بازدید 2673

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و لولا داسیلوا

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با لولا داسیلوا ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، از قدرت نهادهای دموکراتیک این کشور پس از انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر تمجید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 01 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور منتخب برزیل درباره طیفی از موضوعات از جمله همکاری برای رسیدگی به چالش‌ها گفت وگو کرد.

بایدن در این تماس تلفنی از قدرت نهادهای دموکراتیک برزیل پس از انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر تمجید کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «دو رهبر در مورد روابط قوی بین آمریکا و برزیل گفت وگو کردند و متعهد شدند که به عنوان شریک برای مقابله با چالش‌های مشترک از جمله مبارزه با تغییرات آب‌ و هوایی، حفاظت از امنیت غذایی، ترویج فراگیری و دموکراسی و مدیریت مهاجرت منطقه‌ای به همکاری ادامه دهند.»

تماس تلفنی بایدن و لولا داسیلوا یک روز پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای پیروزی رهبر جناح چپ برزیل را تبریک گفت و اذعان داشت: "من مشتاقانه منتظر همکاری برای ادامه همکاری بین دو کشور در ماه‌ها و سال‌های آینده هستم."

لولا داسیلوا روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری برزیل مقابل ژایر بولسونارو رهبر کنونی برزیل با ۵۰.۹ درصد آرا پیروز شد.

پس از پیروزی، لولا داسیلوا قول داد که دوره جدیدی از "صلح، عشق و امید" را آغاز کند. او همچنین قول داد که برزیل نقش خود را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی، حفاظت از تنوع زیستی و توقف جنگل زدایی آمازون از سر خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل