بازدید 46441

آیا یک چهره دموکراسی‌خواه و مردمی به ایران آمده؟!

به نظر می رسد اگر این شخص رئیس جمهور ایران بود با توجه به رویکرد مترقی و خردمندانه ای که دارد (و از سخنانش پیداست) ایران را در مسیر توسعه و تعالی هدایت می کرد
کد خبر: ۱۱۴۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 27 September 2022

به گزارش «تابناک»، عصر ایران نوشت: گویا اخیرا فردی آزادیخواه، دموکراسی خواه ، مردمی و بسیار روشنفکر از خارج ایران وارد کشور شده و سخنان جالبی درباره گشت ارشاد و موضوع حجاب گفته است؛ بخوانید:

" می گویند اگر حجاب آزاد شود، مردم لخت بیرون می آیند؛ ما قبل از انقلاب هم بوديم، مردم لخت آمدند؟ الان در تركيه، پاكستان و عراق که حجاب آزاد است، مردم لخت بيرون مي آيند؟ چرا به مردم توهين مي­ كنيد؟ اصلاً به شما چه ربطي دارد؟ چه كسي شما را مأمور كرده كنترل كنيد؟ اين يعني محدود كردن آزادي مردم. اين غلط است و فساد از اين­جاست و چقدر فجايع در اين كنترل اتفاق مي­ افتد.

حالا چه كسي گفته شما كنترل كنيد؟ چه كسي گفته شما صالح به كنترل هستيد؟ چه كسی گفته كنترل شما مفيد است؟ چه كسي گفته در كنترل­ هاي شما فسادهاي عجيب و غريب اتفاق نمي­ افتد؟ خود شما را چه كسي مي­ خواهد كنترل كند؟!"

به نظر می رسد اگر این شخص رئیس جمهور ایران بود با توجه به رویکرد مترقی و خردمندانه ای که دارد (و از سخنانش پیداست) ایران را در مسیر توسعه و تعالی هدایت می کرد، به وزیر کشور دستور می داد گشت ارشاد را جمع کند و حتما از هر گونه توهینی به مردم ایران جلوگیری می کرد و مثلا اجازه نمی داد کسی مردم معترض را "خس و خاشاک" بنامد، با کنترلگری های غیرمعقول مخالفت می کرد و از جمله در حوزه رسانه و کتاب، شاهد آزادترین رویکردها می بودیم و خبری از سانسور و توقیف هم نبود.

حتما مخالفان چنین رئیس جمهور گشاده فکر و با سعه صدری نیز می توانستند چه در رسانه و چه در اجتماعات قانونی علیه او بنویسند و بگویند و او هم لابد به نقدهایشان توجه می کرد.
اصلا چرا زیاده گویی؟ ایران را سوئیسی می کرد در ۸ سال که بیا و ببین!

این فرد کیست؟

کسی که این سخنان را گفته، کسی نیست جز محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲؛ هم او که در هشت سال ریاست جمهوری اش، مخالفانش را "خس و خاشاک" نامید و تار و مار کرد، گشت ارشاد را استمرار بخشد، ممیزی در وزارت ارشادش را به حد اعلی رساند، جامعه را دچار تفرقه ای بی سابقه ساخت، صدها میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در دوران طلایی و بی نظیر قیمت نفت را هدر داد و فقر را عمیق تر کرد، با سیاست پوپولیستی اش درباره آب، تیر خلاص را به ذخایر آب کشور زد، اجماعی جهانی علیه ایران شکل داد و بعد از ۸ سال، ویرانه ای تمام عیار تحویل ملت داد و ... آنگاه طلبکار هم شد و الان هم به گونه ای حرف می زند که انگار همین دیشب با یک پرواز خارحی وارد تهران شده و هیچ نقشی در تیره بختی های امروز ندارد!

یکی هم نیست از او بپرسد شما که این قدر می فهمی و این قدر خوب حرف می زنی و این قدر آزادیخواه و دمکرات هستی(!) چرا در آن ۸ سال (و به ویژه قبل از اواخر ریاست جمهوری ات که با رقبای داخلی اصولگرایت به مشکل برخورده بودی) نفس مخالفانت را بریده بودی و از این حرف ها نمی زدی و به گونه ای دیگر عمل می کردی؟!

خطاب به رئیس جمهور اسبق باید گفت:
حنایت رنگی ندارد آقای احمدی نژاد! این حرف ها را ممکن است مردم از کسی که تازه به میدان آمده، باور کنند ولی از کسی که آثار سیاست های فاجعه بارش هنوز ملتی را می آزارد، نه.

کیست نداند که اپوزیسیون بازی امروزت فقط برای دیده شدن است و تلاشی است برای بازگشت دوباره ات به قدرت؟ بالاخره طعم قدرت را در کمال ناباوری چشیده ای و سخت است به آن فکر نکنی!

ای کاش ذره ای از این آزادیخواهی نمایشی امروز در آن ۸ سال در وجودت بود تا امروز حرف هایت را اندکی باور کنیم. آنقدر از امثال شما حرف های مردم پسند شنیده ایم که گوش هایمان پر است ولی وقتی به قدرت می رسید، آن کار دیگر می کنید!

آقای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق!
آزموده را آزمودن خطاست... برو این دام بر مرغ دگر نِه!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲۸
انتشار یافته: ۱۸
این بنده خدا گناهی ندارد ! ذاتش همین است مقصر اصلی آنهایی هستند که باعث بروز و ظهورش شدند ! از آنها حساب بکشید ! جوانی ام در دورانش رفت !
منتظر دادگاهی شدن باش اقای مموتی
تنها شخص صلاحیت دار و روشنفکر و شجاع و صبور جهت اداره و پیشرفت این مملکت کسی نیست جز احمدی نژاد
تاحالا که میگفتین امکان نداره ، حکم مجمع بخوره، حالا که حکم خورده جور دیگه دارین میسوزین
اغلب مشکلاتی که امروز باهاش درگیر هستیم حاصل عملکرد اقای احمدی نژاد و حمایت بی چون و چرای نظام از ایشان است. بنابراین به نظرم نباید ایشان را جدی گرفت
فعلا همین آقا که با آغاز رباست جمهوریش کشور به قعر پرتگاه رفت عضو مجمع تشخیص شده
بله واقعا. حالا شما بفرمایید چرا این فرد منحرف که حتی انتخابات را تحریم کرد. مجدد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است؟؟!!
آدمها تغییر میکنند ، شاید ایشون هم تغییر کرده .
پاسخ ها
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
شاید
تابناک یه مقدار دیر شده برای گفتن این حرفها اون زمانیکه این بابا می تاخت رسانه های کشور تمام اینم حمایت میکردن دقیقا مثل همین روزها که روی ضعفهای دولت سرپوش میذارین و میذارن خواهش میکنم اول خودتون از این سیاست دو گانه دست بردارید. من که از رو رفتم
به نظر من حتی روحانی از این بشر بهتره ...حتی روحانی! احمدی نژاد فاجعه آفرین ترین رییس جمهور تاریخ انقلاب بود
کی اهمیت میده که این آدم چی میگه؟؟؟
احمدی‌نژاد در دو کلمه خلاصه میشه: افراط و تفریط!!!
هرچی هم جلوتر رفت، در افراط و تفریط بدتر شد؛ سال ۸۴ خیلی بهتر از ۸۸ و سال ۸۸ خیلی بهتر از ۹۲ بود! پس وای به‌حال الانش!
ای گل گفتی نویسنده عزیز ...
مردم دوران سیاهت رو یادشون نرفته .توهم فرقی با بقیه نداشتی و نداری...تو بعنوان نماینده یک ملت حرف بلد نبودی بزنی به رئیس جمهور آمریکا میگفتی گاوچروون...
الآنم حنات واسه اوسکلهایی مثل خودت رنگ داره .توهم از دل همین سیستم بودی ...
برو کشکتو بساب
اگه راست میگی بگو دکل نفتی که در دوره شما گم شده هزینه اش تو جیب کی رفته
لیوان تا جایی پر میشه و بعد لبریز میشه. دیگه این بار رو کور خوندید.
همین احمدی نژاد بود که بایارانه 45000تومانی مردم را به این روز کشاند. بامیگم میگمات مردم رو فریب دادی وخودت حکومت کردی. دیگه دوره شماها تمام شده. فکری بحال خودت کن. وفکر حقه ونیرنگ رو از سرتون بیرون کنید.
با سلام وبدون وابستگی به هیچ گروه یا حزب،صرفا از روی عشق به مردم و علاقه به نام ایران.،،،،،،،گمان میکنم ،برای پی بردن به این واقعیت که کدام رییس جمهور ۴۰ سال اخیر بهترین عملکرد را داشت باید به آمار مراجعه ،کرد.اما آقای احمدی نژاد که بعد از جناب آقای خانمی روی کار آمد،اقدام به ریل گذاری جدید همه ی زمینه ها کرد که وضع موجود نتیجه همان اقدامات است.،،،،،،،
بنظرتون با این سوابقی که از ایشون نام بردید کسانی که ایشان را در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت جا داده اند با ایشان هم نظرند یا اطلاعی از سوابق ایشان ندارند
یا اینکه این نمایشی هست که همه در آن سر کار گذاشته شده ایم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار