بازدید 10758
معرفی نمونه‌ای از روسای هیات‌های استانی و اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در تابناک

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد

کد خبر: ۱۱۴۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 15 September 2022

رفتارهاى عجيب و تاسف برانگيز برخى از روساى هيات هاى فوتبال استان‌ها در سال هاى اخير يكى از دلايل اصلى نااميدى اهالى اصیل فوتبال و پيشكسوتان سرشناس از تصميمات مجمع فدراسيون به خصوص طی یک دهه اخیر بوده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این رفتارها وزن و جایگاه مجمع در فوتبال ایران را با ابهام جدی مواجه ساخته و اعتماد اهالی این رشته به سلامت بسیاری از اعضای آن را که عمدتا سابقه خاصی در فوتبال نداشته‌اند را سلب کرده است.

یکی از چهره‌هایی که رفتارش در چند مجمع اخیر جای بررسی و تجزیه و تحلیل دارد، فرشاد تفكرى است؛ كارمند سابق فدراسيون مستقر در مركز ملى فوتبال ازجمله عجايب كم نظير در بين روساى هيات ها به شمار مى رود كه از زمان انتخاب به اين سمت طى كمتر از دو سال گذشته اتفاقاتى دور از شان فوتبال كشور را رقم زده است.

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد
تفكرى مجرى رايگان برنامه‌هاى كم اهميت فدراسيون و گزارشگر تفريحى تشريفاتى بازى هاى دوستانه تيم منتخب کارکنان فدراسيون در سال هاى گذشته بود كه با حضور حيدر بهاروند و از طريق برخى ارتباطات و حمايت هاى مشخص فدراسيون وقت در مجمع فوتبال استان يزد انتخاب شد. راهی جالب برای رسیدن به صندلی قدرت! که بیش از خدمت برای فوتبال استان در خدمت مقاصد شخصی و گروهی قرار گرفته است.


با اين وجود عملكرد رييس منتخب يكى از اصيل ترين استان‌هاى كشور از بعد فرهنگی، مايه تاسف اهالى فوتبال بوده به شكلى كه انتقادات گسترده فوتبالى هاى استان يزد را به همراه داشته است.

 

ظهور پدیده‌ سیری ناپذیر در تملق و منفعت طلبی

تفكرى در اولين انتخابات رياست فدراسيون كه در دوره خودش برگزار شد نشست هاى مشتركى را با هر سه نامزد جدى انتخابات برگزار و طبق اطلاع واصله به هر سه آنها وعده راى و حمايت قاطع داد اما در نهايت همانطور كه انتظار مى‌رفت مانند ساير روساى منتخب دوره بهاروند به صف زاگرس نشينان حامى عزيزى خادم پيوست و در نهايت به او راى داد. این حق انتخاب گرچه برای روسای هیات‌ها محترم است اما ادامه رفتارها نشان می‌دهد با چه اعجوبه‌ای مواجه هستیم.

تملق ، تعريف و تمجيد مستمر و حيرت برانگيز از رييس وقت که همه آنها در آرشیو قابل رجوع است، البته ثمره اى براى رسيدن به پست ها و سمت هاى مورد نظر نداشت.
جنجالى ترين اتفاق اين دوره به گفت و گوى عزيزى خادم با تفكرى در نشست مشترك و اینترنتی با روساى هيات ها بازمى گشت كه رييس وقت در ميان همه روسا ترجيح داد ضعيف تر آنها را براى استفاده از چنين ادبياتى انتخاب كند و خطاب به او گفت: "آقای تفکری صحبت نمی‌کنه؟ چرا حرف نمی‌زنی تفکری؟ چرا؟ چته تفكرى؟!"

و البته تفكرى در پاسخ گفت: سلام به روی ماهتان دکتر عزیزی‌خادم، خیلی دلتنگ‌تان بودیم. شما می‌دانید چه قدر دوست‌تان دارم؛ این را با افتخار می‌گویم و خیلی ارادت دارم خدمت شما !
او كه مشتاق ديدار روى ماه دكتر بود پس از عزل عزيزى خادم به حدى شتاب زده براى تبريك گفتن به جانشينش عمل كرد كه اول در يك استورى مضحك به تمجيد از شايستگى‌هاى مهرداد سراجى سرپرست جديد فدراسيون پرداخت، چند دقيقه بعد تازه متوجه شد ميرشاد ماجدى سرپرست شده، استورى تبریک و تمجيد از سراجى را حذف و استورى تازه اى براى تبريك به ماجدى منتشر كرد!

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد

تفكرى همچنين ركورد كوتاه ترين دوره رياست روابط عمومى فدراسيون را نيز به نام خودش ثبت كرد!! او به مدت كمتر از يك روز بعد از استعفاى حسين شريفى و عزل عزيزى خادم سرپرست روابط عمومى فدراسيون بود كه البته دوره سرپرستى به ٢٤ ساعت هم نرسيد اما در همين فرصت كوتاه هم توانست شاهكار ديگرى را به ثبت برساند و آن هم استورى مضحكى بود كه در صفحه خودش منتشر كرد؛ تفكرى در دوراهى روابط عمومى فدراسيون یا هيات فوتبال يزد؟

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد
دوراهى خيالى البته به بن بست رسيد اما تفكرى همچنان دو آرزو و خواسته عجيب ديگر داشت؛ مدير رسانه تيم ملى بزرگسالان يا سخنگوى فدراسيون ، اولى كه تصورش هم براى اهالى فوتبال و رسانه فاجعه به نظر مى رسيد و دومى به احسان اصولى رسيد ، اين شد كه كينه اصولى را به دل گرفت و به منتقد سفت و سخت او مبدل شد!
از عجايب رفتارهاى حيرت انگيز رييس جنجالى هيات فوتبال يزد مى توان به نامه بازى هاى بى سابقه او در آستانه مجمع دهم خرداد اشاره كرد.
تفكرى كه ظاهرا به تازگى در جريان قابليت اساسنامه براى عزل اعضاى هيات رييسه فدراسيون توسط اعضاى مجمع پى برده بود از اين ظرفيت قانونى به مضحك ترين شكل ممكن بهره بردارى كرد.

او چهار نامه متفاوت ، با امضا و به امضا در تاريخ هاى مختلف به دبيركل فدراسيون ارسال كرد.

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد

 

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد

در نامه اول خواستار عزل چهار عضو هيات رييسه ، اصولى ، حيدرى ، سراجى و براتى شد، در نامه دوم نام براتى را حذف و در خواست عزل سه عضو ديگر را مطرح كرد. در نامه سوم از سه درخواست ديگر انصراف داد و فقط خواستار عزل اصولى و ميرشاد ماجدى شد و در نامه آخر كلا درخواست هاى عزل خودش را پس گرفت!

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد

در واقع مضحكه نامه هاى رنگارنگ رييس جنجالى هيات فوتبال يزد در اين مقطع ضربه جدى به جايگاه و اعتبار اين هيات به شمار مى رفت كه رسانه ها را متحير ساخت.
شاه بيت همه رسوايى ها و فجايع البته به مصاحبه و جدال لفظى تفكرى با مجرى و ميهمان برنامه تلويزيون يزد بازمى گشت كه در اظهاراتى جنسيتى و دور از منطق مدعى شده بود تمرين كردن بانوان در زمين چمن يزد موجب كچلى زمين شده و اين اظهارات بازتاب گسترده اى در رسانه هاى داخلى و خارجى داشت!

پرده‌برداری از پدیده تملق، نان‌به‌نرخ‌روز و چرخش در فوتبال ایران! + اسناد

اينك امير فرشاد تفكرى خالق استورى هاى تاريخى، مشتاق روى ماه شهاب عزيزى خادم و فعال مشترك در تمامى كمپين هاى انتخاباتى خشمگين از اعتراض حميد استيلى به اين رفتارها عليه زننده گل قرن استورى منتشر مى كند و براى تخريب استيلى تملق جواد زرينچه را مى كند!
پاس طلايى زرينچه يا ضربه تاريخى استيلى هرچه بود يكى از زيباترين لحظات تاريخ فوتبال يك ملت را در شيرين ترين پيروزى تاريخ فوتبال ايران به ثبت رساند اما تصاوير تلخ و سياه اين فوتبال به دست كسانى ثبت شده كه آبروى هيات هاى فوتبال و جامعه فوتبال ايران در سراسر كشور را به باد داده اند، با چاپلوسى و تملق به دنبال رسيدن به جايگاههايى هستند كه كمترين صلاحيت و شايستگى براى رسيدن به آن را ندارند اما به خوبى توانسته اند موجب نااميدى فوتبالى ها از آينده فوتبال كشور شوند.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی