بازدید 8500

ناوشکن‌های ایرانی ۴ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای کشور

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی‌های این نیرو در انجام مأموریت‌ها گفت:ناوشکن‌های ایرانی تا ۴ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای کشور حضور دارند و مأموریت‌های خودرا انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 05 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دریادار شهرام ایرانی در حاشیه برگزاری پنجمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم که با محوریت شهدای نیروی دریایی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تجهیزات محور است و در دوران قبل از انقلاب ما تجهیزات خود را خارج از کشور تأمین می‌کردیم که بعد از دوران دفاع مقدس تجهیزات نیروی دریایی دچار فرسودگی شد و ضرورت داشت تجهیزات خود را به روز کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند بروید دنبال ساخت ناوشکن که بالگردبر نیز باشد؛ چرا که در گذشته

ناوشکن‌هایی که داشتیم بالگردبر نبودند و به برکت همین دستور فرماندهی کل قوا، آحاد کارکنان نیروی دریایی اولویت اولشان این فرمان رهبر معظم انقلاب بوده که بر همین اساس ناوشکن جماران ساخته شده است.

دریادار ایرانی ادامه داد: امروز سه ناوشکن تمام ایرانی که در بعد دانشی و صنعتی به دست جوانان ایرانی ساخته شده را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: در قالب سه ناوشکن رزمی در عمق اقیانوس‌ها حضور داریم که در هر کجا نیاز باشد عزیمت خواهند کرد و پرچم ایران اسلامی را در تمام آب‌ها به اهتزاز در می‌آورند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مأموریت ما همه اقیانوس‌ها است بیان داشت: مأموریت اصلی ما اقیانوس هند که شاهرگ اقتصادی منطقه و جهان است و حضور ما باعث شده تا امنیت در آب‌های این منطقه برقرار باشد و کشورهای دیگر نیز در سایه این امنیت به تجارت خود بپردازند.

دریادار ایرانی گفت: با توجه به تجهیزات ما اقیانوس اطلس و آرام نیز می‌تواند محدوده مأموریت ما باشد و دشمن نیز این توانمندی ما را به خصوص در حوزه بازدارندگی رصد می‌کند و این اقتدار را می بیند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ناوشکن‌های ایران تا ۴ هزار کیلومتر دور تر از مرزهای کشور حضور دارند و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان