بازدید 22656

کوشکی به پزشکیان: وظیفه شما قانونگذاری است نه نطق

کوشکی در خصوص لزوم وجود گشت ارشاد گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۷۵، در قانون مجازات اسلامی بی حجابی جرم است و طبق قانون، نیروی انتظامی وظیفه دارد با جرایم مشهود مقابله کند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 20 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما وی گفت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، برای بی حجابی، بی عفتی، پوشیدن البسه‌ای که خلاف حجاب شرع است مجازاتی مثل جریمه، شلاق و ... تصویب شده و طبق قانون نیروی انتظامی وظیفه دارد این مصوبه را اجرا کند و با جرایم مشهود مقابله کند.

کوشکی ادامه داد: ما داریم در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که قانونمند است و هیچ دستگاهی را به خاطر انجام وظیفه قانونی اش سرزنش نمی‌کنند، در همین روز‌های اخیر شنیدیم تعدادی از نمایندگان مجلس با عبارت‌هایی که در شأنشان نیست به نیروی انتظامی حمله کردند، نمایندگان محترم مجلس اگر متوجه شدند که این قانون راهگشا و پاسخگو نیست، آن را تغییر می‌دادند، اگر قانون تغییر می‌کرد آیا نیروی انتظامی باز هم اصرار داشت که به وظیفه قانونی اش عمل کند؟

وی افزود: با توجه به اینکه امنیت اخلاقی یکی از مهمترین وظایف قانونی نیروی انتظامی است، بنابراین قانونی را که مجلس تصویب کرده، فرماندهی انتظامی (فراجا) بر اساس وظیفه ذاتی خود و مأموریتی که فرماندهی کل قوا به او محول کرده اجرا می‌کند.

کوشکی گفت: واقعیت این است این قانون در حال حاضر پاسخگو نیست و به شدت مجری قانون، یعنی نیروی انتظامی را زیر فشار می‌گذارد، قوه قضائیه به وظیفه خودش در قبال این قانون عمل نمی‌کند چرا که معتقد است باید روزانه صد‌ها فردی که مشمول این قانون اند و این جرم را مرتکب شدند را از نیروی انتظامی تحویل بگیرد، دادسرا، تشکیل پرونده بدهد و آن‌ها را به مجازات شلاق یا مجازات‌های مالی که در قانون ۶۳۸ قید شده محکوم کند که این شدنی نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سال ۸۴.۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص بحث حجاب و عفاف یک مصوبه کلان و مفصلی داشتند که ۲۶ دستگاه دولتی از وزارت مسکن تا دستگاه‌های دیگر را ملزم کردند در حوزه حجاب و عفاف وظایفشان را انجام دهند، به صراحت میتوان گفت جز نیروی انتظامی هیچکدام به وظایف خود عمل نکردند و نیروی انتظامی در چارچوب قانون محدودی که برایش تعیین شده، انجام وظیفه می‌کند. متاسفانه در خصوص عفاف و حجاب آن ۲۵ دستگاهی که به وظیفه خود عمل نکردند، هیچوقت سرزنش نمی‌شوند، اما نیروی انتظامی که به وظیفه اش عمل می‌کند مرتب سرزنش می‌شود!

وی در پاسخ به اظهارات پزشکیان گفت: کار نماینده مجلس قانونگذاری است نه نطق کردن! اگر از نظر آقایان نماینده خانم های نماینده قانون مشکل داشت باید طرحی در مجلس مطرح می‌کردند و ایرادات طرح را مطرح می‌کردند. در مرکز پژوهش‌ها طرح سفارش داده می‌شود، طرح نیز بعد از تصویب به قانون تبدیل می‌شود، بنابراین نیروی انتظامی هم باید وظیفه قانونی خودر را انجام دهد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مجری قانون است نه قانون گذار، گفت: سال‌های پیش یک نام اعتباری به نام گشت ارشاد وجود داشت، ولی اکنون وظیفه پلیس ارشاد نیست بلکه اجرای قانون و مبارزه با جرایم مشهود است و پلیس وظیفه دارد مجرم را پس از بازداشت تحویل قوه قضائیه بدهد و هیچ گونه وظیفه ارشادی ندار

گفتنی است، مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی و صادق کوشکی استاد دانشگاه به صورت حضوری و محبی دبیر ستاد سابق امر به معروف و نهی از منکر و حجت الاسلام، بیاتی پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب به صورت تلفنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص مسئله حجاب و گشت ارشاد گفتگو کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر