بازدید 24878

ترامپ: اگر محکوم شوم، آمریکا فرو خواهد پاشید

ترامپ می‌گوید که اگر او متهم شود، برای کشور «مشکلاتی» ایجاد خواهد کرد و آمریکا فروخواهد پاشید.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 16 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که دارای پرونده تحقیقاتی متعدد از جمله رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده، دخالت او و متحدانش در انتخابات ریاست جمهوری جورجیا ۲۰۲۰، نوع عملکرد در شورش‌های ۶ ژانویه و یک پرونده مدنی و جنایی در نیویورک در رابطه با معاملات تجاری است، باردیگر نسبت به محکوم شدنش در آمریکا هشدار داد.

هیو هویت مجری محافظه‌کار روز جمعه از ترامپ پرسید که آیا فکر می‌کند به خاطر اسناد محرمانه‌ای که اف‌بی‌آی از املاک او در فلوریدا ضبط کرده است، متهم شود یا خیر؟

رئیس‌جمهور سابق آمریکا پاسخ داد که فکر نمی‌کند برای او کیفرخواست صادر شود زیرا هیچ اشتباهی انجام نداده است.

ترامپ در این ارتباط افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها بتوانند من را متهم کنند، جز اینکه فقط بیمار و دیوانه باشند، که همیشه ممکن است، شما اسناد قانونی را دیدید، مطلقاً هیچ اشتباهی نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها بتوانند این کار را انجام دهند.

وقتی از ترامپ پرسیده شد که فکر می‌کند در صورت محکومیت چه اتفاقی می‌افتد، ترامپ اظهار داشت که مردم آمریکا از محکومیتش حمایت نخواهند کرد.

او گفت: اگر آنها کاری در مورد کیفرخواست انجام دهند، فکر می‌کنم که آمریکا از هم بپاشد.

ترامپ گفت: فکر می‌کنم در صورت اقدام برای محکومیت من، آمریکا با مشکلات بزرگی روبرو خواهد شد. اگر من متهم شوم، مردم هم ساکت نمی‌نشینند و برای این فریب‌کاری نهایی ایستادگی خواهند کرد، آمریکایی‌ها می‌دانند که من کاملاً بی‌گناهم.

ترامپ همچنین اظهار داشت که حتی اگر او متهم شود، این وضعیت مانع از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نخواهد شد.

مجری این گفتگو تاکید کرد که رسانه‌های سابقه دار آمریکا اظهارات ترامپ را تحریک‌کننده خشونت تفسیر می‌کنند، اما ترامپ اظهار داشت که چنین نیست.

ترامپ گفت: این اظهارات تحریک کننده نیست. من فقط نظر خودم را می گویم.

ترامپ در حال حاضر به تحریک شورش منجر به یورش هوادارانش به ساختمان کنگره متهم شده است. کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره در حال بررسی اقدامات ترامپ در آن روز است تا مشخص کند که او چه نقشی ایفا کرده است. این پرونده اتهامی جدای از بازرسی پلیس از خانه ترامپ است که به دنبال آن اسناد طبقه بندی شده بدست آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر