بازدید 26922

پیش بینی قیمت دلار تا دو هفته آینده/ از بازار توافقی چه خبر؟

معاملات توافقی ارز در دومین روز هفته با نوسان محدود نرخ دلار و یورو همراه شده است. این در حالی است که بهای دلار در بازار غیررسمی در مرز ۳۳ هزار تومانی در نوسان است.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 30 October 2022

مرضیه یاسی؛ معاملات توافقی ارز در دومین روز هفته با نوسان محدود نرخ دلار و یورو همراه شده است. این در حالی است که بهای دلار در بازار غیررسمی در مرز ۳۳ هزار تومانی در نوسان است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات امروز (یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱) بازار توافقی، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا بین صراف و صادرکننده با افزایش نسبی به رقم ۳۱۴۹۲ تومان رسید. این نرخ با لحاظ سود یک درصدی مشخص شده در قانون بانک مرکزی، در نهایت به رقم ۳۱۸۰۷ تومان در صرافی‌ها رسیده است. به بیان دیگر اگر امروز متقاضی ارز به صرافی مجاز مراجعه کند می‌تواند دلار توافقی را در محدوده ۳۱۸۰۰ تومان از صرافی خریداری کند که نسبت به روز قبل، گران‌تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو توافقی با کاهش نسبت به روز قبل، ۳۱۴۲۹ تومان قیمت گذاری شده است که در صرافی‌ها به رقم ۳۱۷۴۳ تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت دلار تا دو هفته آینده

فردای اقتصاد در این باره نوشت: "برای پیش بینی قیمت دلار باید بدانیم که با توجه به آنکه مذاکرات برجام حداقل تا نیمه دوم ماه نوامبر (حدود دو هفته دیگر) از سر گرفته نخواهد شد، در این مدت انتظار می‌رود بازارساز همچنان سیاست افزایش عرضه را ادامه دهد و دلار را در کریدور مدنظر خود (احتمالا زیر کانال تاریخی ۳۳ هزار تومان) حفظ کند.


هر چند برای فعالان اقتصادی روشن است که هر گونه ارزپاشی بدون چشم‌انداز رفع تحریم‌ها همچون فشرده کردن فنری است که رشد قیمت‌ها با شتاب بیشتر در بلندمدت را به همراه خواهد داشت. خروج سرمایه از مهم‌ترین پیامد‌های کاهش دستوری نرخ ارز است.


با این حال، با توجه به آغاز فرآیند واردات خودرو از هفته جاری انتظار می‌رود این مسأله نیز به تدریج بر قیمت دلار فشار آورد. البته سقف ارزی واردات خودرو به یک میلیارد یورو محدود شده است. این رقم شش برابر متوسط حجم معاملات سامانه نیما در یک روز است. "

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست