بازدید 7118
۲

خشم چین از اظهارات اخیر بایدن درباره دفاع از تایوان

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: اظهارات بیان شده از سوی طرف آمریکایی بطور جدی اصل حاکمیت چین واحد و سه تفاهم نامه مشترک چینی- آمریکایی را نقض می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 20 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی «الجزیره انگلیسی»، اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره دفاع از تایوان در برابر حمله احتمالی چین، خشم پکن را به دنبال داشته است.

جو بایدن اعلام کرد، در صورتی که چین بخواهد به تایوان حمله کند، نیرو‌های آمریکایی از تایوان دفاع خواهند کرد. دولت چین از طرح شکایتی علیه آمریکا خبر داده و می‌گوید حق استفاده از تمامی تدابیر ضروری را در پاسخ به فعالیت‌هایی که با هدف ایجاد تفرقه در میان ملت این کشور صورت می‌گیرد برای خود محفوظ می‌داند. چین همواره تایوان را بخشی از قلمرو تحت حاکمیت خود می‌داند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اظهارات بیان شده از سوی طرف آمریکایی به طور جدی اصل حاکمیت چین واحد و همچنین سه تفاهم نامه مشترک چینی- آمریکایی را نقض می‌کند. این اظهارات همچنین بطور جدی تعهد آمریکا برای مداخله نکردن درباره مساله استقلال تایوان را نقض کرده و پیام‌های اشتباهی را به جدایی طلبان حامی استقلال تایوان ارسال می‌کند.

لازم به ذکر است؛ رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری سی بی اس نیوز مطرح کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چین و روسیه از این خشم بمیرند آمین
آمریکا توافقنامه ای رو هم داره که نقض نکرده باشه؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر