بازدید 4522

ایجاد خط تولید مشترک خودرو بین ایران و ارمنستان

رئیس سازمان توسعه تجارت از ایجاد خط تولید مشترک خودرو ایران و ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد و عنوان کرد: ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی‌کند از این‌رو امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 14 October 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، علیرضا پیمان پاک در خصوص اینکه چند دستگاه در مرحله نخست به این کشور صادر شد؟ گفت: سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو به ارمنستان انجام شده است و در مرحله نخست صادرات خودرو به‌صورت پایلوت و آزمایشی بوده و منتظر هستیم که نتایج آن دیده شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه خودروهای صادر شده به ارمنستان محصول " ایران خودرو" هستند، تصریح کرد: در روند صادرات آنچه اهمیت دارد شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات است از این‌رو با یک مجموعه خودرویی ارمنستان هماهنگی‌های اولیه انجام و مقرر شد بعد از ارسال تعداد مقرر شده در مرحله نخست، شاهد افزایشی شدن روند صادرات خودرو به این کشور باشیم.

وی از ایجاد خط تولید مشترک خودرو ایران و ارمنستان باهدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد و گفت: ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی‌کند از این‌رو امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

پیمان پاک ادامه داد: وزارت راه ایران باور دارد که ارمنستان باید عوارض ورود کامیون‌های ایران به این کشور را کاهش بدهد و در مقابل آنها نیز خواستار تکرار همین روند در کشور ما هستند. ارمنی‌ها این طرح را به مجلس برده‌اند و منتظر این هستیم که در مجلس آنها این مسئله تصویب می‌شود یا خیر؟ و در سایر مسائل روابط تجاری ایران و ارمنستان امیدوار کننده است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا امکان و زمینه‌های تهاتر کالا ایران به ارمنستان فراهم شده است؟ اذعان کرد: در حال حاضر گاز و برق تهاتر می‌شود و وزارت اقتصاد ارمنستان در حال فراهم کردن شرایطی است که در سایر کالاها بتوان فرآیند تهاتر را دنبال کرد و لیست کالاهای مورد نیاز دو کشور بررسی و نهایی شده است. همچنین شرکت‌ها و بسترهای مالی مشخص و معین شده و به‌زودی سفری به ارمنستان خواهیم داشت تا موافقنامه امضا و عملیات تهاتر با این کشور انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل