بازدید 5099

۱.۶ میلیون زائر اربعین به کشور بازگشتند

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از بازگشت ۱.۶ میلیون زائر اربعین از طریق مرزهای زمینی و هوایی به کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 15 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار محمد شرفی بامداد پنجشنبه در جمع خبرنگاران در چذابه در خصوص تعداد زائرانی که به عتبات عالیات اعزام شده یا بازگشته اند، گفت: همان طور که در خبرها به این موضوع اشاره شده بیش از سه میلیون نفر از زائران توانسته اند مسیر کربلای معلی را طی کرده و از کشور خارج شوند.

وی در خصوص تعداد زائران بازگشته از این سفر معنوی نیز گفت: بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از زائران نیز به سلامت از کربلای معلی به موطن اصلی خود بازگشته اند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه هم اکنون با سه وضعیت روبرو هستیم، بیان کرد: وضعیت رفت زائران که کما فی السابق تمامی تسهیلات و مقدمات مربوط به اعزام زائران به عتبات عالیات فراهم است. چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه خدمات گذرنامه و سایر بخش‌های مختلف آمادگی ۱۰۰ درصدی در تمامی مرزهای زمینی و هوایی وجود دارد و جریان رفت نیز به صورت روان و با بهترین خدمات انجام می‌گیرد.

وی افزود: وضعیت بعدی بحث بازگشت زائران است که موج سنگینی از بازگشت زائران را این روزها شاهد هستیم که در این فرآیند برنامه حمل و نقل زائران، بحث مدیریت ترافیک محورها، خدمات دهی برای جابه جایی بین شهری و شهری و ارائه خدمات گذرنامه و پلیسی در سراسر این چرخه فراهم هست و زائران پس از بازگشت از این وضعیت اظهار رضایت دارند.

سردار شرفی گفت: مشکلاتی ما در سمت عراق داشتیم که فرمانده کل انتظامی سه‌شنبه شب جلسه مفصلی با افسران عالی رتبه عراق و مسئولان استانداری بصره در شلمچه داشتند و نواقص و مسائلی مطرح شد و قرار شد علاوه بر ظرفیت‌های حمل و نقل ایجاد شده ظرفیت‌های جدیدی نیز ایجاد و از ظرفیت حشدالشعبی نیز استفاده شود تا ما شرایط اطمینان بخشی برای جابه جایی زائران داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزود: وضعیت سوم به اتباع خارجی مربوط می‌شود که دو بخش اند؛ بخشی اتباع افغانستانی مقیم ایران هستند که با دریافت دفترچه اقامت و برگ ویژه اربعین می‌توانند به راحتی از کشور خارج شوند و سایر اتباع به صورت مانیفست و با داشتن گذرنامه ملی و ویزا به صورت گروهی می‌توانند از کشور خارج شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل