بازدید 6379
۲
درخواست جمعی از اعضای جامعه پزشکی از مسئولین حوزه سلامت:

به ادعای استفاده غیردرمانی از آمبولانسها رسیدگی کنید

ضمن تأکید بر فراهم نمودن زمینه‌های حق اعتراض مسالمت‌آمیز و بدور از هرگونه خشونت در سطح جامعه، انتظار می‌رود برخورد با درایت جامعه پزشکی در حادثه اخیر مورد تقدیر قرار گرفته و در خصوص معدود برخورد‌های صورت گرفته با دانشجویان یا همکاران حوزه سلامت با نهایت رأفت و رحمت اسلامی برخورد شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 24 October 2022

به ادعای استفاده غیردرمانی از آمبولانسها رسیدگی کنیدروز گذشته جمعی از اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی ایران با برگزاری تجمعی در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی ایران، اقدامات آشوبگرانه و اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

به گزارش «تابناک»، در پایان این تجمع بیانیه جمعی از جامعه پزشکی قرائت شد که متن این بیانیه به این شرح است:

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی

سلام علیکم
ضمن عرض تأسف مجدد از حادثه فوت مرحومه خانم مهسا امینی و عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، حال که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی، تمامی شواهد بالینی، پاراکلینیکی، اتوپسی‌ها، پاتولوژی و تحقیقات قضایی و بررسی دوربین‌ها، علت فوت ایشان اعلام و مشخص شد که هیچگونه شواهدی دال بر ضرب و جرح و تروما در این حادثه وجود نداشته است، ذکر مطالب ذیل را ضروری می‌دانیم:

اظهار نظر عجولانه و غیر واقعی برخی همکاران در روز‌های اولیه مبنی بر وجود شواهد شکستگی قاعده جمجمه و آثار تروما به سر، بدون هیچگونه دلیل مستندی و نیز اظهارنظر خلاف واقع یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی، بر خلاف اصول اولیه علم پزشکی و بر خلاف شئون علمی اخلاقی و حرفه‌ای بوده است که بدون شک در تشدید آشوب‌ها و اغتشاشات نقش مؤثر داشته و لازم است از تک تک آن‌ها درخواست شود مستندات اظهارات خود را ارائه دهند و در غیر این صورت برخورد‌های لازم قانونی انجام شود.

در ابتدای حادثه، تعداد اندکی از همکاران در فضای مجازی متأسفانه برخلاف سوگند و تعهد پزشکی خود به طور واضح اعلام کردند که از ویزیت مصدومین عضو نیرو‌های امنیتی و پلیس خودداری می‌کنند که لازم است براساس تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی (سهل‌انگاری در انجام وظایف قانونی به وسیله شاغلین حرف پزشکی تخلف محسوب می‌شود) رسیدگی قانونی به عمل آید و هرگونه همکاری با دشمنان و رسانه‌های معاند با عنوان تخلف صنفی مورد رسیدگی قرار گیرد.


متأسفانه برخلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی و اصول انسانی، تعداد زیادی از آمبولانس‌ها در حال انتقال مصدومین و بیماران مورد حمله اراذل واوباش قرار گرفتند که بسیار نگران‌کننده است و لازم است تمهیدات بازدارنده‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

علاوه بر آن، تعداد اندکی از همکاران ادعا کردند که در مواردی از آمبولانس‌ها استفاده غیر درمانی شده است. بدینوسیله درخواست می‌شود به ادعای مطرح شده در این خصوص رسیدگی شود و در صورت صحت ادعا با خاطیان برخورد شدید انجام شود و در غیر این صورت با اقدام خطرناک ایشان در اشاعه عدم اعتماد به آمبولانس در سطح جامعه برخورد قانونی به عمل آید.

از آنجا که مشخص شده است بیماری زمینه‌ای مرحومه مهسا امینی در بروز حادثه نهایی نقشی اساسی داشته است، تصویب قوانینی برای داشتن مچ‌بند شناسایی بیماران پر خطر و اجرای آن در سطح جامعه قابل بررسی و مورد درخواست است.

ضمن تأکید بر فراهم نمودن زمینه‌های حق اعتراض مسالمت‌آمیز و بدور از هرگونه خشونت در سطح جامعه، انتظار می‌رود برخورد با درایت جامعه پزشکی در حادثه اخیر مورد تقدیر قرار گرفته و در خصوص معدود برخورد‌های صورت گرفته با دانشجویان یا همکاران حوزه سلامت با نهایت رأفت و رحمت اسلامی برخورد شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲
این جمع اسم و امضا ندارن ؟ جامعه پزشکی پشت قسمش ایستاده براش تفاوتی نداره مریض کیه . کسی که هنوز مردم رو به اغتشاشگر تعبیر می کنه اصولا پزشک نیست
ایول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی