بازدید 4568

قیمت گوجه فرنگی و طعم های مختلف آن

امروزه تمامی مردم دنیا با محصول گوجه فرنگی آشنا هستند زیرا این خوراکی محبوب مصارف فراوانی داشته و به علت خواص درمانی بالایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 11 October 2022

یکی از محصولات بسیار مفید در طبخ غذاهای ایرانی و غذای بین الملل گوجه فرنگی است که در انواع مختلفی به رنگ های سیاه، زرد و سبز وجود دارد.

در ایران مزارع زیادی در سراسر کشور زیر کشت گوجه فرنگی بوده و تولید این محصول به طور سالانه بالای 100 تن است که همین امر موجب شده ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان گوجه فرنگی در دنیا شناخته شود.

از گوجه فرنگی در صنایع ساخت رب گوجه و انواع سس قرمز رنگ استفاده می شود که توانسته است در زمینه ی تولید با کیفیت ترین نمونه های سس و رب گوجه نیز ایران را به یکی از قطب های منطقه تبدیل کند. در میان انواع این محصول در سایت آراد برندینگ گونه ی بزرگ و قرمز آن رایج ترین و خوش طعم ترین گونه است.

قیمت گوجه فرنگی و طعم های مختلف آن

برای کشت گوجه فرنگی می توان از شرایط گلخانه ای استفاده نمود تا بوته های بهتری از گوجه فرنگی را پرورش داده و محصول باکیفیت تری برداشت نمود گوجه های گلخانه ای بیشتر برای مصرف روزانه تهیه شده و در اختیار مشتریان در بازارهای میوه و تره بار قرار می گیرند.

در میان انواع مختلف کاشته شده از گوجه فرنگی نمونه های سیاه آن از موارد کمتر شناخته شده ای هستند که طعم و رنگ منحصر به فردی دارند.

گوجه فرنگی دارای گونه های مختلفی از جمله گوجه فرنگی گیلاسی است که تمام این گونه ها از خصوصیات مشترک و خصوصیات منحصر به فرد ساخته شده اند رنگ های متفاوت این گونه ها طعم های جالبی داشته و از بذرهای کشورهای مختلف کاشت می شوند.

گوجه فرنگی رنگی

استفاده از انواع موجود گوجه فرنگی رنگی در سالاد یا غذا از جمله خورشت بامیه می تواند طعم و رنگ منحصر به فردی را ایجاد نماید.

گوجه های گیلاسی کوچک رنگی می توانند جلوه ی بسیار زیبایی به غذاهای شما داده و در روی انواع پیتزا استفاده شوند یکی از راه های استفاده از گوجه های گیلاسی پخت آن به وسیله فر است تا بتواند ظاهر زیبای آن را در حین پخت حفظ  کند.

در فرآیند رسیده شدن و رشد گوجه فرنگی از رنگ سبز به رنگ قرمز در می آید اما نمونه های سبز رنگ این محصول نیز در طبیعت یافته می شود.

قیمت گوجه فرنگی و طعم های مختلف آن

گوجه فرنگی سبز مانند لیمو ترش طعم ترش تری داشته و اسیدی تر است به همین علت در پخت نان های ترش می تواند استفاده شود و طعم منحصر به فردی را ایجاد نماید.

گفته می شود اولین نمونه های گوجه فرنگی زرد رنگ بوده اند و در پی سالها تغییر به رنگ قرمز تبدیل شده اند نمونه های زرد رنگ که در گوجه های گیلاسی نیز دیده می شود در ایتالیا کاشته شده و در غذاهای بسیار خوشمزه ی ایتالیایی مانند لازانیا سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند.

گوجه هایی گیلاسی کوچک می تواند به طور خام در کنار غذا و سالاد قرار بگیرد و به خاطر اندازه ی کوچکی که دارد هر فردی را به خوردن گوجه تشویق کند.

قیمت گوجه فرنگی

هر چند که در چند سال اخیر قیمت گوجه فرنگی مقداری بال رفته است اما هنوز این قیمت آنقدری بالا نیست که مردم قادر به خرید و استفاده از آن نباشند.

ایران شرایط بسیار خوبی برای صادرات گوجه دارد زیرا بسیار یاز کشورهای اطراف ما جز متقاضیان این محصول هستند و ما می توانیم به آنها صادرات انجام دهیم، برخی از این کشورها شامل افغانستان، ترکیه، روسیه و غیره می شود.

تمامی انواع گوجه فرنگی موجود در کشور ما قابلیت این را دارند که به سایر کشورهای همسایه صادر شوند زیرا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

قیمت گوجه فرنگی و طعم های مختلف آن

یک سری نکات وجود دارد مانند قیمت گوجه فرنگی که در صادرات گوجه فرنگی باید حتما مورد توجه قرار بگیرند و اگر به آنها توجه نشود نمی توان آن را صادر کرد، برخی از این نکات را در ادامه این مطلب بیان می کنیم:

  • به دلیل اینکه این محصول تازه است و بسیار آبدار باید در بسته بنده آن دقت داشته باشید، ظاهر گوجه فرنگی بسیار مهم است پس نباید بسته بندی ها به شکلی باشد که در صادرات آن شکل ظاهری گوجه بهم بریزد.
  • توجه داشته باشید که از قرار دادن گوجه فرنگی هایی که دارای لکه و یا مشکلی هستند در بسته بندیهای صادراتی جدا خود داری کنید زیرا این کار می تواند سابقه شما را لکه دار کند.
  • گوجه میوه ای است که باید برای صادرات به خوبی رسیده و قرمز باشد، در غیر این صورت کشورهای دیگر آن را قبول نمی کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست