بازدید 1892

اعلام آمادگی اندونزی برای میزبانی دیدار پوتین و بایدن

سفیر اندونزی در روسیه از آمادگی کشورش برای سازماندهی کردن دیدار بین رؤسای جمهور روسیه و پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 21 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از المیادین، سفیر اندونزی در روسیه بر آمادگی کشورش برای سازماندهی دیدار بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، «خوزه آنتونیو موراتو تاوارس» سفیر اندونزی در روسیه گفت که کشورش آماده است تا دیداری را بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در شبه جزیره «بالی» در ماه نوامبر آینده سازماندهی کند.

تاوارس امروز جمعه ضمن اعلام این خبر افزود: اندونزی از انجام این کار بسیار خوشحال خواهد شد. ما قبلاً این کار را انجام داده‌ایم. به عنوان مثال، در طول درگیری در کامبوج که اندونزی میزبان جلسات غیررسمی در جاکارتا بین رهبران ویتنام و کامبوج بود که در آن زمان اختلاف نظر داشتند. ما قول نمی‌دهیم که این موضوع فوراً چیزی را حل کند، اما فقط صحبت با یکدیگر می‌تواند به پیشبرد بحث‌ها کمک کند.

سفیر اندونزی ادامه داد: رئیس جمهور اندونزی شخصاً به مسکو سفر کرد تا از روسیه برای شرکت در این اجلاس دعوت کند. اهمیت روسیه به عنوان یکی از اعضای گروه ۲۰ کمتر از هر کشور یا اتحادیه دیگری نیست. علاوه بر این، اندونزی حق لغو دعوت نامه‌ها را ندارد، اما ما حق انحصاری دعوت از شرکت کنندگان اضافی را به عنوان کشور میزبان داریم.

سخنان سفیر اندونزی ساعاتی پس از آن بیان شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: مذاکره با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب اجلاس G-۲۰ که قرار است نوامبر آینده در بالی، اندونزی برگزار شود، فایده‌ای ندارد. وزارت خارجه روسیه ماه ژوئیه گذشته اعلام کرد که مسکو، جاکارتا را از قصد اولیه رئیس جمهور پوتین برای شرکت در نشست گروه ۲۰ مطلع کرده است.

شایان ذکر است که اندونزی علیرغم درخواست واشنگتن مبنی بر کنار گذاشتن روسیه از این اجلاس، از همه کشورهای عضو اجلاس گروه ۲۰ برای شرکت در آن دعوت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی