بازدید 43115
سه هزار و صد و پنجاهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روزنامه دولت: رئیسی به معترضان نگفت «مگس» / نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌های موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد / اعلام تعداد «شهدای نیروهای فراجا در ناآرامی‌های اخیر» / جزئیات هک شب گذشته شبکه خبر صداوسیما /‌ غفلت از گردشگری حلال در آستانه برگزاری جام جهانی قطر

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند واکنش مدیر شبکه افق به اظهارات جنجالی کچوئیان: بعضی عبارت‌ها اگر بیان نمی‌شد، بهتر بود/ رئیس‌جمهور قبول کردند که وزارتخانه راه و شهرسازی باید تفکیک شود / زوج‌های تهرانی برای دریافت وام مسکن چقدر باید هزینه کنند؟/در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می دهیم و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶ 09 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

معاون وزیر کشور: از امروز هرکس در ناآرامی‌ها بازداشت شود، تا زمان محاکمه به هیچ وجه آزاد نمی‌شود
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن هشدار به آشوب‌گران گفت: از امروز به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه دیگر به هیچ وجه آزاد نخواهند شد. سید معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگویی ضمن هشدار به آشوب‌گران، گفت: از امروز به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه دیگر به هیچ وجه آزاد نخواهند شد و دادگاه‌های آن‌ها به سرعت برگزار می‌شود و احکام بسیار قاطع و بازدارنده‌ای برای آن‌ها صادر خواهد شد. وی گفت: روز گذشته جز در شهرهای تهران و سنندج که شاهد ناآرامی‌های مختصری بودیم، در تمام کشور آرامش و امنیت کامل برقرار بود و حقیقتاً دشمن در این توطئه جدید نیز شکست خورد. معاون امنیتی وزیر کشور گفت: ان‌شاءالله این مسائل اخیر به زودی حل شده و با بقایای اغتشاشگران برخورد خواهد شد تا اندک ناآرامی‌های باقی مانده تمام شود.

در هر کشوری مردم تجمع می‌کنند و حرف‌هایشان را می‌زنند، اما در ایران هر قشری که می‌آید مطالبه کند، زمینه ساز ضربه به نظام می‌شود
حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا می‌گوید در هر کشوری، قشرهای مختلف مردم تجمع می‌کنند و حرف‌هایشان را می‌زنند، اما در ایران هر قشری که می‌آید مطالبه کند، به نوعی زمینه ساز ضربه به نظام می‌شود. چرا باید این گونه باشد؟ البته ماجرای اخیر نشان داد که استحکام نظام بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمنان فکر می‌کنند.

نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌های موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد
حجت الاسلام حسن نوروزی در پاسخ به پرسشی درباره نقش مجلس در فراهم آوردن فضای قانونی برای استفاده مردم از حق اعتراض با بیان این‌که «اگر الان کسی بخواهد اعتراضش را بیان کند و نظرش را بگوید می‌تواند از روزنامه‌ها، صداوسیما و رادیو استفاده کند»، اظهار کرد: آزادی‌هایی که در ایران وجود دارد، در هیچ جای جهان وجود ندارد. وی به ایسنا گفت: اگر واقعاً هدف ابراز نظر مخالف است، امکان «مناظره» وجود دارد و برخی نیز از این فرصت استفاده می‌کنند اما این‌که عده‌ای با قمه مردم را زخمی و تیراندازی کنند، اعتراض نیست؛ این‌که شما می‌بینید فردی روسری‌اش را بردارد و فرد دیگری به مأمور شلیک کند و قمه بزند و با ماشین از مأمور پلیس و بسیجی رد شود، غیر قابل پذیرش است.

پلیس: تعدادی از عوامل اتفاقات دیروز بازار تهران دستگیر شدند
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری تعدادی از عوامل آشوب‌های روز گذشته در بازار تهران خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ طی حضور میدانی در بازار تهران در خصوص التهابات دیروز بازار اظهار کرد: در اتفاق دیروز تعدادی اراذل و اوباش، بازار را دچار التهاب کرده بودند که پلیس و نیروهای امنیتی، تعدادی از آن‌ها را دستگیر و تعدادی نیز شناسایی شدند که به زودی دستگیر خواهند شد. وی با بیان اینکه امروز هیچ مورد خاصی نداریم و شرایط عادی است، گفت: وضعیت فعلی بازار عادی است، همه مغازه‌ها، باز و کسبه‌ها مشغول فعالیت روزانه خود هستند، حضور مردم نیز برای خرید و امور شخصی پر رنگ است و هیچ مشکل و مساله امنیتی نداریم. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان کرد: نه تنها در بازار بلکه در کل سطح شهر تهران وضعیت خوب و عادی است. سرهنگ موقوفه‌ای تاکید کرد: کسبه و مردم توجهی به فضای مجازی نکنند. مواردی که در فضای مجازی بیان می شود، زمین تا آسمان با فضای واقعی فاصله دارد.

پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی هنگام ورود به ایران توقیف شد
خبرگزاری ایلنا نوشت: پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی توقیف شد. این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی نوشت که «روز گذشته پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی در هنگام ورود به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره)توقیف شد.»


روزنامه دولت: سخنان رئیسی را تحریف کرده اند؛ او به معترضان نگفت «مگس»
روزنامه ایران نوشت: پایگاه‌های خبری اقماری وابسته به جریان مخالف دولت، روز گذشته با تقطیع و تحریف اظهارات رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) مدعی شدند، رئیس جمهور معترضان را «مگس» خطاب کرده است. وی به تلاش ناتمام دشمنان در ایجاد آشوب و بلوا در دانشگاه اشاره می‌کند و خطاب به دشمنان می‌گوید: «ای مگس عرصه سیمرغ...» اما رسانه‌های مخالف دولت تیتر زدند: «رئیس جمهور خطاب به معترضان: ای مگس…»

مجتبی پوربخش، مجری صداوسیما در پی اظهاراتی درباره‌ حوادث اخیر، از آنتن کنار گذاشته شد
برنامه «فوتبال یک» از روز پنجشنبه ـ ۱۴ مهر ماه ـ بعد از دو هفته تعطیلی با تغییر مجری بار دیگر به آنتن شبکه ورزش بازگشته است. تغییری که بر اساس پیگیری های خبرنگار ایسنا، می تواند راه حلی موقتی باشد تا این برنامه با موضوع مسابقات لیگ یک، همچنان به ارتباطش با مخاطب علاقمند به فوتبال ادامه دهد. تاکنون اظهارنظری رسمی در این زمینه از سوی مسئولان تلویزیون و همچنین شبکه ورزش منتشر نشده است. مجتبی پوربخش که به عنوان مجری و تهیه‌کننده برنامه «فوتبال یک» شناخته می‌شود، در پی اظهاراتی درباره‌ی حوادث هفته های اخیر، از آنتن کنار گذاشته شد. پس از این تصمیم، ابتدا از محمد سیانکی که بیشتر به عنوان گزارشگر مسابقات فوتبال شناخته می‌شود، به عنوان مجری جایگزین نام برده شد اما در نهایت با روی آنتن رفتن برنامه «فوتبال یک»، مشخص شد که سازندگان و شبکه فعلا به اجرای پوریا خسروی رضایت داده‌اند.

اعلام تعداد «شهدای نیروهای فراجا در ناآرامی‌های اخیر»
ایلنا نوشت: فرمانده فراجا با اشاره به اقدامات پلیس در زمینه هوشمندسازی گفت: در ناآرامی‌های اخیر ۳ تن از نیروهای فراجا به شهادت رسیده‌اند.

در ۴۳ سال گذشته هیچ گاه زمینه لازم برای برگزاری تجمعات فراهم نشده است
فعال سیاسی با اشاره به لزوم تفکیکی میان اعتراضات مشروع با اغتشاشات، گفت: مسئولان از اینکه احزاب میدان دار و متولی برگزاری اجتماعات شوند، هراسی نداشته باشند.محمدجواد آرین منش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصل ۲۷ قانون اساسی نحوه برگزاری تجمعات را توضیح داده است، اظهار کرد: در قانون اساسی ذکر نشده است که به قانون دیگری برای اجرا نیاز است، چون در برخی اصول قانون اساسی آمده است که جزئیات را باید قانون دیگری مشخص کند. اما برای اصل ۲۷ قانون اساسی ذکر نشده که قانون دیگری نیاز است؛ با این حال در روزهای اخیر گفته شده که دولت لایحه ای در این زمینه تهیه خواهد کرد و به مجلس ارسال می کند.

وی همچنین با اشاره به زمینه‌ها و بسترهای لازم برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز، ادامه داد: در این ۴۳ سال گذشته هیچ گاه زمینه لازم برای برگزاری تجمعات فراهم نشده و به دلیل فقدان همین زمینه‌ها، اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شده است. برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز به زمینه های فرهنگی، قانونی و حمایتی نیاز است. رهبری بر لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی تاکید کردند و آیین نامه هایی هم تهیه شد، اما به دلیل نگرانی برخی مسئولان، این کرسی ها شایسته برگزار نشد. نهادهای متولی مثل نیروی انتظامی باید از تجمعات مسالمت آمیز حمایت کنند، شهرداری مکان مناسب را در اختیار معترضان قرار دهد و صداوسیما و رسانه ها آموزش لازم را برای برگزاری اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند.


واکنش مدیر شبکه افق به اظهارات جنجالی کچوئیان: بعضی عبارت‌ها اگر بیان نمی‌شد، بهتر بود
مدیر شبکه افق سیما گفت: من با موارد زیادی از صحبت‌های حسن کچویان، استاد دانشگاه تهران در برنامه زنده جهان‌آرا موافق هستم، البته بعضی عبارت‌ها اگر بیان نمی‌شد، بهتر بود. اما با برآیند کلی برنامه چون تحلیل و تبیین درستی اتفاق افتاد موافقم. صادق یزدانی در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به سوالی درباره شیوه نظارت بر گفته‌های مهمانان اظهار داشت: کارشناسان وقتی به برنامه‌های شبکه افق می‌آیند، هماهنگی داریم و سوالات و محورها مشخص می شود. اما خوبی برنامه زنده همین است که قابل پیش بینی نیست. برآیند برنامه چیزی است که کمک می کند فضا روشن شود. اما از طرف کارشناسان ممکن است عبارت‌ها و مواردی مطرح شود.

رئیس‌جمهور قبول کردند که وزارتخانه راه و شهرسازی باید تفکیک شود
رییس کمیسیون عمران در رابطه با متن‌نامه رییس جمهور تشریح کرد: محتوای نامه آقای رئیسی موافقت رسمی دولت با تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی است، زیرا اگر مجلس بخواهد این تفکیک را در قالب طرح بیاورد بحث‌های مالی مطرح می‌شود و امکان دارد به ماده ۷۵ بخورد و شورای نگهبان آن را رد کند برای همین دولت قبول دارد و نامه آقای رئیسی برهمین اساس است.

تحلیل حقیقت‌پور از رفتار نوجوانان‌های 18-17 ساله در خیابان‌ها
منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من برای جوانان احترام قائلم اما آنها باید حواسشان جمع باشد که توسط عده‌ای معلوم‌الحال به انحراف نروند. افرادی که فاقد هرگونه ارزش سیاسی و اخلافی هستند و چیزی برای عرضه ندارند، جوانان را گمراه کرده‌اند. این هنجارشکنی‌ها با هیچ منطقی قابل قبول نیست». او ادامه داد: «اکنون شاهد گسترش نفوذ شبکه‌های مجازی است و برخی در فضای مجازی طوری جلوه می‌دهند که در ایران همه از نظام قطع امید کرده‌اند؛ در صورتی که واقعیت ایران اصلا این‌طور نیست و هرکسی می‌تواند نقد خود را در فضایی قانونی مطرح کند و حتی در محضر رهبری می‌شود نقدها را مطرح کرد. در شرایطی که تا این میزان فضای نقد وجود دارد، چرا باید در خیابان‌ها شیشه شکسته شود، آتش به پا شود و اموال عمومی تخریب شود؟»

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «این نوجوانان‌های 18-17 ساله که در خیابان‌ها می‌آیند نه درکی از موضوع خطر تجزیه‌طلبی ایران دارد و نه تهدیدهای امنیتی از سوی کشورهای متخاصم را می‌شناسند. امروز اتفاقا زمان آن است که از مسئولان حمایت شود، زیرا در شرایطی قرار داریم که آمریکا بیش از هر زمان ضعیف شده است. جوانان‌ها باید از مسئولان حمایت کنند تا مشکلات اقتصادی رفع شود. من خودم هم در برخی موارد انتقادهای تندی به مسئولان دارم و بارها هم انتقادهایم را مطرح کرده‌ام؛ اما طرح نقد، راهش این نیست و باید در فضایی درست مطرح شود. امروز هم خط قرمز همه باید سخنان رهبری باشد و باید این آشوب‌ها یک‌جا متوقف شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «از آشوب‌های ایران، بیش از همه، صهیونیست‌ها خوشحال می‌شوند. در همین دو-سه هفته‌ای که گذشت کارهای بسیار بزرگی انجام شد؛ از جمله آزاد شدن بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه‌شده. این آشوب‌ها نباید دستاوردهای مسئولان را به حاشیه ببرد. مسئولان هم بکوشند در ادامه قوانین را طوری اجرا کنند که موجبات اذیت‌شدن مردم فراهم نشود. به هر حال می‌شود، قوانین موجود را به بهترین شکل اجرا کرد که هیچ شائبه‌ای در اجرای قوانین به وجود نیاید.»


جزئیات هک شب گذشته شبکه خبر صداوسیما
یک منبع آگاه جزئیات هک شب گذشته شبکه خبر صداوسیما را تشریح کرد. یک منبع آگاه در سازمان صدا و سیما در گفت و گو با ایرنا درباره نتایج اولین بررسی‌ها پیرامون هک شب گذشته صدا و سیما، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پخش فایل آلوده در اخبار ساعت ۲۱ روز شنبه ناشی از هک پلی‌اوت شبکه خبر بوده است. پشت صحنه برخی خبرسازی‌ها و شایعات منتشرشده و اکانت‌های سازمانی، برخی گروه‌ها و جریان‌ها هستند که تضعیف مدیریت سازمان صداوسیما را دنبال می‌کنند.وی با اعلام اینکه بعد از هک ۷ بهمن ۱۴۰۰ هیچ کدام از نهادهای مسئول حتی یک ریال نیز به امن‌سازی شبکه سازمان کمک نکردند گفت: بررسی‌های فارنزیک هک سال گذشته مشخص کرد، مهاجم از خردادماه ۱۴۰۰ در شبکه سازمان حضور داشته و فرایند امن‌سازی شبکه های سیما موفق بوده است اما شبکه خبر به واسطه ماهیت خبری خود دسترسی های ویژه‌ای داشته که بعد از رخداد اخیر در حال امن‌سازی است.

وزیر صمت: واردات خودرو قطعا انجام می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فرایند واردات خودرو به کشور با کُندی مواجه نیست، گفت: قطعا در آینده شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود. سید رضا فاطمی امین، در پاسخ به سوالی درخصوص واردات خودرو اظهار کرد: تا کنون ۳۰۰ شرکت یا شخص حقیقی برای واردات خودرو درخواست داده‌اند، اما بسیاری از آنها در همان ابتدای کار به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند.

پیش‌بینی بانک جهانی از آینده اقتصاد ایران
بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی با وجود تداوم سیاست‌های تحریمی آمریکا، اقتصاد ایران در سال جاری میلادی بزرگتر خواهد شد و رشد ۲.۹ درصدی را تجربه خواهد کرد. این رقم البته نسبت به رشد ۴.۷ درصدی سال قبل کمتر است. بانک جهانی همچنین انتظار دارد تراز حساب‌های جاری ایران و تراز مالی دولت ایران در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل بهبود پیدا کند. تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۲۱ معادل ۳.۵ درصد تولید ناخالص داخلی محاسبه شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به معادل ۳.۸ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش‌ یابد. تراز مالی دولت ایران نیز در سال گذشته معادل منفی ۵.۳ درصد تولید ناخالص داخلی بوده و این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده است تراز مالی دولت در سال جاری به معادل منفی ۴.۵ درصد تولید ناخالص داخلی برسد که بر این اساس، بهبود قابل‌توجهی نسبت به سال قبل خواهد داشت.

انتقاد معاون اتاق ایران از عدم اجازه دولت برای واردات کالای لوکس
معاون امور بین الملل اتاق ایران گفت: زمانی که می‌گوییم باید کالاهای باکیفیت و با تکنولوژی بالا وارد شود، به ما می‌گویند دنبال تجمل گرایی هستید، در حالی که فعالان اقتصادی و مردمی که در این کشور پول کسب کرده‌اند برای خرید کالاهای مدنظرشان به کشورهای دیگر مثل امارات و… می‌روند. یاوری با بیان اینکه وزارت صمت در مورد ممنوعیت و عدم ممنوعیت واردات همچون واردات خودرو اهمیتی به نظرات اتاق بازرگانی ایران نمی‌دهد، تصریح کرد: اگر دولت اجازه واردات کالای لوکس را بدهد، می‌تواند از عوارض بالایی که در قبال این کالاها دریافت می‌کند، بسیاری از نیازها را برطرف کند، زیرا اینکه بسیاری از کالاها در ایران در دسترس نیستند، خود تبدیل به مشکل دیگری شده است.

غفلت از گردشگری حلال در آستانه برگزاری جام جهانی قطر
معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران به برگزاری جام جهانی قطر اشاره کرد و گفت: می‌گویند که کیش می‌خواهد میزبان برخی از توریست‌های جام جهانی قطر باشد، در حالی که به هیچ وجه پیش بینی خاصی در مورد میزان و وضعیت اسکان افراد انجام نشده است؛ حتی افرادی که در کیش زندگی می‌کنند، نمی‌دانند چگونه می‌توانند برای دیدن بازی‌ها به قطر بروند؛ باید سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیقی در رابطه با میزبانی از توریست‌ها انجام شود. اصطلاحی تحت عنوان «گردشگری حلال» داریم که مربوط به میزبانی از توریست‌های کشورهای اسلامی و دارای اشتراکات فرهنگی می‌شود؛ با این حال حتی در مورد گردشگری حلال هم در کیش برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته است.

در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می دهیم
رئیس اتحادیه مرغداران تهران گفت: هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان خواهد شد و یک شانه دو کیلویی تخم مرغ نیز ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان برای مرغداران هزینه خواهد داشت که با احتساب کرایه حمل و سود فروشندگان به دست مصرف کننده خواهد رسید. مرغداران در حال حاضر در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می کنند، زیرا دولت قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان را تعیین کرده، ولی قیمت تمام شده تولید حدود ۴۸ هزار تومان است. این درست نیست که از جیب تولیدکننده به مصرف کننده یارانه  داده شود. دولت باید فکری به حال تولیدکننده و مصرف کننده کند.

زوج‌های تهرانی برای دریافت وام مسکن چقدر باید هزینه کنند؟
مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام، باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۹ هزار و ۱۰۰ تومانی ۳۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله ـ که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۵۶هزار تومان خریداری کنند ـ مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۴۹۶هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۸۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و۸۶۵ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۱۴۵هزار تومان پرداخت کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۳۶
۳ نفر نیروی انتظامی به قولی در گذشته اند، چند نفر از مردمان معترض کشته شده اند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
تو شست و شوی مغزی اول درست لغات را بنویس
ناشناس
| Japan |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
چند نفر اغتشاشگر ها کشته شدند درست تر است .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
خودت بگو چندنفر.اگر میدونی بگو وگرنه مثل خاله زنکها حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
اون که مهم نیست
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
معترض!!؟
شورشی اغتشاشگر فحاش و وحشی
جرأت دارند در یک کشور دیگر به پلیس به این شکل حمله کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
تمام رسانه های کشور مخاطبش خودی ها هستن، ۹۵ باقی که شاخ در میارن از این اظهارات مهم نیستن
راست میگه نگفت مگس
گفت ای مگس
پاسخ ها
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
سخنان آقای رئیس جمهور کاملاً واضح و شفاف، خطاب به دشمنان ایران و مردم ایران با دهانهای کف کرده در خارج از کشور بود و طبیعی است دشمن برای تحریک مردم سخنان ایشان را تحریف کند.
ناشناس
| France |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
خوبی مملکت ما اینه که مردمش پیشرفت می کنن
از خس و خاشاک رسیدیم به مگس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
جنبه ی مثبت رو نگاه کنید. یک بیت شعر از حفظ خوند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
این بیت شعر یکی از با افتخارترین و حماسی ترین اشعار ایران زمین است و برای دشمنان این مرز و بوم بکار برده می شود نه مردم . حالا اگه شما ها می خواهید این شعر حماسی که از سوی ریس جمهور بیان شده را به سمت و سویی دیگر و داخل کشور بچرخانید تقریبا کار رسانه های غربی جهت افزایش اشوب ها در ایران هست . متاسفانه خیلی ها دارند اب در آسیاب دشمن می ریزند . من سخنرانی رئیس جمهور را گوش دادم مخاطب این شعر فقط دشمنان این سرزمین بود
دغدغه های یک دانشجو رو کسی میفهمه که دانشگاه رفته باشه.
یه ۲۰-۳۰ نفر تو خیابان موندن که اونم دارن جمعش میکنن، دیگه از جنوب شهر هم دیگه داره ویدیو میاد، بی سابقه هست
ایا این گفته معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور قانونی است یا در کار قوه قضاییه دخالت میکند؟
اقای نوروزی اگر در امریکا ازادی مطبوعات و شبکه های خبری نبود خبر جرج فلوید چگونه به شما رسید. در ضمن جلوی کاخ سفید جایی است که مردم آزادنه می ایند حرف خود را میزنند و کسی مزاحم انها نمی شود اما در ایران اوضاع چنین است که می بینید
شما که فقط نظرات دوستان خودت که علیه کشور هم هستند تازه حرف های غلط هم می زنند را منتشر می کنی لطف کن رو سردر گاهت بنویس نظرات دیگران را منتشر نمی کنیم
نوروزی داری جوک میگی؟چند خط پایینتر از ضبط پاسپورت شجریان نوشته اند و چند روز پیش هم پاسپورت دایی ضبط شد و چندین نفر از مجریان صدا و سیما و ورزشکاران را جلب کرده اند.حالت خوب نیست اقاجون!!
اقای مدیر شبکه افق این برنامه جهان ارا دهن کجی اشکار به درک و شعور مردم است.تا دیرتر نشده خودتون رو اصلاح کنید.
Linked In را رفع فیلتر کنید. شبکه تخصصی کاری و غیرسیاسی است.
راستی من نفهمیدم بالاخره مردم "به نیروی انتظامی لطف دارند" یا "مامورانش رو شهید می‌کنن"؟
رئیسی به معترضان نگفت مگس ! گفت ای مگس !! منظورش خود مگس بود؛ ای مگس ، یعنی ای مگس که حشره ای هستی؛ تو هیچی نیستی ای مگس. پس منطورش معترضان نبود. اگر بود میگفت ای معترضان عرصه سیمرغ نه جولانگه توست؛
چرا هی رو عصاب مردم راه میرید ؟ کدوم آزادی ؟ تو روزنامه و صدا سیما حرفمان را بزنیم ؟ چی میگی ؟ این نتیجه سالها نادیده گرفتن مردمه . بعد کسانی که کار مشخصی ندارند باید از امکانات آنچنانی برخوردار باشند مریض هم میشن میرن خارج بجه ها همه خارج
اعلام رشد اقتصادی از سوی بانک جهانی بدرد عمه خودش میخورد رشد اقتصاد را باید در سفره مردم دید نه در چرت و پرتهائی که آنها میگویند خبر بعدی را هم بخوانید تخم مرغ شانه ائی 90 هزار تومان را برای مرغدار هزینه دارد که با احتساب هزینه حمل و سود فروشنده قاعدتا بیشتر از 100 هزار تومان بدست مصرف کننده میرسد این همان رشد اقتصادی است که آنها میگویند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
بانک جهانی اطلاعاتی را منتشر می کند که دولتها در اختیارشان قرار می دهند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
درست گفته. تولید ناخالص افزایش دارد ولی توزیع پول درست نیست. پول دست یه عده خاصی هست
یکی می گوید خس و خاشاک یکی می گوید مگس
با کدام رو از مردم توقع همراهی دارید ؟؟؟؟؟؟؟
اجازه داریم که صحبتهای آقای نوروزی را فردا در شبکه CBC پخش کنیم. والا بخدا اگه مردم آمریکای شمالی و حتی اروپا ، متوجه بشوند که ایران آزادترین کشور جهان هست، بیشترشان به ایران پناهنده خواهند شد. مخصوصاً آقازاده هاشون. مثلاً پسر بایدن !
بله آزادی که برای شما نماینده مجلس دارین در هیچ کجای دنیا نمیتواند وجود داشته باشد. شما چه می دانی بی پولی یعنی چه؟ شرمندگی پدر یعنی چه؟ شما و فرزندان شما برایتان همه چیز ازاد است! آزاد ترین مملکته جهان!!
آقای نوروزی تو، تو عمرت از شاه عبدالعظیم اون ورتر رفتی ، که در مورد جهان صحبت میکنی ؟؟؟!!!
در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می دهیم.
لابد از منفعت 50 درصدی ضرر میدین ............... نه غلام
نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌هایی موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد
شما ازادی هر وقت دلت خواست عزاداری کنی
شما آزادی هر وقت دلت خواست نماز جمعه بری
شما آزادی هر وقت دلت می خواد نماز شب بخونی
و....

این همه آزادی رو کجای دنیا بهت میدن؟
اظهار نظر نماینده مجلس بی اطلاع یا خواب زده مثل نوروزی، فقط روی اعصاب مردمه!!
نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌هایی موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد
این جمله قبول دارم ولی برای مسئولین عزیز آزادی در هیچ جای دنیا اینطور نیست
"مگس" هم در کنار "خس و خاشاک"، ماندنی شد و از خاطرها نمی رود!!
منتظریم ظرف یک ماه آینده قیمت تخم مرغ توسط دولت انقلابی و مردمی از کیلویی 60 تومن و شانه ای 120 تومن عبور کنه!!
تابی جان می ترسم جواب نوروزی نماینده مجلس رو بدم چاپ نکنی!!!!
جناب نوروزی یکی ازاون آزادی ها روکه هیچ کجای دنیا نیست وفقط توایران هست رومیگی؟
گردشگری حلال را اگر میشود بیشتر توضیح دهید تا توریست های بیچاره گرفتار نشوند....خخخخ
آقای حقیقت پور چرا بجای تصیحت نوجوانان ، مسئولین کشور را نصیحت نمی کنی تا با ایجاد فضای باز سیاسی، اجتناب از انحصارگرایی، اصلاح قوانین حساسیت زا، صداقت و راستگویی، استفاده از متخصصان و شاسته سالاری و .... زمینه ساز امید در دل نوجوانان باشند!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
دانشگاه شریف سرامد دانشگاهها تو مهندسی هست. الان چند نفرشون تو پستهای بالا دارن فعالیت میکنن؟غیر از بذرپاش که با سهمیه اومد و هفت سال طول کشید مدرک بگیره
جالبه تو کشور تنها چیزی که وجود نداره نظم و انضباط تو تمام زمینه هاست ولی تمام صاحب منصبان از نظام صحبت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
از نظرت خوشم اومد اما فکر کن به مجموعه منظمی از بی نظمی
جنگ براي ما نعمت بود.
جو زده شده بود
رئیس جمهور در پاسخ به شعار دانشجویان خارج سالن، شعر "ای مگس .." را خواند.... دست از دروغگویی بردارید!
کاملا درسته آقای نوروزی
این آزادی ها اگر نبود امثال شما به این راحتی در کرسی مجلس جلوس نمی کردید و ملک رو ملک نمیتونستید بخرید و مافیای خودرو و چی و چی تشکیل نمیشد و دلال های ارز و خودرو و هزار کوفت مار دیگه به این راحتی تو مملکت آزادانه نمیچرخیدند
بازم بگم؟
سرتونو از توبرف بیارید بیرون آقای نوروزی خشم ملت بخاطر این همه اختلاف طبقاتی تو جامعه است نه بخاطر نیم وجب دست مال رو سر بانوان محترم
آقای نوروزی مسئولین رو گفته مردم رو نگفته.
مردم رو تهدبد میکنه و میگه هر کی بازداشت بشه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد نمیشه و بلافاصله میگه دادگاه ها بسرعت رسیدگی می کنند....!!!!!!!!!....آوردن افراد غیرحرفه ای و ناوارد در یک کار باعث سخنان نسنجیده می شود.
مطمینا اجازه تجمع قانونی نخواهند داد چون میدانند تعداد معترضین بسیار بالاست
نه ما به دل نگرفتیم. از یه نفر که 6 کلاس بیشتر نرفته چه انتظاری داریم؟
این نوروزی همه حرف ها را بر عکس میزنه
به نماینده مرد مجلس گفت خانم!
ما به نماینده شهر خود افتخار میکنیم.
درباره توقیف گذرنامه همایون شجریان:
چون معمولا دستگاه اطلاعاتی توضیحات صادر نمی کند و مطلعین نیز سکوت کرده یا سعی می کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند، من توضیحاتی ارائه می کنم (البته اگر تابناک این شفاف سازی را منتشر کند)
این موضوع کار خاصی نیست و صرفا برای اطمینان از حضور سوژه در محل مصاحبه انجام می شود و معنای خاصی ندارد. در خصوص سوژه هایی که قبلا به هر دلیل از طریق دعوت یا احضار تلفنی، به اماکن رسمی ِ دستگاه اطلاعاتی، دعوت یا احضار می شوند و از حضور امتناع می کنند در مرحله بعد با هدف الزام ایشان، پاسپورت توقیف و بعد از حضور در محل مصاحبه، به آنها بازگردانده می شود.
دستور توقیف پاسپورت همایون شجریان ممکن است روزها و حتی ماهها قبل از شروع اغتشاشات، صادر شده باشد ولی شاید بد نبود که با صدور یک دستور کلی، این فرایند در خصوص برخی سلبریتی ها، در این مدت متوقف میشد و توقیف پاسپورت به سفر بعدی ایشان موکول می گردید.
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
از لفظ سوژه استفاده کردی که خودتو مهم نشون بدی ولی ساندیس خوری بیش نیستی
لطفا راهنمایی بفرمایید حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مجلس کدام کشور هستند؟؟؟؟
ولی رئیس قبلی می گفت خش و خاشاک، بی شناسنامه، ...
در ناآرامی‌های اخیر ۳ نفر از نیروهای فراجا به شهادت رسیده‌اند.
چند نفر از مردم کشته شده اند؟
با سلام واحنرام
دو اشتباه بزرگ اصولگرایان و دولت رئیسی که سبب افزایش اعتراضات شد:
-عدم توافق با آمریکا ودرنتیجه ادامه تحریم های اقتصادی
-آوردن دوباره گشت ارشاد به خیابان ها
واکنون درحال اشتباه سوم هستند"نشنیدن صدای مرد م والبته معترضان"
روزنامه دولت: سخنان رئیسی را تحریف کرده اند؛ او به معترضان نگفت «مگس»


شما ها حتی فیلمی که خودتون از صدا سیمایی میلی هم پخش میکنید رو تکذیب میکنید البته تعجبی هم نداره
راست می گه آزادی هایی که در ایران هست در هیچ جای دنیا نیست. آزادی در اختلاص، آزادی در ثروت اندوزی، آزادی در پارتی بازی، آزادی در پست و مقام،‌ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
آزادی در باند بازی
آزادی در پاسخگو نبودن
آزادی در ردصلاحیت
آزادی در توقیف
آزادی در گیردادن به ملت
....
واقعا کجای جهان این آزادیها است؟
معاون وزیر کشور چرا بجای تهدید نمیگه از امروز خواسته های بحث مردم رو بررسی می کنیم؟!
این سیل اعتراضات با تهدید آرام نمی شود از جای دیگری سر باز می کند.
به نوروزی نماینده مجلس آزادی های موجود در ایران فقط برای شما مسیولین و ... زاده هاتون هست که هر کاری دلتان بخواهد میکنید و قانونی هم برای مجازات شما وجود ندارد می گی نه از عنابستانی بپرس.
پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی هنگام ورود به ایران توقیف شد


یکی از دلایل اعتراض مردم همین رواج بی قانونی و هرج و مرج در کشور است به چه دلیل با کدام اتهام اثبات شده هر بار که میلشان بمشد پاسپورت افراد را توقیف می کنند؟ تا کی این هرج و مرج باید ادامه داشته باشد؟ در کدام دادگاه حکم داده شده پاسپورت همایون شجریان یا علی دایی باید توقیف شود؟ این همه بی قانونی در کشور و هیچ کسی پاسخگوی این هرج و مرج نیست یکی از دلایل اعتراض مردم نبود قانون در کشور است یک مدیر جزء در اطلاعات یا در استانداری ها هر طور دلش می خواهد تصمیم می گیرد یکی پاسپورت توقیف می کند یکی بازداشت می کند یکی دانشگاه و مدرسه یک استان را تعطیل می کند یکی هر طور دوست دارد با مردم برخورد می کن
آقاي نوروزي لطفا ميشه يكي از اين آزادي ها را نام ببري البته من كمكت مي كنم اولي اختلاس دومي رو شما بگو حاجي
آقایان خودشان با بیت المال این ملت در ناز و نعمت و آزادی ( عقیده و تعصبات خواص خودشان ) و امنیت و رفاه کامل هستن هیچ خبری از ملت بیچاره ندارن واقعا دردناکه و مایه تاسف که حتی درک نمی کنن که مردم چی میگن چی میخوان ..
نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌هایی موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد(((((((( خدا نکشتت آقای نوروزی چقدر خندیدم )))))))))))) آخه این جوکها را از کجا شما و برخی همکاران جدیدا تو این اوضاع میگوید!!!!!!!!!!
بله ایشان (نماینده مجلس) درست می فرمایند ملت ایران کاملا و صد در صد آزادند در شبانه روز بیش از صد ساعت به عبادت و راز و نیاز با معبود بپردازند. آزادی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد!
رئیسی به معترضان نگفت: مگس! بلکه به کسانی که اعتراض می کنند گفت: مگس !
اگه آزادی وجود داشت که اغتشاش برپا نمیشد.
آقای نوروزی دقیقا از کدوم آزادی حرف میزنند؟ احتمالا منظورشون آزادی غذا خوردن و آزادی آب خوردن هست وگرنه آزادی حرف زدن که نیست، آزادی پیاده روی نیست ، آزادی ورزش کردن نیست و .. و .. خیلی از بدیهیات زندگی هر انسان . وقتی برای حرف زدن شرط و شروط میذارن ، برای پیاده روی توی پارک شرط و شروط میذارن ، وقتی برای یه ورزش ساده هزار جور اما و اگر میارن اونوقت ایشان دقیقا از کدوم آزادی حرف میزنند؟!
یک خبر خوب وجود نداره
شگفت زده شدم که بدون این که از روی کاغذ بخونه تونست یه بیت شعر رو کامل بخونه
فیلم پیوسته و تقطیع نشده شخنان رییسی موجود است ببینید چه گفت ، رییسی می خواست یک خودی نشان بدهد و ناشیانه با تصور اینکه دانشگاه الزهرا از دانشگاههای دیگر متفاوت است برنامه سخنرانی در این دانشگاه را برایش چیدند و قبل از اینکه رییسی وارد دانشگاه شود سالن همایش این دانشگاه را با بسیجی هایی که دانشجوی این دانشگاه نبودند پر کردند. رییسی وقتی وارد دانشگاه شد و اعتراض شدید دانشجویان دانشگاه الزهرا روبرو شد و دانشجویان با شعارهای خود حسابی از خجالت رییسی درآمدند عصبانی و خشمگی و دست پاچه و در حالی که رنگ به رخسار نداشت و کمی هم از واکنش دانشجویان نگرانی داشت برای جمع بسیجیان سامان داده شده سخنرانی کرد و معترضین که منظورش دانشجویان دانشگاه الزهرا هم بود را به بی بند و باری متهم کرد و شعر ای مگس را هم خواند. بهتر است رییسی و بقیه مقامات هر از چند گاهی بیایند بین مردم و ببینند واقعیت آن چیزی نیست که دور و بری هایشان از کشور برایشان نشان می دهند واقعیت دقیقا با آن چیزی که به آنها گفته و ترسیم می شود تناقض دارد
اون یکی گفت خس و خاشاک و سعی کردند لاپوشانی کنن و این یکی را هم میخواهند لاپوشانی کنن.حرف رو اول در دهان مزه مزه کنید بعد درافشانی بفرمایید.مردم حافظه خوبی دارند.
اقای نوروزی که اسم حجت الاسلام با مسما را یدک میکشی اولا معنی ازادی که میگویی چیست یا مانند صدا و سیما بی بند وباری را ازادی معنی میکنی ازادی یعنی

اقای نماینده با من فرقی ندارد و عنابستانی حق زدن مامور یا هر شخص دیگری را ندارد
ازادی یعنی قاضی به انسان فحش ندهد و...

راستی تو را خدا برای شما ازادی است مانند مایید
اخبار شنا رو که میخونم دلم میخواد به همشون پاسخ بدم. بعضی اظهارنظرهای افراد و مسئولین اونقدر مشمئز کننده است که خون هر انسان آزاده ای رو به جوش میاره.مردم بنده خدا هستند نه بندگان شما.گویی مردم ارث و میراث شما هستند و یا اسیر و گروگان شما. .با نظامی گری و ژست های متکبرانه نمیتوان ملتی متمدن و ساختیافته رو کنترل کرد.قضیه رو جدی بگیرید.
مسئولان موقع صحبت مواظب باشن که خدمتگزار مردم هستن و نه ولی نعمت ... هر حرف زیاده رو نزنن که بعدش مجبور به ماست مالی بشن.
وقتی بیت شعری در جای نامناسب بکار رود نتیجه اش همین است رییس جمهور ما آدم نکته سنج با دانش وهوشیار نیست واین سوغاتی های که از نیویورک آوردند مشخص شد
اما من خودم از رسانه ملی شنیدم که گفت ای مگس ...
این حجت اسلام نوروزی نماینده مجلس ایرانه که.اول که متن رو خوندم فکر کردک یه اقایی در سوییس داره صحبت میکنه.تو نگو این همون نوروزی خودمونه که :))
واقعا متاسفم برای عده ای سودجو که منتظرند آقای رئیسی یه جمله بگه و دست بگیرند ولی به اراجیف برخی نمایندگان مجلس و فعالیت های مسخره برخی شبکه های صدا و سیما که مدام شر و ور می گن و اتفاقا همین ها عامل ضعف ایران هستند، توجهی نمی کنند.
جذب توریست اصولی داره که متاسفانه در 43 سال گذشته بهش توجه نشده و از نظر خیلی از اقایان توریست یعنی کسی که فقط به مشهد و قم سفر می کنه وتوریست مذهبی هستش . در مورد جام جهانی و 99 درصد توریست های دیگر چیز دیگر است . که خدا رو شکر همه چیز در کشور ما تابو و حرام است
فکر کنم اقای نوروزی نماینده مردم در کشوری غیر ایران مباشند ،
بعنوان مثال در همین بخش خبری ضبط پاسپودت همایون شجریان برای اظهار نظر ضبط شده یا ایشان در اعتراضات حضور داشته است
هک در خبر صدا و سیما اصلا منطقی نیست
سرورهای پخش مستقل هستند و فقط عامل نفوذی این کار را کرده که به سرورها دسترسی داشته
"نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌های موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد"
پس این همه اعتراض و ... حتما به خاطر اینه که مردم از آزادی خسته شدن و خواستار گشت ارشاد بیشتر هستند؟!!
پسرم اول فکر کن بعد حرف بزن
دروغ گو دشمن خداست اقایان و بانوان مسیول مملکتی!
متاسفانه گردشگری حرام ارزان تر از گردشگری حلال می باشد.پر واضح است که علت آمریکا و صهیونیسم نمی باشند!
یکی از ریسی بپرسد این شعر که خواندی از کیست ؟؟؟؟؟
چرا وقتی ۱۸ ساله ها میرن سربازی، میگن جوان رشید آگاهی دفاع از کشور رو داره، اما اگه همین افراد اعتراض کنند، ناآگاه و بدون درک خوانده می شوند؟؟؟؟
نوجوانان ها؟؟؟؟ سایبری جان‌ سوادت اب کشیده. نوجوانان خودش جمع هست دیگه ها رو چرا چسبوندی بهش
این توهین هایی که در صدا و سیما از طرف باصطلاح کارشناس یا نماینده مجلس به مردم ایران میشود بی سابقه است
دقیقا گفت مگس به مردم معترض گفت
گردشگری حلال دیگه چیه؟ گردشگران کشورهای اسلامی هم ترجیح می دهند به محیط آزاد بروند نه جایی که گشت ارشاد آزارشون بده.
بعله جناب نوروزی
هیچ جا به اندازه ایران آزادی نیست اما برای کی
یک نمونه همان آقای پیشنهادی وزارت کار آنقدر آزاد بوده که جمع دارایی های او ۳۰۰۰ میلیارد تومان هست
این ثروت جز با آزادی بدست نمی آید
یکی به این آقای نوروزی بگوید که لطفاً در مورد آزادی اظهار نظر نکنند.،ایشان به نظر نمیرسد که مفهوم مورد قبول جامعه ایران و بین المللی از آزادی حتی بگوش رسیده باشد.
رئيسي حداكثر مي پرسد به شما نهار دادند!
کاش حداقل اینقدر شهامت و شجاعت داشتید مسئولیت حرفهایی را که میزنید بپذیرید و زیرش نزنید !!!!
گردشگری حلال از کجا درآوردید بابا خود عربستان هم همچین مفاهیمی وجود ندارد !!!
آیت الله رییسی حق دارند.شما هم اگر با شش کلاس سواد،رییس جمهور میشدید،ممکن بود به مردم بگید سوسک.
چرادروغ میگید؟مردم چه جور میتونن اعتراضشونو توصداوسیما اعلام کنند؟
مسئول بررسی و سانسور و تحریف نظرات دیشب تا صیح توی خیابون گشت می داده یا شعارهای روی دیوارها رو پاک می کرده خوابه !!!!!
لفظ کلمه ای مگس ... اگر برای دشمنان است وبرای معترضان نیست پس مجوز بدهند که معترضان حرفها وخواسته های خودشان را خواهشا بیان کند بخدا مردم از گرانی وحقوق کم وبیکاری کارد به استخوانشان رسیده هست
از جمله آزاد شدن بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه‌شده.
شفاف بگین این پولها کجا خرج میشه از کره میگیرین میدین به کشورهای دوست و برادر و دیگه بر نمیگرده.
نوروزی، نماینده مجلس: آزادی‌های موجود در ایران، در هیچ جای جهان وجود ندارد
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اگر الان کسی بخواهد اعتراضش را بیان کند و نظرش را بگوید می‌تواند از روزنامه‌ها، صداوسیما و رادیو استفاده کند!!!!!
واقعا؟ کجا؟ صدا و سیمای خودمون؟ مجریهای خود صدا و سیما هم که یک کلمه خلاف میل حضرات بگن حذف میشن!
دکتر گفت خس و خاشاک
رئیسی میگه مگس
ایشون میگه عیادی دشمن
رئیس نیروی انتظامی میگه اراذل و اوباش
جالبه که موقع انتخابات همگی میشن ایرانی عزیز و باید برای سربلندی همین آقایون بیان پای صندوقها!!!!!!!
من الان رفتم فیلم اصلیش رو دیدم
خوب گفتم مگس دیگه
هر طوری هم بخوای بشنوی منظورش از مگس معترضان بودن
اندر حكايت « مگس » و « عرصه سيمرغ » !!
----------
به هر حال قبول كنيم كه عرصه مگس ، جولانگاه سيمرغ نيست و عرصه سيمرغ هم جولانگاه مگس نيست !
مگس به جولانگاه خودش ، سيمرغ هم به جولانگاه خودش !
زوج‌های تهرانی برای دریافت وام مسکن چقدر باید هزینه کنند؟
ببخشید متوجه نشدن زیرنویس و توضیح این تیتر می شد نزول خواری یا باج؟!!!
خداوکیلی اقای ریسی داره زحمت میکشه این رو هم گفته از روی کم سوادی هست به دل نگیرین
آخه مرد حسابی. وسط این همه داستان این چه طرز حرف زدن است. دنبال دهن کجی هستی به مردم. اگر راست میگی یک روز بیا تو خیابان ببین مردم چقدر بهت عشق می ورزند ...
جناب نوروزی درست میفرمایند در هیچ کشوری ازادی اختلاس وبا قمه کیف و موبایل گاپیدن و بد رفتاری با مراجعه کننده ادارات دولتی و رشوه گرفتن به شدت ایران نیست اینجا مشکل فقط موی خانم هاست و بقول ایرج میزا بایستی رو یتان محکم بگیرید و بقیه قضایا ازاد است
خودتون خندتون نمی گیره از این همه هجمه دزوغ
معاون وزیر کشور گروکشی میکندواین بی قانونی است اگر طبق قانون دستگیر کرده ای که مقامات قضایی ورود میکنند وحکم میدهند اگر بیجا دستگیر کرده ای ۱دقیقه بازداشت هم غیرقانونی است
در فروش هر كيلو تخم مرغ ١٠ هزار تومن ضرر مي دهيم !!
---------
مرغ بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
قند و شكر بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
شير و لبنيات بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
آرد بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
نان بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
ميوه بايد به قيمت واقعي خود برسد !
روغن بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
-- تخم مرغ بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
-- ووووووو .... بايد به قيمت هاي واقعي خودشان برسند !!
------
--- ببخشيد برادر ، مگه اين اقلام به قيمت واقعي خودش نرسيد ؟
-- درسته ! اما بازهم بايد به قيمت واقعي خودش برسد ! و هر دو سه ماه يكبار بازهم بايد به قيمت واقعي خودش برسد !
--عباس آقا شما از اين « بايد ها » به چه نتيجه اي مي رسي ؟
-- به دو نتيجه : اول اين كه « قيمت واقعي » هميشه به معناي گران شدن است و هيچ گاه به معناي ارزان شدن نيست !!
--- عجب ! نتيجه دوم ؟
--- چشم نتيجه دوم عرض مي كنم ! اما اجازه بده خاطره اي از دوران كودكي عرض كنم تا نتيجه دوم بهتر بگيريم !! عرضم به حضور انورت كه زمان كودكي ما ،پدرم اوسا ماشا الله برق كش آورد تا خانه مان را برق كشي كنيم ! اون زمان هنوز خيلي ها بودند كه خانه هايشان برق نداشت ! وقتي كه كار اوسا ماشا الله تمام شد و رفت ، مرحوم ابوي ما پنج خواهر و برادر كه كوچك بوديم جمع كرد و نزديك كليد برق برد و گفت
-- اينها برق داره ! خطرناكه ! ... اين كليدها بچه بازي نيست كه همراهش بازي كنين ! دستش نزنين كه برق آدمو ميگيره، خشك ميكنه ، آدمو ميكشه ! » !! بله برادر ! مرحوم ابوي به ما كودكان خانواده مي گفت : برق بچه بازي نيست كه باهاش بازي كنين !! حالا نتيجه دوم بنده هم اينه كه « اقتصاد » بچه بازي نيست كه بخواهيم باهاش بازي كنيم و اصولش را ناديده بگيريم و يا بهش دستور بدهيم ! و يا توقع داشته باشيم كه علم اقتصاد بايد آن طور باشد كه ما مي خواهيم !! بايد اورا به عنوان « علم » قبول كنيم ! « علم مستطاب اقتصاد » ! حومت علم اقتصاد را نگه داريم ! علم اقتصاد كه برادر بچه بازي نيست ؟ بله ؟
-- بعله !!
اگر هم گفته باشه عجیب نیست. مردم با این ادبیات آشنا هستند خس و خاشاک و ...
آره گفت پشه
موقعی که رییس جمهور کشوری با عظمت مثل ایران یک نفر با 6 کلاس سواد میشود دیگه چه انتظاری برای پیشرفت می توان داشت؟
نوروزی: "آزادی های موجود در ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد" !!!!
اول: نوروزی به چند کشور سفر کرده؟
دوم:آخرین با ر که ما در یک کشور پیش رفته شنیده باشیم مردم ان کشور فریاد بزنند "آزادی " می خواهیم کی بوده؟
سوم: ملت ما از کدام یک از این آزادی ها برخوردار هستند؟
:۱-آزادی انتخاب نوع پوشش ۲-آزادی بیان ۳-آزادی مطبوعات ۴-آزادی اجتماعات ۵- آزادی احزاب
یکی از جنبه های این اعتراضات فمینیسمه. فمیسنیم برپایه یک دروغ بزرگ بنا نهاده شده که در طول تاریخ به زنها ظلم میشده. در حالیکه معمولا همیشه شرایط زنان بهتر بوده. در همین اوکراین نگاه کنید خروج مردان 18 تا 60 سال ممنوع شده در حالیکه زنان میتونن خارج بشن. اکثریت قریب به اتفاق سربازان هم مرد هستند.
در همین ایران هزاران مرد به خاطر مهریه زندان هستند ولی هیچ زنی به دلیل مشابه زندان نیست. هزاران مرد مجبورن تا آخر عمر ماهانه بخشی از حقوقشون رو به زن سابقشون بدن به خاطر مهریه. مردها مجبورن برن سربازی و اگر جنگ بشه اونها وظیفه اصلی دفاع رو دارن. مردها مجبورن خرجی زنها رو بدن وگرنه میفتن زندان. اگر یک پسری به 18 سال برسه میشه از خونه بیرونش کرد مگر در شرایط خاص مثل معلولیت و غیره، اما پدر موظفه خرجی دختر رو بده تا زمانی که دختر ازدواج کنه.
البته در عوض برخی قوانین هم به نفع مردانه مثل حق طلاق و غیره. اما فمینستها فقط جاهایی که قوانین و شرایط به ضرر زنان هست رو میبینن و جاهایی که به نفع زنان هست رو نمیبینن.
البته در گذشته چون مرگ و میر به خاطر جنگ و قحطی و بیماری زیاد بوده و جمعیت بشر هم زیاد نبوده، افزایش جمعیت مطلوب بوده. به همین دلیل زنها بچه های زیادی داشتند و به همین دلیل به خاطر حاملگی و شیردادن مجبور بودن مدت زیادی در خانه باشند. طبیعی بوده که نگهداری از بچه ها هم به عهده زنها باشه. در عوض مردها کارهای بیرون رو انجام میدادند. در قدیم کامپیوتر و ابزارهای مدرن هم نبوده و کارهای بیرون از منزل معمولا بسیار سخت و طاقت فرسا بوده همانطور که کارهای درون منزل هم سخت بوده. یعنی یک توازن منطقی شکل گرفته بوده و مردها معمولا کارهای بیرون رو انجام میدادن و زنها هم کارهای درون.
حالا که شرایط تغییر کرده زنها هم میتونن بیشتر بیرون کار کنند و نیازه که قوانین هم تغییر کنند اما نه اینکه در گذشته به زنها ظلم میشده. همین الان هم در ایران شرایط به نفع زنهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
اونهایی که منفی زدن آیا هیچ پاسخ منطقی دارند؟
اگه در یک کیلو ده هزار تومان ضرر دارید الان باید میرفتید کد ای مگه مرد چی حساب کردید؟
تازه می خواسته بگه خرمگس مشاور هاش جلوش رو گرفتن :-)))))))))))))))))))))
مرگ بر وطن فروش
280 تومن وام مسکن میدید؟ بعد 100 میلیون اون رو قبل از پرداخت وام از طرف میگیرد!
بعد با اقساط طی چند سال 300 میلیون هم دوباره میگیرد
بعد طرف با این پول حتی نمیتونه خونه ای رو رهن کنه چه برسه به خرید چند متر
بعد اسم خودتون رو گذاشتید چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نوروزی یا نمی داند آزادی چیست و یا نمی داند جهان کجاست و چقدر وسعت و تنوع دارد. البته احتمال وجود هر دو مورد بیشتر است.
یا نمی دانی و نمی دانید آزادی چیست؟ یا مخاطبانت و تان را نادان فرض می کنی و می کنید؟ اظهار نظر ساده وقتی جرم است آن وقت آزادی؟
علی دایی علی کریمی حسین ماهینی همایون شجریان و شروین حاجی پور... صرفا به دلیل انتقاد از روند مدیریت کشور آن هم به طور مجازی،
تحت تعقیب و ضبط پاسپورت و مصادره اموال و بازداشت و... پیش رفتند، آن وقت آزادی؟ دو هفته اینترنت را تبدیل به اینترانت کردید آن وقت آزادی؟ اگر شفا نمی دید لااقل استخوان لای زخم نباشید. البته آزادی از نظر شما این است که شما آزادید که هر چه ما گفتیم به هر نحوی که بخواهید تکرار کنید؟ آن وقت آزادی ؟شما حتی کوچکترین انتقاد را ربط به دین وحدت تمامیت ارضی می دید آن وقت آزادی ؟
معاون و یر کشور
بجای مجلس هم ، قانونگذاری میکنه که ،،،، از این به بعد ،،،،،،
بجای قوه قضائیه هم ، دادسخن میده که ،،،، در باره نگهداشتن همه در بازداشت تا زمان محاکمه و صدور ارای قضائی زود و شدید و بازدارنده
واقعا چه خبره ؟؟؟ که همه اجازه دارن که هرچی بخوان بگن
چرا قوه قضائیه و مجلس ، راهنمائی لازم رو به مسئولین ذیربط نمیکنن که هر مسئولی :
فقط در چارچوب مسئولیت و اختیارات خودش حرف بزنه
امیدوارم منظور از گردشگری حلال صیغه کردن نباشد
عوض عضرخواهی از مردم به خاطر این وضع فلاکت بار بهشون میگیم مگس!!! عجب
کی تموم می شه این حرف و حدیثها . بخدا خسته شدم . بخدا کشورمون آرامش می خواد . جون هر کی دوس دارید دست بردارید از این اعتراضها و آشوبها . و مسئولین عزیز هم تو را خدا بیشتر به مردم توجه کنید . بخدا همه دشمنان کشورمون می خوان ایران بزرگ و مقتدر نباشه . جون مادرتون بس کنید .
اگر اعتراض آزاده پس چرا روزنامه ها را کنترل میکنند چرا شبکه های مجازی را میخواهند ببندند خود اینها وسیله بیان اعتراض و نظرات هستند .
قبلا خس خاشاک بودیم الان ارتقا پیدا کردیم شدیم مگس..!!!!!
ووومشکلات مملکت که یکی دو تا نیست مهاجرت و خودکشی که در رده اوله . کدوم مسئولین از نداری خودشون یا فرزندانشون دست به خودکشی زدن . هییییی
رییسی کپی احمدی نژاداست منتهاازهوش وسواددانشگاهی برخوردارنیست.بدبختی کشوراززمان دولت احمدی نژادشروع شددولت خاتمی بهترین وپاکترین دولت بعدانقلاب بود.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل