بازدید 6876
۲

علل بی اعتبار شدن معاینه فنی خودرو

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، از علل بی اعتبار شدن معاینه فنی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 19 October 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در خصوص موارد بررسی در معاینه فنی گفت: در مراکز معاینه فنی بحث آلایندگی‌ها کنترل می‌شود و این کار با قرار دادن سیستم تعیین میزان آلایندگی در خروجی اگزوز انجام می‌شود.

وی افزود: سیستم تعلیق مانند کمک فنرها و سیستم هدایت کننده وسیله نقلیه نیز در مراکز معاینه فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین شیشه خودرو از جمله مواردی است که بررسی می‌شود تا ترک و شکستگی در آن وجود نداشته باشد.

شریفی گفت: شاید در نگاه اول یک ترک کوچک در شیشه برای راننده اهمیت نداشته باشد و تعویض آن را به تعویق بیاندازد اما همین سهل انگاری باعث بروز حوادثی جبران ناپذیر می‌شود و حتی باعث ایجاد خساراتی تا چند صد میلیون تومان داشته باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ما دو نوع نقص فنی در حوادث رانندگی داریم و اگر تصادفی روی دهد و برای کارشناس راهور محرز شود که این تصادف به دلیل داشتن نقص فنی وسیله نقلیه بوده است مانند اینکه راننده خواسته ترمز بگیرد و ترمز عمل نکرده است (مانند تصادف چند وقت کامیون با چند وسیله نقلیه در اشرفی اصفهانی که ترمز در سرازیری عمل نکرده بود)، راننده باید تمام خسارات را جبران و این سهل انگاری وی جرم تلقی می‌شود زیرا با جان افراد سروکار دارد.

وی گفت: در مراکز معاینه فنی سیستم روشنایی خودرو کنترل می‌شود و سالم بودن برف پاک کن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا سالم بودن برف پاک کن باعث دید بهتر راننده می‌شود مخصوصاً الان که به فصل بارندگی‌ها نیز نزدیک می‌شویم.

در چه مواردی معاینه فنی از درجه ساقط است؟

شریفی گفت: اگر معاینه فنی توسط راننده اخذ شود ولی از نظر ظاهری وسیله نقلیه دارای ایراد و نقص باشد پلیس می‌تواند این خودرو را مجدد به مراکز معاینه فنی اعزام کند، مواردی چون دود کردن خودروها، نقص در سیستم روشنایی، شکستگی شیشه‌ها، ارتفاع و نواقص ظاهری جز مواردی هست که پلیس می‌تواند در مورد آن اعمال قانون نماید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این موضوعات مواردی هستند که به چشم پلیس مشهود است و اگر رؤیت شوند می‌توانند جز نواقص باشند و پلیس می‌تواند راننده را جریمه کند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت راننده توسط دست افزارهای در دست پلیس مورد اعمال قانون می‌شود و معاینه فنی از درجه اعتبار ساقط و راننده باید بعد از رفع نقص مجدد نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کند.

شریفی در پایان بیان کرد: خودرویی که بعد از اخذ معاینه فنی دچار نقص می‌شود ممکن است از جلوی دوربین‌ها تردد کند اما به محض رؤیت نواقص توسط پلیس متوقف و معاینه فنی خودرو از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
هر کسری ای که از جانب مردمه با تمام توان مقابله میکنین و صد تا قانون بازدارنده، براش تصویب میکنین.
هر کسری که از جانب خودتونه، تا ابد بی توجهین.
این روش نه عادلانه س ، نه پایدار..........
بله راه برای کسب درآمد همیشه باز است !!!!! پلیس می تواند برای کسب درآمد بیشتر خودرو را به معاینه فنی دوباره بفرستد !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار