بازدید 19499
سخنگوی دولت

برنامه دولت شنیدن صدای مردم است / مردم را نباید دسته بندی کرد / حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود / تورم باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده است

نگاه دولت این است که وقتی ۸۵ میلیون جمعیت نخبه داریم، اگر حرفشان را نشنویم، خودمان را از شنیدن آن‌ها محروم کرده‌ایم. اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 23 October 2022

تابناک _ سخنگوی دولت گفت: حوادث نباید ما را از مسیر اصلی غافل کند و اگر قرار باشد تحلیل راهبردی داشته باشیم، باید دید که حوادث اخیر جهانی و منطقه‌ای به کدام سو می‌رود.

علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: مدتی است کشور ما دچار حوادثی شده که البته رهبری فرموده است این حوادث نباید ما را از مسیر اصلی غافل کند. اگر قرار باشد تحلیل راهبردی داشته باشیم، باید دید که حوادث اخیر جهانی و منطقه‌ای به کدام سو می‌رود.

وی افزود: اگر بخواهیم تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در این روزها، در سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد. در این روز‌ها دیدیم تغییراتی در سطح جهانی رخ می‌داد و نظام قدرت جهانی که یک کشور قدرت برتر جهانی بود، در حال تغییر است؛ اینکه چه کشوری چه جایگاهی در نظم جدید جهانی داشته باشد، الان و در این چند سال تعیین خواهد شد. طبیعتا کشور‌هایی که عملکرد خوبی در این ایام داشته باشند، جایگاه بهتری در جهان آینده خواهند داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: در سال‌های اخیر سعی شد با سیاست همسایگی، جایگاهی در شأن ایران در هندسه جدید جهانی محقق شود. کشور ما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سعی می‌کند در نظم جدید جهانی به جایگاه والایی که در گذشته داشت، بازگردد.

بهادری جهرمی ادامه داد: تحلیل ما این است که دشمن در حوادث اخیر سعی داشت نگذارد کشور در این تغییر نظم جهانی که در حال رقم خوردن است، به جایگاهی که باید و شاید، برسد. دشمنان متوجه شدند که مسیر تحریم‌ها جواب نمی‌دهد و با جنگ شناختی سعی کردند که مشغله‌ای را به واسطه مشکلاتی که درون کشور است، ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتراضات مردم شنیده شود، اظهار کرد: بدیهی است که این حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده و دشمنان به دنبال بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پلیس آمریکا در پنج، شش سال گذشته، بیش از هزار تن را بازداشت کرده و یا به قتل رسانده است که حدود ۲۵۰ تن آن‌ها از بانوان بودند، یعنی در ایالات متحده، هر ۱۰ روز یک خانم توسط پلیس به قتل رسیده، اما اخبار آن هیچ وقت آنقدر بولد نمی‌شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: اساساً کار ویژه دولت این است که مشکلات و چالش‌ها را احصا کند و پذیرای نکات و ایده‌ها برای حل مشکلات است. اعتقاد بنده این است که دشمن با این برنامه‌های دولت و مسیر حرکتی که مردم در پیش گرفته‌اند، مشاهده کرد که عاقبت این مسیر به نفعش نخواهد بود.

بهادری جهرمی بیان کرد: کشور ما تمام شرایط برای پیشرفت از جمله سرمایه انسانی و منابع غنی را دارد؛ اما به این خاطر در این سال‌ها رشد مناسبی نداشتیم که مانع وجود داشته است.

وی همچنین یکی از موانع پیشرفت کشور را نظام دیکتاتوری شاهنشاهی حاکم در کشور در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمن اجازه پیشرفت به ما نمی‌داد و هر جایی که می‌خواستیم رشد کنیم، با تحریم دشمن مواجه می‌شدیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: با تغییر نظم جهانی این موانع از بین می‌رود؛ یعنی در هندسه جدید قدرت جهانی، کشور ما می‌تواند یک صعود جهشی داشته باشد.

بهادری جهرمی تأکید کرد: هم اکنون ما به این خاطر می‌توانیم فروش نفتی و غیرنفتی را افزایش دهیم که این تغییر در هندسه قدرت جهانی رقم خورده است.

وی تصریح کرد: در جنگ نظامی دشمن می‌خواست مانع ما شود، اما به قدرت نظامی تبدیل شدیم، در زمینه اقتصادی هم همین اتفاق افتاد و قطعاً در جنگ شناختی نیز دشمن موفق نخواهد شد و به طور قطع، جوانان دهه هفتادی و هشتادی ما سیلی محکمی به گوش دشمن خواهند زد.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت برای از بین بردن موانع تجارت خارجی و تولید داخلی، اظهار کرد: به عنوان مثال واردات ما در گندم مشکلی نداشت، ولی در این دولت در حوزه کشاورزی و تولید کالا‌های اساسی سرمایه‌گذاری شد، ما در خرید تضمینی گندم رکورد داریم و در سایر کالا‌های اساسی نیز ان‌شاءالله به همین سمت پیش خواهیم رفت.

بهادری جهرمی بیان کرد: وقتی جوان نخبه ما بخواهد کاری کند، نیازمند مجوز کسب و کار است، در گذشته این کار مشکل زیاد داشت، ولی الان با یک ثبت در سامانه، جوان نخبه و تولیدکنندگان می‌توانند بیش از ۵۰۰ مجوز دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه در همین ایام، بیش از ۱۰۰ هزار مجوز از طریق سامانه صادر شده است، گفت: حجم نقدینگی در کشور ما در هشت سال، حدود ۸ برابر شد و این به معنای یک تورم و یک بهمن است که هر چقدر پایین‌تر می‌رود، بزرگتر می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، ادامه داد: دولت برای کنترل این تورم، یک سلسله اقدامات را برنامه‌ریزی و سعی کرد همین نقدینگی موجود را به سمت پیشران مانند انرژی و مسکن ببرد و در حقیقت نقدینگی را هدایت کند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: با سیر صعودی که تورم پیش می‌رفت، باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده و با همین مسیر کاهشی اگر پیش رویم، آینده خوبی در این حوزه برای کشور رقم خواهد خورد.

وی درباره سیاست خارجی و تحریم‌هایی که اروپا قصد باز کردن آن‌ها را دارد، گفت: روش دشمنان ما همواره همین بوده است. وقتی در میز مذاکره در برابر استدلال و بیان، حرفی برای گفتن ندارند و احساس می‌کنند در زورگویی راه به جایی نخواهند برد، سعی می‌کنند از سایر اهرم‌ها برای فشار در میز مذاکره استفاده کنند که این راه جدیدی نیست و در ادوار مختلف، ایران این روش‌ها را دیده است، آن‌ها باید بدانند آزموده را آزمودن خطاست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مثال‌هایشان خیلی واضح است، کشوری هشت سال به واسطه جنگ‌افروزی همین کشور‌های مدعی حقوق بشر مورد حمله قرار گرفت و انواع و اقسام سلاح‌ها در اختیار رژیم بعثی حاکم در عراق قرار داد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: چه کشور‌هایی به عراق شیمیایی و میراژ دادند؟ همین کشور‌هایی که الان مدعی هستند چرا ایران با روسیه همکاری نظامی دارد، ایران با روسیه برای مبارزه با تروریسم که اروپایی‌ها آن را ایجاد کردند، همکاری داشته است.

وی افزود: ایران قهرمان مبارزه با تروریسم به ویژه در منطقه بوده است، ایران مدال مبارزه با داعش است، آن‌ها داعش را ایجاد کردند و برای داعش سلاح و مهمات منتقل می‌کردند و تصاویر مبارزه با تروریست‌ها هم موجود است.

سخنگوی دولت گفت: اگر کسی بخواهد پاسخگوی ارسال سلاح باشد، آمریکاست، زیرا آمار میزان مبادلات تجاری اش کاملا روشن است. بزرگترین صادرکننده سلاح در دنیا چنین ادعایی کرده، آن هم در حوزه‌ای که پیش از این مسأله می‌کردند، چنین تکنولوژی‌ ایران ندارد و تصاویر آن فتوشاپ است.

بهادری جهرمی ادامه داد: آمریکا مدعی شده که ایران پهپاد به کشوری می‌فروشد؛ به کشوری که بزرگترین دارنده امکانات نظامی جهان است؛ طرف مقابل از اینکه ایران در سطح جهانی نقش‌آفرینی کند می‌ترسد، وقتی ایران اعلام می‌کند آماده نقش‌آفرینی در جهت ایجاد صلح در تنش بین اوکراین و روسیه است و نقش ایران هم در منطقه جدی شده است، طبیعتا از این مساله واهمه دارند. می‌ترسند که ایران بتواند در سطح جهانی دوباره نقش‌آفرینی‌های گذشته‌اش را تکرار کند که قطعا برای آن‌ها بحران خواهد بود.

سخنگوی دولت افزود: قطعاً دشمن تمام تلاشش را می‌کند که نتواند ایران در سطح جهانی نقش‌آفرینی کند. مسیر ایران هم مشخص است؛ در عین حال که همیشه حافظ صلح بوده، مصمم است که نقش‌آفرینی‌اش را در سطح عالی حفظ کند و از آن کوتاه نمی‌آید. باز هم عرض می‌کنم آزموده را آزمودن خطاست؛ همچنان که ما را در میز مذاکره آزمودند، ایران از حقوقش کوتاه نمی‌آید که این مسأله در حوزه نقش‌آفرینی در سطح جهانی و دیپلماسی فعال به ویژه در حوزه منطقه‌ای طبیعتاً این مسیر را با جدیت خواهد رفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما در حوزه تثبیت جایگاه ایران در حوزه منطقه و جهان و حمایت از حقوق نسل آینده‌مان، کوچکترین شوخی به هیچ قیمتی با کسی نداریم.

وی درباره به رسمیت شناختن اعتراضات گفت: برنامه دولت در مورد شنیدن صدای مردم است، مردم را هم نباید دسته‌بندی کرد. دولت اقداماتی انجام داده و در کمتر از یک سال به ۳۱ استان کشور سر زده است؛ یعنی اینکه میان دولت و مردم دیواری وجود ندارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: دولت زمانی به جایگاه سوخت می‌رود که مردم با مشکل مواجه شده‌اند و جایگاه‌ها هک شده‌اند و مردم ناراضی‌اند؛ رئیس‌جمهور زمانی به میدان میوه و تره بار می‌رود که اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای اقدام شده و قیمت‌ها تغییر کرده است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: این دولت نشان داده که شنونده حرف‌های مردم است، از هر جنس و سلیقه‌ای در حوزه نخبگانی هم همین بوده است.

وی ادامه داد: وقتی با نخبگان اقتصادی سیاسی جلسه گذاشته می‌شود، کسی گلچین نمی‌شود و همه به آن جلسه دعوت می‌شوند. دولت از هر روش مسالمت‌آمیز و مناسبی برای انتقال حرف و کلام تا اعتراض استقبال می‌کند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نخبگانی مصوبه خانه ملی، گفت و گوی آزادی داشت که در دانشگاه‌ها شروع شده بود، البته کرسی‌های آزاداندیشی سال‌ها پیش توسط رهبر انقلاب مطالبه شده که تحقق نیفتاده بود، دولت این بارِ روی زمین مانده را هم مثل سایر بار‌ها بر دوش گذاشت.

وی تصریح کرد: نگاه دولت این است که وقتی ۸۵ میلیون جمعیت نخبه داریم، اگر حرفشان را نشنویم، خودمان را از شنیدن آن‌ها محروم کرده‌ایم. بسیاری از ایده‌ها و طرح‌ها، مبتنی بر این نقطه نظرات مردم اتخاذ شده است. در همین یک سال گذشته، مطالبات مختلفی در حوزه‌های متنوع داشتیم، مثلاً رتبه‌بندی فرهنگیان، یازده سال روی زمین مانده بود و در نهایت در این دولت اجرا شد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت اهل تعامل با قشر‌های مختلف است و رئیس‌جمهور در یک سال گذشته فکر می‌کنم، حداقل شش بار به دانشگاه رفتند، معاون اول هم همینطور، اساساً رویه دولت این چنین بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کسانی که در هیات دولت حضور دارند، هر هفته حداقل یک کلاس و در دانشگاه حضور دارند و در بحث‌ها شرکت می‌کنند، گفت: متاسفانه بحران کرونا دانشگاه را تعطیل و اجازه بروز و ظهور حرف‌ها و تعاملات را محدود کرده بود، به همه خواسته‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ داده می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره حضورش در میان دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویان ما را به دانشگاه علامه دعوت کردند، ناهار را میهمان دانشجویان بودیم، قبل از شروع سخنانم، تعدادی از دانشجویان سالن همایش خارج شدند، پرسیدم چرا از سالن خارج شدند، عده‌ای گفتند سلیقه شان این است که بیرون شعار دهند، من هم گفتم این را نمی‌پسندم، ولی احترام می‌گذارم.

بهادری جهرمی بیان کرد: نزدیک سه ساعت پرسش و پاسخ در حوزه‌های مختلف در جریان بود، وقتی تمام شد، بین دانشجویانی رفتم که از سالن خارج شدند، نیم ساعتی بین جمعیت بودم و هر کسی که سؤال پرسید، جوابش را دادم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲۰
همینکه میگه حوادث اخیر برنامه ریزی شده بود یعنی هنوز صدای مردم رو نشنیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
هم اعتراض بود هم برنامه ریزی شده یعنی دشمنان ایران منتظر یک جرقه هستن شماها هم کی به اینوریا گوش بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تکذیب و تعریف شده کار سخنگوی دولت و تمام مسئولان!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
لازم به توصیف و توضیح شما نیست.
اوضاع مملکت خودش گویای همه چیز است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
دقیقا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
خوش به حال ملت کلی شبکه ماهواره ای داریم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
شما از خبرگزاری فارس و کیهان اجازه گرفته ای که صحبت می کنی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
خودتون مردم رو به خودی وغیر خودی تقسیم کردید درگزینشها خودی وغیر خودی کردید درنتیجه کسانی مثل حداد عادل وعلم الهدی خانوادگی به استخدام دولت درآمدند وونخبگان ایرانی بیکار یا مجبور به ترک کشور شدند عدم بکار گیری نخبگان کشور را به خاک سیاه مینشاند هرجا کم آوردید ازدین وحمایت عوام مایه گذاشتید واین بلارابرسر مردم آوردید تابناک تعهد داشته باش ودرج کن
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بعد کنترل کرونا در دولت رییسی و آزاد شدن تجمعات طبیعی بود عصبانیت ناشی از ویرانی و گرانی ۸ساله به هر بهانه ای سر باز کنه چه با برنامه ریزی چه بدون آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
اعلام کاهش نرخ تورم و گرانی کالاها توسط مسولان

هیچ فایده ای نداشته و فقط باعث می گردد

تا مردم که بخوبی و روزانه با گوشت و پوستشان گرانی

ها را لمس میکنند

احساس کنند که مسولان به شعور و شخصیت و فهم

شان توهین کرده اند

و اعصابشان را خرد تر و عصبانی تر میکنند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
امروز تعداد قلیلی دانشجو فریب خورده می‌خواستند فضای دانشگاه صنعتی شریف را مجددا با انجام کارهای غیراخلاقی و غیراسلامی بهم بریزند که خوشبختانه با هوشیاری حراست و بسیج دانشجویی موفق نشدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
حکایت به مرگ میگیره که به تب راضی بشیم،تورم قرار بود هشتاد درصد باشه حالا چهل درصده،رو که نیست \!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تابناک عزیز
دیگه حرف هیچ مسئولی واسه من یه قرون ارزش نداره
ماه مهر حتی یک ریال درآمد نداشتم... کارم با اینترنته سایتهایی که کار میکنم سایتای نقشه و دیتای جغرافیایی هیچکدوم دسترس نیستن... هزار تا خرج دارم زن و بچه دارم .
من در کار خودم متخصص الان به همه دروهمسایه بدهکار شدم... تف بر این روزگار
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
از کی تا حالا اوباش جزوی از مردم شدند، مردم از طیف های گسترده با تمام سلایق خط کشی کردند و اعلام کردند پای کار انقلاب هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
جناب سخنگوی دولت ساعت خواب؟! مثل اینکه شما هم پنبه تو گوش ناشنوات فرو کردی. بنده از بابت قطعی اینترنت ضرر سنگینی در ارز دیجیتال کردم و متاسفانه یکماهه که که با قرض و قوله دارم زندگیمو میچرخونم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
یه سوال جانبی: تابناک خیلی محترم! این سئوالات که چهل و سه ساله در بخش نظرسنجیتون میپرسید....... کاربردش چیه دقیقا"؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
بر همان طبل قبلی خودتان بکوبید و زبان را نچر خانید
واقعا که قانع کننده بود یعنی برای تورم چله درصدی از ما طلبکار هم هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
آقای رئیسی موقع انتخابات گفته بودن کافیه کاری نکنیم تا تورم بیاد پایین
بعد انتخابات هم لطف کردن تورم رو به 60 درصد رسوندن حالا هم طلبکارن که برین خدا رو شکر کنید 80 درصد نشد!
بابا خیلی باحالین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
واقعا باید تبریک گفت بهتون !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
سلام کجا 40درصدآره ماهیانه 40درصد درسته فقط تخم مرغ از یکماه پیش 60 درصد بالا رفته شونه ای 50 تومان به 80تومان رسیده بسه دروغ
باشه :))
اقای سخنگوی دولت نمیدانم این سخن ما رو میبینید یانه ولی شما چند ماه پیش امدین گفتین لایحه متناسب سازی و همسان سازی حقوق کارکنان دولت ولی الان شده لایحه نامتناسب سازی حقوق در ثانی ایا زندگی میلیونها کارمند ارزش این رو نداشت که نمایندگان محترم به تعطیلات هفتگی نمی رفتن و این لایحه به تصویب می رساندن الان کسی که 20میلیون و کسی که 5 میلیون حقوق میگیرد همگی قراره یک میلیون اضافه بشه این چه جور لایحه متناسب سازی بود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
حقوق کارمندان نه! پول تو جیبی کارمندان!
ربانی
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
آقای رئیسی قبل از رئیس جمهورشدن سعی داشت عدالت را در کشور پیاده.نمایدو به محض رئیس جمهور شدن چنین تصمیمی داشت ولی مگه استکبار اجازه داد؟هدفش این بود که تورم را به پایین حد خود برساندبه گونه ای که موجب حیرت همه اقتصاددنیا
گردداو از اینکه حسن روحانی نتوانسته بود تورم را مهار نماید سخت آزرده بوداگردرزمان حسن روحانی قیمت بنزین چند برابر نمی شد تورم چنین غیر قابل کنترل نمی شد که کمر مردم زیر فشار گرانی چنین خرد گردد هدف آقای رئیسی پایین آوردن تورم به پایین تر حد خود بود او نخست یک کار انقلابی انجام داد تمام کابینه خودرا ازمیان نخبگان ممتاز دانشگاه امام جعفر صادق انتخاب نمود هدف ایشان از جمع کردن چنین نخبگانی در دولت خودپایین آوردن تورم را به دو درصد بودولی مگه استکبار و رسانه هااجازه دادند تا توانستتد دولت مقتدر ایشان را به چالش کشیدندخوب وقتی یک دولت چنین به چالش کشیده شود دچار افسردگی روحی میگردد این افسردگی تا آنجا پیش می رود که اقای حدادعادل مشغول خوردن حلیم میشودآنوقت مردم انتظار دارندرشدتورم به دودرصد برسدحال که سخنگوی محترم دولت اعلام کردکه تورم.به همت رئیس جمهوربه چهل درصد رسیده باید امیدواربود درپایان سال به دو درصد برسدآنوقت همه چیرارزان خواهد شدمردم می توانند بهترین ماشین خارجی را با یک سوم قیمت زمان حسن روحانی خریداری نمایند لوازم خانگی داخلی بطرز چشم گیری سقوط خواهدکرد و قیمت یخچال فریزر ال جی که زمان حسن روحانی دوازده میلیون تومان بود به سه الی چهار میلیون خواهد رسید کارمندان دولت و بازنشستگآن گرامی دیگه نگران حقوق اندک خود نخواهندبودبااین خبر سخنگوی دولت که تورم به چهل درصد رسیده باید امیدوار بود تا پایان سال به دو درصدبرسد آقای رئیسی تصمیم دارد کاری کند که هیچ رئیس جمهوری در کل تاریخ تا حالا نتوانست بکند می خواهد کاری نماید کارستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
احسنت آقای ربانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
یا خانم ربانی
آقای سخنگو ، لطفا یکبار برای همیشه تعرف حاکمیت از واژه " پیشرفت " را بیان کنید. من شهروند تعریف عملیاتی "پیشرفت " را این میدانم: افزایش سطح رفاه جامعه. زمانی که طبق اعلام خود شما خط فقر به 18 میلیون رسیده و 66 میلیون نفر زیر این خط هستند ، من دیگر کشور را در مسیر پیشرفت نمیبینم . منتظر اطلاع از تعریف شما هستم.
تابناک جون مادرت حذفش نکن
پاسخ ها
محمدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
منظور از پیشرفت پیشرفت خودشون و خانواده هاشون هست که بدون استعداد و صلاحیت به مقام هایی که تو خواب هم نمی دیدند رسیدند. و این است وضعیت مملکت.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بی انصاف نباشید
در خیلی حوزه ها پیشرفت رخ داده
مثلا قبلا از ترکیه سیسمونی میاوردن ولی الان از نیویورک سوغاتی میارن
این مساله اگر پیشرفت نیست پس چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
نمایندگان فکر حقوق هستند قبل از رفتن 5ملیون حقوق خودشون را بخاطر زحماتشون در مجلس تصویب کردن.(عکس زحماتشون در مجلس خیلی دیدنیه روزمین دور هم جمع میشن و....)
دولت طبق قانون اساسی بایستی اجازه ازاد انتقاد از عملکرد دولتمردان را بده نه اینکه درخواست بدی بره تو کمیسیون وبعد هم هیچی اینطوری میشه که با یک جرقه جامعه مثل یک بمب منفجر میشه بعد هم میشیم اغتشاشگر خب دولت به وقتش اجازه اعتراض را نداد
نمی دونم دولت مردامون کجای فضا سیر می کنن. هرچی ما می گیم حرف خودشون رو میزنن. کدوم دشمن؟ یه تست روانشناسی بدید همه رو دشمن میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
خود آمریکایی ها اعتراف کرده اند که بیشترین تحریم های تاریخ رو برای ایران اعمال کرده اند و چقدر دشمنان ایران خوشحال شده اند با چنین مردمی که به راحتی فریب رسانه های استعماری جهان رو می خورند.
کاش رسانه ملی میلی نبود و شما با کارشناسان بی طرف حوزه های مالی وسیاسی به مناظره می نشستید و ما میزان آگاهی و درک شما رو از اقتصاد و سیاست می فهمیدیم، شما با این عملکرد احتمالا نظرتون تصرف پست ریاست بانک جهانیه، نمیدونم والا یا ما متوجه نمیشیم یا شما ...
با مدیریت فشل و بدون برنامه تورم ۱۰۰۰ درصدی هم بعید نیست
بهتر نیست اول چند تا مطلب رو معلوم کنه
اول اینکه منظور و تعریف از پیشرفت چیه؟
منظور از رشد کدومه
تعریفش از رفاه چیه؟
از کدوم کنترل تورم حرف میزنه اینکه تاحالا 60 درصد بالا میرفته و حالا داره 40 درصد به اون 60 درصد اضافه میشه شد مهار تورم؟
و از همه مهم تر منظورش از مردم کدوم مردم هستن؟
ما ملت ایران از شما بابت تورم چند صد درصدی که شما 40 درصد محاسبه میکنید تشکر می کنیم از اینکه با افزایش اجاره بها مستاجران رو به حاشیه شهرها و متراژ کمتر منتقل کردید تا از آب و هوای بهتری از تهران برخوردار بشن و بچه های قوی تری باشند و در منزل بهم نزدیکتر باشند تشکر می کنیم از اینکه به فکر سلامتی مردم هستید و قیمت مرغ رو به گوشت رسوندید که دیگه اون هم از سبد خانواده ها کم بشود تا مردم اضافه وزن پیدا نکنند از شما تشکر می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
عالی
برنامه دولت بی برنامگی و سردرگمی هست !
عجب رویی دارین
۶ کلاسه !
مردم رو دسته بندی میکنید بعد میگید نباید مردم رو دسته بندی کرد '!!!
خداوند این مسئولین راستگو را پاداش میده ضمنا ایشون یه اشتباه لپی داشتند اصلاح کنید در آمریکا روزی ۱۰ زن توسط پلیس به قتل می رسه و بولد نمیشه ایشون اشتباها گفتن هر ۱۰ روز یک زن به قتل میرسه کلمه بولد رو هم معلوم نیست ازکجا یاد گرفتن
درصد تورم روی زبون تو نیست ؛ توی سفره مردمه
تابی جون سلام .
سخنگوی دولت از مهار تورم به 40 درصد صحبت میکنه .
واقعا" اینها یا مباحث ساده اقتصادی رو نمیدونند و یا خودشون رو با آمار و ارقام سرگرم میکنند و مردم رو میذارن سر کار .
- افزایش نرخ ارز حقوق ورودی مواد اولیه تولید از 4200 تومن به 23000 تومن رسیده .
- انواع و اقسام مالیات به بهانه مبارزه با پولشویی و توزیع عادلانه ثروت از فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی گرفته میشه و معلوم نیست کجا خرج میشه .
- تبدیل شدن سازمان تامین اجتماعی به یک بنگاه مالیاتی که کمر بخش تولید رو داره میشکنه . کجای دنیا سازمان تامین اجتماعی دفاتر مالی شرکتها و کارخانجات رو رسیدگی میکنه و بیمه های هنگفت مطالبه میکنه ؟؟؟؟؟
مگه امکان داره با این همه سیاست های مالیاتی غلط که چیزی جز فقیر کردن مردم نیست ،تورم بیاد پایین ؟؟؟؟
سیاستهای دولت فعلی فقط جهت جبران کسری بودجه از جیب مردم به بهانه های مختلف می باشد.
تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
ضمنا همین تورم بقول ایشان 40 درصد مگر عدد کمی است مگر در آمد مردم هم 40 درصد افزایش پیدا کرده؟ مردم عموما زیر خط فقر رفته اند تازه میگن ما کنترل کردیم!
ما در دنیای با بیش از 200 کشور در میزان تورم رتبه سوم و چهارم را داریم
برنامه دولت شنیدن صدای مردم است.همین....آفرین.
باید اعتراضات مردم شنیده شود?
این حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود...
دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند...
صدای مردم رو نمی خوای بشنوی عمو....
خودتون رو خسته نکنید گوش شنوایی وجود ندارد سال هاست.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
اگر گوش شنوایی بود که اینطور نمیشد-تورم وحشتناک--بیکاری وحشتناک- اعتیاد وحشتناک-فساد مالی وحشتناک-خررابی زیست محیطی وحشتناک-ریای وحشتناک-تبعیض وحشتناک- و ...... و
سخنگو میشه بگی کجا زندگی میکنی !؟
کشور ما که روز به روز داره پسرفت میکنه
به سخنگوی دولت ناهار دادن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
مثل اینکه بغیر از نهار چیزای دیگه هم دادن
یکی بود میگفت یکاری میکنم میلیونر بشی گفتم چجوری گفت الان دومیلیارد داری یکو نیم میلیارد رو بده به من میشی میلیونر
دقیقا مثل استدلال سخنگوی دولته نزاشتیم تورم ۸۰ درصد بشه شده ۴۰ درصد
شما خودتون اذیت نکنید شما هیچ کاری نکنید تورم خودش میاد پایین
در این چند دهه همیشه یک سوال بدجور ذهنم رو دگیر میکرده که واقعا این اقایون خودشان به حرفهایی که میزنن باور دارند ؟ مثلا این اجتماعات نتیجه برنامه ریزی دشمنان ایران در خارج کشور هست ! و اینکه میزان تورم و بیکاری، ناکارآمدی آقایون و فساد سیستماتیک هیچ نقشی در تحریک ملت نداره؟!
توجه کردید مسئولین آینده؟ اینجوری تورم ۴۰ درصدی را باعث افتخار می کنند.
جالبه تو این شرایط که مردم گرفتار معیشت روزمره خودشون هستند این اقایون دم از پیشرفت می زنند. مرغ کیلویی 100 هزار حتما پیشرفته فوق العادای است؟؟؟؟
اگه عرضه دارید قیمت ها رو برگررونید به شهریور ۱۴۰۰
الکی هم حرافی نکنید
الان بدهکار هم شدیم دست شما درد نکنه تو کشوری با این همه ذخایر تورم 40 درصد داریم
تورم از ٦٠ درصد به ٤٠ درصد رسيده است !
----------
براي من نوعي كه ممكنه حقوق بگير باشم و يارانه ام هم قطع شده باشه ، آب كه از سر گذشت چه يك وجب ، چه صد وجب !!
بیش از ۶۰میلیون نفر رو فرستادید زیر خط فقر بعد دم از پیشرفت و کاهش تورم میزنین؟ پیشرفت اگر هم وجود داشته باشه باشه اثرش در زندگی مردم ملموس باشه که نیست.
مجوز اعتراضی بده تمام مامورات هم بیان خیابون تو پیاده رو بایستند مردم بدونند که اعتراض
مسالمت امیز دارند . اگه یه شیشه ای بشکنه من کل خسارت اون روز پرداخت میکنم .

مجوز بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
خودشون میشکنن میندازن گردن ملت
بعدش شما بد بدهکار میشی
طرح رتبه بندی معلمان اجرا شد؟؟؟!!!!بقیه اداعای مطرح شده هم همینقدر صادقانه هستند؟(به عنوان یک معلم عرض می کنم که طرح رتبه بندی تا امروز اول آبان 1401 به هیچ عنوان اجرایی نشده و هیچ حکمی صادر نشده)
انتظار داری ملت ازتون بابت 40 درصد تورم تشکر هم بکنن؟!

من حقوق بدی نمیگیرم (از متوسط بالاتر) ولی جلوی خانواده شرمنده هستم... میفهمی... شرمندم... و میدونم خیلیهای دیگه جلوی خانواده شرمنده هستن... بعد شما میای با افتخار میگی تورم 40 درصد شده و ذوق هم میکنی... آبرو برای ما جلوی خانواده مون نذاشتید... مشکل مردم دیگه اصولگرا و اصلاح طلب و حق اعتراض و حجاب و ... نیست. ما تغییر اساسی میخوایم. یه سیاست و..عادلانه که بفکر مردم باشه... نه اینکه بچه هاشون کانادا باشن و به مردم بد بخت بگن لنگ بپوشین.
... ضمنا برنامه هسته ای مان هم سلح آمیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
مطمئن باشم؟
یعنی دیگه بیشتر از این میخوان صدای مردم رو بشوه ن، چیز بخشید بشنون؟ الانم که تو خیابون دارن میشنون، اصن هرجا میری میگن بفرمایین نظر بگید تا بشنویم. از همه شنواتر هم آقای محسنی اژه ای هستن. دیگه چقدر بشنون آخه.
دولت اگر صدای مردم را می شنوید الان کسی مثل مخبر معاون اول نبود یا اینهمه سردار و نیروی امنیتی استاندار و فرماندار نبودند
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
عالی
آیا صدای بازنشستگان کشوری را میشنوید که میگویند چرا در مورد افزایش حقوق بین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری اینقدر فرق گذاشتید
پاسخ ها
مستمری بگیرتامین اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بله الان حقوق 75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی 4180که با مزایا میشه 5600.درضمن 20درصد بازنشستگان تامین بین 6تا 8مستمریشون هست وفقط 5درصد بالای 10میلیون وحداکثر بگیرن این آمار خود دولت وسازمان تامین هست.پارسال برای بازنشستگان کشوری ولشکری و نفت همسان سازی شد اما 300و400گذاشتن سر حقوق بازنشسته تامین اجتماعی گفتن 75درصد متناسب سازی چون شما خصوصی هستید وربطی به دولت ندارید والان 25درصد متناسب سازی از سال قبل طلبکاریم امسال هم که هیچ .من خودم حقوقم 5میلیون بود امسال شده 6900.با 38درصد به اضافه515هنوز 7تا نشده.برادر من فرق رو پارسال گذاشتن که حقوق همه همسان سازی شد اما حقوق بازنشسته تامین متناسب سازی ناقص.شماعزیزم خودتان را با بازنشستگان نفت مقایسه کنید نه بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی
هیچ کس نباید از دولت امریکا و غرب انتقاد کند.
واقعا از شما ممنونیم که نگذاشتید تورم بشود 80 درصد. منت بر سر ما گذاشتید که تورم را 40 درصد نگهداشتید.
مرد حسابی این همه وقت مردم را بابت فیلترینگ می گیرید اینها حق الناس است. مشکل مسوولین ما فرافکنی است. ریشه مشکلات فقر، فساد، تبعیض، بیکاری، تورم، اختلاس، گرانی مسکن، بکارگیری افراد کم سواد و عدم بکارگیری افراد باسواد و نخبه است. اصلا هم ربطی به فضای مجازی ندارد. لطفا قصور خودتان را گردن فضای مجازی نیاندازید.
خدایا شکر که تورم 40درصد است ....مردم به شکرانه این نعمت دولت که بشما اعطاشده خوشحال باشید و نذری بدید.....چقدر بیچاره شدیم که اینجور طلبکارانه با مردم صحبت میکنند.
چند سال پیش یک یخچال سامسونگ خریدم حدود ۷ میلیون تومان..بعلت نوسانات برق یخچال دچار اشکال شد و سوخت..الان قیمت یک برد کنترل آن شده ۵ میلیون تومان..من چکار کنم با این دریافتی ماهیانه آن را صرف هزینه امور جاری زندگی کنم..یا یخچال را تعمیر کنم ..چه کسی این شرایط را با ندانم کاری برایمان فراهم کرده....
اقای سخنگوی برنامه شما فقط شنیدن صدای مردم هست

دریغ از عملی و کاری برای ان هم صدا

اینکه تورم میبایست به 80 درصد میرسید و الان به 40درصد رسیده با ان همه وعده که داده بودید در تضاد هست

کمتر لاف بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
دوست عزیز اینها هیچ برنامه ای هم برای شنیدن صدای ملت ندارند. یک معلم بازنشسته چندی پیش از وزیر آموزش و پرورش دو دقیقه وقت خواست که مشکلاتش را بیان کند، جواب وزیر این بود: وقت ندارم. و راهش را گرفت و رفت
سخنگوی دولت ایا دولتمردان مطلع هستن خط فقر 18میلیون هست اما حقوق 75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی 4180پایه حقوق که با مزایا جمعا می شود 5600.آیا 30سال حق بیمه دادن و کارگری کردن این حقوق ناچیز هست چطور 5600 حداقل حقوق کارکنان وبازنشستگان کشوری ولشکری کم بود وبه 7میلیون افزایشش دادید. اما انتظار دارید بازنشسته تامین اجتماعی با 5600با 2فرزند بیکار زندگی کنه وصداش درنیاد.هنوز 25درصد متناسب سازی از سال قبل طلبکاریم وامسال هم متناسب سازی نکردید چطور برای ما پول ندارید اما برای کارکنان وبازنشسته های خودتون ورسمی ها وبازنشسته های نفت ریخت وپاش می کنید
حالا که شنیدی می خواهی چه کاری انجام بدی؟
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
به قول امام «هیچی» همین
جهرمی جان نسبت به 12 سال پیش 130 برابر فقیر تر شدیم با حقوق یک ماه 8 تا سکه می خریدم حقوق 13 برابر شده نمی توانم سه چهارم سکه یا 0.8 سکه بخرم 13*10= 130 می شود فاصله قدرت خرید و تورم 13000= 130*100 درصد. بهاری جهرمی کجا زندگی می کنی تو؟
حقوق ۵۰ میلیون تومن می شد الان ۶ میلیون تومن هست
سلام جناب جهرمی صدای شکسته شدن استخوان ها ملت را زیر این تورم را نمی بینید"؟راستی حقوق شما چقدراست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
این آقای جهرمی با این سن و بدون کمترین دانش و تجربه و تخصص در یک شرکت خصوصی حتی در پایین ترین جایگاه شغلی هم استخدام نمی شد اما با رانت جایگاه سخنگوی دولتش را اشغال کرده است البته خود رییسی هم بهتر از این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
صدا را باید شنید. با گوش که نمی شود دید. حقوق ایشان احتمالا حدود بیست میلیون تومان باشد.
مدیر محترم سلام و عرض ادب. به استحضار جنابعالی می رساند طبق تصمیم ریاست دانشگاه ازاد اسلامی با توجه به مخالفت اساتید دانشگاه ازاد شهرستان مهریز(استان یزد) با سیاست های ریاست دانشگاه ازاد استان یزد اقای دکتر اشکذری که ریاست بسیج اساتید استان نیز می باشند مبنی بر مرز بندی در مورد وقایع اخیر، این دانشگاه منحل گردیده و اساتید بسیجی این دانشگاه به واحد یزد(مرکز استان) و سایر اساتید به واحد های دانشگاهی محروم تبعید و تعدادی نیز تعدیل گردیده اند. لطفا برای دفاع از حق این عزیزان رسیدگی نمایید.
اگر تورم 60 درصد بود و الآن به 40 درصد رسیده است چرا دولت رییسی با افزایش 38 درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی مخالفت میکرد و تا حالا نسبت به پرداخت معوقات اقدامی ننموده است و چرا افزایش سال بعد را از هم اکنون 20 درصد اعلام میکند لطفا با مردم روراست باشید و اینقدر دروغ روهم نکنید مردم بیشتر از مسئولین حساب و کتاب دستشون هست آنچه در دولت رییسی مشاهده نمیشود صداقت است از هر طرق ممکن سعی میکند کلاه گشاد سر مردم بگذارد و اینگونه موراد هستند که نارضایتی ایجاد میکنند والا مردم با اساس نظام هیچ مشکلی ندارند ضرباتی که دولت فعلی و دولتهای پیشین به مردم وارد کرده دیگر دشمنان نکرده اند افزایش بی حد و حصر قیمتها و عوارض و مالیات کمر مردم را شکسته است اگه چاره اساسی نشود فاتحه خوانده میشود مشکل اصلی مردم اقتصاد است نه سیاسی . دشمنان نظام هم از این فرصت بنفع خودشان استفاده میکنند .
تمام امارهایی که میدهید اشتباهه تورم 200درصدی ایجاد کردین بعد حقوق بازنشسته 10 درصد اضافه شده ایا سواد کافی دارید برای این نا عدالتی دارید مردم خو ب میفهمند که شما دروغ میگین قدرت خرید یه بازنشسته درسال 1390حدود 1100دلار بوده ولی الان رسیده به 200دلار یعنی 900 دلار حقوقش کم شده به امار دقت کنید بعد حرف بزنید
ایکاش اگر می شنیدی درست درک می کردی
شاید بشنوی ولی نمی فهمی
درهرصورت هر روز ادامه کار این دولت مستلزم خسارتهای بسیار به مردم و کشور است
حالا شنیدی ببینیم چکار می کنی
برادر جهرمی عزیز شما خودت قضاوت کن کل حقوق من زیر دهملیونه قسطهام رامیدم پنجاه درصد کمتر میشه مربوط به خودمه ولی شما بگویید خود شما میگویید تورم چهل درصد چرا حقوق من وامثال من ده درصد اینو کجای دلم بنویسم
چیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی میگییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
تورم از ٦٠ درصد ، رسيده به چهل درصد !!
---------------
مثل اينه كه به بنده بگويند سانتافه ارزان شد ، از يك ميليارد و صد ميليون رسيده به يك ميليارد !!
-- خدا پدرت بيامرزه ، براي ما يك ميليارد با ٢٠ ميليارد ، و ٦٠ ميليارد فرقي نميكنه ! چون دست مان به هيچكدام نمي رسه !
--- سانتافه شد ٩٠٠ ميليون !
-- بازهم براي بنده فرقي نميكنه ، انگاري شده ٤ ميليارد !
-- البشاره ! سانتافه بازهم ارزان شد ! رسيد به ٨٠٠ ميليون !
-- چه ارزاني برادر ! دست ما كوتاه و خرما بر نخيل !
--بازهم خبر خوش ! سانتافه شد ٧٠٠ ميليون !
-- دلت خوشه برادر ! خيلي هم دلت خوشه !! اگر ٧٠٠ ميليون داشتم شب ها از خوشي خواب نمي رفتم
-- مژدگاني ! مژدگاني بده جعفر خان ! سانتافه شد ٦٠٠ ميليون !!
-- بيا تا يك چيزي برايت بگويم برادر ! شما مثل برادرم ميماني ! با اخوي ها فرقي نداري ، پيش خودمون بمونه ... خلاصه برات بگم ، وقتي يارانه مان قطع شد و رفتيم دهك دهم ، اول مثل كسي كه تو حمام جن ديده باشه دهانمان از تعجب دقايقي بازماند ، جعفر حقوق بگير و دهك دهم ؟ رفتيم تو كافه سر خيابون تو كامپيوتر اعتراض نوشتيم ، بعد از مدتي فهميديم كه يارانه مان اومده تو حساب ! با ذوق و شوق مبلغي نوشتيم براي برداشت ! پيغام داد كه موجودي كافي نيست ! ... الله اكبر ... مگه ميشه ؟ يارانه سه نفر تو حسابه ؟ ... از اون موقع هراز گاهي مي رويم موجودي مي گيريم ، اما قابل برداشت نيست ! ... اين درست نيست برادر ! اين كار بي احترامي به من نوعي هست ! ... حالا نميكم كه توهينه ، اما خب ، بي حرمتي هست ! بيچاره مادر عيال خيلي دلش مي سوزه ، ميگه هر وقت خواستي بري ببيني يارانه ات اومده ، اول دعا بخون ، فوت بده به كارت ، بعد وارد بشو ! خدا كريمه پولت رسيده باشه ! » ... ببخشيد برادر با اين اوضاع و احوال براي بنده دم از ارزان شدن سانتافه ميزني كه خدا عالمه قيمتش چند ميليارد باشه !! ... خدا رحمت كنه مرحوم پدرتان هم مثل خودتان خيلي شوخ بود ، اهل مزاح !! خدا رحمتش كنه ، نور به قبرش بباره ! مرد آبادي بود ! ... هي ي ي ي ي ي روزگار !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
ما که شش ماه پیش اعتراض نوشتیم گفتند به شما اطلاع
میدیم حالا میگن باید بری دوباره توی سایت ثبت نام کنید اطلاعات قبلی در دسترس نیست. رفتیم دوباره ثبت نام کنیم سایت برای ورود ایراد میگیره
دولت ورییس جمهور هیچ کار ه اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بگن بابا بالاخره مسئول کل مملکت کیه که با اون مشکلات را مطرح کنیم و پاسخگو باشه. اینکه نمیشه هیچکس مسئولیت کشور رو قبول نمیکنه یعنی چی آخه!!
با حساب کتاب پیزوری مردم را به ده دهک تقسیم کردی ونصف بیشتر مردم را به درو غ دهک ده دادی.
الان چند دهه است که دولت فقط می شنوه ولی برای مردم چی کار کرده
تنها به یک بخش از مردم با جان و دل خدمت کرده اون هم آقازاده ها هست
مطمئن باش تا آخر سال 80 درصد رو رد میکنیم.
واقعاخیلی لطف کردین که تورم به80درصدنرسید!!!
دست شمارامیبوسیم که تورم 40درصدهست!!!
يه جوري مي گه تورم بايد هشتاد درصد مي رسيد كه انگار شاهكار كردن تورم شده ٤٠ درصد ! . آقاي سخنگو لطفاً يه تورقي بفرماييد و آمار تورم در كشورهاي جهان را مطالعه كنيد
خط فقر ۱۸ میلیون حقوق ۶ میلیون از دیروز تا حالا هم حقوق ها پرداخت نشد برای اینکه قرار بوده ۵۰۰ هزار تومان اضاف بشه و ندارن و عزا گرفتن چیزی که برای مردم ایران رویاست برای مردم کویت و امارات زندگی هست حقوق ماهی ۷۰ ۸۰ میلیون نمیتونید آقا توان اداره مملکت رو ندارید قبول
شماها حتی نظر مردم رو در یک سایت داخلی مثل تابناک حاضر نیستید منتشر کنید همین الان اگر سانسور چی تابناک چشمشو ببده و نظر واقعی مردم رو منتشر کنه بلافاصله با اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات و عامل دشمن و ... ده جور اتهام من درآوردی دیگه که اصلا معلوم نیست چی هست متهم می شه بعد ادعا می کنید حرف مردم رو می خواهید بشنوید؟ همینکه می گید اعتراض مردم برنامه ریزی شده بود یعنی یا نمی خواهید بشنوید یا اصلا از واقعیت جامعه و مردم و کشور بی خبرید که در هر دو صورت ثابت می شه خواسته مردم رو اهمیتی نمی دید
پاسخ ها
یدالله
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
آفرین به شما حرف دل مردم را زدید تا کشور فردی باخردی چون شما را دارد از توپ و تانک و فشفشه هراسی ندارد
کسی که سفرهای استانی و پرسیدن ناهار خوردی یا ناهار به شما دادن را بین مردم رفتن میداند راه را اشتباه متوجه شده است.
آره میبینیم چقدر صدامون رو شنیدید! از نظر شما (مردم) فقط ساندیس خور ها هستند و بس!
دلیل اینکه هر وقت اینجوری صحبت میکنید آدم مطمئن میشه خالی می بندید چیه؟
خوبه بالاخره تویه چیزبافاصله واقتداراول هستیم ورکوردونزوئلارابافاصله شکستیم هیشکی نمیتونه مثل ماتورم بزنه باافتخار
مسئول تورم کیه؟؟؟؟؟ آهان احتمالا آدم فضاییها یا شایدم کفاش سر کوچه ما!!!!!!
تابناک پس نظرمن چی شد چرانگذاشتی؟
وقاحت هم حدی دارد. برای رأی گرفتن از مردم دولت قبل را لجن مال کردید. مدعی از بین بردن فقر و آورم بودید. حال فقط رو تورم رابه 40درصد رسانده آید.ذوق می کنید که تورم 60درصد بوده و باید 80درصد می بود، اما به همت شما هم اکنون نصف شده است
یک کف محکم برای دولت . آی ماشاءالله
معاون وزیر در مجمع کشور های سواحل خزر از رو کاغذ میخواند
و ساحل را چند مرتبه صالح میخواند گویا ایشان دکترا هم دارند
جدی ما ملت بد بختی هستیم شایسته سالاری را تحمل نمی کنیم
ما که هیچ نشانی از شنیدن صدای مردم ندیدیم
سلام،
ظاهرا در مملکت ما همه صحبت می کنند برخی تند و برخی آرام، ولی مطلبی که جالبه این است که از بالا تا پایین، کسی شنونده نیست.
ما نه می خواهیم صدای ما را بشنوی نه می خواهیم صدایت را بشنویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
احسنت.
عجب توجیح ی تورم باید از 60 درصد به 80 درصد می رسید اما الان 40 درصد ما از شما خیییییییییلی تشکر می کنیم
تا زمانی که هر اتفاقی رو به دشمن فرضی ربط میدهیم و گوش نشنوایی برای هیچی نیست و هیچ جایگاهی برای دلسوزان با سواد و تجربه قایل نمیشیم و در همه موارد احساسی و جزیره ای تصمیم میگیریم وضع بدتر خواهد شد ماحصل این دولت جز ول کردن قیمتها و افزایش لجام گسیخته اقتصاد دستوری چیز دیگری نبوده اقای عزیز تنها افتخار شما اینه که تورم باید 80 درصد میشد الان 40 درصده خودت میفهمی که این حرف یعنی ریختن نفت روی اتیش معلومه که چیزی از اقتصاد و بازار کار نمیدونی پس لطفا توجیه نکن عذر بدتر از کناه هم نیار با اعداد هم بازی نکن الان فاصله طبقاتی بیشتذ و بدتر شده پس هیچ پیشرفتی حاصل نشده
تورم ۶۰ درصد>>>>>>>>>>> آفرین این شد حرف حساب، افزایش حقوق کارمندان 10 درصد 50 درصد بعدی از کجا بیارن رییس
گوشمان پره از این توجیهات و طول و تفضیلها
نرخ تورم نقطه به نقطه...سالانه...ساعتی...ماهانه...نرخ تورم عمه ساز، خاله ساخت...من دربیار...آقا ول کنید. وضع مردم و کارمندا و معلما و کارگرا نامعلومه براتون؟ قدرت خرید و اندازه سفره هاشون از طریق بازی با الفاظ و توجیهات و من خوبم اون بد بود و از طریق ارایه آمار و رقمهای مسخره!!!! درست میشه آیا؟
اینها رو که ایشون و امثال ایشون میفرمایند و از موفقیتهاشون!!!!!!!! میگن اصلا متوجه میشیم چقدر گل و بلبله و ما ناشکریم!!!!
دروغ...توجیه..حرف حرف حرف...
رنگ رخساره خبر میدهذ از سر درون...
نمیدونم شایدم نظر رو نشر نکنید...!!!
حرف های صد تا یک قاز
ریس جمهور محترم وعده داده بودند تورم نیم و سپس تک رقمی کنند، دشمن هم خواسته آنرا ۶۰ و یا ۸۰ درصد کنه، با یه جمع و ضرب ساده نتیجه میگیریم دشمن موفق تر بوده.
البته منظور تورم ۴۰ درصد از یک درصد است (با ادبیات ریسی)
آقایان اگر شش کلاس سواد داشتند حداقل بلد بودند محاسبه کنند وقتیکه قیمت اقلام ۵ یا ۶ برابر شده تورم ۴۰ درصد نیست بلکه میانگین ۵۰۰ درصد است.
صداي اعمالتان آنقدر بلند است كه صداي گفتارتان را نمي شنوم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
عالیییییییییییییییییی
نتیجه می گیریم که دولت چقدر خوبه و مردم برن خدا رو شکر کنن و دعا گوی دولت فخیمه باشن . مردم برن نگاه کنن سومالی و یمن چطوری است اروپا گاز نداره نونوایی های فرانسه برای نداشتن گاز تعطیل شدن . توفان تو اندونزی اومده سیل تو پاکستان اومده . آفرین به ما . تا کور شود هر آنکه نتواند دید این همه پیشرفت رو .
تورم 80 درصدی رو کردین 40 ؟ خوب بلدین دستو پیش بگیرین پس نیفتین. معلوم شد تو چنته هیچی ندارین.
جناب اقای سخنگو، تورم واقعی بیش از 100 است که مردم انرا لمس می کنند
از وضعیف بورس معلومه کجای اقتصادیم.....لطفا عمل کنید وبورس را از این منجلاب نجات دهید
اولا که تورم بالای 100% هست.

ثانیا با فرض محال اگر تورم 40% مورد تایید ایشان را هم بپذیریم پس چرا افزایش سالانه دستمزد ها بر خلاف صراحت قانون فقط 10% لحاظ کردید. آیا این کار شما مصداق دست بردن تو جیب مردم نیست؟

مردم چگونه به شما اعتماد کنند؟ تو چشم مردم نگاه میکنید و دروغ تحویلشان میدهید.
به نظر من از تورم بپرسیم شما که قرار بود 80 بشی چرا 40 شدی؟ زود باش برگرد سر جای خودت
دستتون درد نکنه، خیلی زحمت کشیدید، خدا خیرتون بده. من که از خدمات بی شاءبه شما ذوق زده شدم، انشاءاله که خستگی این زحمات متوقفتون نکنه. ولی بدونید مردم می فهمن و از من و شما مسائل کشور را بهتر تحلیل میکنند.
واقعا خجالت آور است. تورم دولتی شده 40درصد و در عمل بیش از 300درصد. بعد این آقا طوری صحبت میکند که مردم باید بابت این تورم کمر شکن که زندگی و هست و نیست مردم را نابود کرده است. از دولت مردان سپاسگزار باشند. واقعا این طرز صحبت کردن با مردم شرم آور خجالت آور و بهت آور است. و مایه تأسف
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸

همین رو نگاه کنید خیلی راحت نظر ۲۸ درصد رو کلا حذف کردن و منتشر نمی کنند بقیه هم که منتشر شدن با دست کاری و تغییر واژه ها بوده به نظرتون ادعاهای اینا در شنیدن حرف مردم باور کردنیه؟؟؟؟؟
خدا وکیله این دولتی ها و مقامات نیان حرف بزنند خیلی سنگین ترند الان که آدم میره بازار همه چیز نسبت به ماه گذشته 10 برابر شده چطور تورم کم شده گوشت گوساله ماه پیش من توی تره بار خریدم 140 الان شده 220 دست روی هر چیزی که بزاری نسبت به ماه گذشته دوبرابر شده واقعا این ها وقاحت رو کنار گذاشتن همش دروغ دروغ
فضای بسته به چه معنا است؟
فضای بسته به این معنا است که افراد جامعه آنچه را که در فکر و ذهنشان می گذرد را نتوانند بیان کنند
بطور طبیعی برخی افکار را نمی توان بیان کرد ما کاری به این موارد نداریم چو همه قبول دارند که برخی افکار در حوزه خصوصی بوده و بیان آن ضروری نیست
اما برخی افکار تحت شرایط خاص هستند بعضی از آنها تحت شرایط ضعیف محدودیت هستند از قبیل خجالت و یا رودربایستگی و یا ترس از طرد شدن و یا ترس از ایجاد مشکلات استخدامی و ...
برخی افکار هم تحت شرایط قوی محدودیت هستند یعنی اگر بیان شوند مسلما تحت پیگری قضایی قرار خواهد گرفت که کاری با آنها هم نداریم
بعنوان مثال ممکن است یک خبرنگار صدا و سیما سئوالی را از کسی بپرسد و یا از یک شخصیتی برای تحلیل دعوت شود اما فرد جواب دهنده تحت شرایطی قرار داشته باشد که آنچه را که واقعا در افکار او وجود دارد را نگوید و این موارد بخوبی برای همه قابل حس است
اساسا این موضوع در جامعه ما ایرانی ها پذیرفته شده است
مثلا ما ممکن است قلبا حس و حال دعوت به میهمانی کسی را نداشته باشیم اما به دروغ از او دعوت می کنیم و همه هم قبول داریم یک نوع تعارف دروغ شاه عبدالعظیمی است
در دنیای سیاست هم چنین دروغگویی های متداول است و همین موضوع باعث دوگانگی و شکاف عمیق بین جریان واقعی جامعه و جامعه رسمی شده است که تا مرز تضاد و اختلاف عمیق عمق یافته است و ممکن است عدم توجه به آن باعث آشوب ها و شورش های خیابانی می شود
آخ که تو چقدر خوبی ای مثل هلو!
پس دولت خوب گوش کند! بعید می‌دانم که دولت نداند.تورم سرسام آور شده و مردم را اعم از دولتی و کسبه را به امان خدا ول کنید!!! ۶۰ درصد تورم و اضافه کردن ۱۰ درصد حقوق!مالیات کسبه را در این وضع خراب دهها برابر کردید! جوان‌ها کار ندارند! دیگه مردم تاب و تحمل این فشارها رو ندارند.دولت محترم با این جراحی اقتصادی اومد ابرو رو برداره چشم رو کور کرده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بنظرم چون خودشان ثروت باد آورده دارند نمیتوانند درد مردم در باطلاق فقر را حس کنند
*البته دولت می شنود ولی بعد تربیون آزاد بلافاصله دستگیر می کنند. مثلا دانشگاه مازندران در 30/7/1401 و دانشگاه شریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تریبون آزاد به معنای هوچی گری و بی احترامی به مقدسات نیست.
تورم چهل درصد نسبت به عید ۱۴۰۱ هست نه نسبت به سال قبل
حوادث اخیر برنامه ریزی شده «بود»؟

از کلمه بود میشه فهمید که نه واقع بین هستید، نه منصف، نه اهل شنیدن صدای مردم.

یعنی تغییر نکرده اید و همونی هستید که قبلاً بودید
اینکه میکین شیب تورم کم شده درست ولی دلیلش کم شدن قدرت خرید نبود تقاضا تمانی صنف ها در استانه ورشکستگی نه برنامه های دولت دولت که تمام شغل ها ازبین برده
وای چه کشور خوبی . چه گل و بلبلی
از فیلتر کردنتون معلومه.
سخنان ایشان درست است تهمت نزنید؟؟؟؟؟ فقط پیشرفت قیمتها رابا پیشرفت ایران را اشتباه گفتن که ان هم اشتباه لپی بود که اصلا مهم نیست؟بنازم به این دولتمندان که برخاسته از دولت هستند؟؟
خداوند آمریکا را حفظ کند ،چون اگر آمریکا نبود این سوء مدیریت ها را گردن کی می انداختید ،خدایا آمریکا را حفظ کن چون شده سپر بلای نامدیران
مرد حسابی یعنی تورم قبلا 60 درصدبود تواین دولت شد 40 درصد ؟؟؟؟
اگر پلیس در آمریکا چند زن راگرفته ،این راهم بگو که دادگاه با پلیس خاطی چگونه برخورد می کند ،ویک شهروند می توند از رئیس جمهور شکایت کند در ایران اسلامی چطور
اقای جهرومی ازقدیم میگن دروغ استخون نیست که تو گلو گیرکنه
ازادی بیان داریم ولی آزادی بعد از بیان نداریم :)))))
از کشورهای دیگه از شما برنامه‌های اقتصادی درخواست نکردند؟؟
اگه مردم رو دسته بندی نکرده بودید اصلا تو و ابراهیم رییسی نمی توانستید کمترین پست و مقامی بگیرید
یک ضرب المثل داریم که مصداق ایشون هست خود گویی خود حندی عجب مرد هنر مندی
چراعلي الحساب افزايش حقوق بازنشستگان كشوري ولشكري كه وعده اش راداده بوديدعمل نكرديد .فقط بلديد وعده سرخرمن بدهيد. والسلام
جناب آقای دکتر جهرمی عزیر،با سلام،لطفا سکوت اختیار کنید و کلامی بر زبان نیاورید بهتر است
تورم باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده است

خودتون مسخره کنین
پاسخ هاي شما حتي مورد پسند خانواده خودتان هم نيست. ميگين نه بپرسين. پس سعي کنيد پوست اندازي کنيد. لازمه
دولت خودش هیچکاره است
درد فقر داریم.مشتهای خود را باز کنید تا چیزی هم ما برداریم.
لطفاً فیش حقوقی خود را منتشر کنید من خاک زیر پای شما هستم!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
پنجاه یلیون ناقابل برای یک جوون کم سن و سال و بی تجربه و تخصص چیز زیادیه؟؟؟؟ چند واحد آپارتمان بلاعوض هم تقدیمش می کنند چند تا خودرو صفر هم که بلا عوض داده می شه بنده خدا چیزی نمی گیره !!!!!
شرم و حیا هم خوب چیزیه
پس اون عمه مرحوم من بود که زمان انتخابات میگفت در عرض سه ماه تورم رو یک رقمی میکنیم؟؟!!
ای مسول بکوش که صاحب خبر شوی۰ راستی درد مشترک خودش برنامه ریزی میشه
اینجا معلوم میشه چرا غرب به خصوص آمریکای جنگ طلب عصبانی هستند. کنترل تورم، کنترل دلار و یورو، مهاجرت معکوس به ایران، ایجاد پل میان چین و اروپا، ورود سرمایه های چین به داخل، مدیریت ایران در جنگ روسیه که ترازو رو به سمت شرق برگرداند، ایجاد شغل و ...
آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
ایران قوی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بخواب بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
ایران وقتی قوی میشه که مردمش در فقر غوطه نخورند
4 تا کشور تورم بیشتر از ایران دارند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
فقط 4 تا واقعا که -یعنی همه تورمشون زیر 40 درصده؟
سایت محترم تابناک سلام . من به عنوان یک رزمنده و دلسوز کشور ، یک پیشنهاد خدمت تان دارم . انشاالله که به آن توجه بفرمایید . ببینید آین آقای سخنگو و آین آقای وزیر ارتباطات ، حتی اگر حرف حقی هم داشته باشند ( که گمان نمیکنم چنین باشد ) با نیشخند های تلخی که بر لب می نشانند و مردم را آنگونه که خودشان لایق آن هستند میپندارند ، باعث رنجش بی اندازه مردم میشوند . تمامی اطرافیان بنده نیز همین نظر را دارند . از شما خواهش میکنم با توجه به اوضاع این روزها ، لطفا" سعی بفرمایید از آقایان تصویر و خبری نگذارید تا انشاالله ضمن جلوگیری از تشدیدخشم مردم ، هر چه زودتر از حجم عصبانیت مردم و چامعه کاسته و این غبار آرام بگیرد .
اگر وافعا بنا بر شنیددن دارید .من مواردی رو می گم : مردم زیر فشار اقتصادی در حال جان دادن هستن. به انها برسید و بر جام رو یک سره کنید . یا جنگی جنگی و یا رومی روم . قیمت خانه و اجاره سر به اسمان رسانده . کاری بکنید . مدیران کار نا بلد رو از روی صندلی ها بردارید . خداوکیلی کسانی که دقیقا و صد در صد با شما همکلام و همصدا نیستن. نه دشمن شما و نه دشمن کشور نیستن . به انها هم توجه کنید . کاری کنید تا جوانان امید به زندگی داشته باشد . من منتظر پاسخ هستم . این گوی و این میدان
این سخنگوی دولت حتی بلد نیست درصد حساب کنه وقتی ابراهیم رییسی رو در رقابت با ارای باطله رییس دولت کردن مرغ کلیویی ۳۰ هزار تومن بود حالا حداقل ۶۰ هزار تومنه یک کودک ابتدایی هم می دونه یعنی تورم ۱۰۰ درصده در این کالا قیمت تخم مرغ و نان و بقیه مواد غذایی رو هم ببینید چه تورمی پیدا کردن اجاره مسکن که چند صد درصد تورم پیبدا کرده حالا یا این سخنگوی دولت بلد نیست درصد حساب کنه یا اصلا از جامعه و اقتصاد بی خبره یا دروغ می گه که در هر سه مورد صلاحیتش زیر سئوال می ره
مگر دولت از این همه گرانی و بدبختی که گریبان مردم است خبر ندارد ؟
نخبگان شریف باید زیر مشت و لگد افراطیون باشن تا کسی مثل جهرمی بشه مسئول
الحق دولت ۶ کلاسه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
باور کنید رییسی با شش کلاس سواد از همه کابینش باسوادتره دیگه ببین این کابینه چیه مخصوصا وزیر نیروش که هر تا بر نمی دونه
به این میگن دروغ درمانی سعی میکنن به مردم تلقین کنن که همه چی خوب و گل و بلبل هست و جای نگرانی نیست در حالیکه طرف نمیتونه اجاره خونشه بده هزینه هاش رفته بالا و کار هم کم شده خودش حس میکنه داره استخوناش خورد میشه بهش میگن برو چیزی نست همه چی ارومه
ارزونی کی میاد ؟
اقای دکتر لطفا بفرمایید فارغ التحصیل رشته دکترای کدام دانشگاه هستید ؟؟و با چه معدلی ؟ و از چه طریقی به این پست و مقام رسیده اید؟؟؟؟؟؟ و معدل دروس دبیرستان شما چند بوده ؟؟
یک شیر پاک خورده ای از یکی از مسئولان دولت بپرسد اگر وضع اقتصادی خوبه چرا رئیسی به وعده انتخاباتی خودش در مورد بورس عمل نمی کنه ؟
چی داری میگی ۶۰متر آپارتمان اجاره اش شده ۱۵میلیون حقوق ۶میلیون پیدا کن در صد تورم را ...........
شما مگه وظیفت این نیست که از جلسات دولت گزارش بدی صاحب نظری مگه اینه که میگن هیچکس سر جای خودش نیست
مگر تورم 60 درصد هم داشتیم؟ آمار رسمی که همواره زیر 45 درصد اعلام می شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تورم تک رقمیه بابا......... بلکه شایدم منفی!!!!!!!!!!!
مردم بیچاره
همه راهها را بسته اید. از چه طریقی می خواهید حرف مردم را بشنوید؟
صبح تا شب میگین تورم امریکا و اروپا شد 10-15 درصد وا مصیبتا بدبخت شدند و ریختن تو خیابونا....بعد اینجا خودمون داریم میگیم تورم از 60 درصد رسید به 40 درصد به به چه عالی چه حرکت جهادییی...هرچند به همون 40 درصدم نرسیده و بالاتره این حرفاس...خجالت بکشید دیگه نمک نریزین رو زخم مردم
تشکر از تابناک که حداقل نظرات مردم را منتشر کرده
تو یک کلام بیسوادی مسؤلان داره بیداد می کنه
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه، با شعار کاهش تورم هم تورم کم نمیشه. ضمنا شما کمی از مغازۀ سرکوچه تون فاصله بگیرین تا بفهمین که تنها هنر دولت مردمی انقلابی، شتاب دادن به تورم بوده و هست. در یک سال و اندی این دولت هیچ کالایی نیست که صد درصد گرون نشده باشه و همچنان هم داره این تورم پیش میره. حالا همۀ مسئولان همصدا بگن تورم به صفر رسیده و ژاپن برا کنترل تورم از ما برنامه خواسته.
سلام.. چه حرفا !!!!!!! مگه حادثه ای رخ داده.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما خبر نداریم.... تو صدا و سیما همه ی رسانه ها جوان، کیهان، فارس همه چی عادیه و مملکت گل و بلبل و مردم غرق در خوشی وشادی اند...
عده ای که خیلی هم تعدادشونم کمتر از ۲۰۰ نفر ممکنه ناراضی باشن که اصلا مهم نیست ونباید ذهن خودتون رو درگیر کنین .....
آقای سخنگو متاسفانه بسیار دیر از خواب بیدار شده اید. شنیدن صدای مردم سال ها به تاخیر افتاده است. اعتماد از دست رفته را به این سادگی جبران نخواهد شد.
بورس را نابود کردید .پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت نزدیک دو سال است پرداخت نشده.تا یه افزایش حقوق را اجرا کنید آنقدر دست دست میکنید که شورش درمی‌آید بازم بگم؟
خیلی مردونگی و تحمل میخاد شنیدن حرفای ایشون و چیزی نگفت...
آقای بهادری جهرمی توی کدام مملکت برای حفظ امنیت سرعت اینترنت را پایین میارن و شبکه های اجتماعی را فیلتر میکنن که حداقل 70 در صد شغلها کم و بیش در بستر همین شبکه های اجتماعی قابل انجام هست؟
بدترین درد اینه که شما با این فاجعه های مدیریتی بازم میاید حرف میزنید
این حرفت راکه درمورد تورم گفتی واقعا گریم گرفت وخودم رافحش دادم که چرا رای دادم
آقای سخنگو! کی می خواد با شما صحبت کنه که اینهمه گرد و خاک راه انداختی؟! راحت باش! خودتو اذیت نکن!
"برنامه دولت شنیدن صدای مردم است" این فقط شعار توخالی که گاها برخی مسئولین تکرار می کنند. نمی دونم مردم رو چی فرض کردند!
من نميدونم تورم چجور ٤٠ درصد، قيمت اجناس هر كدوم چندين ده برابر شده. آقا خجالت بكشيد چقد توهين به شعور مردم؟ چه با افتخار هم اينو اعلام ميكنن.
سال ۸۸با یک میلیارد می شد ۱۵۰ تا پراید خرید قیمتش ۶۵۰۰بودمن خودم ۶۵۰۰خریدم اما الان با یک میلیارد میشه کلا ۵تا خرید
تو خود از این .......... عملکرد دولت ها را ببینید انتظار دارند صدای مردم در نیاید
آقای سخنگو
به فکر یه کار دیگه باش
تمام
آی عمو جان. تورم بیش از 40 درصد هست. لبنیات، گندم، روغن، برنج اینها همه حداقل 100 درصد افزایش یافته. شما کجا زندگی می کنید؟ حالتون خوبه؟ حالا همون 40 درصد هم که به کارمندها ندادید. خوب رویی هم دارید.
40 درصد تورم بعد از ابر تورم 3 سال پیش از سال گذشته، خودش یگ ابر تورم جدید هست که هر روز گندش بیشتر در میاد.
اصلا شما حرف نزنید ما هم هیچی اینجا نمینویسیم و وقت همدیگه رو هم تلف نکنیم.
راستی یکی بود می گفت باید قیمتها به شهریور 1400 برگرده کی بود کجاست؟
فقط خدا
مشکل دولت در مرحله اول نفهمیدن مشکلات مردم بوده و دوم نشیندن صدای مردم در هر حال برای ارام کردن مردم منکر حقیقت میشوند روندی که بعد از انقلاب روال کار مسولین بوده و نمیدانند با این کار ملت عصبانی تر هستند
کسایی گرانی وتورم رادرک میکنن که حقوقشون مثل ما باشه ولازم نیست بگن تورم به چند در صد رسید خود ما میفهمیم که داریم له میشیم مثلا لباسشویی ما دیگه قابل استفاده نیست وقتی دست دوم هم نمیشه خرید این اسمش چیه دست دومش از نو چند سال پیش گرانتره دیگه مواد غذایی وبهداشتی و غیره که هر روز باید یکی شو حذف کنیم
صدای مردم را توی اون دانشگاهی که رفته بودی توی محوطه شنیدی.
ببخشید جناب سخنگو در درس ریاضی و آمار در دوران مدرسه چند میشدید تورم را چگونه حساب میکنند با حقوق شما یا حقوق کارگران و کارمندان .چطور حقوق کارکنان دولت بلا بره تورمه ولی اگر اجناس دولتی بین 30تا60درصد گران میشود تورم ایجاد نمی کند.باور کن جناب من خودم ماندم چه جوری هاست.
اقای سخنگو نگاهی به این نظرات ملت ومثب ومنفی ها بینداز بابا باید اب بشی بری وتا مدتها خودت رونشون ندی ؟
بلی به نظر سخنگو وحاکمیت همه چیز گل وبلبل هست تورم روزبه روز داره زیادتر میشه ما خرید می کنیم ودرایران زندگی می کنیم آشکارابا پوست واستخوان خودمون درک می کنیم
اما مسئولان کشور کی دیدیم از جیب خودش خرید کنن و احساس کمبود دارو وتحصیل فرزندانشان را بکنن
تورم بالای 60 درصد، پس دولت شما چرا در یک بی عدالتی و ظلم و جفا، حقوق کارمندان و بازنشستگان را فقط 10 درصد افزایش داد؟؟؟
یه شماره حساب بدید ملت مابه التفاوت تورم 40 و 80 درصد را واریز کنند تا خدا نکرده شرمنده دولت نشوند .
همون بورس که اولویت اولتون بود نشون دادین چقدر دنبال شنیدن صدای مردمین
شنیدن صدای مردم هنر نیست هنر آنست که عمل کنی و مشکلات جامعه را حل کنی که متاسفانه این رمق و اشتیاق در دولت شما دیده نمیشود مسایل و مشکلات مردم هر روز بدتر از دیروز میشود معضلات اجتماعی و اقتصادی غوغا میکند فاصله طبقاتی هر روز بیشتر میشود شما فقط بشنوید کی عمل خواهید کرد خدا میداند
دلیل کاهش تورم فقط و فقط از بین رفتن قدرت خرید مردم و ازبین رفتن طبقه متوسط و تبدیل شدن ان ها به طبقه فقیر میباشد و نه چیز دیگر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی