بازدید 4207
۱

چین: قدردان مواضع روسیه هستیم

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ما عمیقا از اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در خصوص روابط پکن و مسکو قدردانی می کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 29 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه چین، وانگ تصریح کرد چین و روسیه قاطعانه از یکدیگر در پیگیری مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی دو کشور حمایت خواهند کرد و قاطعانه از توسعه روابط با یکدیگر حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: ما همیشه به از فرصت های پیش رو برای توسعه همکاری و مشارکت جهانی استقبال خواهیم کرد و می کوشیم به ارتقاء صلح و توسعه جهانی کمک کنیم.

وی افزود: روابط چین و روسیه در شرایطی که دنیا با تغییراتی شگرفت روبرو شده است، همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: روسیه و چین به عنوان بزرگترین همسایگان یکدیگر و شرکای استراتژیک به توسعه روابط با یکدیگر ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به جنگ اوکراین ابراز امیدواری کرد طرفین درگیر به تلاش های دیپلماتیک خود ادامه دهند و اختلافات خود را از طریق مذاکرات و سایر کانالهای سیاسی هرچه سریعتر حل و فصل کنند.

همچنین یانگ شیو یکی از پژوهشگران ارشد موسسه مطالعات بین المللی چین در مصاحبه ای به گلوبال تایمز گفت: تعمیق روابط چین و روسیه و مقاومت دو کشور در برابر هژمونی آمریکا نه تنها به توسعه روابط دو کشور کمک کرده است بلکه زمینه برای ایجاد عدالت در سطج جهانی را فراهم آورده است.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
خوب بايد همديگر را ستايش کنند چون که به همديگر نان قرض مى دهند پوتين از اشغال تايوان حمايت مى کنه و چين از حماقت پوتين در مواجه با غرب پشتيبانى مى کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست