناب رضایی یه کم فکر کنید،
تقریبا چند دهه هست که دارید میگید چند ماه دیگه همه چی خوب میشه ها
منظور ایشون از شکستن دیوار تحریم رسیدن دلار به ۵۰ هزار تومن هست...روش نمیشه واضح بگه
جناب محسن رضایی چند تا دیگه از این چند ماه های اینده باید بیاید و برود تا متوجه بشین که دیگر این امیدها کاملا واهی و غیر واقعی و غیر قابل باور است؟
جناب اقای رییس پلیس لطفا بصورت شفاف و روشن ماجرای ربودن پروفسور فرهود را بدون شعار و بدون داستانسرایی اعلام فرمایید.چه کسانی و با دستور چه کسی مرتکب این عمل شدند.یکبار هم واضح توضیح دهید شاید این خودسرها متنبه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
اصلا هم خودسر نبودند

و ماموریت داشتند
آقای مطهری هراز گاهی جهت سوپاپ اطمینان حرفهای دیگری هم میزنه ولی با این حرفش موافقم که اشغال سفارت امریکا اونهم گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا بمدت بنزیک یک سال کاملا غیر ضروری و باعث شروع تحریم تسلیحاتی ایران و بعدش که صدام خبیث حمله کرد رزمندگان ایرانی از بی مهمات و بی سلاحی که هیچ کشوری حاظر به کمک کردن به ایران نبودن شدن
اقای محسن رضایی روی چه حسابی باز هم وعده سر خرمن میدهید؟؟!!
جناب دکتر رضایی مگه علت مشکلات کشور مدیریت غربگرا دولت روحانی نبود؟ به دولت انقلابی که رسید باید دیوار تحریم بشکنه تا مشکلات رفع بشه؟؟؟ اونم باید منتظر بمونیم در ماه‌های آینده رقم بخوره؟؟ پس 14ماه گذشته چکار میکردین؟؟؟ 5 تا کاندیدای مدعی ریاست جمهوری در یک دولت جمع شدین و دلار از 23 رسید به 34 و 800.؟؟خسته نباشید دلاور مردان،، چند ماه آینده تون رو هم می‌بینیم،
این دیواره های تحریم قرار بود ده سال پیش بریزه. بعد قرار شد یکسال پیش بریزه.
مردم رو بیچاره کردین با این کارا
محسن رضایی وبازهم وعده های سرخرمن به مردم
چرا این ماههای آینده هیشوقت تموم نمیشن؟
باز هم مافیای لباس شخصی ها که مملکت ارث پدرشونه!
اقای رضایی بنظرم شماداری در رویا زندگی میکنی؟
اروپاییان دارند شهروندانشان راخارج میکنند ازایران بعد شمامیگی تحریم ها کم میشه؟
درود واحترام
۱_ دیوار تحریمها قطعا فرو خواهد ریخت ، منتها بر روی مردم عادی .
۲_ کرج هوا ابری تا نیمه ابری همراه با وزش ملایم باد بود . بله
محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد!
آقا محسن تا حالا هر حرفی به مردم زده ای چیزی توش نبوده
خواهش میکنیم شوخی نکنید وسط این هیاهوها
خیلی جالبه، همزمان با این خبر :"محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد". آمریکا تحریم های جدید نفتی بر شبکه فروش نفت ایران اعمال کرد، جالب نیست؟
چرا روایت پلیس با روایت پروفسور فرهودی تناقض دارد
پروفسور داریوش فرهود، دانشمند ایرانی ۸۵ ساله و معروف به پدر علم ژنتیک ایران، بامداد یکشنبه ۸ آبان از مقابل منزل خود در تهران، توسط افرادی با پوشش «لباس شخصی‌ها» ربوده شد. امنیت یعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
احسنت
چرا عطش دلار پایین نمی آید؟
چون برخی پزشکان و متمولین و مدیران و.. برای تامین ارز تحصیلی فرزندان و خوشگذرانی و.. مرتب دلار میخرند
دلار را گران میکنند
منابع ارزی را می‌بلعند
به مردم فشار می آورند
حداقل ازشان مالیات بر خرید ارز بگیرید
اینها معترض هستند نه اغتشاشگر
بی خود تهمت به جوانان انقلابی نزنید
اینها در برابر فساد و دزدی های ۹۲۰۰۰ میلیاردی قیام کرده اند
ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
نود و دو هزار میلیارد تخلف است نه دزدی.
جناب آقای رضایی لطفاً قولهایی بدهید که قابل تصور باشد. آثار مخرب تحریم بر اقتصاد ایران روز به روز بیشتر نمایان می شود. دلار امروز 35000 هزار تومان. در سال 57 هر دلار 7 تومان. به خاطر دارید؟
به نظر می رسه ارتباط ذهنی مسئولان با واقعیت به طور کامل قطع شده باشد.
اونی که شکسته فعلا کمر امثال ماست زیر نظر اقتصاددانانی مثل شما
خبرگزاری فارس به چه روزی افتاده
باید جلوی یکه تازی لباس شخصی گرفته شود از عوامل مهم ترویج خشونت هستند
سردار یک روز صبح که از خواب بیدار شدید در آیینه نگاه کنید. از خود بپرسید: آیا شایسته تر از من کسی هست در این کشور که مشاور اقتصادی باشد؟ چرا مردم در هیچ انتخاباتی من را برای پست ریاست جمهوری انتخاب نکردند؟ آیا ارزشی در حقیقت گویی هست که با نام حق آغاز میشود؟
یعنی دوربینهای پلیس نمیتونه رد ماشینی که عوض کرده رو بزنه؟؟؟؟؟؟
آقایان هنوزهم از اوضاع بیخبرند !!تا این حد …
مثلا چه اتفاقی به غیر از تشدید تحریمها تو این دو ماه قراره بیفته که باعث بی اثر شدن تحربمها میشه
حاج محسن سالهاست از شکستن دیوارهای تحریم و بی اثر بودن آن میگویید بجای دیوارهای تحریم، کمر ما شکست
اگر در کنار ما مسئولین هم بودند برای ما ملت قابل تحمل بود اما در کنار فقر و محنت ما تجمل گرایی و زندگی اعیانی مسئولین زجر آور است
تابناک جان کجاست اونروزها که نوشته های خوانندگان را در حد 200 کامنت درج میکردی؟رسوندی به زیر 70 کامنت!!!!
روایت پدر علم ژنتیک ایران از ربوده شدنش: در آن لحظه دلم برای مملکت می‌سوخت) خدا وکیلی اینایی که دکتر را با این وضعیت جلب کردند در چه سطحی ار هوش بودند ؟!!! اگر خدایی نکرده با این سنی که دکتر داشت اتفاق خطرناکی میافتاد چطور جواب جامعه پزشکی را میدادند ؟!!!
روایت خبرگزاری فارس از رکوردشکنی تورم مواد غذایی در انگلیس) بما چه ربطی داره ؟!! مگه انگلیس مثل ما نفت و گاز و مس و اهن و سنگ و .... داره ؟!!
از خواب بیدار شید
آقای رضایی تو رو خدا بیا تو تلویزیون چند نمونه از پیش فت های کشور رو که ما هم ببینیم نام ببر
ماهی شما جناب پروفسور، وجود شما همیشه سلامت، ایران ما به افرادی چون شما که حرکت آفرینی در وطن خود را بر رفاه در کشورهای پیشرفته برگزیدند، می بالد.
متاسفانه هنوز دوستان به اعتراض هاي مردم انگ هاي ديگر مي زنند
مجلس باید از وزیر اطلاعات به عنوان رئیس شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی در خصوص علت اتخاذ شیوه ربایش در برخورد با نخبه دانشمند (فرهود) سوال کند. در ضمن این سوال وزیر باید برای نمایندگان فرانیدهای بروکراتیک انتخاب شیوه برخورد با سوژه ها را برای نمایندگان توصیف کند و مشخص شود که انتخاب شیوه برخورد تا چه میزان فرد محور (کارشناس محور) است. مثلا آیا کارشناس می تواند بدون هر گونه هماهنگی با سوژه تماس بگیرد و او را به یکی از اماکن رسمی دعوت کند و یا اینکه تماس تلفنیِ منجر به احضار، الزاما باید به تأیید مدیران برسد؟
جناب سردار قاسمی جواب بدند که حجاب بد است یا خوب! اگر خوب هست چرا خودش بهش اعتقاد نداره و اگر بد است چرابه مروم ایران تحمیلش کردند
زرشک پلو با مرغ و نوشابه و ماست موسیر و زیتون پرورده
مرگبر آمریکا
الان البانی نشین ها میان ناله و سیاه نمایی میکنن
آقای رییس بانک مرکزی لطفا بفرمایید به چه قیمتی برای تامین ارز مشکلی ندارین.
آخه اقتصاد انگلیس منهدم هم بشود چه تاثیری در زندگی من دارد این خبرگزاری فارس شاید وقت نداره به اقتصاد داخل بچسبه یا براش جذابیتی نداره.... خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید..آمین
واکنش رستم قاسمی...
چطور بد حجابی مردم به گشت ارشاد سپرده می شه ، اما بی حجابی خودتون را به خدا واگذار می کنید ؟
روایت فارس فاقد ارزش است
روایت فارس اصلأ قابل پذیرش نیست
لطفا مسولین تا اطلاع ثانوی ساکت تشریف داشته باشند. شاید مملکت کمی ارام شود.
بالاخره رستم نگفته که موضوع این عکس ها با خانم بی حجاب چی بوده و این زن کی بوده
اگه دولت می تونست تورم رو کنترل کنه و وضعیت معیشت درست می شد، قدرت ملت پشت و پناه دولت میرسد، تا کی بهانه که مقصر کس دیگه است . تو رو خدا کاری کنید ، داریم سر خورده و سر شکسته میشیم. ولله انصاف نیست . دولت که شبانه روز داره کار میکنه ، پس چرا اوضاع درست نمی شه. چرا وضع داره بدتر میشه ؟ دست اونهایی که تو این یکسال نیم بد عمل کردند رو کوتاه کنید و به سرعت و در کوتاه مدت اعتماد رو به مردم بر گردانید. نشان بدهید که ارزش پول کشور مثل ناموس حراست می شه
دلار به ۴۵ هزار رسیده میگه دیوار تحریم فروریخته ؟؟ واقعا شما کجا سیر میکنید ؟؟؟
عاشق تحلیل های آقا محسن هستم.
همیشه درست تحلیل میکنه.
خدا را شکر امنیت داریم و استاد در سایه امنیت بسلامت آزاد شدند
آقای رییسی یک تن زرشک تازه معادل هزار کیلوگرم با نیم کیلو گرم تریاک از محصولات افغانستان برابر هست ؟؟ جناب رییس جمهور امسال زحمتوکشید یکساله خود تو خراسان جنوبی رو حدود۱۵ میلیون شد ،در حالی از پول کارگر و هزینه برداشت و کود یکساله حداقل ۳۰ میلیون هزینه داشت یعنی در طی یکسال کشاورز بدبخت داره ضرر میده در حالی تو افغانستان یک کیلوگرم تریاک رو حداقل به کیلویی ۳۰ میلیون به دست ایرانی می‌رسانند ا آن هم یک کیلو رو با دو کیلو لواشک و اشغال قاطی می‌کنند و مردم رو به کام مرگ میبرن ؟؟‌ چرا اجازه نمیدین حداقل نیاز دارویی کشور در داخل تحت نظارت دولت تولید بشه مگه این حمایت از تولید نیست ؟؟
برای دکتر فرهود، که دلسوز میهن است...
تمام پیش بینی های آقای رضایی تاکنون برعکس اتفاق افتادند و این هم چنین خواهد بود.
آقای نوری در سال ۹۷ حکم حقوقی یه معلم حدود ۴و نیم بود و قیمت یه خونه مناسب حداقل تو شهر ما حداقل ۴۵۰ میلیون بود ، حالا عزیز میدونی قیمت همون خونه شده ۶ میلیارد تومان و حقوق معلم شده ۸میلیون ؟؟ یعنی تورم مسکن شده ۱۰۰۰درصد یعنی ۱۰ برابر ولی حقوقها ۱۰۰ درصد ؟؟ و تمام این بدبختی ها تو یکسال اوج گرفت از رشد ۳۰۰ درصدی مایحتاج عمومی و سه برابری قسمت مسکن و برنج و و.. حالا تو داری بخاطر یه قانونی که جز حیله گری نیست ۱۴ماهه معلمان رو وعده امروز و فردا میدی ؟؟ به خدا قسم با این تورم حقوق زیر ۱۸ میلیون گدایی باید کرد
محسن رضایی راست میگوید که تحریم ها شکسته خواهد شد چون امروز قیمت دلار هم شکست و به ۳۵۰۰۰ تومان رسید !! مبارک باشد
محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد؟؟؟
از چه راهی؟؟؟؟؟
قیمت دلار صعودی شده این به معنای کاهش هر چه بیشتر ارزش ریال است در این شرایط مردم بیشترین ضرر رو متحمل خواهند شد
جناب آقای رضایی،
فیش حقوق دریافتی اساتید دانشگاه ها را علنی کنید و در اختیار عموم قرار دهید. مردم ببینند چه سهمی اساتید از بیت المال دریافت می کنند و در مقابل جز فراری دادن نخبگان و چوب لای چرخ بازماندگان نخبگان کاری انجام نمی دهند. در این جریانات هم توان ایستادگی و دفاع از حق را ندارند و آب به آسیاب دشمن می ریزند. فیش حقوق دریافتی اساتید دانشگاه ها را علنی کنید!
مایحتاج ایرانی ها تو یک سال اخیر تا ۳۳۰۰ درصد رشد داشته حاج حسین نگران مردم تهران شد
2 سال پیش مطهری می گفت چندماه صبرکنید همه چی درست می شه . 2 سال گذشته و دلار از 25 تومن شده 35 تومن حالا هم که سردار می فرمایند تا چند ماه دیگه دیوارتحریم ها می ریزه من که بدنم لرزید ....
آقای رضایی از رقابت ریال با دلار و یورو چه خبر؟
اقا محسن ، خواب ديده ايد خير باشه
واقعاربودن دکتر فرهود بسیار زشت بوده!؟ ایشان پارسال اعتراضی به حق علمی داشتن.باید حتما غربالگری قبل زایمان بشود تا اشخاص غیر نرمال سقط بشود چن هم فرزند غیر نرمال و هم پدر ومادر یک عمر اذیت می‌شوند و بار مالی بسیار زیادی به گردن دولت میفتد.این حرف کاملا علمی از شخص تراز اول نه مملکتی بلکه جهانی ایرادش چیست!؟
اصلا انگار مسئولان و خبرگزاری‌های ایران در یک دنیای دیگه سیر و سیاحت میکنن و نمی بینند در کشور چه خبر است، کسیکه خواب است را می‌توان بیدار کرد،ولی کسیکه خودش رو بخواب زده ، نه
فعلا که دیوارهای زندگی های مردم داره میریزه
وقتی یک نظامی که سواد نداشته باشه و با بیسوادی بشه معاون اقتصادی رئیس جمهور هشتادوپنج میلیون انسان نتیجه میشه دلار سیوپنج هزارتومانی
وقتی تصاویر این اغتشاشات! را می بینیم که تقریبا 90 درصد انها جوانان زیر 23 سال هستند یاد یک فیلم قدیمی ژاپنی می افتم. داستان این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم و حمله ژاپن به منچوری چین بود. پدر خانواده در به در دنبال ازدواج پسرش بود که هنوز 16 سال نداشت. اهالی محل از او پرسیدند که چرا اینقدر عجله دارد. او گفت که چند ماه دیگر پسرم 16 سالش می شود و بنا بر قانون زمان جنگ باید به عنوان سرباز به جبهه چین اعزام شود. تنها امیدم برای زنده برگشتن او این است که قبل از اعزام ازدواج کند تا لذت زندگی و مسئولیت و عشق و علاقه را بچشد و بداند در این دنیا چیزهایی به جز تنفر و جنگ و دعوا و خونریزی هم هست و برای اینکه بتواند این احساسات خوب را دوباره تکرار کند خودش را بهتر محافظت کند و شانس برگشت زنده اش را بالا ببرد. حالا حکایت ما در ایران و قرن 21 شده. برای این جوانان چه امید و انگیزه ای غیر از موبایلها دهها میلیون تومنی که وسع خرید ان را هم نداردند گذاشتیم؟ کدام کار با درامد کافی برای انها ایجاد کردیم. چه انگیزه ای برای انها برای عشق به زندگی و خوبی به یکدیگر گذاشتیم؟ زندگی فقط سلحشوری و مقاومت و ساده زیستی انهم برای فرزندان خانواده های کارمند و کارگر و کشاورز نیست. زندگی برای فرزندان دانش بنیان در کانادا و امریکا و ژنهای برتر و تحصیل مانند فرزندان شهرداران در گرانترین دانشگاههای دنیا و استفاده از اپل و شاسی بلند برای فزندان خانواده های خواص هم هست. کی می خواهیم متوجه شویم که چرا چین و کشورهای توسعه یافته و مسئول بزرگترین نگرانی انها بیکاری بالا در جوانان و فقر در میان ملتشان هست. وقتی دیگر خیلی خیلی دیر شده باشد؟!
بهترین راه حل برای برون رفت از وضعیت موجود برگزاری همه پرسی برای خواست اکثریت مردم است.
اینطور که سردار رضایی فرمایش کردن تحریم ها دیفالم نیست بیشتر شبیه یه پرده ست که با یه دست کنار میره
مملکت هر کی به هر کی شده
شاید این موضوع ازموضوعات آتش به اختیار بوده است.اگربه دستورمرجع خاصی نبوده است.
امیدم را به آقای رضایی از دست دادم . سردار بهترین کار رها کردن این دولت و کابینه است تا مجبور نباشید اینگونه صحبت کنید .
همیشه اشغال سفارت خانه در دنیا هزینه دار است
سلام، بله آقا محسن دیواره تحریم شکسته خواهد شد ما هم بر این باوریم که صدای شکستن استخوانهای دیوار به گوش می رسد از همین دلار ۳۴ هزارتومانی معلومه ؟!!!!
جناب پروفسور فرهود چه قدر خوب توجیه بودند و کلمات چه قدر زیبا بیان شده اند.

خبرگزاری فارس چه قدر قشنگ موضوع را قلب کرده.
جالبه که همیشه موضوعات به آینده موکول میشه
- سال آینده قیمت خودرو واقعی میشه
- چند ماه آینده تحریم ها برداشته میشه
- سال آینده اوضاع اقتصادی خوب میشه
- سال آینده ...
یکبار شد تا حالا بگین این کارها اتفاق افتاده ؟؟؟!!!
حالا ماهها نشد، سالها، نشد قرنها، ولی بعدش دلار ارزون میشه پس الان نخرید
ظاهرا جناب سردار دکتر یک مقدار اهل مطایبه و مزاح هم هستند
متاسفانه مردم با توجه به ناکار امدی و بی کفایتی اکثر

مدیران و مسئولان ، گرفتار مضاعف تحریم های خارجی و

ندانم کاری های دولت و مجلس در داخل و تحت فشارهای خرد کننده هستند .

و اکثرا هیچ نور امیدی که بتواند به آینده دلخوش شان کند نمی بینند
محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد
ساکت شو! به حرفهایی که در گذشته زده ایی و هیچ کدام، هیچ کدام عملی نشده است، فکر کن!

وزیر صمت: کیفیت خودرو منوط به رضایت مشتری است ؟؟؟ !!!
این است وزیر صنایع!
کیفیت تعریف مشخص دارد. در هر زمینه ای از صنعت استانداردهایی وجود دارد.
اقای رضایی در مورد بورس هم قول های خوبی داده بودند. نکنه شکست تحریم ها هم مثل بورس باشه
برادر محسن ، شما که اقتصاد دان هستی چرا ؟
آقای رضایی. وعده وعید بسه. مردم خسته ن از ادعاهایی که هیچوقت عملی نمیشه. لطفا اول انجام بدین. انجام که شد بعد بیاین بگین فلان کار رو انجام دادیم مردم. چرا رو کاری که انجام نشده انقدر حرف میزنین و مانور میدین.
محسن رضایی: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد
اگر شکسته نشد چی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
دوباره چند ماه دیگه تمدید میکنه
امان از شخصی ها و افراد خودسر ، اینها کیا هستند ؟ !
تابناک رمز نگاری می کنی .
جناب رضایی بر چه اساس می گویی تا چند ماه دیگر تحریمها برداشته می شود همین دیشب آمریکا یک سری تحریم در خصوص صادرات نفت اعلام کرد .
عمده معترضان جوان هستند و جوانان زیر 25 سال. اینها عمدتا سبک زندگی متفاوتی رو میخوان. باید این واقعیت رو پذیرفت که همه جامعه یک جور نیستند و باید جوری رفتار کرد که فشار به یک بخش بیش از اندازه نشه. یعنی باید مقداری آزادیهای فردی بیشتر بشه اما در حد متعادل چون بخشی از جامعه هم سبک زندگی کاملا اسلامی رو میخوان و باید به هردو طرف توجه کرد.
این تحلیل از کسی که دکتری اقتصاد داره واقعا بعیده ، یعنی چی ماههای اینده، این شداعلام زمان رفع تحریم، در اقتصاد حتی بر روی دقایق برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل میکنند. ماههای اینده!!! این هم مثل همون هزار تومنی ایی که همیشه اونا جهت افت ارزش پول ملی نشون میداد. حالا ایشون معاون اقتصادی دولتند، پس کجا رفت اون همه وعدهای انتخاباتی، چرا وضع در زمان تصدی ایشون به عنوان نفر شاخص اقتصادی دولت هر روز بد تر از روز قبل میشه و ملت به روز سیاه نشستن
سلام
نقد دو خبر فوق:
اصل بیانات آیت الله جوادی آملی در کانال تلگرامی ایشان ثبت شده است و تنها جمله ای که ایشان هرگز نیاورده اند جمله ...تا غائله بخوابد یا تمام شود...میباشد. منظور ایشان این است که همه باید به مبداء و معاد هم توجه داشته باشیم.و خواسته ها صر دنیایی نباشد.
مطلب دوم پاسخ به سردار سیاری:
اولا جنگ احزاب بین منادیان توحیدناب و خالص ابراهیمی نظیر پیامبر(ص)و مولا علی(ع) و مومنان راستین از یکطرف و احزاب مشرک و معاند از طرفی دیگر بود آن هم برای محاربه با یک امر حیاتی ازلی و ابدی چون توحید و هدایت نورانی نبوت و مقایسه اوضاع کشور با این حقیقت ناب قیاسی مطلقا مع الفارغ است.
آنچه امروز در جامعه بزرگ ایرانی هویداست عبارت از فقر ناشی از گرانی و غربت علم مملکت داری و استیصال و کنار گذاشتن عامه مردم و رواج فساد و تبعیض و اشاعه فحشا و منکر میباشد که همه زاییده فقدان علم و عدل است. طبق فرمایش قرآن حتی دنیای با رفاه و آزادی منهای دین هم با علم و سعی و تلاش است( سوره مبارکه اسرا - نجم علق و...).دنیای پر رمز و راز امروز فقط بر اساس علم و تخصص بدست می آید و سعادت ابدی نیز با علمی دیگر که در هدایت وحی و نبوت نهفته است.( علم الانسان ما لم یعلم.......و علمکم ما لم تکونوا تعلمون)
آنچه امروز مبرهن و آشکار است به حاشیه راندن علم حصولی و علم حضوری است که هم دنیا و هم دین عیال خدا را نشانه رفته است.
سرعت افزایش قیمت دلار بیشتر از سرعت پیشرفت ماست.
در مورد ربودن دانشمند فرهیخته آقای پروفسور فرهود علاوه بر محکوم نمودن این رفتار نابخردانه باید بگویم که وجود مبارک رسول الله(ص) در آخرین وصیت خویش به حاکمان بر مردم فرمودند: حرمت و احترام اندیشمندان و دانشمندان جامعه را رعایت نمایید.وبزرگانشان را تکریم کنید.
این دیوار تحریم که سالهاست که قرار برداشته شود و نمی شود
آقای محسن رضایی، ۱۵ ماهه که میگین این روزها دیوار تحریم میشکنه ولی اون چیزی که داره میشکنه کمر مردمه.
فعلا که به جای شکستن تحریم ها کمر مردم شکسته...
اگر من جای آقای سردار رضایی بودم دیگر وعده نمی دادم، همین که ایشان ارزش پول ملی را تقویت کردند و ریال پس از دلار و یورو قوی ترین پول دنیا! شد کافی است، حل همه مشکلات کشور که نباید به عهده یک نفر باشد، العیاذبالله مگر ایشان پیغمبر هستند که اینقدر غم امت را می خورند!
اخطار اوّل برای آخرین بار
دفعه بعدی اخطار در کار نخواهد بود
سَرتون توی کارِ خودتون باشه.
آتش به اختیار یعنی چه ، باید قانونمند شویم
این صدای شکستن که می شنوی ستون فقرات مردم جامعه ایران است ( 90 درصد ) که زیر بار تورم می شکند... به جای این حرفها پای حرف دل مردم بنشینید.
تابناک جان چرا کامنت در مورد ربودن دکتر فرهود رو‌ سانسور کردی
برای شما که اصلاً تحریمی نبوده .باشه هم بی اثره . رعیت بیچاره هم به درک !!
شاید پرفسور فرهودی خودش خودش رو دزدیده تا مشهور بشه!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل