بازدید 6148
۵

پنج تبعه ایرانی در بین جان باختگان در کره جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه تاکنون پنج تبعه ایرانی در بین جان باختگان در حادثه سئول هستند، گفت پیگیری‌ها از سوی سفارت ایران در کره جنوبی درباره آخرین وضعیت هموطنان ایرانی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ 31 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از شرکت کنندگان در مراسم جشنی (هالووین) در سئول که علت آن ازدحام جمعیت اعلام شده، ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان، با مردم کره جنوبی و خانواده کشته شدگان و مصدومان ابراز همدردی کرد.

در پی ازدحام جمعیت در یکی از خیابان‌های کره جنوبی و همزمان با برگزاری مراسم جشن هالووین، ۱۴۹ نفر کشته و ۱۵۰ نفر مصدوم شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر شایسته از سوی مقامات سئول، شناسایی هویت همه قربانیان این حادثه تلخ در اسرع وقت انجام شود.

کنعانی در این زمینه به پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اشاره کرد و گفت که براساس پیگیری‌های صورت گرفته با مقامات کره جنوبی، متاسفانه تاکنون ۵ نفر از اتباع ایرانی در بین قربانیان این حادثه بوده‌اند.

براساس اعلام سفارت ایران در سئول به نقل از پلیس کره جنوبی، آفاق راست منش، علی پراکند، ریحانه سادات آتشی و سمیه مقیمی نژاد و علیرضا اولیایی در این حادثه جان باخته‌اند.

وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از نخستین ساعات این حادثه در ارتباط با مقامات کره و نیز با مرکز، وضعیت هموطنان ایرانی را مورد پیگیری قرار داده و این پیگیری‌ها به منظور دریافت اطلاعات کامل‌تر از آخرین وضعیت هموطنان ایرانی و همچنین وضعیت مجروحان و یا مفقودان احتمالی ادامه دارد.

کنعانی پیگیری حقوق قانونی و کنسولی قربانیان ایرانی این حادثه را جزو اولویت‌های سفارت ایران در سئول خواند.

پیش از این سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت چند نفر از هموطنان ایرانی در حادثه جشن هالووین در کره جنوبی اعلام کرد: با نهایت تأثر و تأسف، خبر درگذشت چند نفر از هموطنان عزیز در حادثه جشن هالووین در شب شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ در محله ایتِوون در سئول را به همه ایرانیان ارجمند و دانشجویان گرامی تسلیت عرض کرده و از خدواند متعال برای این عزیزان از دست رفته، مغفرت و برای خانواده‌های ایشان، صبر مسئلت می‌کنیم. سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف‌های کره‌ای، پیگیر وضعیت ایرانیان مقیم بوده و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده است.

براساس آخرین اطلاعیه سفارت ایران، در این حادثه پنج نفر به نام‌های آفاق راست منش، علی پراکند، ریحانه سادات آتشی و سمیه مقیمی نژاد و علیرضا اولیایی جان باخته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: دو نفر از فوتی‌ها در بیمارستان‌های سئول شناسایی شده‌اند و دو نفر دیگر در بیمارستان‌های خارج از سئول هستند که همکاران در سفارت در حال عزیمت و شناسایی آن‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
تسلیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
بریزین تو خیابون ....بهانه خوبیه
احتمالا سعودی اینتر نشنال چند روز دیگر اسامی این افراد را به عنوان کشته شدگان در اغتشاشات یکی از شهرهای ایران اعلام می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
آره ..شک نکن
چکار کردید که تو همه جای دنیا ایرانی پیدا میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر