بازدید 4026

بایدن: جمهوری‌خواهان آمریکا را به هرج و مرج می‌کشند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب هشدار داد که آینده دموکراسی در انتخابات میان دوره‌ای هفته آینده این کشور در خطر است؛ زیرا امتناع برخی از نامزدهای جمهوری خواه از پذیرش نتایج انتخابات "مسیری را به سوی هرج و مرج در آمریکا" باز می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 03 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که محافظه کاران دولت بایدن را به سبب وضعیت اقتصادی مورد انتقادهای شدید قرار داده‌اند، این دموکرات ۷۹ ساله آمریکایی آشکارا جمهوری خواهانی را مورد هدف قرار داد که به زعم وی همان راه ترامپ را در انکار پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ می پیمایند.

بایدن در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم آمریکا گفت: «نامزدهایی برای هر سطحی از مناصب در آمریکا وجود دارند که متعهد به پذیرش نتایج انتخاباتی که در آن حضور دارند، نیستند.»

وی افزود، هدف آنها پیروی از ترامپ و تلاش برای "براندازی سیستم انتخاباتی" است. اشاره بایدن به بیش از ۳۰۰ نفر از جمهوری خواهانی است که پیشاپیش نتایج انتخابات میان دوره‌ای را زیر سوال می‌برند.

وی اضافه کرد: «این مسیر ایجاد هرج و مرج در آمریکا است. این بی سابقه است. غیرقانونی و غیر آمریکایی است.»

هشدار بایدن در مورد تهدیدات علیه دموکراسی آمریکا، ۶ روز قبل از رای گیری روز سه‌شنبه که در آن جمهوری خواهان به شدت در پی تصرف کرسی‌های مجلس نمایندگان و احتمالا سنا هستند، بیان شد.

در پی حمله خشونت آمیز به همسر نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، که به طور چشمگیری نگرانی‌ها در مورد تنش‌های سیاسی را تشدید کرد، بایدن از آمریکایی ها خواست برای دفاع از دموکراسی متحد شوند.

او گفت: «ما باید با صدایی قاطع در برابر خشونت سیاسی و ارعاب رأی دهندگان بایستیم.»

وی تصریح کرد: «ما باید با این مشکل روبه‌رو شویم. نمی‌توانیم وانمود کنیم که این مشکل خودش حل می‌شود.»

نزدیک به ۲۲ ماه پس از حمله به کنگره، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای دهندگان آمریکا بیشتر نگران تورم و اقتصاد هستند. در نظرسنجی ملی جدید دانشگاه کوئینیپیاک، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می‌گویند که قیمت سوخت و کالاهای مصرفی مسئله اقتصادی است که آنها را بیش از همه نگران کرده است.

دموکرات‌ها با افزایش مکرر نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی مورد انتقاد شدید هستند و ترس از رکود در جامعه آمریکا در حال اوج گرفتن است.

بایدن اذعان کرد که «تورم هنوز هم مساله‌ای است که آمریکا را تهدید می‌کند». اعتراف وی در باره تورم در حالی صورت گرفت که بانک مرکزی ایالات متحده افزایش شدید دیگر نرخ را انجام داد و نرخ استقراض معیار را ۰.۷۵ درصد افزایش داد. این چهارمین افزایش متوالی در این اندازه و ششمین افزایش در سال جاری است.

طبق گزارش‌های اخیر، دموکرات‌ها در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، اورگان، کالیفرنیا و ایلینوی که به طور سنتی در اختیار آنها بود، قافیه انتخابات را به جمهوری خواهان باخته‌اند. طبق برآوردها، جمهوری خواهان برای کسب اکثریت باید تنها در ۶ ایالت از ۳۵ رقابت باقی مانده برنده شوند. دموکرات‌ها به پیروزی در ۲۹ ایالت نیاز دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار