بازدید 46001
سه هزار و صد و بیست و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پلیس: سه میلیون زائر ایرانی به عراق رفته‌اند/ روایات‌ متفاوت از سرانجام زاهدی وفا در وزارت کار/تحلیل یک نماینده از علت استعفای سورنا ستاری/ دفاع روزنامه همشهری از پسر انسیه خزعلی/ بازداشت یکی از مدیران شرکت‌های تامین اجتماعی/ پیش بینی سقوط آزاد بازار سهام آمریکا/ توضیحات قالیباف در خصوص ربوی بودن فعالیت بانک ها

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند همسر انسیه خزعلی: کابرد اصلی وی‌پی‌ان حفظ حریم شخصی است، نه دور زدن فیلترینگ / نماینده مجلس: شورای عالی فضای مجازی در تصویب طرح صیانت، مجلس را دور زد / سردار کوثری: علت مهاجرت فرزند مسئولان پیشرفت کشور است/آقایان مسئول مملکت! می‌دانید چرا جوان‌های تحصیل‌کرده، زندگی در هر جای دنیا را به وطنشان ترجیح می‌دهند؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵ 14 September 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

همسر انسیه خزعلی: کابرد اصلی وی‌پی‌ان، حفظ حریم شخصی است، نه دور زدن فیلترینگ
سید محمدرضا رضازاده، استاندار اسبق فارس و همسر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره شرکت دانش بنیان فرزندش توضیحاتی داد. رضازاده افزود: شرکت حمیدرضا از ابتدای تأسیس، بازار کشور‌های خارجی را آماج قرار داده و هیچ فعالیتی در بازار ایران نداشته است. هیچ‌گاه به کاربران ایرانی خدمات "وی‌پی‌ان"، چه رایگان چه پولی، ارائه و قوانین هیچ کشوری را نقض نکرده است. ماهیت اصلی وی پی ان برای حفظ حریم شخصی آنلاین افراد است و کاربرد اصلی آن در دنیا بهره‌جویی به مثابه «فیلترشکن» نیست. وی در توضیح فعالیت‌های شرکت سامانه همراه پیچک و گمانه بهره‌جویی از امکانات دولتی، گفت: سید حمیدرضا شرکت سامانه همراه پیچک را با سرمایه اندک در یک فضای کوچک در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با هدف تولید و صادرات نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند شروع کرد. رشد موفقیت آمیز شرکت حاصل تلاش بی وقفه تک تک افراد شرکت بوده و هیچ‌گاه از رانت‌های دولتی برای پیش‌برد شرکت استفاده نکرده است.

نماینده مجلس: شورای عالی فضای مجازی در تصویب طرح صیانت، مجلس را دور زد
غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم علی‌القاعده تصمیم گیری درباره طرح صیانت باید در مجلس می‌شد و نباید آن را دور می‌زدند. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال‌هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می‌توانیم سیاست‌گذاری‌هایی را انجام دهیم.

پلیس: سه میلیون زائر ایرانی به عراق رفته اند
سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کل کشور، با بیان اینکه تا ۸ صبح امروز ۳ میلیون و ۳۰ هزار زائر از مرز‌های شش‌گانه به کشور عراق رفته‌اند، گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار زائر به ایران بازگشته‌اند.

روایات‌ متفاوت از سرانجام زاهدی وفا در وزارت کار
خبرگزاری مهر امروز نوشت: محمدهادی زاهدی وفا در نامه‌ای به رئیس جمهور استعفای خود را از معرفی به مجلس و سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.  زاهدی وفا در این نامه نوشته است، با توجه به اتمام زمان سه ماهه سرپرستی اینجانب و به دلیل پرهیز از هر گونه حواشی برای دولت محترم استعفای خودم را اعلام می‌دارم. شنیده‌ها حاکی است برخی منابع آگاه از عودت نامه معرفی زاهدی وفا به مجلس از سوی دولت و ریاست جمهوری خبر می‌دهند.


خبرگزاری دولت (ایرنا) در واکنش به این خبر نوشت: برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حالی از استعفای محمد زاهدی‌وفا از سرپرستی وزارت کار خبر داده‌اند که این خبر صحت نداشته و جعلی است. این خبرگزاری در ادامه نوشت: عصر امروز چهارشنبه برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، خبر استعفای زاهدی وفا را نشر داده‌اند، در صورتی که خبر استعفا صحت نداشته و خبر جعلی است. در این شایعه عنوان شده که زاهدی‌وفا از سرپرستی وزارت کار و معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی کار انصراف داده است. بر اساس این گزارش، مشخص نیست، منشأ و پشت پرده این خبر در فضای مجازی چیست؟

سردار کوثری: علت مهاجرت فرزند مسئولان پیشرفت کشور است
سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس یازدهم در واکنش به حواشی پسر انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهوری گفته: «اینطور نیست که بگوییم هر کسی به خارج از کشور مهاجرت می‌کند، حتما آقازاده است.» هدف از طرح موضوعاتی مثل مهاجرت خانواده مسئولان، بدبین کردن مردم نسبت به نظام است. کوثری می‌گوید: هدف از طرح چنین موضوعاتی بدبین کرن مردم نسبت به نظام است و پرداختن به این مسائل بیشتر جوسازی است تا مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کنند، والا خیلی‌ها برای کسب علم به کشور‌های اروپایی و آمریکایی مهاجرت می‌کنند و این اصلا اشکالی ندارد، چون در نهایت به کشور برمی‌گردند و به همین خاک خدمت خواهند کرد. نماینده تهران می‌گوید: علت مهاجرت این افراد، پیشرفت کشور است تا در نهایت تجربه دانشمندان سراسر جهان با نخبگان کشور خودمان به اشتراک گذاشته شود، اما برخی الکی این قضیه را بزرگ می‌کنند و در واقع به دنبال بزرگنمایی هستند. برخی دیگر هم خیال می‌کنند فقط فرزندان مسئولان به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، باید بگویم این یک تصور بسیار اشتباهی‌ است.

تحلیل یک نماینده از علت استعفای سورنا ستاری
یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی علت احتمالی استعفای سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بیان کرد. محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با علت احتمالی استعفای معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: به نظر می‌رسد علت استعفای دکتر ستاری به تغییر ساختار در وزارت علوم مرتبط باشد. وی با بیان اینکه به دلیل تعطیلی مجلس، هنوز اطلاعات تکمیلی بابت علت استعفای دکتر ستاری به دست بنده نرسیده است، افزود: احتمال دارد یکی از علت‌های استعفا، نبود هماهنگی با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که به تازگی ایجاد شده، باشد. وی با تأکید براینکه در ایجاد این معاونت مخالفتی وجود ندارد و قطعا اهمیت بسیاری نیز دارد، اضافه کرد: هماهنگی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم باید تقویت شده و افزایش پیدا کند. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود رئیس جمهور در رابطه با استعفای دکتر ستاری بررسی‌های بسیاری انجام دهد، اضافه کرد: تنها حامی موضوعات دانش بنیان در گذشته نیز مقام معظم رهبری بودند و در این حوزه توسط معاونت علمی ریاست جمهوری اقدامات بسیاری انجام شده و نیاز است که اقدامات انجام شده و نتایج به دست آمده در این حوزه از سوی رئیس جمهوری به خوبی مورد توجه قرار گیرد.


آقایان مسئول مملکت! می‌دانید چرا جوان‌های تحصیل‌کرده زندگی در هرجای دنیا را به وطن شان ترجیح می‌دهند؟
روزنامه اطلاعات نوشت:این روز‌ها وضع به گونه‌ای ست که وقتی لختی با آنها‌ها می‌نشینی، خیلی باید تحمل داشته باشی که عصبانی نشوی و شکیبا هم باشی که گفتگو را به آخر برسانی، زیرا جوان‌ها تو را و بزرگ‌تر‌ها را مسئول وضع موجود می‌دانند. فقط کمبود امکانات نیست که جوان‌های ما را آزار می‌دهد. امید به فردای بهتر، نبودن تبعیض و پرداختن به شایسته سالاری در انتصاب‌ها از خواسته‌های ساده جوان‌های ماست. داشتن اینترنت پرسرعت یکی از خواسته‌های ابتدایی جوان‌هاست. امروزه مانند گذشته نیست که انسان روی حصیر زانو بزند و به سنت طلبگی دنبال مطلب بگردد. بدون اغراق باید گفت که اگر انسان قصد یک کار پژوهشی سطح بالا را داشته باشد و بخواهد از منابع خارجی بهره گیری کند، یا اکثر سایت‌ها فیلتر است یا با سرعت اینترنت موجود باید در مواردی قید کارش را بزند. متأسفانه شمار زیادی از جوان‌ها، بزرگ‌تر‌های خود را مقصر عدم تحقق آرزو‌های حداقلی خود می‌دانند. اما آیا واقعاً پدر و مادر‌ها مسئول وضع موجودند یا در کشور ثروتمندی مثل ایران که در زمره ممالک غنی جهان قرار دارد، عدم برنامه‌ریزی، عدم همه‌جانبه نگری و عدم کاردانی شماری از کارگزاران حکومت در عرصه‌های مختلف چهار دهه اخیر چنین وضعی را موجب شده است؟

دفاع روزنامه همشهری از پسر انسیه خزعلی
روزنامه همشهری نوشت: برخی اکانت‌های توییتری مدعی شدند حمید رضازاده، فرزند انسیه خزعلی که هم‌اکنون در کانادا سکونت دارد، به‌ عنوان «مؤسس» و «مدیر اجرایی» و همچنین «مدیر نرم‌افزار» شرکت «بترنت» که خدمات «وی‌پی‌ان» مجانی به کاربران ایرانی ارائه می‌کند، فعال است. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد، پسر انسیه خزعلی که همه مراحل تحصیلی را در ایران طی کرده و هیچ دوره‌ای را در دانشگاه‌های خارجی نگذرانده، بر خلاف ادعا‌های مطرح ـ چه در زمان حضور در ایران و چه بعد از سفر به کانادا ـ درگیر فعالیت‌های مربوط به عرضه فیلترشکن به کاربران ایرانی نبوده است. پیگیری‌ها درباره شراکت رضازاده با فردی به‌ نام بوهلر نیز نشان می‌دهد، این ادعا با استناد به سایت rocketreach مطرح شده که خلاف واقع است. ادعای عرضه فیلترشکن رایگان به کاربران ایرانی با هدف انتقال اطلاعات آنان به نهاد‌های امنیتی داخلی در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد، شرکت رضازاده از ابتدای تاسیس روی بازار کشور‌های خارجی متمرکز بوده و هیچ فعالیتی در بازار ایران نداشته و به کاربران ایرانی خدمات «وی‌پی‌ان» رایگان یا پولی ارائه نکرده است.

حمله کیهان به اصلاح طلبان: چرا از زورگیر اتوبان نیایش دفاع می‌کنید؟
روزنامه کیهان نوشت: همواره وقتی جنایتکاران در کشور به اعدام و زندان محکوم می‌شوند، مدعیان اصلاحات فریاد نقض حقوق بشرشان به هوا می‌رود. آن‌ها حتی از اوباشی که مزدور رسمی دشمن هم نباشند، از آن جهت که با زورگیری و قمه‌کشی در جامعه رعب و وحشت ایجاد کرده و در راستای پروژه القای بن‌بست و یأس‌آفرینی آن‌ها حرکت کرده‌اند، به حمایت برمی‌خیزند. نمونه نزدیک این مساله، حمایت مدعیان اصلاحات از زورگیر اتوبان نیایش است که به اعدام محکوم شد.

واکنش تند حسن عباسی به زندگی فرزندان مسئولین در خارج از کشور
مسئولی که فرزندش به خارج می‌رود بی‌شرف است. باید آبروی مسئولی که فرزندش به آمریکا می‌رود را برد و به او توهین کرد. کدام یک از فرزندان مسئولین که در خارج درس خوانده‌اند تا امروز خری شده‌اند؟ مسئولین جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند که فرزندانشان در آمریکا درس می‌خوانند.

آتش به جان تالاب‌ها؛ هر ۱۲ روز یک‌ بار
تاکنون ۲۲۶ تالاب در ایران شناسایی شده که تا سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۵ مورد از آن‌ها در زمره تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر هستند. براساس بررسی دفتر پژوهش ایرنا، از سال ۱۳۹۵ تا شهریور ۱۴۰۱، ۱۷۳ بار تالاب‌های ایران دچار حریق شده‌اند. این یعنی از سال ۹۵ تاکنون به‌طور میانگین تقریبا هر ۱۲ روز یک بار، یکی از تالاب‌های ایران دچار حریق شده است. بیشترین تعداد دفعات حریق نیز مربوط به استان مازندران بوده که در ۵.۵ سال بیش از ۵۰ بار تالاب‌های آن دچار حریق شده و تالاب میانکاله با رکورد ۳۹ بار آتش‌سوزی، بیشترین تعداد حریق را به خود اختصاص داده است. پس از این دو نیز تالاب میانگران ایذه در استان خوزستان (۱۴ بار)، تالاب انزلی در استان گیلان (۱۳ بار)، تالاب هورالعظیم در استان خوزستان و زریبار در استان کردستان هر یک ۱۲ بار در این سال‌ها با حریق مواجه شده‌اند.

بازداشت یکی از مدیران شرکت‌های تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: روز گذشته در یکی از زیرمجموعه‌های اقتصادی با ورود مؤثر و بهنگام یکی از سازمان‌های نظارتی، بازداشت یکی از مدیران و عامل دخیل به اتهام فساد صورت پذیرفت. /تسنیم

همتی: قیمت دلار ربطی به بانک مرکزی نداشت
عبدالناصر همتی در مصاحبه‌ای گفت: از خرداد ۹۹ تا موقعی که کاندیدا شدم، بیشترین هجمه علیه بانک مرکزی بود. حتی جلوی بانک مرکزی تظاهرات ترتیب می‌دانند و خواستار استعفای من می‌شدند، در حالی که من از پشت صحنه تمام این تظاهرات اطلاع داشتم و می‌دانستم که پول این‌هایی که تظاهرات می‌کنند، چگونه خرده شده و حتی به دادگاه معرفی کرده بودیم و دادگاه داشت رسیدگی می‌کرد و اصلا ربطی به بانک مرکزی نداشت. برخی رسانه‌های تند اصولگرا درباره حجم نقدینگی و قیمت دلار شروع به حمله علیه من و بانک مرکزی کردند، در حالی که همه می‌دانند حجم نقدینگی و قیمت دلار چندان ربطی به بانک مرکزی نداشت و با توجه به سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و شرایط سخت تحریم و فشار حداکثری، طبیعی بود این اتفاق‌ها بیفتد.

رئیس سازمان امور مالیاتی: از مالیات بر نقل و انتقال خودرو تاکنون ۲،۷۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم
داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به همکاری سازمان امور مالیاتی با پلیس راهور در خصوص راه اندازی سامانه نقل و انتقال خودرو گفت: نتیجه راه اندازی این سامانه این شد که اولاً مردم به راحتی با گوشی همراه و بدون مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی، کار نقل و انتقال را انجام می‌دهند و ثانیاً این پول مستقیم وارد خزانه می‌شود. وی افزود: سال گذشته درآمد دولت از مالیات بر نقل و انتقال خودرو ۱،۵۰۰ میلیارد تومان بود، اما امسال تاکنون ۲،۷۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و تا پایان سال از ۵ هزار میلیارد تومان عبور می‌کند.

قیمت جدید مرغ در راه است
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر در بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌ها ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که این رقم حول و حوش نرخ مصوب این کالاست؛ اما با قیمت تمام شده تولید حدود ۶ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد. اسدالله نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: قرار است دولت طی یک هفته آینده (۳۱ شهریور ماه) قیمت مرغ را اصلاح و اعلام کند. بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بیش از ۵۰ هزار تومان است که آنالیز آن برای اتخاذ تصمیم به وزارت جهاد پیشنهاد و ارسال شده و مرغ گرم نیز در بازار بیش از ۷٠ هزار تومان خواهد شد. اسدالله نژاد گفت: می‌دانیم شرایط مردم مساعد نیست و این افزایش قیمت روی معیشت خانوار و سرانه مصرف مرغ در کشور تأثیر منفی می‌گذارد، اما مساله اینجاست که تولیدکنندگان نیز در زیان شدید هستند و در ۴۵ روز گذشته از این مساله به شدت آسیب دیده‌اند و استمرار زیان تولید کنندگان و مزیت تولید و اشتغال و سرمایه گذاری انجام شده را تحت‌الشعاع قرار داده و مرغداران را زمین‌گیر خواهد کرد.

پیش بینی سقوط آزاد بازار سهام آمریکا
مورگان استنلی، یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین ارائه دهندگان خدمات سرمایه گذاری و مدیریت ثروت در جهان، انتظار دارد بازار‌های سهام ایالات متحده در چند ماه آینده بیشتر سقوط کند. آخرین گزارش‌های مورگان استنلی نشان می‌دهد، انتظار می‌رود شاخص S&P آمریکا طی چهار ماه آینده ۱۷ تا ۲۷ درصد کاهش یابد. S&P در حال حاضر ۱۴ درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است، اما مورگان استنلی معتقد است که بازار هنوز به کف خود نرسیده است.

توضیحات قالیباف در خصوص ربوی بودن فعالیت بانک‌ها
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها حرف‌های بنده را درخصوص ربوی بودن فعالیت بانک‌ها به صورت نادرست منتشر کردند، افزود: رسانه‌ها در این خصوص شیطنت کردند و صحبت‌ها را تقطیع کرده و در کنار یکدیگر قرار دادند که اگر مطالب کامل منتشر می‌شد، تضادی در آن‌ها وجود نداشت. منظور بنده این بود که همه عقود و عملیات بانکی بدون ربا و مبتنی بر فقه اسلامی و احکام مراجع بوده و هیچ شکی در آن نیست، اما این موضوع را همه ما می‌دانیم، در مرحله آخر که در پیشخوان شعب بانک‌ها اقداماتی انجام می‌شود، عملاً بخشی از قرارداد‌هایی که منعقد می‌شود، هم طرف بانک و هم مشتری می‌داند که مبلغ دریافتی در محل دیگری هزینه می‌شود، همچنین در بخش‌های دیگری مانند بازار سرمایه، بانک‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند و شبهاتی در این حوزه وجود دارد و نباید منکر آن شویم البته باید دقت و توجه کنیم که این گونه رفتارها، زحمات شبکه بانکی را بی اثر می‌کند. وی با بیان این که بانک‌ها از مجموعه نقدینگی که در اختیار دارند، عملاً ۵۰ تا ۶۰ درصد آن را به بهانه‌های مختلف نگه داشته و باقی آن را در چرخه فعالیت قرار می‌دهند، اظهار کرد: این در حالی است که مبالغی که در اختیار بانک هاست، سرمایه‌های مردم بوده و باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد.

نماینده مجلس: حجم بسته‌ها و سرعت اینترنت واقعی نیست
لطف الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برخی گلایه‌های مردم مبنی بر کاهش سرعت اینترنت و اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت همراه، گفت: وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین ضوابط مربوط به اینترنت و ارزیابی عملکرد اپراتور‌ها براساس این ضوابط و تعرفه‌های تعیین شده و جلوگیری از کم فروشی و سوءاستفاده است. وی افزود: برداشت این است که حجم بسته‌ها و سرعت اینترنت واقعی نیست؛ بنابراین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید درباره این موضوع شفاف‌سازی کند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات باید شیوه کنترل عملکرد اپراتور‌ها در ارائه بسته‌های اینترنت را اعلام کند تا مردم به راحتی با نرم‌افزار‌های کنترلی این موضوع را پیگیری کنند، ادامه داد: در خرید و فروش کالا و خدمات باید دو طرف معامله از میزان، مبلغ و... اطلاعات داشته باشند که متاسفانه در حوزه اینترنت مصرف‌کنندگان اشرافی بر میزان اینترنت ارائه شده از سوی اپراتور‌ها ندارد. وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان اینترنت از میزان سرعت دقیق اینترنت اطلاعی ندارند، تصریح کرد: مکانیزم مربوط به ارزیابی حجم بسته‌ها و سرعت اینترنت باید شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا مصرف‌کنندگان به راحتی بتوانند به موضوعاتی مانند حجم بسته‌های اینترنت همراه خریداری شده یا سرعت اینترنت دسترسی داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۵۳
سازمان انرژی اتمی ایران به جای حرف های تکراری که داره توافق رو به شکست میرسونه، چرا با آژانس بین‌المللی همکاری نمیکنه و شک اون ها رو حتی اگر به بهانه سیاسی باشه برطرف نمیکنه؟ مگه کار خلاف قانونی دارید انجام میدید که همکاری نمیکنید؟
مسیر جلیلی همچنان با شاگردانش ادامه داره و سختی های مردم هم ادامه داره
از عهده چه کسی غیر از دولت رئیسی بر میومد توافقی را که همه طرف ها آماده انجامش بودند رو با خواسته های دقیقه نودی به تاخیر بیندازه و نزدیک به شکست برسونه؟ چرا این خواسته ها رو از اول درموردش حرفی نزدید و برای آخر مذاکرات نگه داشتید؟
سردار کوثری: علت مهاجرت فرزند مسئولان پیشرفت کشور است
جمع کن بابا ، جمع کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
كوثري : در نهایت به کشور برمی‌گردند و به همین خاک خدمت خواهند کرد. بعععععله حتما خواهند آمد..
امیدوارم والدین فرزند مسئولان هم بروند تا به پیشرفت واقعی برسیم!!!
سردار کوثری و روزنامه محنرم کیهان بابا ایواله بابا ایواله بابا ایواله................
خود آقای رضازاده از سه محل پاداش بازنشسگی گرفت :

ابتدا از وزارت نیرو به وزارت کشور مامور شد و پس پایان استانداری ، با محاسبه ۲۷ سال سابقه (از ابتدا تا سابقه ۲۷ ساله)
در پایان ماموریت استانداری به وزارت نیرو برگشت و با سفارش وزیر وقت ، مشاور شرکت سابیر شد و در این شرکت با ۲۵ سال فعالیت بازنشسته و پاداش ۳۵ سال را از شرکت سابیر دریافت کرد.
ضمن اینکه بابت ۲۲ سال فعالیت در وزارت نیرو نیز ، بابت ۲۲ سال خدمات خود ، معادل ان پاداش ۲۲ سال دریافت کرد. یعنی بیش به ازای ۳۵ سال خدمت ، پاداش برای ۷۶ سال از سه محل دریافت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
در مورد سردار رضازاده صحبت میکنی؟سرداری که حتی یک روز به جبهه نرفته بود؟خوب این پاداش ها رو ایشون نگیره پس کی بگیره؟
متاسفانه روزنامه همشهری به جای تقبیح خارج نشین شدن فرزندان مسیولین، آمده دفاع کرده.بر اساس گزارش یکی از نمایندگان مجلس اسلامی،حدود ۴۰۰۰ نفر از فرزندان مسیولین در انگلیس و آمریکا هستند.فقط عده محدود و کمی مشخص شده اند.این مسئله مثل کوه یخ در آب است که فقط درصد کمی روی آب هست و ۹۰درصد آن مشخص نیست.وقتی مسئولی فرزندش در کشورهایی که ما دشمن میدونیم باشه،این دوگانگی هرگز قابل دفاع نیست.بحث مالی و اقتصادی و اقامت و خرید خانه های مجلل در آنجا و اینکه این پول های بادآورده از کجا تامین شده بماند.
توصیه به آقای محمدهادی زاهدی وفا اگر میخواهی از طرف دولت به عنوان وزیر به مجلس معرفی شوی و نمایندگان محترم با رای الا به شما رای بدهند محکم در مقابل اضافه شدن حقوق بازنشستگان کشوری بایست
همشهری، از رضا زاده دفاع میکنی تا مثلا این سنگر را حفظ کرده باشی ، معترضین به ساحت آقای زاکانی نزدیک نشن؟ اما مردم سزاغ زاکانی قبلا رفته اند بازهم مترصدند
با همین سرعتی که دارن از خدمات پسر خانم خزعلی دفاع میکنن فکر کنم تا هفته دیگه مجسمه ای یا یه روزی رو در سال بنامش نام گذاری کنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
باش با وام پول نقد،یک مشت آدم سالخورده و مریض احوال که بیشترشون نه خانم بودن
تو این کشور 80 میلیونی همون 3 میلیون نفر کافی است تا جمهوری اسلامی را تا دو قرن دیگر محافظت کند. به قول یک دوستی هر بچه حزب‌اللهی 20 تا بچه سوسول را حریف است.
مگه‌روزنامه همشهری هست هنوز؟
اگر پسر اقای دکتر ظریف یا سید محمد خاتمی یا روحانی یا ....
کار فرزند خانم بسیار انقلابی انیسه خزعلی را انجام می دادند ، خدا وکیلی برخوردتان همینگونه بود؟!!!!! یا اینکه اول کیهانی ها، بعد تابناکی ها بعد همشهری ها بعد کفن پوشان وا ایرانا و وا اسلاما سر می دادند.
ده تا آدم احمق برا خراب کردن یه کشور کافیه، حالا شما حساب کن ما 3 میلیون تاشو داریم
این مورد فرزند خزعلی هم دروغ از آب درآمد و شرکت مذکور متعلق به ایشون نیست همانند بقیه شایعاتی که در اینترنت هیاهو درست شود باید شک کرد در ان
تو اگر پستت را دوست نمی داشتی باید زمانی که ارز 4200 که دویتانت ابداع کردن و باعث شد دلار دوبرابر رقم قیمت واقعی خودش بالا برود و 30 هزار تومان شد که اتفاقا خودت در آن نقش داشتی به دلیل خرید و فروش در بازار برای تهیه این ارز4200 استعفا میدادی و نه این که الان فرار رو به جلو کنی
تا آنجا که میدانیم " مهاجرت " یعنی سفر برای اقامت و بدون باز گشت.
دولت‌ که در اداره معاش کارمند و کارگرش درمونده‌ و از فرط‌ کمبود‌ یارانه‌ مردم‌ عادی را به بهانه اینکه دهه‌ ده‌ هستند‌ قطع‌ کرده‌ و ...... چطور‌ توانسته‌ ۳ ملیون‌ نفر را تدارک بکنه‌ بهشون وام و دلار و‌ غذا‌ و وسیله نقلیه و بهداشت و درمان‌ بده‌ تا‌ یکماه‌ در خاک عراق‌ راهپیمایی‌ کنند‌ ؟!!!
اگر برای هرکس‌ ۵۰۰ هزار از جیب دولت خرج بشه‌ مجموعا‌ میشه چقدر‌ ؟!
با چه مصوبه ای دولت چنین پولی را برای اغراض خودش خرج میکنه‌ ؟!
واقعا‌ فایده این کار برای مردم‌ گرفتار ما چیه‌ یکنفر توضیح بده‌ ؟!
امان‌ ازدست این‌ ابرام‌ بی برنامه‌ !!!!!
تا وقتی سهمیه های جور واجور از کنکور گرفته تا معافی فرزندان ،واستخدام برای فززندان قشری خاص ،مشخص است که مردم مهاجرت می کنند
مطالبه ما این است ،همه درکشور از حقوق مساوی باید برخوردار باشند ،نه اینک منافععدهای خاص تامین شود،کشور 80 میلیون است
مهاجرت نخبگان به خارج از ایران چیزی است که وجود دارد و جلوگیری اجباری از آن باعث تشدید آن می شود
باید علل مهاجرت را از زبان نخبگان مهاجر شنید و برای رفع علل آنها اقدام عملی کرد
نباید فراموش کرد که از ظرفیت نخبگان مهاجر می توان استفاده کرد
در حالی که زیرساخت کشور برای استفاده از نخبگان ضعیف است حداقل می توان ارتیاطی با آنها برقرار کرد و از آنها جهت منفعت کشور استفاده کرد چه در زمینه آموزش و یا صنعت و یا پزشکی و حتی بستری بین المللی ایجاد کرد که از سرمایه های آنها در داخل استفاده کرد مثلا بورس بین الملل و یا ظرفیت های موجود در رمز ارزها

هنر این است که تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد نه اینکه فرصت ها را نابود و بر نعش تهدیدات نشست و ماتم گرفت
حمله كيهان به اصلاح طلبان : چرا از زور گير اتوبان نيايش دفاع مي كنيد !!
----------
يعني واقعاً اصلاح طلبان از يك زور گير دفاع مي كنن ؟ اين ديگه خيلي عجيبه !! ... البته عجيب هم نيست ! يادمه پارسال بود يا دو سال گذشته و يا شايد هم سه سال گذشته ،كه يك نا آرامي در انگليس رخ داده بود ، با همين دو تا چشم خودم ديدم كه روزنامه كيهان تيتر زده بود كه : « جوانان انگليس عليه
سلطنت انگليس قيام كردند » !! البته يكي دو روز نگذشت كه انگليس آرام شد !! ... حالا نه كه شما فكر كنيد بنده با روزنامه كيهان سر عناد دارم ! نه ... يادش بخير زماني كه ما از خوانندگان پرو پا قرص
كيهان بوديم ! به نظرم اواخر دهه شصت بود و اوايل دهه هفتاد ! ... اصلاً ما با « كيهان بچه ها "
بزرگ شديم ، زماني كه بچه دبستاني بوديم و پول تو جيبي مان را در طول هفته جمع مي كرديم تا روز موعود برويم كيهان بچه ها را بخريم و با چه اشتياقي مي خوانديم ! و درراه چه قدر مجله را بو مي كرديم كه چه بوي خوش چاپ مي داد ! يك روز هم عكس خودمان را فرستاديم تا در صفحه اي كه به نام « دوستداران كيهان بچه ها » اختصاص يافته بود ، چاپ شود كه بعداً هم چاپ شد ، وچه ذوقي كرديم و در مدرسه خدا عالمه به چند نفر نشان داديم كه عكس مان در مجله چاپ شده است !! .... چه مي گفتم ؟
ببخشيد انگاري حاشيه داره جاي متن را تنگ مي كند ! ... آره ، اين را مي گفتم كه زماني از خوانندگان
بسيار علاقمند به روزنامه كيهان بود يم و چه مطالب خواندني داشت كه من جمله آن ها ستون بسيار جالبي بود با عنوان « تپش قلم » از جناب آقاي عباسعلي كامرانيان كه هر جا كه هست خدا يار و ياورش باشد و اين ستون بسيار مورد علاقه بنده بود كه جملات قصار بسيار با معني داشت و بنده هرشب آن ها
را از روزنامه جدا مي كردم و در داخل پوشه اي نگهداري !
-- ببخشيد برادر ! ميشه چند جمله از آن ستون را بفرمايي تا ماهم مستفيض شويم ؟
-- چرا نشه اخوي ! چند جمله خدمتتان عرض مي كنم كه البته از يك شماره روزنامه نيست ، از چند شماره است !! و اين جملات آنها هستند !
-- هر كسي با خودش كُشتي نگيرد ، قهرمان نمي شود !!
-- كوتوله هاي فكري نوعاً آنچه را درك نمي كنند ، دراز بي خاصيت مي خوانند !
-- انسان حق گو الي الابد موي دماغ مفت خورهاي تاريخ است !
-- عدالت زيباتر از ايثار است !
-- گاهي اوقات « گرد هم آيي » ، گرد من آييد مي شود !!
-- كسي كه در خانه اش شكست خورده است ،نيازمند درمان « پهلوي » خويش است !
-- انسان مادامي كه خودش را به محاكمه نكشيده ، عدالتش نيز ثابت نشده است !
-- گاهي كيف خالي حامل دل سوخته است !
-- حكام مردمي فتيله معاش خويش را در حد زندگاني مردم شان پايين كشيده اند !
-- گاهي « خط » بازي دست انسان را در خطاهاي بزرگ باز ميگذارد !
-- بعضي ها در خواب مي گويند : ما بيداريم !
-- نمك زبان را عقل مي ريزد !!
-- گاهي انسان اگر خوب ببيند ،بسيار مي تواند تفريح كند !
-- كوتوله هاي فكري خار سر ديوار رندان جهانند !
-- آدم هاي كوچك عاشق سينه چاك پست هاي بزرگ اند !
-- دانا كسي است كه در آمد و رفت پُست ها كوتاه و بلند نشود !
-- بهترين كار براي هر كس اين است كه در هر شرايطي ميزان باشد !!
-- شيرين تر از عشق شيرين ، مهر فرهاد است !!
-- درد هنرمند مسئول درد مظلومان جامعه است !!
-- قحط الرجال در يك سازمان مترادف قحطي همه چيز است !
-- همه ترازوها در انتظار برقراري عدالت نشسته اند !!
--در زمينه احساسات مردم با يك ضربه هزاران گل مي توان زد !
-- انسان فواره عصياني است كه از دل خاك بيرون زده است !
-- گاهي نگاه بهتر از زبان تكلم مي كند !
-- برخي انسانها وصله ناجور خلقتند !
-- كسي كه حق را نمي بيند ، حقيقتاً خود را گم كرده است !
-------------
بله برادر ! ما از روزنامه كيهان آن زمان اين جملات بسيار با معني و مفهوم و بسيار مطالب خوب ديگر ياد گرفتيم كه هنوز هم بريده هاي آن روزنامه را در بايگاني خود حفظ كرده و آن ها را به عنوان يك مجموعه نفيس را كه هميشه مي تواند اوقات فراغت مان را پر كند چون دوتا تخم چشم مان نگهداري و محافظت مي كنيم ! ،البته بنده هم از خوانتدگان مجله وزين « كيهان فرهنگي » هم بودم ! خوب يادمه در يك شماره آن مصاحبه اي بود -- و يا مطالبي -- با خانم دكتر عصمت ستار زاده -- اديب و شاعر -- كه چون عكس آن مرحومه مغفوره در سن كهولت بود و شباهت عجيبي به مرحومه بي بي جان ما داشت، از آن شماره پنج جلد خريدم !! حال اين روده درازي شد تا كه عرض كنم ما با « كيهان » خيلي خاطره داريم ، از كيهان بچه ها ، تا روزنامه كيهان و تا كيهان فرهنگي و البته اخوي هم پروپا قرص مجله كيهان ورزشي !! كه آن هم دوراني بود ! ... هي ي ي ي ي ي روزگار !!
دفاع روزنامه همشهری از پسر انسیه خزعلی:

جلل الخالق
ن.يسنده محترم همشهري مردم را چه فرض كرده ؟؟؟؟
جناب سردار! اقازاده ای که در کانادا ویلای میلیون دلاری دارد چگونه به پیشرفت ایران کمک می کند؟ ضمناً چرا اقازاده ها برای پیشرفت ایران به روسیه و چین مسافرت نمی کنند؟
براي سران و صاحب منصبان كشور و خانواده ايشان همه چي مباح و قابل توجيهه ، پشت تريبونها به غرب فحش و ناسزا ميگن و اونها رو فاسد و غير قابل اعتماد ميدونن ولي در عمل عزيز دردونه هاشون تو بهترين كالجها و دانشگاههاي غير انتفاعي اروپا و امريكا با پول باد اورده بابا جونهاي به ظاهر انقلابيشون خوش ميگذرونن ،
جالبه بابای طرف میگه پسرش فیلترشکن درست میکنه (حالا نه برای ایران) بعد روزنامه همشهری میاد کلا تکذیب میکنه . باشه قبول این تیکه نان هم برای تو
اگر از کلمات اصلاح قیمت یا واقعی کردن قیمت به جای گران کردن استفاده کنید تغییری در وضعیت ایجاد نمیشود . چرا برای جلوگیری از زیان تولید کنندگان مرغ از جیب مردم مایه میگذارید؟؟ خب سهمیه بدهید و از جیب دولت خرج کنید
بنام خدا وند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد
درس تاریخی جدایی درد ناک مجمع الجزایر بحرین و بخش جنوبی خلیج فارس از ایران: با دوستی واعتماد، اطاعت نمودن وپیروی نمودن از غربی ها مطلقا نمی توان استقلال و تمامیت ارضی ایران را حفظ کرد و آنها اگر فرصت یابند به تغییر نظام راضی نشده و ایران را همانطوریکه در مورد بحرین و افغانستان عمل نمودند ، به سه تا پنج کشور تقسیم خواهند نمود.
برو قوی شو که در نظام جنگل ضعیف پایمال است

جدایی مجمع الجزایر بحرین از ایران یعنی چه؟
جدایی مجمع الجزایر بحرین یعنی جدایی بخش بزرگی از خلیج فارس از ایران، زیرا تا وقتی که بحرین جزعی از ایران و استان سیزدهم بود با توجه به فاصله کم دریایی بین ایران وعربستان خط مرزی بین بحرین و عربستان مرز آبی ایران وعربستان بود.
پس از این جدایی به دستور مستقیم انگلیس وتبانی سازمان ملل و اطاعت محض واجباری محمد رضا پهلوی چون فاصله بین سایر جزایر ایرانی و بحرین زیاد است، منطقه وسیعی از خلیج فارس بین ایران و بحرین به عنوان آبراه بین المللی شناخته واز حاکمت ایران خارج گردید که علاوه بر مسایل امنیتی بخاطراز دست دادن مالکیت منابع عظیم گاز و آبزیان و مروارید وغیره ضرر جبران ناپذیری به ایران وارد گردید.

سیر حوادث این جدایی دردناک:
محمد رضا شاه پهلوی مجمع الجزایر بحرین را استان سیزدهم ایران می دانست وکوچک شدن قلمرو شاهنشاهی را به هچ وجه دوست نداشته وبرای بحرین استاندار تعیین کرده بود.
در ان زمان انگلیسی ها تصمیم گرفتند با توجه به افول امپراطوری بدلیل خسارات فراوان جنگ جهانی دوم و بخصوص پس از استقلال هندوستان از خلیج فارس خارج شوند. انها برای حفظ منافع خود کشور امارات متحده عربی وکشور بحرین را تشکیل دادند.
انگلیسی ها به محمد رضا شاه پهلوی دستور دادند که با استقلال بحرین مخالفت ننموده وحتی همکاری نماید. قرار شد یک همه پرسی توسط سازمان ملل برگزار ونظر مردم بحرین پرسیده شود که شاه ایران بدون مقاومت قبول کرد. سازمان ملل که همیشه حافظ منافع و خواسته های غربیها و تسهیل کننده ان است، بجای همه پرسی ازهمه مردم که اکثریت بالا شیعه وبه زبان فارسی مسلط بودند و هستند ،با چند نفر محدود از سران قبایل تماس گرفته و بر خلاف واقع اعلام کرد که مردم بحرین خواهان استقلال هستند.
جالب است که سازمان ملل به مردم بحرین حق انتخاب حاکمان را نداد. فقط حق دارند بحرین را از ایران جدا وحاکمیت آنرا به ال خلیفه که غیر بحرینی وسنی مذهب هستند بسپارند!!؟؟
استقلال مجمع الجزایر بحرین به دستور محمد رضا شاه پهلوی توسط مجلس انتصابی او و به پیشنهاد دولت امیر عباس هویدا تصویب و بدون طی مراحل قانونی تنفیذ ملوکانه وامضای شاه به اجرا درا مد.

چرا محمد رضا شاه پهلوی که با استقلال بحرین به شدت مخالف بود، با ان موافقت وحتی همراهی نمود؟؟:
حکومت وسلطنت محمد رضا شاه پهلوی و خاندان پهلوی به توسط انگلیسیها و امریکا بوجود و با حمایت انها استمرار یافته بود. کودتای انگلیسی سال 1299 شمسی رضا خان که مقدمه سلطنت وی گردید و کودتای انگلیسیها و امریکاییها در سال سی ودو که زمینه قدرت مطلقه محمد رضا شاه پهلوی را فراهم اورد از نمونه های بارز ان می با شند. در نتیجه محمد رضا شاه پهلوی مطیع دستورات انگلیسیها و امریکاییها بود حتی اگر مخالف نظر و میل شخصی خودش باشد.


محمد رضا شاه پهلوی همواه مراتب دوستی و فرمانبرداری خود را نشان داده وحتی بر خلاف خواست ملت ایران روابط بسار خوبی با اسراییل و دولت نژاد پرست افریقای جنوبی بر قرار و تامین کننده اصلی نفت انها بود. پس چرا انگلیسیها و آمریکاییها رعایت حال محمد رضا شاه پهلوی که همواره مطیع و مامور اجرای طرح های انها در ایران مثل انقلاب سفید ودر منطقه نظیر جنگ در ظفار عمان ،علیه چریک های شرق گرا بود را ننموده ودستور تجزیه ایران و خلیج فارس را صادر نمودند؟؟
جواب را باید در طرز تفکر غربی ها جستجو کرد. من که حدود سی پنج سال در ایران و حدود بیست وشش سال در اروپا و کانادا زندگی ، تحصیل و کار نموده ام به دو دلیل ذیل می دانم که عملا هم دیده ولمس نموده ام :
اولا غربیها به شدت نژاد پرست بوده، خود را با عقل وتمدن بسیار وشرقی ها و بخصوص اسیایی ها وحتی رو سیه را کمتر از خود و نادان وخیلی کمتر از خود می دانند. مثلا وقتی شکست خوردگان جنگ دوم جهانی یعنی ژاپن اسیایی و آلمان اروپایی را در نظر بگیرید، با انکه هردو حالا قدرت بزرگ اقتصادی می باشند، به آلمان اروپایی با وجود دشمنی های زیاد و دو جنگ جهانی اهمیت داده و در تصمیم گیری ها شرکت می دهند، 5+ 1 و در اتحادیه اروپا. ولی به ژاپن آسیایی اهمیت نداده و در تصمیم گیری ها شرکت نمی دهند. حتی ترکیه ورو سیه را که قسمت اروپایی هم دارند به حساب نمی آورند. غربی ها همواره در فکر تسلط برشرق می باشند وخود را مستحق اربابی و آسیایی ها را فقط لایق رعیتی خود می دانند.
دوما رواشناسی متداول انها با شرقی ها و بخصوص ایرانی ها بسیار متفاوت است. ایرانی ها وقتی کسی برای او کار و یا خدمتی می نماید. معمولا به او علاقه مند شده و تا آخر عمراز فرد حمایت می نمایند. وقتی نون و نمک با هم خوردیم، دگر قدر شناس زحمات و خدمات وحمایت های دیگران هستیم، حتی اگر فرد بابت کار یا خدمت مزد هم دریافت نماید. ناجوانمردی و بد عهدی خیلی بد و نکوهیده می باشد.
برعکس غربی ها فقط فکر منافع خود بوده ودر مقابل خدمات خود را موظف به هیچگونه محبت و رعایت نمی بینند. به سادگی وبدون هیچگونه دلواپسی وقتی دیگر بدردشان نمی خوری وتاریخ مصرفت تمام شد و به راحتی همه چیز را فراموش و فرد را مانند آشغال دور انداخته و بی اعتنایی می نمایند. بهترین مثال ها بی اعتنایی به سرنوشت شاه ایران و حاکمان ویتنام جنوبی و اعدام صدام در عراق با آن همه خدمت به آنها میباشد .
مثال هایی از کانادا و آمریکا: جالب است که حتی در کتاب های دبیرستانی تاریخ به شهادت فرزندانم آمده است:
وقتی اروپاییها به کانادا آمدند تعداد زیادی به علت سرمای شدید در زمستان به علت عدم آگاهی از روش های حفاظتی وگرم کردن و تهیه خوراک زیر برف دو تا سه متری، در هوای منهای35 تا 60 درجه سانتیگراد در حال نابودی و یخ زدن و مردن از سرما و گرسنگی بودند. زیرا در انگلیس و فرانسه به جز مناطق محدودی هیچوقت هوا سردتر از منهای ده درجه نمی شود وخیلی برف نمی آید. ساکنان بومی کانادا یعنی سرخپوستان به کمک آنها آمدند و آنها را از مرگ حتمی نجات دادند. انگلیسی های مهاجر بعد از استقرا ر و افزایش جمعیت قدر محبت سرخپوستان را ندانسته و عملا آنها را نابود و تحقیر و محدود نموده وهر طور که خواستند با آنها به بدی زیاد و ظلم فاحش رفتار نمودند. قرار داد بستند که سرخپوستان به مناطق مشخصی رفته و ما بقی زمینها بین سفید ها تقسیم شود . در عوض چون آنها شکارچی بوده وکشاورزی زیادی نمی دانستند هر ساله مقداری گندم از طرف دولت سفید پوستان به آنها تحویل شود. خلاصه زمین ها را گرفتند وهیچ گندمی در عوض ندادند!!
به سرخپوستان پتوهایی کادو دادند که حامل ویروس بود و حدود نصف جمعیت آنها مردند!!
مدارس اجباری برای مسیحی نمودن: فرزندان شیر خوار سرخپوستان را به زور از خانواه جدا و در مدارس شبانه روزی تحت آموزش مسیحیت قرار می دادند. البته پدر و مادر حتی حق ملاقات نداشته و نمی دانستند بچه ها کجا زندگی می کنند. این بچه ها حالا به شدت مشکل روحی دارند و خانواده خود را نمی شناسند.
دزدیدن ، تجاوز و قتل زنان و دختران سرخپوست بخصوس در ونکور همچنان در قرن 21 ادامه دارد!!؟
بله دزدیدن ، تجاوز و قتل زنان و دختران سرخپوست بخصوس در ونکور همچنان حالا هم ادامه داشته و پلیس فدرال کانادا عملا نتوانسته ویا نخواسته آن را متوقف و عاملین را پیدا و تحویل دادگاه بدهد!؟
اگر این حادثه برای یک زن سفید پوست رخ دهد، معمولا مرتکب سریعا توسط پلیس دستگیر و به دادگاه معرفی می گردد. با وجود اقتصاد بسیار قوی کانادا، ساکنان اولیه در وضعیت اسفناک اقتصادی و بهداشتی و تحصیلی دراردوگاه ها بسر می برند وبه علت مشکلات و بیکاری شدید هر ساله تعداد زیادی خود کشی می نمایند.
کانادایی ها که به ادب وصلح دوستی و خیر خواهی خود افتخار می کنند و ورزش مورد علاقه هاکی روی یخ می باشد اینطور رفتار می کنند، خود نتیجه بگیرید آمریکای معروف به غرب وحشی و عاشق اسلحه وبوکس و بزن بزن و ورزش های خشن مثل راگبی چگونه رفتار می کنند.
در آمریکا وکانادا روزهای شکر گزاری دارند که همه بوقلمون حیوان بومی آمریکای شمالی را می خورند. چون در این روز سرخپوستان به آنها کمک نمودند وبوقلمون هدیه دادند. در عوض آمریکایی ها با دادن الکل مجانی و استفاده از مسلسل و ارتش تقریبا سرخپوستان را نابود نمودند.
در آمریکای جنوبی تمدن هزاران ساله مایاها وجود داشت که معابد پر از اشیاع طلایی داشتند که به استقبال اسپانیایی ها آمدند و از آنها پذیرایی گرمی نمودند. در عوض اسپانیایی ها همه آنها را که سلاح گرم نداشتند کشته (حدود صد ملیون نفر) و یا به اسارت گرفته و این تمدن را به کلی نابود نمودند. اسپانیایی ها تمام مجسمه ها و اجناس طلایی معابد را به وسیله اسرا ذوب و تبدیل به شمش طلا نموده وبا کشتی به غارت بردند.
من که حدود بیست وهفت سال در فرانسه وکانادا، تحصیل، زندگی و کار نموده ام، بارها شاهد بودم که انها در مقابل ضعیفان به شدت متکبر بوده و با لذت تمام ظلم و بی توجهی می نمایند. آنها به هیچ وجه خود را موظف به اجرای تعهدات خود نمی دانند.
باید مثل معروف را به شکل ذیل تغیر دهیم: اگر مومن دیگران را به کیش خود شمرده وفکر کند انها مثل او فکر و رفتار می نماید، دچار خسران و زیان بسیاری می گردد.
در روانشناسی ایرانیان به ادم ضعیف زور گفتن کار خیلی بدی است.(اگر عرضه داری برو زور خود را به قوی تر و بزرگتر ازخود نشان بده.)
ما نه دوست داریم زیر بار ظلم برویم و نه دوست داریم ظالم باشیم و همواره از مظلوم حمایت می کنیم.
در روانشناسی غربی ها به آدم ضعیف زور گفتن کار خیلی خوبی است وخیلی لذت بخش است. آنها طرف را بررسی و امتحان می نمایند. اگر مشاهده نمایند طرف پاسخ نمی دهد و می ترسد، تا می توانند ظلم نموده و لذت می برند و احساس قدرت نموده ودیگران را مسخره می نمایند. بر عکس در صورت اطمینان به پاسخ و تلافی طرف به شدت از درگیری اجتناب می نمایند.
درس تاریخی جدایی مجمع الجزایر بحرین از ایران
با دوستی واعتماد، اطاعت نمودن وپیروی نمودن از غربی ها مطلقا نمی توان استقلال و تمامیت ارضی ایران را حفظ کرد و آنها اگر فرصت یابند به تغییر نظام راضی نشده (فرض نمایید حتی رژیم پهلوی به عنوان یک دولت سکولار و غربگرا به قدرت بازگشته و مانند گذشته تابع نظرات آنها بر خلاف مصالح ملی باشد.) و ایران را همانطوریکه در مورد بحرین و افغانستان عمل نمودند ، به سه تا پنج کشور تقسیم خواهند نمود. همانطوری که در مورد عراق و سوریه و حتی ترکیه مشغولند ودر مورد سودان و جدایی کویت از عراق عمل نمودند.
چاره کار چیست؟
چاره ای نداریم که قدرت خودباوری، قدرت فرهنگی، قدرت تبلیغاتی، قدرت لابی گری ،قدرت فداکاری واز خود گذشتگی، قدرت شجاعت، قدرت یادگیری و تفکر، قدرت اتحاد و همبستگی، قدرت حد تحمل، قدرت مدیریت، قدرت علمی وفنی، قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و غیره کشور را با توکل بر خدا و ابتکارات ملی جوانان افزایش نماییم تا قدرت سیاسی و قدرت چانه زنی و ابهت ملی را مرتبا بالا ببریم. بجای امید به خارجی ها به ایرانی ها و بخصوص جوانان اعتماد نموده و فرصت وزمان بدهیم.
یک نکته خیلی مهم ویک پیشنهاد سازنده ومفید:
به نظر من شرق قابل اعتماد تراست واگر 70-80 درصد از تجارت خارجی با شرق باشد کشور امنیت و ثبات بیشتری خواهد داشت . ولی به هیچ وجه فکر نکنیم حالا که غرب غیر قابل اعتماد، بی انصاف، ونمک نشناس و وحشی و نژاد پرست است پس باید با دوستی واعتماد، اطاعت نمودن وپیروی نمودن از شرقی ها، مشخصا چین و روسیه می توان استقلال و تمامیت ارضی ایران را حفظ کرد. تجربه های تاریخی بار ها ثابت کرده است که فقط به خدا توکل و بر توان ملی بایستی تکیه کرد. نبایستی دلخوش به حمایت شرقی ها، دوستان، حتی همسایگان بوده و به امید آنها نشست. عملکرد های اخیر ترکیه، سودان وبخصوص ترکمنستان که با وجود کامیون های گندم ایرانی که در زمان استقلال آنها را از مرگ و گرسنگی نجات داد، هر ساله در اوج سرما گاز صادراتی به ایران را قطع می نمایند!!
البته اشکالی ندارد در مقاطعی که منافع مشترک وجود دارد بدون اعتماد غیرمنطقی با کشورهای غیر غربی همکاری نماییم. خلاصه نبایستی خود را به حمایت هیچ کشوری حتی دوستان دل خوش نماییم.
ناگفته نماند با وجود تشابه فرهنگی شرق با ما آنها دو مشکل دارند. فقدان اعتماد بنفس وبعضا قدرت لازم.
به خاطر اهمیت فراوان تکرار می نمایم: چاره ای نداریم که قدرت خودباوری، قدرت فرهنگی، قدرت تبلیغاتی، قدرت لابی گری ،قدرت فداکاری واز خود گذشتگی، قدرت شجاعت، قدرت یادگیری و تفکر، قدرت اتحاد و همبستگی، قدرت حد تحمل، قدرت مدیریت، قدرت علمی وفنی، قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و غیره کشور را با توکل بر خدا و ابتکارات ملی جوانان افزایش نماییم تا قدرت سیاسی و قدرت چانه زنی و ابهت ملی را مرتبا بالا ببریم.
پیشنهاد سازنده ومفید من:
دولت گروهی را تعیین کند که با کمک ایرانیان مقیم خارج از کشور در باره کلیه کشورهای مرتبط با ایران مطالعه واخلاقیات، روحیات، ضعف و قوت و خلاصه چگونگی برخورد پیروز ایرانی ها با آنها را در بولتن ها گرد آورده ودر اختیار مقامات و تصمیم گیران و دانشمندان حوزه و دانشگاه قرار دهند تا از اشتباه محاسبه و خسران در تصمیم گیری ها کاسته شود.
http

روایت دردناک دریاسالار کمال حبیب اللهی فرمانده نیروی دریایی شاه از وطن فروشی شاه

والسلام ، اتاوا، کانادا، 12 مارس 2017
دکتر صمد هویدا
واکنش تند حسن عباسی به زندگی فرزندان مسئولین در خارج از کشور

عباسی اگر نوی عمرش یک حرف درست زده بود همین حرف بود
متاسفانه بيشترين اطلاعاتي كه بدست دشمنان اين مملكت درز ميكند از حضور همين آقازاده ها است!
اگر شماها خودتون دیگه بازنشسته کنید قول میدم ادمهای وطن پرست، کشور را چنان بسازند که فرزندان شماها نیز برگردن و همین جا زندگی کنند
سردار کوثری توهین به شعور مردم کافیست. حتما فرزندان مسولین باید به پیشرفت کشور کمک کنند؟
دروغ، فساد، توجیه، مجیزگویی و دیگر هیچ!
خوب روزنامه مال زاکانی که داره گندهای خودشونه ماله میکشن مملکت شده پراز افراد ی فقط مردمو نکوهش میکنن وکارهای خودشونو خوب توجیه میکنن
ایول حسن عباسی بعضی حرفاش بد نیست ...
آقای کوثری بی حیایی هم حدی دارد . کمی شرم کنید .
آقای به اصطلاح سردار کوثری شما اصلا مردم کشور را می بینید فقط فرزندان مسولین باعث پیشرفت کشور می شوند هر چی تا الان خود مسولین باعث پیشرفت کشور شدند خجالت هم چیز خوبی هست اصلا سنگ پای قزوین هم در مقابل شما کم میاره
هرچه می خواهم با ادب باشم و چیزی نگم نمیشه
مثل اینکه بعضی از مسئولین خوششان می اید مردم به انها دشنام بدهند
جناب نماینده اگر پیشرفت کشور در گرو سرمایه گذاری ،اسکان و کار فرزندان عده ای در امریکاست چرا این فرصت را برای کشور و کل مردم فراهم نمی کنید که همه از این پیشرفت بهره مند شوند؟
متاسفانه در حوزه اینترنت مصرف‌کنندگان اشرافی بر میزان اینترنت ارائه شده از سوی اپراتور‌ها ندارد.
چرا ندارند یک عمر داد میزنیم مخابرات دزده از مسئولین گوششان بده کار نیست چون دست از ما بهترونه کو گوش شنوا خدا خیرت بده نماینده محترم حداقل حرف بچه تا شندی اعتراض کردی.
سردار کوثری ما رو گرفتی برو کنار بزار باد بیاد
مرغ ۷۰ هزار تومانی خدنت دیگری از جناب رئیسی مبارکه ایول ماشا الله دولت مسطزعفان
اینجوری که مسئولان از انسیه خانم دفاع می کنند نشون دهنده اینه که اکثرشون همین شرایط رو دارند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
بالاخره تو شما کامنت گذار ها هم یکی مثل من پیدا میشه که این آقا زاده ها و یا خانم زاده ها را در بدترین حال و شنیع ترین وضعیت دیده باشه. { که البته با کسب علم زیاد نسبتی نداره} و اینجا دیگه بعد از این همه پر رویی باید به رو مون بیاریم.
عدم همه‌جانبه نگری و عدم کاردانی شماری از کارگزاران در عرصه‌های مختلف چهار دهه اخیر چنین وضعی را موجب شده است........
همه برابرند اما برخی برابرترند. (هیچ وقت کهنه نمیشه متاسفانه)
اگه زاکانی دفاع نکنه پس کی باید دفاع کنه همشون سر تا پا یه جورند حیف از خودمان که چه کسانی باید بر ما مدیریت کنند
آقایان مسئول مملکت! می‌دانید چرا جوان‌های تحصیل‌کرده زندگی در هرجای دنیا را به وطن شان ترجیح می‌دهند؟


.... .. .. .. . ... .. ... .. . ... .... ... ?
.. . ... .. .. . .. ...
آقای زاکانی بخطر دختر خودش که در سوئیس بسر میبرد باید از نوه خزعلی در کانادا دفاع کند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل