بازدید 4144

توقیف دو شناور بدون سرنشین آمریکایی توسط ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش از توقیف دو شناور بدون سرنشین آمریکایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ 21 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اعضای این ناوگروه در مراسمی با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و خانواده‌های کارکنان ناوگروه در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس مورد استقبال قرار گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم گفت: ناوگروه ۸۴ نیروی راهبردی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها به ویژه حوزه دریای سرخ موفق شد عملیات اسکورت و برقراری امنیت دریایی را در بالاترین سطح ممکن به اجرا دربیاورد و در جایی که توسط نیرو‌های غیر موجه حاضر در منطقه، ایمنی دریانوردی به خطر افتاد، توانستند به یاد همرزمانشان که پیش از این مستقیماً در برابر هرگونه بی‌عدالتی ایستادند دوباره بایستند و ۲ شناور بدون سرنشین آمریکایی را توقیف کنند.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: آمریکا باید بداند اگر در جایی قرار است دریانوردی داشته باشد حتما باید قوانین بین المللی را رعایت کند و بداند جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه با هرگونه حرکتی که موجب به خطر افتادن امنیت و ایمنی دریانوردی شود برخورد قاطع و کوبنده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ این ناوگروه آن بود که در قعر اقیانوس‌ها به صورت مستقیم و رو در رو، در مقابل شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار با استواری و صلابت ایستادگی کرد، گفت: همه این افتخارات نشان از ایمان دریادلان ارتش به کار، تخصص، تسلط و شجاعتشان است و از همه مهم‌تر اتکا به واقعیت و شعار راه ما راه حسین (ع) است صورت پذیرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش در لحظه بیش از ۶۴ کشتی جمهوری اسلامی را با اقتدار تحت اسکورت قرار داده است و به صورت کاملا مجهز بر روی واحد‌های شناور حضور مقتدرانه دارد.

هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش به سرفرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران، ۸۶ روز به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران و همچنین حفظ منافع میهن عزیزمان در آب‌های آزاد، پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان