بازدید 9254

داستان بازنشسته ۷۰ ساله‌ای که کارآفرین شد

کد خبر: ۱۱۴۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 20 October 2022

داستان بازنشسته ۷۰ ساله‌ای که کارآفرین شد

از افراد بسیاری این عبارت را شنیده‌ایم که «از من گذشته است». بسیاری بر این باورند که کارآفرینی سفری است که باید در جوانی آغاز شود اما جو ملاکر داستان دیگری را رقم زده است.

 جو ملاکر ۷۰ ساله، تنها دو هفته پس از بازنشستگی از شغلش به عنوان کشیش که در آن ۴۰ سال مشغول به کار بود، تصمیم گرفت کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند. او کسب و کار نقاشی داخلی ساختمان را راه‌اندازی کرده است و توانسته است در آن برای چندین نفر اشتغالزایی کند.

ملاکر در ماه جولای شروع به کار کرد و طبق اسناد تأیید شده توسط نشریه اینسایدر، بیش از ۷۰۰۰ دلار درآمد و نزدیک به ۳۰۰۰ دلار سود در ماه سپتامبر به دست آورد. او می‌گوید با توجه به اینکه هزینه‌های ۲۶۰۰ دلاری‌ استارت آپ او، در حال حاضر انتظار دارد از کسب‌وکار  جدیدش در آینده تقریباً ۲ هزار دلار درآمد ماهانه به خانه ببرد. در آمریکا بیمه‌ای وجود دارد موسوم به « بیمه ۴۰۱K » که طی دوران کاری افراد برای آن‌ها سهام می‌خرد و در دوران بازنشستگی می‌توانند از سود آن بهره ‌ببرند.

ملاکر به اینسایدر گفت: «پول واقعا موضوع مهمی می‌شود، به‌ویژه وقتی به حساب‌های مربوط به بیمه بازنشستگی‌ام نگاه می‌کنم. همه ما در رابطه با سهاممان به سرعت ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال گذشته زیان دیدیم.» البته این برآورد او ممکن است کمی هم محافظه‌کارانه باشد. طبق برآورد بلومبرگ، تا ۳۰ ماه ژوئن، تراز سهام مربوط به بیمه ۴۰۱K تا ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

بازنشستگی پیش از موعد در سال‌های اخیر به دلیل افزایش ارزش ثروت، نگرانی‌های ناشی از کووید، و موج اخراج‌ها در حال افزایش بوده است. اما تورم بالا و بازار سهام در حال حاضر باعث شده است که برخی از بازنشستگان به فکر ورود مجدد به دنیای کسب‌وکار باشند. به عنوان مثال، نظرسنجی ماه ژوئن سی‌ان‌بی‌سی، نشان داد که ۶۸ درصد از کارگرانی که در طول همه‌گیری بازنشسته شده‌اند، به فکر بازگشت به کار هستند. اگر آنها در تعداد بالا بازگردند، می‌تواند به کاهش کمبود مداوم نیروی کار کمک کند و فشار دستمزدها را کاهش دهد. فشار دستمزدها یکی از دلایل تصمیمات اخیر فدرال رزرو در رابطه با اقتصاد است.

پس از اینکه ملاکر متوجه شد کارهای رنگ‌آمیزی زیادی در منطقه او انجام می‌شود، با یکی از دوستان خود که دستی در کارهای فنی داشت صحبت کرد. وی به او گفت اگر بخواهد می‌تواند "هر شغل دوم" را انتخاب کند. از آنجایی که او تقریباً سه سال در دهه ۲۰ خود یک تجارت کوچک نقاشی را اداره می‌کرد، به نظر می‌رسید که این کار با طبیعت او سازگار است. او خیلی زود کارت ویزیت طراحی کرد و یک کامیون کوچک خرید. هنگامی که همه چیز مرتب شد، او شروع به بارگذاری پست‌هایی در مورد کسب‌وکار خود در سرویس شبکه محلی Nextdoor و همچنین گروه‌های اجتماعی فیس بوک کرد.

تقاضای زیادی برای کسب و کار او در محله او وجود دارد. در واقع، ملاکر می‌گوید که یک بار هم برای شغلی که «کاملاً متناسب» با سبک زندگی‌اش است، جامعه کوچک خود را ترک نکرده است.

ملاکر گفت: «فعال بودن، بخشی از زندگی من است. هرچه بیشتر بتوانم در فعالیت‌های مختلف شرکت کنم، در واقع همه آن‌ها را با هم بهتر انجام می‌دهم."

توصیه به هم‌قطاران

برای افرادی که در این نسل قصد راه اندازی یک کسب و کار یا بازگشت به کار را دارند، او توصیه می‌کند که از خود بپرسند: "دوست داری چه کار کنی؟"، "برخی از مهارت‌های زندگی شما چیست که شاید بتوانید آن را به درآمد تبدیل کنید؟" و "چه چیزی را دوست دارید؟" آیا متناسب با طبیعت شما هست؟"

ملاکر در طول مدتی که کشیش بود با افراد زیادی کار می‌کرد، اما می‌گوید که به ندرت فرصتی برای دیدن "نتایج نهایی" داشته است، زیرا زندگی آنها را به جهات مختلف سوق داد. اما او بر این باور است که با نقاشی می‌تواند پس از یک روز کاری سخت به عقب نگاه کند و به محصول نهایی افتخار کند.

 

منبع: Insider

//فردای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان