بازدید 7829
اگر دستی در کار دارید حتما بخوانید

چرا شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی نمی‌فروشند؟!

پیشنهاد می‌کنیم همین ابتدا، این محتوا را بر هرکسی که دستی در فروش دارد ارسال کنید، تا از اهمیت فرایند فروش و جایِ خالی آن در شرکت‌های ایرانی باخبر شود و برای طراحی یک فرایند حرفه‌ای آستین بالا بزند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 13 September 2022

چرا شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی نمی‌فروشند؟!

به نظرتان، شرایط اقتصادی روی کاهش و عدم موفیت فروش در کسب‌وکارها تاثیرگذارتر است یا به‌کار نگرفتن روش‌های حرفه‌ای فروش؟

احتمالا اولی پاسخ شما باشد. البته که این پاسخ و نگرانی کاملا قابل درک است. اما چیزی که باید بیش‌تر به آن فکر کنید، به‌کارگیریِ شیوه‌های فروش نه به شکل‌های سنتی یا مرسوم، بلکه به شکل حرفه‌ای آن است.

یکی از عملکردهای حرفه‌ای که هر کسب‌وکاری در بخش فروش خود باید داشته باشد، طراحی و برنامه‌ریزی یک نقشه راه حساب‌شده و دقیق است. در دنیای فروش به این نقشه راه «فرایند فروش» می‌گویند.

فرایند فروش و چند سوالی که به‌عنوان یک کسب‌وکار ایرانی باید بپرسید

  • می‌دانید فرایند فروش (Sales Process) چه تأثیری بر موفقیت کسب‌وکارتان دارد؟
  • آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که با طراحی یک فرایند فروش مناسب برای کسب‌وکار خود می‌توانید فروش‌تان را چند برابر کرده و تحول بزرگی در سودآوری‌تان ایجاد کنید؟
  • از اینکه فرایند فروش چه کمکی به تیم فروش می‌کند تا زودتر به اهدافش برسد خبر دارید؟ 

پاسخ تمام این سؤال‌ها و هر اطلاعاتی که درباره فرایند فروش بخواهید بدانید را این‌جا پیدا می‌کنید. مهم‌تر آن‌که بعد از زدن روی لینکِ بالا می‌تواند یک فرایند فروش حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان طراحی کرده و بعد آن‌را اجرا کنید.

مزایای طراحی فرایند فروش حرفه‌ای برای شرکت شما چیست؟

همه موارد زیر بدون استثنا، با داشتنِ یک فرایند فروش دُرُست، قابل دستیابی هستند:

  1. بهبود کارایی کسب‌وکار شما

بدون ساختار، در نهایت زمان بسیار بیشتری را صرف کارهایی خواهید کرد که به راحتی می‌توانسته‌اند ساده شوند.
وقتی یک روال برای دنبال‌کردن دارید، کارایی خودتان را بهبود می‌بخشید. هم‌زمان با دقیق‌تر شدن این روال و فرایندها، در نهایت فروش بیشتری را تجربه خواهیدکرد.

  1. افزایش درآمد

کسی هم هست درآمد بیش‌تر رو دوست نداشته باشد؟ اگر فرایند فروش ساختاریافته‌ای را دنبال کنید، این شانس را دارید که تبدیل فروش را بهبود بخشیده و در نتیجه درآمدزایی را افزایش دهید.

  1. قابلیت پیش‌بینی

هیچ‌کس نمی‌تواند تعداد فروشش را بدون داشتن فرایند، پیش‌بینی کند. به خصوص کارآفرینی که در زمینه فروش فعالیت می‌کند، اگر یک روال مشخص داشته باشد، می‌تواند کاریز فروشش را پیگیری کند تا هر ماه برای کسب‌و‌کارش بودجه‌بندی کند.

با یک فرایند دقیق، می‌دانید که در قیف فروش خود به چند مشتری بالقوه نیاز دارید و در نهایت چه مقدار درآمد بالقوه می‌توانید کسب کنید.

4. توانایی ارزیابی و بهبود فرایندها

وقتی یک فرایند روشنِ تعریف شده داشته باشید، فرصت بهتری دارید تا ارزیابی کنید که چه چیزهایی در چرخه فروش‌تان کار می‌کند و چه‌چیزهایی کار نمی‌کند.

درنتیجه شما می‌توانید در مورد چگونگی بهبود قیف فروش استراتژی بهتری داشته باشید.

  1. افزایش ارزش طول عمر و تجربه بهتر مشتری
    می‌دانید چقدر مهم است که مشتریان را راضی نگه دارید و تجربه فروش یکپارچه‌ای را به آن‌ها ارائه دهید؟
    با یک فرایند فروش ساختاریافته، می‌توانید تجربه مشتریان را بهبود بخشید و ارزش طول عمر هر مشتری را بیشتر کنید.

یکی از تخصص‌های سایت دیدار، کمک به کسب‌وکارهای مختلف برای رسیدن به این 5 مزیت است. برای آشنایی شما، به معرفی فرایند فروش پرداخته و توضیح مختصری درباره آن ارائه می‌دهیم. 

چرا شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی نمی‌فروشند؟!

فرایند فروش چیست؟ 

فرایند فروش از چند مرحله تشکیل شده که کمک می‌کند بفهمید برای بستن معامله دقیقاً چه کارهایی باید بکنید تا موفق شوید. 

به طور کلی فرایند فروش شامل مراحل زیر می‌شود: 

  • تولید سرنخ
  • بررسی شایستگی سرنخ
  • تماس با سرنخ 
  • بررسی کیفیت سرنخ 
  • رسیدگی به اعتراضات مشتری 
  • پرزنت مشتری 
  • بستن معامله 
  • حفظ مشتری 

باید بدانید که در هر مرحله چه مواردی را باید لحاظ کنید و برای این منظور باید اهداف تیم فروش و سازمان‌تان را در نظر بگیرید. 

برای ساخت یک فرایند فروش آماده‌اید؟

قبل از شروع طراحی و ساخت فرایند فروش، هدف کسب‌وکار و تیم فروش‌تان را مشخص کنید. سپس تعیین کنید که تیم فروش مثلاً در یک دوره سه ماهه باید روی چه چیزهایی تمرکز کند. 

بعد از تعیین اهداف، نیازها و معیارهای کسب‌وکارتان، کارِ ساخت فرایند فروش‌ را شروع کنید. 

اگر تازه کسب‌وکارتان را راه انداخته‌اید، یا از قبل فرایند فروشی دارید که تا امروز آن‌طور که باید جواب نداده و می‌خواهید آن را اصلاح کنید، ما در نقشه راه طراحی یک فرایند فروش کنارتان هستیم.

روش‌های طراحی فرایند فروش را حتماً مطالعه کنید. چون قطعاً هر سؤالی که در رابطه با فرایند فروش دارید، پاسخش را در آنجا پیدا خواهید کرد. ضمن این‌که مطمئناً با رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده در این مقاله، تحول بزرگی در فروش و درآمدتان ایجاد می‌کنید و موفقیت چشمگیری به دست می‌آورید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل